Total Power Exchange relatie met partner

16-04-2024 08:55 322 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen,

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, ik wil een TPE (Total Power Exchange) relatie met mijn partner.

Ik ben een 19-jarige vrouw, mijn partner is 23.Wij zijn sinds anderhalf jaar samen en wij zijn ook al bezig met woonruimte regelen omdat wij samen willen wonen.

Mijn partner zei dat die ook wel openstaat voor een langdurige TPE relatie. Ik zou dan submissive zijn in deze TPE relatie. We zijn op dit moment van plan om in het najaar van 2024 te starten met deze TPE relatie, de bedoeling is dat deze voor altijd aan zou houden. Mijn vraag is dus of er nog tips zijn en dingen waar ik rekening mee moet houden in de aankomende TPE relatie. Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou deze vraag niet hier stellen maar op Fetlife
Coffee is never my cup of tea
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hoeft nergens rekening mee te houden want alles wordt voor je bepaald.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je bent nog heel erg jong. Dat is waar je rekening mee moet houden. En als je weer alles voor je laat bepalen, net zoals je ouders dat eerder voor je deden, dat laat vast zijn sporen op je na.

Werk je wel?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Toch maar wat erover vragen hier dan: waarom zo specifiel starten in het najaar? Wat is jullie (zijn) plan om daar naartoe te werken de komende maanden? Zijn jullie al stapjes aan het maken op dit vlak? Wiens idee was het? Zijn jullie samen aan het praten over hoe het eruit zal zien voor jullie?
Coffee is never my cup of tea
Alle reacties Link kopieren Quote
Doreia* schreef:
16-04-2024 09:24
Je bent nog heel erg jong. Dat is waar je rekening mee moet houden. En als je weer alles voor je laat bepalen, net zoals je ouders dat eerder voor je deden, dat laat vast zijn sporen op je na.

Werk je wel?
dit.

Hiervoor moet je sterk in je schoenen staan. kun je dat op je 19de zonder veel levenservaring en voor jezelf zorgen? dat zijn de vragen die echt beantwoord moeten worden.
broadway wijzigde dit bericht op 16-04-2024 11:01
0.44% gewijzigd
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor altijd? Niets is voor altijd.

Probeer het eerst eens een half jaar ofzo.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren Quote
*opent google*

Ik had er echt nog nooit van gehoord. Maar mijn antwoord zou zijn ga bij jezelf na waarom je dit (levenslang) zou willen?
Op je 19e ziet de wereld er heel anders uit dan op de 30e bijvoorbeeld. Heb je een kinderwens? Zo ja hoe ga je dat dan doen?
Vandaag is wat gisteren nog toekomst was
Alle reacties Link kopieren Quote
Eidde schreef:
16-04-2024 09:31
Voor altijd? Niets is voor altijd.

Probeer het eerst eens een half jaar ofzo.
of met een weekend
Alle reacties Link kopieren Quote
broadway schreef:
16-04-2024 09:26
dit.

Hiervoor moet je sterk in je schoenen staan. kun je dat op je 19de zonder veel levenservaring en voor jezelf worden? dat zijn de vragen die echt beantwoord moeten worden.
er is geen 19jarige met dit zelfinzicht hoor :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady_Day schreef:
16-04-2024 09:21
Je hoeft nergens rekening mee te houden want alles wordt voor je bepaald.

:lol:
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lijkt me vreselijk. Maar veel plezier hoor.
Wat Lady Day zegt, je hoeft nergens rekening mee te houden toch?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat is wat Kanye toch ook heeft met die Kardasian look-a-like?

Die vrouw kijkt altijd zo gelukkig.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja hou er rekening mee dat dit je schade gaat opleveren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Enge creep is die vent.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je bent 19, weet alleen hoe het is bij je ouders in huis, nog nooit op jezelf gewoond, laat staan samengewoond. En dan vindt je het wel handig om alles door een ander te laten beslissen, zelf niet hoeft na te denken, je mening te geven?
Of mag je dat doen in de komende maanden, tot najaar ‘24?

En ‘voor altijd’ is heel lang. Wat als een van de 2 (of allebei) het niet meer wil? Beslist A dan ook voor B?
En als B de relatie wil beëindigen, mag dat dan alleen met toestemming van A?
himalaya wijzigde dit bericht op 16-04-2024 09:50
24.62% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat TPE (Total Power Exchange) is zo'n beetje de ultieme vorm van een BDSM-relatie, eentje die nog eens veel verder gaat dan 24/7. Bij TPE legt de sub haar lot en haar leven in de handen van de dominant - inclusief haar financiën. De dominant bepaalt van minuut tot minuut wat zij doet, wanneer ze naar het toilet gaat, wanneer ze familie of vrienden mag bezoeken, hoeveel tijd (en geld!) ze aan de boodschappen besteedt...

Binnen de BDSM-wereld zijn er maar weinig die echt aan TPE doen. Het betekent niets minder dan BDSM voor het leven en die druk moet je wel aankunnen. Als sub, maar zeker ook als dominant want ook van jou wordt verwacht dat je haar constant in de gaten houdt en haar permanent aan haar "minderwaardige" status helpt herinneren.

Ik heb in de bij ons populaire literatuur overigens maar één passage over TPE kunnen vinden, in de epiloog van Het verhaal van O. In een van de open eindes (er zijn er twee) krijgt O van Sir Stephen "toestemming om te sterven".

En dat is wat TPE uiteindelijk ook inhoudt...
Wel grappig dat deze uitleg die ik online vond meteen spreekt over "haar" lot en "haar" leven. De sub kan geen man zijn?

Ik zie mezelf als een man van de wereld en probeer altijd open te staan voor ieders mening en inzichten. Maar dat lukt me nu niet. Waarom zou iemand dit willen? En dan iemand van 19? Jezus, je komt net kijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
1e topic, ik ben benieuwd


En ‘je partner zei dat die (..) ook wel open staat voor een langdurige TPE relatie’

Klinkt niet echt alsof hij zich er goed in heeft verdiept, maar meer van ‘oké, als jij dat wil/ik zeg wel dat je moet afwassen/wel makkelijk dat ik kan zeggen dat je niet mag shoppen en ik een nieuwe PS8 kan kopen/wanneer je klaar moet liggen’?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
16-04-2024 09:59
1e topic, ik ben benieuwd


En ‘je partner zei dat die (..) ook wel open staat voor een langdurige TPE relatie’

Klinkt niet echt alsof hij zich er goed in heeft verdiept, maar meer van ‘oké, als jij dat wil/ik zeg wel dat je moet afwassen/wel makkelijk dat ik kan zeggen dat je niet mag shoppen en ik een nieuwe PS8 kan kopen/wanneer je klaar moet liggen’?
Dit was ook het eerste wat ik dacht. Klinkt niet alsof dit van jullie beiden een wens is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom zou je dit willen?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben je dan zo bang voor eigen verantwoordelijkheid?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Belangrijkste tip die ik voor je heb is dat je er 100% achter moet staan.

En je gaat veel onbegrip tegenkomen. Hou daar rekening mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mwah, ik vind dit niet zo’n goed idee voor twee mensen waarbij de prefrontale cortex nog niet volledig is ontwikkeld.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zoek eens op fetlife.

Er zijn zeker stellen die zo heel gelukkig leven maar er zijn ook enorme risico's. Veel ellende ook van gezien.

Zorg in elk geval voor een goed uitgewerkt exitplan! Natuurlijk ga je er vanuit dat het voor altijd is maar dat weet je nooit zeker en uit elkaar gaan zonder plan is verwoestend! Overigens voor beide partijen. Regeren is vooruitzien. Exitplan verzacht de klap.

Overigens vind ik het dermate risicovol dat ik het nooit zou willen.

Vergeet niet dat de verantwoordelijkheid voor je partner ook enorm is. Jouw welzijn moet continu op zijn radar staan. Hij kan niet even aan wat anders denken. Als jij je kut voelt is het zijn verantwoordelijkheid. Niet iets om licht op te pakken!
gonniegijsje wijzigde dit bericht op 16-04-2024 10:46
20.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Eve schreef:
16-04-2024 10:32
Belangrijkste tip die ik voor je heb is dat je er 100% achter moet staan.

En je gaat veel onbegrip tegenkomen. Hou daar rekening mee.

Allebei. En goed doorgesproken/beseffen wat het inhoudt/weten wat de consequenties zijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven