zoontje 9 weken in ziekenhuis wegens fles weigeren

07-03-2014 08:49 269 berichten
Alle reacties Link kopieren
alle tips zijn welkom want ik ben de wanhoop nabij en zo.moe.



Ons zoontje is.nu.ruim.9.weken en heeft de eerste 3 weken afgekolfde moedermelk gekregen en sindsdien kunstvoeding..Eerst nutrilon.HA, toen Friso Comfort en nu in het ziekenhuis weer Nutrilon.

Drinken is vanaf het begin een struggle geweest: de eerste helft gaat er rustig en goed in, vanaf dan.begint het geklooi.met onrust in zijn lijfje, draaien, boeren, scheten, niet meer willen. Sinds een paar weken is hier overstrekken bij gekomen en soms (gelukkig niet bij elke fles, maar dat.is ook meteen het gekke) compleet weigeren. Hij.raakt dan.al in paniek bij het zien van de.fles.

van alles hebben we geprobeerd: lactatiedeskundigen,

osteophaat, allerlei soorten flessen.en.spenen, verschillende houdingen etc. Steeds lijkt het even beter te gaan, maar dan begint het weer opnieuw. Sinds maandag zijn we in het.ziekenhuis en hebben ze hem geobserveerd. Logopedisten zijn langsgeweest, fysiotherapie, psychologie, verschillende verpleegsters kijken mee of geven de voeding. Het ging goed de afgelopen dagen: een liggende houding op zijn zij bleek goed uit te pakken plus hem af en.toe op adem laten komen (hij heeft een lichte vorm van laryngomalacie). Deze ochtend zouden we naar huis mogen. Het is nu echter weer helemaal mis en niemand weet eigenlijk nog hoe of wat. Tot nu toe krijgt ie gelukkig toch nog steeds genoeg binnen, maar ik ben zo bang voor het moment dat hij alle flessen gaat weigeren.

We snappen er niks van. Waarom ene fles wel ('s nachts bv gaat het veel beter) en bij de andere totale paniek? Reflux lijkt hij niet te hebben volgens ziekenhuis, krampjes wel. Tussen de voedingen door is hij indianen en super vrolijk.

Ik heb er alles voor over dat hij lekker gaat drinken, dit is slopend. Alle ervaringen en tips zijn welkom.

dank.
Alle reacties Link kopieren
@evelienepien: bij kma kun je wel degelijk last krijgen tijdens het voeden. Onze dochter begon na de eerste slokken onmogelijk te wurmen en te huilen. Ze dronk steeds minder. Maar zij had ook een heel pukkelig, rood huidje en begon steeds meer te spugen (projectiel). Na 2 dagen pepti dronk ze weer beter en spugen heeft nooit meer gedaan. Bij kma heb je wel vaak andere klachten. Wel goed om het uit te sluiten, denk ik.



Veel sterkte, To!
Hier een ervaringsverhaal.

Dochter dronk vanaf dag 3 ofzo slecht en kleine beetjes.

Toen ze twee weken was is ze midden in de de nacht binna gestikt in de voeding, ambulance,voor de deur gelukkig goed gegaan.

Sindsdien was het drama met de voedingen.

Weigeren, krijsen, heel weinig drinken, slecht groeien etc.

Ze had wel reflux, kreeg daar medicijnen voor, verschillende voedingen gehad, uiteindelijk bleek ze het met soya voeding het beste te doen.

Ze bleef echter verschrikkelijk slecht eten en drinken, nooit achter gekomen waarom precies.

Ik heb op de kop gestaan bij de kinderarts, sec.opinion gevraagd, uiteindelijk niet gedaan, bloedonderzoekem etc geweest, niks uitgekomen.

Pas met 14 maand, ging ze van de een op de andere dag zonder mopperen, huilen, weigeren wel eten, maar nog steeds weinig.

Ze is nu 4 en nog steeds een drama met eten af en toe.



Als er medisch niets uitkomt, probeer het dan te accepteren zoals het is, het scheelt je heel veel stress en echt ze groeien op hele kleine beetjes.
Alle reacties Link kopieren
Spruw heeft ie niet.



Ik heb net gesproken met de arts. Omdat hij groeit maken ze zich geen zorgen. Het is niet gek dat hij (nog) groeit want ik haal alles uit de kast om hem te laten drinken.

Dat moet ik dus nu gaan loslaten en bekijken of hij dan blijft groeien.

Ik heb er geen goed gevoel over. Moet hij eerst afvallen voordat er écht actie ondernomen wordt? Al zou ik ook niet willen dat hij allerlei onderzoeken moet doorstaan. Maar 'experimenteren' met een maagzuurremmer of voeding voor gevoelige darmen kan toch niet veel kwaad? En dan kan je wel eea uitsluiten.



Ik heb net gevraagd over verborgen reflux. Antwoord: dat bestaat niet.
Alle reacties Link kopieren
Chryssa, dank voor je bericht, ik ga je topic lezen straks.

Mammajobsa, hoe heb je ervoor gezorgd dat ze tóch bleef drinken? Wel goed, wat je zegt, dat je het op een gegeven moment maar moet accepteren.

Maar mijn gevoel zegt gewoon dat er wel iets aan de hand is, wellicht niet heel ernstig, maar iets dat misschien goed te verhelpen is (darmen, maagzuur, allergie of wat dan ook).
Alle reacties Link kopieren
quote:cath2013 schreef op 07 maart 2014 @ 11:39:

Spruw heeft ie niet.



Ik heb net gesproken met de arts. Omdat hij groeit maken ze zich geen zorgen. Het is niet gek dat hij (nog) groeit want ik haal alles uit de kast om hem te laten drinken.

Dat moet ik dus nu gaan loslaten en bekijken of hij dan blijft groeien.

Ik heb er geen goed gevoel over. Moet hij eerst afvallen voordat er écht actie ondernomen wordt? Al zou ik ook niet willen dat hij allerlei onderzoeken moet doorstaan. Maar 'experimenteren' met een maagzuurremmer of voeding voor gevoelige darmen kan toch niet veel kwaad? En dan kan je wel eea uitsluiten.



Ik heb net gevraagd over verborgen reflux. Antwoord: dat bestaat niet.Ehhh oke... Welk ziekenhuis is dit? Dan weet ik dat ik daar nooit heen zal gaan...
Mijn Wikipedia-pagina is langer, dus ik ben belangrijker!
Alle reacties Link kopieren
Verborgen reflux bestaat wel. Wat een idiotie dat ze dat tegen je gezegd hebben. Ik word daar echt heel kwaad van. Helaas is mijn ervaring dat je enorm moet pushen om gehoord te worden. Vertrouw op je gevoel, als moeder zit je er meestal niet naast. Wij hebben ons ook meerdere keren weg laten sturen door de huisarts, totdat we 's nachts met een grauw uitgedroogd kind op de EHBO zaten. Vanaf toen is het balletje gaan rollen en helaas zijn we nog steeds volop bezig in de medische molen. Inmiddels lopen we in het WKZ en worden we eindelijk gehoord.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
quote:cath2013 schreef op 07 maart 2014 @ 11:39:



Ik heb net gevraagd over verborgen reflux. Antwoord: dat bestaat niet.Misschien is een 2nd opinion een idee?
Alle reacties Link kopieren
En of verborgen reflux bestaat in principe heeft elke baby dat alleen de een heeft er meer last van dan de ander.

Dat zijn de woorden van mijn huisarts.

Ik heb daar een middeltje voor gekregen en dat werkt perfect.

Mijn zoontje was ook een hele onrustige drinker ik gebruik de fles van dr brown en eerlijk waar het drinken gaat een stuk beter rustiger en veel minder boeren en spugen.

Hij spuugt nog wel maar niet zoveel meer gelukkig.

De dr brown fles kun je bij de etos kopen kost ongeveer een 10tje maar werkt perfect.

Het is het proberen waard
Alle reacties Link kopieren
Eerste dat in mij opkomt: koemelkallergie. Waarom wordt in het ziekenhuis niet gestart met bv pepti of neocate om te kijken of en hoe hij hierop gaat reageren?
Alle reacties Link kopieren
De dr Brown fles heb ik (uiteraard) ook al geprobeerd.



Chryssa, ik heb je topic deels gelezen, wat een ellende zeg. En nog steeds geen duidelijkheid dus? Heeft ze nooit goede/normale ontlasting gehad? Wat klote, een combinatie van KMA, reflux en een darmprobleem. Is er nog steeds niets vastgesteld nu? Hoe 'overleef' je ? Gaat het met je dochter, naar omstandigheden, wel goed? Hoe oud is ze nu?



Ik kreeg letterlijk te horen dat baby's nou eenmaal darmkrampjes hebben en dat, zolang hij groeit, het goed is.



Dadelijk weer een flesje proberen. Heb de vlekken nu al in mijn nek van de spanning...
Alle reacties Link kopieren
Pien252: dat begrijp ik dus ook niet!!! Heb het voorgesteld net, maar daar geloven ze niet in. Zal ik het spul zelf bij de apotheek gaan halen of heb je daar een recept voor nodig?
Alle reacties Link kopieren
Maar het gekke is dus dat hij de afgelopen dagen af en toe wèl een volledige fles lekker en rustig opdrinkt.
Alle reacties Link kopieren
Nog steeds geen duidelijkheid, nee. Dochter is nu 18 maanden en doet het overwegend aardig. Ze krijgt 4 zakjes Forlax per dag en zit op een koemelk en glutenvrij dieet. Normale ontlasting heeft ze nooit gehad. We hebben maandenlang zelf thuis haar darmen gespoeld zodat ze haar ontlasting kwijt kon. Inmiddels kan ze het meestal zelf, met behulp van de Forlax dus. We overleven op zich goed, al is het soms zwaar. Ze heeft regelmatig een terugval en dan zitten we weer in het ziekenhuis.



In principe is het inderdaad normaal dat jonge babies last hebben van darmkrampen. Weigeren om te drinken is echter niet normaal. Groei is inderdaad een belangrijk middel om te meten of het goed gaat met een baby, maar het is niet zaligmakend. Onze dochter groeide de eerste tijd prima, tot ze een maand of 4 was. Drinken ging nooit soepel, maar ze kreeg nog voldoende binnen de eerste tijd. Toen begon de echte ellende, met alle flessen weigeren, afvallen, veel pijn en constant huilen.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Mijn nichtje heeft dit ook gehad. Zij had verborgen reflux. Zij is zelfs geopereerd, omdat het klepje van de slokdarm bijna helemaal niets deed. Daarna heeft ze altijd goed gedronken en gegeten. Overigens kon nichtje ook gewoon plat liggen en goed slapen.



Ik vind het echt raar dat ze zeggen dat verborgen reflux niet bestaat.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter dronk ook af en toe een fles wel goed, vooral de ochtendfles. Maar verder nauwelijks.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eigen zoon heeft nog nooit een fles goed gedronken. Eten is nog steeds een drama. Hij leeft op vloeibare zaken (smoothies, soep). Maar zoon is gewoon een dwarsligger, medisch gezien niets mis met hem. Het ging wel beter toen ik het leerde loslaten. Als baby kreeg hij wel eens een fles van bijvoorbeeld de buurvrouw, dan dronk hij ietsjes meer. Blijkbaar voelde hij die spanning van mij erg goed. Hij is nog altijd klein en dun, maar er zit progressie in zijn groei.



Maar ik kan mij nog goed herinneren hoe k*t de zorgen en stress waren. Veel sterkte de komende tijd.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Dank voor al jullie verhalen.

Chryssa, je klinkt zo sterk. Ik zit er, na 5 dagen ziekenhuis, al volledig doorheen. Was jouw dochter's ontlasting ook prima tot een maand of 4?

Zijn ze nog steeds aan het onderzoeken wat het is? Denken ze al in een bepaalde richting?



Lemoos, hoe oud is jouw zoon? Mijn zoontje heeft ook wel een pittig karakter geloof ik.



Pipip, mijn zoontje heeft verder totaal geen symptomen van KMA... is het dan niet totaal onwaarschijnlijk?



Hebben jullie zelf veel 'geexperimenteerd' met van voeding wisselen enzo?



Ik heb bij mijn zoontje ook het idee dat hij super snel gefrustreerd raakt. Als de speen niet meteen goed in zijn mondje zit bijvoorbeeld. Of als er even niks uit komt. Op advies van het ziekenhuis moesten we hem de difrax fles geven, wat een shit ding! Hij zoog de speen vaccuum (hij zuigt keihard) en daarna was het meteen helemaal afgelopen.



De fles net ging redelijk. Maar normaal is het niet. We staan op het punt 'ontslagen' te worden uit het ziekenhuis. Afhankelijk van hoe volgende fles gaat.

Blijkbaar gebeurt er pas écht iets, als groei stagneert. Dat begrijp ik ook wel, want je wilt niet onnodig een kind belasten. Maar wat ik niet begrijp is dat ze niet nadenken over andere voeding bijvoorbeeld. Of toch proberen met maagzuurremmer. Gewoon, om te kijken hoe hij reageert.
quote:cath2013 schreef op 07 maart 2014 @ 11:45:

Chryssa, dank voor je bericht, ik ga je topic lezen straks.

Mammajobsa, hoe heb je ervoor gezorgd dat ze tóch bleef drinken? Wel goed, wat je zegt, dat je het op een gegeven moment maar moet accepteren.

Maar mijn gevoel zegt gewoon dat er wel iets aan de hand is, wellicht niet heel ernstig, maar iets dat misschien goed te verhelpen is (darmen, maagzuur, allergie of wat dan ook).



Sja ik weet niet meer, we zijn al wel met 4 maand begonnen met groente, dan kreeg ze tenminste iets meer binnen.

En gewoon veel aanbieden, hoe het erin gaat maakt niet uit, ik heb ook vaak lopend gevoed.

In elk geval niet gaan pushen( heb ik uit wanhoop wel gedaan hoor toen) maar dat werkt alleen maar averechts.

En verborgen reflux bestaat idd wel degelijk, alleen zijn niet alle artsen daar het mee eens.

Ze hoeven er geen last van hebben, zoontje van nu 16 weken heeft sinds zn geboorte verborgen reflux, die was uren bezig met voeding wegslikken, spuugde maar heel af en toe.

Heeft er de eerste 3,5 maand eigenlijk geen last van gehad, sliep goed, dronk goed, groeide goed.

Pas sinds een week of 2 was het tijdens elke voeding en erna krijsen, strekken en weigeren en toen heb ik idd nexium gekregen.



Hoe is het nu? Nog in ziekenhuis of weer lekker thuis?

Mijn gevoel was trouwens ook absoluut dat er iets aan de hand was, het bestond in mijn ogen gewoon niet dat er niets was bij dochter, een kind weigert niet zomaar, toch is er nooit een duidelijke oorzaak gevonden.
Er gebeurd idd pas echt iets als de groei stagneert en dan nog niet altijd hoor, dochter groeide maar heel weinig.

Pas toen ze in het ziekenhuis aan de diarree ging kreeg ze soyavoeding.

Had verder ook totaal geen kenmerken van koemelkallergie.
Alle reacties Link kopieren
Is nexxium een maagzuurremmer? helpt hem dat goed? Waarom doen ze dat bij ons zoontje toch niet? Ik begrijp dat niet. Ze blijven volhouden dat het geen reflux is. Jij kreeg het dus wel, na 2 weken problemen: zelfde als bij ons zoontje (krijsen, strekken, weigeren). Dronk ie toen acuut goed?

Is je dochter ook opgenomen geweest? Kan ik niet nú al beginnen met groente/fruithapjes? Groeide ze wel goed?



We zijn dus nog hier, maar eigenlijk heeft het weinig zin meer. Als volgende voeding redelijk gaat, gaan we maar weer naar huis.
Alle reacties Link kopieren
Maar had je dochter nou, naast reflux, ook koemelkallergie? Of is dat er nooit echt uitgekomen?

Welke voeding gebruikte jij? Soya begrijp ik? Krijg je dat alleen op recept?
Alle reacties Link kopieren
Dat weet ik niet; ik ben geen arts. Ik wilde alleen duidelijk maken dat de argumenten van evelinepien en van jou niet per se opgaan. Ik heb zelf wel begrepen dat het het meest aannemelijk is als er oorzaken in meer 'systemen' zijn (huid, darmen, slijmvliezen). De verschillen zijn alleen heel groot tussen kinderen en bij de ene zijn symptomen duidelijker en eerder zichtbaar dan bij de ander.



Ik heb zelf niet geëxperimenteerd met voeding. Ook vanuit het idee dat steeds wisselen ook problemen kan geven. Je zou in het ziekenhuis kunnen aandringen en zeggen dat je het anders zelf wil proberen. Of het even een week of twee aankijken. Misschien wordt het dan duidelijker. Als zijn klachten veranderen of verergeren of zijn gewicht afneemt of niet voldoende toeneemt, direct weer aan bel trekken.



Ellende hè. Je wil zo graag dat hij het fijn heeft. Baby's kunnen echt met best weinig toe. Heb vertrouwen in jezelf en je zoon!
quote:cath2013 schreef op 07 maart 2014 @ 14:25:

Is nexxium een maagzuurremmer? helpt hem dat goed? Waarom doen ze dat bij ons zoontje toch niet? Ik begrijp dat niet. Ze blijven volhouden dat het geen reflux is. Jij kreeg het dus wel, na 2 weken problemen: zelfde als bij ons zoontje (krijsen, strekken, weigeren). Dronk ie toen acuut goed?

Is je dochter ook opgenomen geweest? Kan ik niet nú al beginnen met groente/fruithapjes? Groeide ze wel goed?



We zijn dus nog hier, maar eigenlijk heeft het weinig zin meer. Als volgende voeding redelijk gaat, gaan we maar weer naar huis.



Nexium legt een beschermlaagje in de maag en slokdarm.

Ik was al met zoontje bij kinderarts geweest,d us ze wist van de reflux maar omdat het geen problemen gaf kreeg ik nu pas medicijnen.

Hij is niet opgenomen geweest, dochter heeft in totaal 4 weken in het ziekenhuis gelegen.

Eerst twee weken, toen ging het thuis weer helemaal mis en toen nog eens twee weken.

Dochter bleef slecht drinken ondanks de medicijnen, elke voeding was een strijd. Ze groeide nauwelijks idd.

Als je naar huis gaat kan ik alleen maar zeggen, probeer eens een tijdje was hij wil drinken, begint ie te strekken en te krijsen stop dan maar gewoon. Heeft een ie een halve fles op? Prima. Hij komt vanzelf wel weer als ie honger heeft.

Groeit ie niet of te weinig, de kinderarts grijpt vanzelf in.

Echt meid, rust is heel belangrijk, je zoontje voelt ook jouw wanhoop en stress.

Zoontje heeft net een week of twee slecht gedronken, echt maar halve flessen ofzo, als hij begint te krijsen haal ik de fles eruit, boertje proberen even knuffelen, probeer daarna de fles nog een keer, wil hij niet dan niet....



Ik zou niet nu beginnen met fruit en groente hoor, ik denk niet dat het veel uitmaakt, afgezien van het feit dat hij echt nog te jong is.
quote:cath2013 schreef op 07 maart 2014 @ 14:28:

Maar had je dochter nou, naast reflux, ook koemelkallergie? Of is dat er nooit echt uitgekomen?

Welke voeding gebruikte jij? Soya begrijp ik? Krijg je dat alleen op recept?



Dochter had geen koemelkallergie en ik kreeg Soya idd op recept, nutrilon soya is nogal duur namelijk.

Ze kreeg doe soya omdat ze aan de diarree ging en bleef en dan stappen ze in het ziekenhuis vaker over op soya, uiteindelijk dronk ze redelijk en durfden we niet meer van voeding te wisselen.

Maar ze had dus geen kma.
Babies kunnen idd met erg weinig toe.

300 cc met een hittegolf gaat nog best hebben we ervaren haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven