Zoon wil alleen maar joggingbroeken aan

24-10-2014 08:10 428 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een jaar of 3 draagt zoon (5) het liefst alleen nog maar joggingbroeken. Er is gelukkig 1 specifieke spijkerbroek die hij ook af en toe draagt. Helaas weigert hij andere leuke broeken ook maar te passen, laat staan dragen. Hij draagt trouwens het liefst joggingbroeken omdat ze zo lekker zacht zijn. Zie nu veel gevoerde broeken in de winkels maar die zijn ook al afgekeurd. Is dit herkenbaar en heeft iemand nog tips?
er zijn op dit moment ook veel joggingbroeken te koop die er uit zien als spijkerbroeken





en gelukkig niet herkenbaar, ik heb echt niks met jogging / trainingsbroeken aan naar school

joggingbroeken zijn voor thuis op de bank, trainingsbroeken voor als je gaat sporten
Onze zoon deed dat op die leeftijd ook het liefst. Ik heb hem maar gelaten. Paar hippe broeken voor hem gekocht (bij H&M hebben ze nu hele coole) en die heeft hij afgedragen. Toen was het weer over. Ze komen vanzelf op een leeftijd dat mode (jongens iets later dan meisjes) belangrijk wordt. Dan is het snel gedaan hoor. Onze zoon is nu bijna 12 en trekt zodra hij thuis is vaak een joggingbroek aan en ik zorg dan ook dat hij er altijd eentje heeft die prima aan te loeren is.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon droeg ook alleen maar joggingbroeken...

Dat vind hij lekker zitten het zit ook heerlijk toch?

Maar op een gegeven moment vroeg hij zelf om spijkerbroeken.

Dat heeft laaaaang geduurt hoor, hij is inmiddels 13 jr nu.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat wel weer over
Ja, dat bedoel ik. Er is zoveel leuks te koop dat je zoon echt niet voor paal loopt in ' die eeuwige joggingbroek' .....
Alle reacties Link kopieren
Eh, ja. Regels stellen? Mijn zoon is 11 en draagt ook het liefst alleen joggingbroeken of trainingsbroeken. Kan hij zo lekker in stunten buiten. Prima, maar naar school, visite, verjaardagen, enz. gaat er een gewone broek aan. Heb heel duidelijk gemaakt wanneer wel en niet. En weigeren met 5? Stel de keus: onderbroek of spijkerbroek. Jij bent hier de baas he, niet je 5-jarige.
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
Ach er zijn zoveel leuke joggingbroeken te koop laat hem lekker.

Zolang de broek schoon en heel is zie ik het probleem niet.
Zou er geen probleem van maken. Hij is nog jong en zal later door sociale druk echt wel andere kleren willen dragen.



Snap het overigens ook wel, op die leeftijd wil je toch lekker kunnen spelen en ravotten zonder kleren die je belemmeren/schuren? (Heb ook altijd medelijden net die perfect uitgedoste new birns in spijkerbroek of zo.) . Mooie tussenweg zijn misschien Scandinavische kleren? (Wel beetje aan de prijs vaak)
New bOrns..
quote:Vlammetje schreef op 24 oktober 2014 @ 08:15:

Eh, ja. Regels stellen? Mijn zoon is 11 en draagt ook het liefst alleen joggingbroeken of trainingsbroeken. Kan hij zo lekker in stunten buiten. Prima, maar naar school, visite, verjaardagen, enz. gaat er een gewone broek aan. Heb heel duidelijk gemaakt wanneer wel en niet. En weigeren met 5? Stel de keus: onderbroek of spijkerbroek. Jij bent hier de baas he, niet je 5-jarige.

Oh ja, tut tut. Jij bent de baas he.

Het zou me worst wezen als er een vijfjarige bij mij in joggingbroek op visite zou verschijnen. Laat dat kind lekker. Als dat het enige is waar haar vijfjarige 'dwars' in is, is ze een gezegend mens. Pick your battles zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:whopper schreef op 24 oktober 2014 @ 08:22:

[...]



Oh ja, tut tut. Jij bent de baas he.

Het zou me worst wezen als er een vijfjarige bij mij in joggingbroek op visite zou verschijnen. Laat dat kind lekker. Als dat het enige is waar haar vijfjarige 'dwars' in is, is ze een gezegend mens. Pick your battles zou ik zeggen.



Nou, tut tut... Het zou mij ook worst wezen, maar een 5-jarige wordt ook 6 en 7 en 8. En die kinderen ken ik dus ook, die eeuwig in die joggingbroek lopen. En dan ben je toch echt het kind van 7 dat nog in joggingbroek loopt. Ik denk dus dat als je het zelf vervelend vind als ouder, en die indruk kreeg ik, je beter al meteen duidelijk kan maken dat een joggingbroek vrijetijdskleding is en je dus soms iets anders aan zal moeten.

En ja, als mijn 5-jarige zou weigeren iets anders aan te doen, zelfs maar te passen, dan zou ik de mama-is-de-baas-kaart uitspelen.
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
Alle reacties Link kopieren
We hebben ook de hoop dat het ooit bij trekt. Wel fijn om te lezen dat het herkenbaar is en bij de meesten toch vanzelf overgaat.



Zie niet in wat dit te maken heeft met regels stellen en de baas zijn. Kan het kind moeilijk in een broek wurmen die vervolgens weer wordt uitgetrokken. Dan zou hij dus in onderbroek naar school gaan. Dan liever in een joggingbroek met een vrolijk kleurtje. Hij mag best kledingvoorkeuren hebben maar iets meer afwisseling zou fijn zijn.
En als je nou broeken koopt van een andere stof dan spijkerstof to wil hij dat wel?

Vind mijn zoon van 8 ook prettiger.
Alle reacties Link kopieren
Helaas wil hij ook geen ribbeltjesbroek. Heb hem al laten voelen dat die ook echt zacht zijn, maar ook die trekt hij niet aan.
quote:Vlammetje schreef op 24 oktober 2014 @ 08:29:

[...]





Nou, tut tut... Het zou mij ook worst wezen, maar een 5-jarige wordt ook 6 en 7 en 8. En die kinderen ken ik dus ook, die eeuwig in die joggingbroek lopen. En dan ben je toch echt het kind van 7 dat nog in joggingbroek loopt. Ik denk dus dat als je het zelf vervelend vind als ouder, en die indruk kreeg ik, je beter al meteen duidelijk kan maken dat een joggingbroek vrijetijdskleding is en je dus soms iets anders aan zal moeten.

En ja, als mijn 5-jarige zou weigeren iets anders aan te doen, zelfs maar te passen, dan zou ik de mama-is-de-baas-kaart uitspelen.Maar, wat is er nou precies erg aan als een kind in een joggingbroek loopt?
Alle reacties Link kopieren
quote:tulp09 schreef op 24 oktober 2014 @ 08:32:

Zie niet in wat dit te maken heeft met regels stellen en de baas zijn. Kan het kind moeilijk in een broek wurmen die vervolgens weer wordt uitgetrokken. Dan zou hij dus in onderbroek naar school gaan. Dan liever in een joggingbroek met een vrolijk kleurtje. Hij mag best kledingvoorkeuren hebben maar iets meer afwisseling zou fijn zijn.



Als ik wist dat ik die joggingbroek toch wel voor elkaar kreeg, zou ik ook blijven weigeren.

Maar blijkbaar vind je het toch niet zo erg als leek in je OP, dus veel plezier met joggingbroeken kopen!
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
quote:tulp09 schreef op 24 oktober 2014 @ 08:32:

We hebben ook de hoop dat het ooit bij trekt. Wel fijn om te lezen dat het herkenbaar is en bij de meesten toch vanzelf overgaat.



Zie niet in wat dit te maken heeft met regels stellen en de baas zijn. Kan het kind moeilijk in een broek wurmen die vervolgens weer wordt uitgetrokken. Dan zou hij dus in onderbroek naar school gaan. Dan liever in een joggingbroek met een vrolijk kleurtje. Hij mag best kledingvoorkeuren hebben maar iets meer afwisseling zou fijn zijn.Ik geloof er geen moer van dat hij in zijn onderbroek naar school zou gaan. Soms hebben 5 jarigen nog niet zoveel te willen.
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 24 oktober 2014 @ 08:37:

[...]





Maar, wat is er nou precies erg aan als een kind in een joggingbroek loopt?Erg? Ik vind het gewoon vrijetijdskleding, niet geschikt voor elke dag de hele dag. Voor mijn kind wil ik dat dus niet. Ik had begrepen dat TO dat ook vond. Vind je het zelf prima, veel plezier ermee.
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
quote:tulp09 schreef op 24 oktober 2014 @ 08:36:

Helaas wil hij ook geen ribbeltjesbroek. Heb hem al laten voelen dat die ook echt zacht zijn, maar ook die trekt hij niet aan.

Ik had van de zomer voor zoon van die katoenen broeken in vrolijke kleuren bij H&M gekocht die wilde zoon nog wel dragen.. (geen ribbeltjes)

Volgens mij hebben ze die in de winter ook in thermovariant..

Denk dat ik die maar voor zoon koop..

Misschien hem die eens laten passen in de winkel?
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongste heeft jarenlang alleen joggingbroeken willen dragen en dan ook nog alleen grijze of zwarte. Ik hou zelf wel van wat vrolijker kleding, maar ik vind kleding nu ook weer niet zo belangrijk dat ik zoon in een andere broek dwong.

Nu is hij 13 en van de zomer wilde hij ineens spijkerbroeken. Ziet er wel een stuk 'volwassener' uit.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:Solomio schreef op 24 oktober 2014 @ 08:44:

Mijn jongste heeft jarenlang alleen joggingbroeken willen dragen en dan ook nog alleen grijze of zwarte. Ik hou zelf wel van wat vrolijker kleding, maar ik vind kleding nu ook weer niet zo belangrijk dat ik zoon in een andere broek dwong.

Nu is hij 13 en van de zomer wilde hij ineens spijkerbroeken. Ziet er wel een stuk 'volwassener' uit.

Ach zo is het toch ook?

Zolang het heel en schoon is maak ik mij daar niet druk over..
Misschien een idee om naar school gewone broeken aan te trekken en dat hij die jogging broek aan mag doen als hij lekker thuis bij is jou. Of om de dag de jogging broek aan laten trekken.
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 24 oktober 2014 @ 08:47:

[...]



Ach zo is het toch ook?

Zolang het heel en schoon is maak ik mij daar niet druk over..Ik ben echt min of meer verbijsterd door sommige reacties in dit topic. Echt nog nooit dat ik ook maar bedacht heb dat een joggingbroek niet geschikt zou zijn voor naar school of voor op visite.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Mag een kind van 5 dan zelf kiezen wat hij aantrekt?

Misschien is het maar goed dat ik geen kinderen heb gekregen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven