Zorgen om mijn kids

23-02-2017 23:24 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik maak me zo enorm druk om me kids en ze zijn al 28 en 23 ...ben zoooooo bang dat er iets met ze gebeurd ... mis ze elke dag en de oudste dochter gaat na ny v 5 dagen en ik lig er al weken wakker van...wat als bla bla

Ben overbezorgd en een doomdenker ...en toch weet ik diep v binnen dat alles ok gaat met ze...loslaten kan ik niet......iemand ook last van???
Alle reacties Link kopieren
quote:Jonari schreef op 23 februari 2017 @ 23:35:

[...]



Het kan wel lief zijn, maar gezond vind ik het niet.

Ik heb ook volwassen kinderen en natuurlijk maak ik me nog wel eens zorgen over ze, maar gelukkig niet bij elke trip die ze maken.

Ik wel

Mijn zoon ging een paar maanden geleden alleen Everest op naar basecamp. Ik had buikpijn tot en met en toen hij de foto stuurde dat hij het gehaald had barstte ik zo in tranen uit, midden tussen mijn collega's. Hoe ouder hoe gekker. Ik had hem namelijk gisteren nog in de buggy!
Al een account? Log dan hier in.
Mindfullness cursus volgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:voel schreef op 23 februari 2017 @ 23:37:

Rot dat je je zoveel zorgen maakt. Je moet ze toch loslaten en er vanuit gaan dat je dochter het enorm naar haar zin gaat hebben in het verre NY. Wel eens gedacht aan therapie?Dat is overdreven, therapie voor je zorgen om je kinderen, zeg! Dan kunnen alle oma's van 85 ook nog in therapie. Je blijft je zorgen maken, zo werkt dat. Daar ben je moeder voor. Als het je functioneren ernstig belemmert is het een ander verhaal.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Tsja.... nou wellicht dat ik dan een ontaarde moeder ben. Het kan maar zo hoor. Maar ik ben heel trots op de twee onafhankelijke en zelfstandige geesten die wij(partner en ik) samen hebben groot gebracht. En ik reken op hun oplossing- en beslissingsvaardigheden en op hun nuchtere kijk in zaken. Wij zijn toch zeker niets voor niets hun ouders? Afijn, @TO: ik hoop dat jouw kinderen het in ieder geval wel fijn hebben met wat ze doen en sterkte met jezelf.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 23 februari 2017 @ 23:39:

[...]



Ik wel

Mijn zoon ging een paar maanden geleden alleen Everest op naar basecamp. Ik had buikpijn tot en met en toen hij de foto stuurde dat hij het gehaald had barstte ik zo in tranen uit, midden tussen mijn collega's. Hoe ouder hoe gekker. Ik had hem namelijk gisteren nog in de buggy!



Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ze nog nooit naar de Mount Everest geweest zijn.

Mijn dochter ging wel in haar eentje 3 maanden naar Zambia en ik vond het ook best wel spannend hoor.

Maar ook vooral heel leuk voor haar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jonari schreef op 23 februari 2017 @ 23:35:

[...]



Het kan wel lief zijn, maar gezond vind ik het niet.

Ik heb ook volwassen kinderen en natuurlijk maak ik me nog wel eens zorgen over ze, maar gelukkig niet bij elke trip die ze maken.gezond is het niet, helaas zijn er toch veel moeders die hetzelfde ervaren, daarom kan een bezoekje aan de huisarts geen kwaad.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al geprobeerd om ze emotioneel te chanteren zodat ze thuis blijven?



Nee hoor. Hoe zou jij je voelen als jouw eigen moeder (indien ze nog leeft) zich zo zorgen om jou zou maken. Dan zou je toch ook zeggen 'doe normaal, ik zit hier gewoon op de camping te chillaxen'
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 23 februari 2017 @ 23:43:

Tsja.... nou wellicht dat ik dan een ontaarde moeder ben. Het kan maar zo. Maar ik ben heel trots op de twee onafhankelijke en zelfstandige geesten die wij samen hebben groot gebracht. Ik reken op hun oplossing- en beslissingsvaardigheden en op hun nuchtere kijk in zaken. Wij zijn toch zeker niets voor niets hun ouders? Afijn, @TO: ik hoop dat jouw kinderen het in ieder geval wel fijn hebben met wat ze doen en sterkte met jezelf. Ik heb hetzelfde, Enn. Prachtige zelfstandige verstandige mensen zijn het en ik twijfel niet aan het beoordelingsvermogen. Maar toch
Al een account? Log dan hier in.
Een beetje bezorgd is normaal toch? Dat je blij bent dat je een appje krijgt dat het vliegtuig veilig geland is en als ze op de plaats van bestemming zijn. Verder heb ik alle vertrouwen in mijn kinderen, ze lopen niet in zeven sloten tegelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:DidiRidi schreef op 23 februari 2017 @ 23:46:

Heb je al geprobeerd om ze emotioneel te chanteren zodat ze thuis blijven?



“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:chillzone schreef op 23 februari 2017 @ 23:46:

[...]





gezond is het niet, helaas zijn er toch veel moeders die hetzelfde ervaren, daarom kan een bezoekje aan de huisarts geen kwaad.Naar wat voor huisartsen gaan jullie? Heel vaak lees ik dat iemand naar de huisarts wordt gestuurd, maar ik heb zelfs als ik zwaar ziek ben het gevoel dat ik te snel aan kom kakken. (Dat gevoel heb ik bij alle huisartsen) is men echt welkom bij de huisarts voor zoiets?
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
quote:-Isa- schreef op 23 februari 2017 @ 23:47:

Een beetje bezorgd is normaal toch? Dat je blij bent dat je een appje krijgt dat het vliegtuig veilig geland is en als ze op de plaats van bestemming zijn. Verder heb ik alle vertrouwen in mijn kinderen, ze lopen niet in zeven sloten tegelijk.



Zal wel aan mij liggen, maar ik heb dat zelfs met mijn ouders.



Ik vraag toch echt altijd hun vluchtgegevens en check zowel of ze vlot vertrokken zijn, als ofdat ze geland zijn.

En als ik 3 uur nadien nog niets heb gehoord stuur ik toch zelf een bericht of ze goed zijn aangekomen .
Alle reacties Link kopieren
quote:Jonari schreef op 23 februari 2017 @ 23:44:

[...]





Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ze nog nooit naar de Mount Everest geweest zijn.

Mijn dochter ging wel in haar eentje 3 maanden naar Zambia en ik vond het ook best wel spannend hoor.

Maar ook vooral heel leuk voor haar.Ja dat. Ik heb altijd gestimuleerd om veel te reizen indien mogelijk. Op zijn 19e ging ie alleen naar Kenia voor 3 maanden. Dat snapte ik want ik ken het als mijn broekzak. Maar als er een land ter sprake komt waar ik zelf nooit ben geweest zoals Nepal (te overzien uiteraard) en dan nonchalant aankondigen: oh ja, ik ga Everest op. Dat vond ik even slikken want ik ken de gevaren van klimmen en hoogte.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er ook niet voor naar de huisarts gaan.

Gewoon vertrouwen in je kinderen hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 23 februari 2017 @ 23:50:

[...]





Zal wel aan mij liggen, maar ik heb dat zelfs met mijn ouders.



Ik vraag toch echt altijd hun vluchtgegevens en check zowel of ze vlot vertrokken zijn, als ofdat ze geland zijn.

En als ik 3 uur nadien nog niets heb gehoord stuur ik toch zelf een bericht of ze goed zijn aangekomen .Ik heb zelfs flight radar app
Al een account? Log dan hier in.
quote:Mietrot schreef op 23 februari 2017 @ 23:50:

[...]





Zal wel aan mij liggen, maar ik heb dat zelfs met mijn ouders.



Ik vraag toch echt altijd hun vluchtgegevens en check zowel of ze vlot vertrokken zijn, als ofdat ze geland zijn.

En als ik 3 uur nadien nog niets heb gehoord stuur ik toch zelf een bericht of ze goed zijn aangekomen .Ik vind dat ook niet vreemd hoor. Mijn ouders laten ook altijd weten als ze aangekomen zijn op hun vakantieadres. Fijn juist.
Alle reacties Link kopieren
En zoon werd zo flauw van mij dat ie laatst online op whatsapp heeft uitgeschakeld.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:DidiRidi schreef op 23 februari 2017 @ 23:49:

[...]



Naar wat voor huisartsen gaan jullie? Heel vaak lees ik dat iemand naar de huisarts wordt gestuurd, maar ik heb zelfs als ik zwaar ziek ben het gevoel dat ik te snel aan kom kakken. (Dat gevoel heb ik bij alle huisartsen) is men echt welkom bij de huisarts voor zoiets?



zowieso betaal ik keurig netjes ziekenfonds en heb ik alle recht om dagelijks aan de deur te staan ( al doe ik dit absoluut niet)



natuurlijk ben je welkom, als deze moeder zo overbezorgd is en het gevoel word omgezet in stress dan is daar heus een methode voor om ervan af te komen!, niks mis mee ( indien nodig)
quote:yasmijn schreef op 23 februari 2017 @ 23:54:

En zoon werd zo flauw van mij dat ie laatst online op whatsapp heeft uitgeschakeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 23 februari 2017 @ 23:43:

[...]



Dat is overdreven, therapie voor je zorgen om je kinderen, zeg! Dan kunnen alle oma's van 85 ook nog in therapie. Je blijft je zorgen maken, zo werkt dat. Daar ben je moeder voor. Als het je functioneren ernstig belemmert is het een ander verhaal.



Wekenlang wakker liggen owv een citytripje naar new York?

Dat vind ik toch al flink belemmerend.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Isa- schreef op 23 februari 2017 @ 23:54:

[...]





Ik vind dat ook niet vreemd hoor. Mijn ouders laten ook altijd weten als ze aangekomen zijn op hun vakantieadres. Fijn juist.Ja natuurlijk, dat vind ik ook fijn om te weten, maar dat is wat anders dan er al weken wakker van te liggen.
Alle reacties Link kopieren
Even loepen leert mij dat deze to niet terugkomt.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 23 februari 2017 @ 23:57:

Even loepen leert mij dat deze to niet terugkomt.Vroeg me al af waar ze bleef
Alle reacties Link kopieren
quote:aliva schreef op 23 februari 2017 @ 23:56:

[...]





Wekenlang wakker liggen owv een citytripje naar new York?

Dat vind ik toch al flink belemmerend.Waar. Maar 5 dagen NY is zo voorbij.
Al een account? Log dan hier in.
Je lijkt je erg te laten leiden door emotie. Probeer wat meer te rationaliseren en afleiding te zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven