Zoon wil alleen maar joggingbroeken aan

24-10-2014 08:10 428 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een jaar of 3 draagt zoon (5) het liefst alleen nog maar joggingbroeken. Er is gelukkig 1 specifieke spijkerbroek die hij ook af en toe draagt. Helaas weigert hij andere leuke broeken ook maar te passen, laat staan dragen. Hij draagt trouwens het liefst joggingbroeken omdat ze zo lekker zacht zijn. Zie nu veel gevoerde broeken in de winkels maar die zijn ook al afgekeurd. Is dit herkenbaar en heeft iemand nog tips?
Alle reacties Link kopieren
quote:jo-elise schreef op 24 oktober 2014 @ 08:48:

Misschien een idee om naar school gewone broeken aan te trekken en dat hij die jogging broek aan mag doen als hij lekker thuis bij is jou. Of om de dag de jogging broek aan laten trekken.Maar zijn joggingbroeken geen gewone broeken?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde als klein kind ook alleen maar 'zachte' kleding aan. Ik heb een darm-en blaasprobleem, waardoor veel broeken precies op een plek duwden waar het pijn deed. Daarnaast heb ik smalle heupen waardoor ik altijd liep te hijsen.



Kan het dat hij pijn in zijn buik krijgt van broeken met knoop? Of dat hij veel moet hijsen wat hem een onprettig gevoel geeft?



Dan kun je eens met hem op zoek naar een hoog model broek, die 'snijdt' op een andere plek. Ook heb je spijkerbroeken of gewone broeken met een zachte elastieken rand met een touwtje zoals een jogging, die zitten net zo comfortabel.



Misschien een goede tussenvorm?
Alle reacties Link kopieren
Jullie maken je daar niet druk over, jullie openden dan ook geen topic. Maar ik las in de opening: weigert andere broeken, wat ik ook probeer, gelukkig draagt hij wel één spijkerbroek. Ben ik nou gek of wil iemand dan liever andere broeken bij haar kind?
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
Alle reacties Link kopieren
Bij WE hebben ze joggingbroeken die lijken op spijkerbroeken. Ik heb ze in de winkel gezien en je ziet het verschil echt niet:



http://www.wefashion.nl/n ... 92&backtolist=true#viewby=3&view_selected=torso&start=1
The time is now
quote:tulp09 schreef op 24 oktober 2014 @ 08:36:

Helaas wil hij ook geen ribbeltjesbroek. Heb hem al laten voelen dat die ook echt zacht zijn, maar ook die trekt hij niet aan.

Ik kan me dat ook zo goed voorstellen. Het eerste wat ik doe als ik thuis kom en ik weet dat ik niet meer weg moet is een joggingbroek aan trekken. En geen 1 broek zit zo lekker als een joggingbroek, ook een legging vind ik niet fijn. Als kind al had ik enorm een hekel aan maillots en panty's. Ik ben heel gevoelig voor kleding en de stof waar het van gemaakt is. Veel mensen vinden een fleecedeken bijvoorbeeld zo lekker zacht maar ik wordt er gek van als het tegen mijn huid komt, er zitten kriebelprikkels in.

Ik vind zelf terlenka broeken veel fijner zitten dan spijkerbroeken en bijna zo fijn als een joggingbroek. Misschien kan je eens voor als hij netjes moet een leuke terlenka broek voor hem proberen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Vlammetje schreef op 24 oktober 2014 @ 08:51:

Jullie maken je daar niet druk over, jullie openden dan ook geen topic. Maar ik las in de opening: weigert andere broeken, wat ik ook probeer, gelukkig draagt hij wel één spijkerbroek. Ben ik nou gek of wil iemand dan liever andere broeken bij haar kind?En dan kan het ook helpen om te lezen dat lang niet iedereen er problemen mee heeft als een kind altijd in joggingbroek loopt. Dan kan zo'n TO ineens denken: hé, ik kan het natuurlijk ook zo laten.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Je hebt inderdaad hele leuke jogjeans. Verder vind ik dat sweatpants van bepaalde merken juist erg stoer staan.

Succes ermee, ik zou mijn zoon ook niet willen opvoeden alsof ik "de baas" ben hoor. Het idee alleen al.
Alle reacties Link kopieren
quote:noreservations schreef op 24 oktober 2014 @ 08:49:

Mag een kind van 5 dan zelf kiezen wat hij aantrekt?

Misschien is het maar goed dat ik geen kinderen heb gekregen.

Probeer een 5-jarige maar eens iets aan te trekken wat hij niet aan wil.

Ik vind het juist normaal dat je kinderen leert om een eigen smaak te ontwikkelen, ook al staat die haaks op mijn smaak.

En ja, dat geldt dus ook voor een 5 -jarige wat mij betreft.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:Vlammetje schreef op 24 oktober 2014 @ 08:41:

[...]





Erg? Ik vind het gewoon vrijetijdskleding, niet geschikt voor elke dag de hele dag. Voor mijn kind wil ik dat dus niet. Ik had begrepen dat TO dat ook vond. Vind je het zelf prima, veel plezier ermee.Vrijetijdskleding.....dat kind is vijf. Het is een KIND en het is VIJF. Hoeveel meer vrije tijd kun je hebben in je leven?
quote:Vlammetje schreef op 24 oktober 2014 @ 08:41:

[...]





Erg? Ik vind het gewoon vrijetijdskleding, niet geschikt voor elke dag de hele dag. Voor mijn kind wil ik dat dus niet. Ik had begrepen dat TO dat ook vond. Vind je het zelf prima, veel plezier ermee.De mijne is inmiddels volwassen, en ik heb behalve een joggingbroekperiode ook nog een gothic-periode doorgemaakt met hem. Maar eerlijk gezegd boeit het mij niet zo wat "hoort". Laat ze lekker zichzelf zijn. Het is helemaal vanzelf goed gekomen overigens. Tegenwoordig gaat hij zonder morren strak in het pak naar zijn werk als het nodig is
Alle reacties Link kopieren
En ik zou mijn kind van 5 niet laten bepalen wat hij aandoet als ik het vreselijk vind, het idee alleen al. Dan maak ik een compromis: vrijetijdskleding in je vrije tijd. Zo maken wij altijd een compromis: als één van ons het vreselijk vind, dan houdt het op. Is maar net hoe je het brengt hoor.
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
quote:noreservations schreef op 24 oktober 2014 @ 08:49:

Mag een kind van 5 dan zelf kiezen wat hij aantrekt?

Misschien is het maar goed dat ik geen kinderen heb gekregen.Eh...waarom niet zou ik zeggen. Het is een mens, met een mening en een eigen wil. Het is een persoon. Net als elk ander mens. Natuurlijk zijn er grenzen, maar die ligt bij mij niet bij een joggingbroek. Misschien ligt die zelfs niet eens bij mij maar bij mensen die menen dat een joggingbroek geen geschikt kledingstuk is. Of dat een jongen geen roze mag dragen. Of dat...vul maar in.
quote:Vlammetje schreef op 24 oktober 2014 @ 08:29:

[...]





Nou, tut tut... Het zou mij ook worst wezen, maar een 5-jarige wordt ook 6 en 7 en 8. En die kinderen ken ik dus ook, die eeuwig in die joggingbroek lopen. En dan ben je toch echt het kind van 7 dat nog in joggingbroek loopt. Ik denk dus dat als je het zelf vervelend vind als ouder, en die indruk kreeg ik, je beter al meteen duidelijk kan maken dat een joggingbroek vrijetijdskleding is en je dus soms iets anders aan zal moeten.

En ja, als mijn 5-jarige zou weigeren iets anders aan te doen, zelfs maar te passen, dan zou ik de mama-is-de-baas-kaart uitspelen.In jouw ogen ja! Maar zo denkt lang niet iedereen gelukkig. Het zegt meer over jouw gedachtengang dan over het kind overigens.



Ik zou hem lekker laten. Koop een paar leuke ipv die effen grijze of zwarte en het kan prima hij is nog maar 5, dat trekt vanzelf wel weer bij. En ik loop zelf ook in kleding die ik lekker vind zitten, dus waarom de kinderen niet dan? Zo denk ik er iig over!
quote:Vlammetje schreef op 24 oktober 2014 @ 08:59:

En ik zou mijn kind van 5 niet laten bepalen wat hij aandoet als ik het vreselijk vind, het idee alleen al. Dan maak ik een compromis: vrijetijdskleding in je vrije tijd. Zo maken wij altijd een compromis: als één van ons het vreselijk vind, dan houdt het op. Is maar net hoe je het brengt hoor.

Mag hij jou dan ook terug naar boven sturen als hij vindt dat jij iets aan hebt wat niet kan in zijn ogen? Oh nee, jij bent de baas.....

Wat is er mis met het laten ontwikkelen vaneen eigen smaak en stijl?
Alle reacties Link kopieren
En één van ons houdt dus in: het kind of ik. Hij heeft ook inspraak hoor! Maar ik vind het niet meer dan normaal om mijn kind bij te brengen dat je voor verschillende situaties je kleding een beetje aanpast. In zijn joggingbroek naar een restaurant is dus not done hier. In zijn joggingbroek als hij gaat spelen prima.
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
Alle reacties Link kopieren
Een 5-jarige mag van mij wel kiezen, eigen smaak ontwikkelen is prima. Ik zou het alleen fijn vinden als hij uit wat meer smaken zou kiezen dan alleen een joggingbroek. En ik zie niet in hoe ik hem kan dwingen iets aan te trekken wat hij niet wil.



Die jogging/spijkerbroek van de we is misschien wel wat. De spijkerbroek die hij draagt is er ook een zonder knopen.
quote:meivogel schreef op 24 oktober 2014 @ 08:58:

[...]





De mijne is inmiddels volwassen, en ik heb behalve een joggingbroekperiode ook nog een gothic-periode doorgemaakt met hem. Maar eerlijk gezegd boeit het mij niet zo wat "hoort". Laat ze lekker zichzelf zijn. Het is helemaal vanzelf goed gekomen overigens. Tegenwoordig gaat hij zonder morren strak in het pak naar zijn werk als het nodig is

Zo zie je maar weer het komt vanzelf goed.

Er zijn wel belangrijkere dingen om je druk om te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vlammetje schreef op 24 oktober 2014 @ 08:29:

[...]





Nou, tut tut... Het zou mij ook worst wezen, maar een 5-jarige wordt ook 6 en 7 en 8. En die kinderen ken ik dus ook, die eeuwig in die joggingbroek lopen. En dan ben je toch echt het kind van 7 dat nog in joggingbroek loopt. Ik denk dus dat als je het zelf vervelend vind als ouder, en die indruk kreeg ik, je beter al meteen duidelijk kan maken dat een joggingbroek vrijetijdskleding is en je dus soms iets anders aan zal moeten.

En ja, als mijn 5-jarige zou weigeren iets anders aan te doen, zelfs maar te passen, dan zou ik de mama-is-de-baas-kaart uitspelen.Is een joggingbroek net zoiets als een luier?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:Vlammetje schreef op 24 oktober 2014 @ 09:02:

En één van ons houdt dus in: het kind of ik. Hij heeft ook inspraak hoor! Maar ik vind het niet meer dan normaal om mijn kind bij te brengen dat je voor verschillende situaties je kleding een beetje aanpast. In zijn joggingbroek naar een restaurant is dus not done hier. In zijn joggingbroek als hij gaat spelen prima.Een beetje is wat mij betreft wel het sleutelwoord. Ik hou sowieso al niet van restaurants waar je niet in je joggingbroek naar toe zou kunnen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Accepteer je kind zoals hij is en leer hem ook dat er heel soms ( kerstdiner, bruiloft) een andere broek aangaat.



Ik heb een dochter die alleen maar in rokjes loopt. Heel soms is dat echt niet handig. Ik koop dus elk seizoen een broek. Meer is zonde van het geld en ik wil graag dat ze zich prettig voelt in haar kleren!





Ik lees hier een hoop over nette joggingbroeken en spijkerbroeken met een zachte band. Wie weet kun je in die richting slagen. Succes!
Maar we hadden het ook niet over een restaurant he, Vlammetje....en ik wens je veel succes als jouw kind straks zijn eigen smaak gaat ontwikkelen en jij niét meer de baas bent. Of God verhoede, met een vrouw aankomt waar jij het niet mee eens bent. Als je je nu al zo druk maakt om een joggingbroek krijg je het straks mooi voor je kiezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:whopper schreef op 24 oktober 2014 @ 09:02:

[...]



Mag hij jou dan ook terug naar boven sturen als hij vindt dat jij iets aan hebt wat niet kan in zijn ogen? Oh nee, jij bent de baas.....

Wat is er mis met het laten ontwikkelen vaneen eigen smaak en stijl?Wat ben jij vreselijk zeg... Natuurlijk kan hij dat niet, ik ben de volwassene. Dat heeft niets met de baas spelen te maken. Hij heeft zijn eigen smaak en stijl, hij heeft niets in zijn kast dat hij niet wil. Maar ik heb dus wel gezegd: je kan niet altijd in joggingbroek lopen, we gaan naar de winkel en halen een nette broek die jij leuk vind. Klaar. Dat is ook opvoeden. Maar ik spreek hier tegen mensen die het duidelijk anders zien en vinden dat iedereen nu een joggingbroek maar normaal moet vinden omdat zij dat zo zien?
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
Zoon heeft ook een periode gehad dat hij alleen maar op laarzen wilde lopen dat is ook weer overgegaan gelukkig
quote:noreservations schreef op 24 oktober 2014 @ 08:49:

Mag een kind van 5 dan zelf kiezen wat hij aantrekt?

Misschien is het maar goed dat ik geen kinderen heb gekregen.Regels stellen, daar doet een beetje moderne ouder van nu niet meer aan. En als het kind door ons gewend is geen regels te krijgen, dan gaan we naar de psych voor een verklaring dat hij ADHD of PDD NOS heeft. Want aan onze opvoeding ligt het natuurlijk niet.
Haha, nu ben ik vreselijk. Je weet het mooi te draaien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven