Zoon wil alleen maar joggingbroeken aan

24-10-2014 08:10 428 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een jaar of 3 draagt zoon (5) het liefst alleen nog maar joggingbroeken. Er is gelukkig 1 specifieke spijkerbroek die hij ook af en toe draagt. Helaas weigert hij andere leuke broeken ook maar te passen, laat staan dragen. Hij draagt trouwens het liefst joggingbroeken omdat ze zo lekker zacht zijn. Zie nu veel gevoerde broeken in de winkels maar die zijn ook al afgekeurd. Is dit herkenbaar en heeft iemand nog tips?
quote:paleviolet schreef op 24 oktober 2014 @ 16:24:

[...]



Ik snap niet zo goed waarom jij je zou moeten schamen voor de kleding van een ander.

Jouw ideeën over "netjes" zijn niet per se de norm natuurlijk.Ik weet ook wel dat ik me niet moet schamen, maar toch doe ik het. Je hebt wat mij betreft gewoon geen fatsoen in je donder als je met je Kruidvat badslippers in de kerk gaat zitten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 24 oktober 2014 @ 16:25:

[...]





Ik weet ook wel dat ik me niet moet schamen, maar toch doe ik het. Je hebt wat mij betreft gewoon geen fatsoen in je donder als je met je Kruidvat badslippers in de kerk gaat zitten.

Nou ja, ik snap dat ook niet altijd goed hoor, een beetje je best doen voor een uitzonderlijke gelegenheid vind ik wel een ding.

Maar je weet nooit hoe iemand dat zelf beredeneert, veel mensen doen zwart aan naar begravenissen uit respect, maar ik heb ooit wel eens iemand horen zeggen dat ze op een begravenis expres draagt wat ze altijd draagt, omdat dat is hoe de overledene haar gekend heeft.
quote:Star schreef op 24 oktober 2014 @ 16:25:

[...]





Ik weet ook wel dat ik me niet moet schamen, maar toch doe ik het. Je hebt wat mij betreft gewoon geen fatsoen in je donder als je met je Kruidvat badslippers in de kerk gaat zitten.



Want, dat maakt je een minder goed mens?

(Voor wat ik weet van het geloof, is dat een niet erg christelijke gedachte ook. De achterliggende gedachte is daar toch juist om mensen te nemen zoals ze zijn?)
Alle reacties Link kopieren
quote:paleviolet schreef op 24 oktober 2014 @ 16:24:

[...]



Ik snap niet zo goed waarom jij je zou moeten schamen voor de kleding van een ander.

Jouw ideeën over "netjes" zijn niet per se de norm natuurlijk.

Ik vind (mening) heel veel over andermans kleding. Ik gruw van de Hollandse gemakzucht. Van platte laarzen, van Harembroeken, van tuniekjes etc. (en dan nog, moet iedereen het zelf weten). Ik vind als modenazi, dat sommige kledingstukken niet groter dan een maatje 34 gemaakt zouden moeten worden (skinnys bijvoorbeeld).

Ik vind dat als je naar de schouwburg gaat, dat je dat niet in jeans doet (maar dat komt ook, omdat me graag optut). Ik vind een joggingbroek een prima kledingstuk voor een kleuter.

Ik vind echt heel veel, maar ik kan er geen 2 minuten wakker van liggen als jij de buurvrouw wel een tuniekje draagt.
quote:meivogel schreef op 24 oktober 2014 @ 16:33:

[...]





Want, dat maakt je een minder goed mens?

(Voor wat ik weet van het geloof, is dat een niet erg christelijke gedachte ook. De achterliggende gedachte is daar toch juist om mensen te nemen zoals ze zijn?)



Dat zeg ik toch ook niet dat het je een slecht mens maakt? Alleen dat IK het lelijk en in sommige gevallen ook onbeschoft vind.



Ik geloof overigens niet, krijg verschrikkelijke jeuk van het instituut kerk, maar er is me van huis uit eea bijgebracht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 24 oktober 2014 @ 16:35:

[...]





Dat zeg ik toch ook niet dat het je een slecht mens maakt? Alleen dat IK het lelijk en in sommige gevallen ook onbeschoft vind.



Met het woord onbeschoft impliceer je dat natuurlijk wel
quote:lilalinda schreef op 24 oktober 2014 @ 16:36:

[...]



Met het woord onbeschoft impliceer je dat natuurlijk welNee, ik impliceer geen slecht. Eerder 'ignorant' (kan even niet zo snel een passend Nederlands woord vinden). Ignorant en slecht vind ik totaal iets anders.
quote:Star schreef op 24 oktober 2014 @ 16:25:

[...]





Ik weet ook wel dat ik me niet moet schamen, maar toch doe ik het. Je hebt wat mij betreft gewoon geen fatsoen in je donder als je met je Kruidvat badslippers in de kerk gaat zitten.Wat ik tot nu toe op kruidvatslippers in de Katholieke kerk heb zien zitten waren igg geen kampers of kermiszigeuners die weten wat dat betreft wel hoe het heurt..
quote:diamond-gloss schreef op 24 oktober 2014 @ 16:40:

[...]



Wat ik tot nu toe op kruidvatslippers in de Katholieke kerk heb zien zitten waren igg geen kampers of kermiszigeuners die weten wat dat betreft wel hoe het heurt..Ik heb de woorden kamper of zigeuner niet geschreven.
Ik denk er misschien wat makkelijker over Ik erger me niet aan andermans kleding en ik schaam me er al helemaal niet voor. Ik kleed me gepast bij verschillende gelegenheden, maar ben me ervan bewust dat de meningen kunnen verschillen over wat "gepast" is. In het algemeen gesproken vind ik kledingvoorschriften uit de tijd. De postbode mag van mij best in een korte broek lopen bij warm weer, het zal me een zorg zijn. Alleen seksueel getinte kleding voor (te) jonge meisjes vind ik zorgelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 24 oktober 2014 @ 16:39:

[...]





Nee, ik impliceer geen slecht. Eerder 'ignorant' (kan even niet zo snel een passend Nederlands woord vinden). Ignorant en slecht vind ik totaal iets anders.Je hebt het eerst over "geen fatsoen in donder" en "onbeschoft", nu zeg je "ignorant", wat toch eerder "onwetend" betekent.
Mensen die op slippers de kerk betreden vind ik sowieso aso's of die slippers nou van kruidvat zijn of ¤100 per paar kosten.

Of die mensen nou op het kamp, in de achterstandswijk of in de vinex of villawijk wonen.
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 24 oktober 2014 @ 13:23:

De jongetjes op zoon's school die in trainingspakken, joggingbroeken en voetbalshirts rondlopen hebben inderdaad tondeusekapsels en Tokkie-ouders. En vaak ook een oorbel.



Als dit gezegd mag worden, mag ik dan ook zeggen dat het op de school van mijn zoon vooral de Marokkanen en Pakistanen zijn die hier in lopen.



Zo zie je maar hoe verschillend dit per streek/provincie/stad of dorp kan zijn waar iets mee geassocieerd wordt.
quote:lilalinda schreef op 24 oktober 2014 @ 16:50:

[...]



Je hebt het eerst over "geen fatsoen in donder" en "onbeschoft", nu zeg je "ignorant", wat toch eerder "onwetend" betekent.



Ja en geen fatsoen en onbeschoft staat in mijn wereld niet gelijk aan slecht. Joran van der Sloot, dat is slecht.



En ignorant heeft een andere ondertoon dan onwetend.



Maar dit is gewoon letterneuken. Als ik maar weet wat ik bedoel.
De jongetjes die bij mijn zoon op school in joggingbroeken lopen zijn de hockeyjongetjes. Met lange haren. Zo verschillend kan het dus zijn.
Kleren maken de man. De eerste indruk maak je maar één keer.



En ja, dat is wat anderen van je denken. Dat doen ze toch.



Bij kinderen is dat dus de moeder die dat te horen krijgt.



Heerlijk, zo'n topic vol vooroordelen
Alle reacties Link kopieren
Geweldig topic. Goed vermaak op een regenachtige middag.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van 10 gaat gewoon in een joggingbroek naar school, hij groeit nu zo hard, een spijkerbroek (sinds wanneer is dit wel een nette broek?) daar groeit hij zo weer uit, en het geld groeit mij niet op de rug.



Ik zie het probleem niet zo, al maak ik wel de kanttekening dat bij gelegenheden zoals uit eten gaan, hij natuurlijk wel netjes gekleed gaat en dan niet in een joggingbroek.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het hele topic doorgelezen (ja, echt waar! ) en man man man, wat gaan sommigen toch vreselijk kort door de bocht door dit als een opvoedprobleem te zien.



TO, ik heb ook zo'n zoon als de jouwe: erg gevoelig voor naadjes aan zijn sokken, mouwen die opstropen als hij zijn jas aandoet en ja hoor: broeken die strak zitten/niet lekker zitten/te hard zijn/waar hij niet snel mee kan lopen. Hij had oprecht lichamelijk last van kledij die niet 'lekker zat'. En dat was niet alleen jeans, maar ook gewone katoenen broeken met knoop en zelfs sommige *horror* joggingbroeken.



Hij is nu ruim zes en het gaat al heel veel beter dan toen hij 4-5 jaar was. Hij draagt nu standaard gewone spijkerbroeken, al moet ik niet komen aandraven met de meest stugge exemplaren. Maar nog steeds moeten zijn sokken perfect zitten en loopt hij steeds te klooien met de mouwen van zijn longsleeve als hij zijn jas aandoet.



Hij is voor de rest altijd een heel gemakkelijk en meegaand kind geweest. Luistert goed, is prima voor rede vatbaar, is beleefd en gewoon een heel leuk kind. Het was bij hem echt een gevoeligheid (het uitzicht van de kleren boeide hem totaal niet, nog steeds niet trouwens), die dus al sterk gebeterd is (gewoon met het ouder worden).



Ik heb helemaal niets tegen kleuters die in joggingbroek naar school gaan. Ik vind dat je je kind best leuk kunt kleden met een joggingbroek, en ja, dat is dan sportief en niet klassiek en tijdloos, maar wat maakt dat nu uit.



Ik ben er zeker van dat iedereen die hier roept dat het toch niet kan dat een kleuter in een joggingbroek naar school gaat en dat hij toch gewoon moet dragen wat mama zegt, géén overgevoelig kind heeft wat kleren betreft. Mijn jongste zoon doet alles aan, en al zitten zijn sokken helemaal scheef, het maakt hem helemaal niets uit. Zo is het natuurlijk gemakkelijk om te roepen dat je wel wat wetten kunt stellen wat kleding betreft.



Voor mij is belangrijk dat de kleren schoon zijn en passen, en niet stuk. En dat mijn kind zich er goed in voelt.



En nee, wij zijn geen tokkies. Er is trouwens ook een verschil tussen een glimmend trainingspak en een leuke joggingbroek.
Alle reacties Link kopieren
Broek

Broek

Broek



Dit zijn toch heel draagbare en niet heel ordinaire broeken?



Broek



Dit vind ik pas zielig. Hier nog nooit zo'n broekje in huis gehad.
Alle reacties Link kopieren
Wauw, wat een discussie is dit geworden... En ik reageerde vanmorgen echt op iemand van wie ik de indruk had dat ze een oplossing wilde om haar kind wat anders te laten dragen:quote:tulp09 schreef op 24 oktober 2014 @ 08:10:

Sinds een jaar of 3 draagt zoon (5) het liefst alleen nog maar joggingbroeken. Er is gelukkig 1 specifieke spijkerbroek die hij ook af en toe draagt. Helaas weigert hij andere leuke broeken ook maar te passen, laat staan dragen.En nu is het een discussie geworden of joggingbroeken überhaupt kunnen... Daar gaat men het toch nooit over eens worden? Ieder heeft zijn eigen modesmaak en beeld van hoe het 'hoort', gelukkig maar...
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
Ik vind zeker broek 1 en 2 juist reuze ordinair. Zo zie je maar hoe smaken verschillen.
Alle reacties Link kopieren
Star, inderdaad broek 1 en 2, dan zie ik toch liever mijn zoon in een ouderwetse joggingbroek naar school gaan. En daarbij vind ik het hem ontzettend stoer staan. En hij voelt zich er goed in, kan zich er goed in bewegen, wel zo handig op de sport BSO en in de speel pauzes.
[quote]Snoesje666 schreef op 24 oktober 2014 @ 16:03:

Snoezeman had hem er wel in op willen knopen, die háát die dingen./quote]



Ach, zo gaat dat hier toch ook met borstvoedingsdiscussies?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven