Zou een dreumes doorhebben dat er een baby komt?

26-06-2016 14:13 37 berichten
Gekke vraag maar ik ben wel benieuwd. Zoontje is 16 maanden en ik ben 41 weken zwanger. Heb hem natuurlijk verteld dat hij een broertje krijgt maar daar snapt hij niets van natuurlijk.



Maar hij is echt gefascineerd door mijn buik, trekt mijn shirt omhoog en aait mijn buik en geeft kusjes. Doet hij pas sinds ik een dikke buik heb gekregen en hij doet het ook bij niemand anders.



Zou hij doorhebben dat er iets in mijn buik gebeurd?
Wat denk je zelf
Alle reacties Link kopieren
nee
Wat ik zelf denk is dat hij niks door heeft, mij belachelijk maken is trouwens een beetje nutteloos hoor. Het is maar een vraag.
Ja, dat lijkt me wel.
Nee heeft ie niet door. Mijn zoon was 3 toen ik zwanger was en hij wist precies te vertellen dat er een baby in de buik zat, maar dat die ook écht zou komen had ie geen besef van. (viel hem ook flink tegen )
Nee; een kind van 16 maanden heeft totaal nog het besef niet dat zijn/haar mama zwanger is.
Alle reacties Link kopieren
Nee, natuurlijk niet



quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 26 juni 2016 @ 14:20:

Nee heeft ie niet door. Mijn zoon was 3 toen ik zwanger was en hij wist precies te vertellen dat er een baby in de buik zat, maar dat die ook écht zou komen had ie geen besef van. (viel hem ook flink tegen )Dit! Een klein kind kan slechts iets beseffen wat "visueel" is. Baby in mama's buik is abstract, kan hij/zij niet zien en bestaat dus niet in de ogen van kind.
Lijkt me wel. Ik vertelde op die leeftijd dat de baby al bijna groot genoeg was om buiten de buik te wonen.



Een baby was alleen veel saaier dan verwacht.
Alle reacties Link kopieren
Dat hangt echt van het kind af. Wat mij betreft zijn de antwoorden dan ook veel te absoluut.
Alle reacties Link kopieren
Mijn nichtje wist al voordat mijn zus zwanger was dat er een baby in de buik zat. Dus ja ik denk dat ze het wel weten.
quote:nimbus schreef op 26 juni 2016 @ 14:25:

Dat hangt echt van het kind af. Wat mij betreft zijn de antwoorden dan ook veel te absoluut.Van een 3-jarige ZOU het kunnen dat hij/zij het begrijpt en zich een soort voorstelling kan maken van een kindje in mama's buik. Maar een 16-maandertje? Nee!
quote:cookiedevil schreef op 26 juni 2016 @ 14:28:

Mijn nichtje wist al voordat mijn zus zwanger was dat er een baby in de buik zat. Dus ja ik denk dat ze het wel weten.Hoe oud was jouw nichtje? En, jouw zus was nog niet zwanger; hoe kan er dan een baby in haar buik gezeten hebben? Heel wss heeft nichtje ergens iets opgepikt/gehoord van een ander kind dat haar /zijn mama een kindje in de buik had.
Alle reacties Link kopieren
Die van mij had dat echt niet door, hoeveel boekjes ik er ook over las :-)



Het fijne daarvan was dat de komst van de baby heel makkelijk als de nieuwe realiteit werd aangenomen. Het was gewoon ineens anders, zonder dat dat voor problemen zorgde.



Mijn middelste scheelt nu 2 jaar met de baby, dat maakt veel meer verschil en is dus ook meer wennen voor haar.
Mijn dochter is 5 en die snapt wel dat er baby in de buik zit. Maar verder interesseert t haar geen hol.

Het is nog niet tastbaar. Ik betrek haar overal bij maar 2 min later draait ze zich om en gaat naar haar vriendinnetje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 26 juni 2016 @ 14:20:

Nee heeft ie niet door. Mijn zoon was 3 toen ik zwanger was en hij wist precies te vertellen dat er een baby in de buik zat, maar dat die ook écht zou komen had ie geen besef van. (viel hem ook flink tegen )



Precies!

Ik was 3 toen mijn broertje kwam en moeder schijnt het mij wel verteld te hebben.

Maar voor mij was zijn geboorte ook een onwelkome verrassing: moeders lag al ziek in bed en dan kwam er ook nog een kind bij.Errrg onhandig
Op die leeftijd lijkt me dat nog niet nee. Geen idee hoor, er zijn vast begaafde dreumesen, maar het lijkt mij dat ze het nog niet kunnen bevatten of begrijpen.



Mijn dochter was 2 en een beetje toen de tweede geboren werd. Ze vond mijn buik interessant en toen we de box in de kamer zetten en zeiden dat dat voor de baby was, vond ze dat ook wel boeiend, maar echt begrijpen deed ze dat niet.
quote:cookiedevil schreef op 26 juni 2016 @ 14:28:

Mijn nichtje wist al voordat mijn zus zwanger was dat er een baby in de buik zat. Dus ja ik denk dat ze het wel weten.Ze wist het al vóórdat ze zwanger was?
Alle reacties Link kopieren
Nee.

Mijn zoon was 18 maanden toen zijn zusje kwam. Hij had geen idee. De eerste dag was hij overstuur door al die drukte en mama in het ziekenhuis. Daarna ging het prima.

Gelukkig zijn ze op die leeftijd (over het algemeen dan) minder jaloers dan bijvoorbeeld met 3 jaar. Alles overkomt ze nog. Oké we wonen blijkbaar nu in een tent. O, drie weken later niet meer (vakantie). Als het gras voortaan blauw is, is het ook prima. Oké we hebben er een levende pop bij. Gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Wat een rare reacties!

Natuurlijk heeft hij door dat er iets spannends staat te gebeuren en dat dat te maken heeft met jouw buik!



Of hij de impact ervan beseft is een hele andere vraag. Nee dat geloof ik niet.

Maar eerlijk... ik ben zelf ook hoogzwanger en kan me de impact van een tweede kind niet voorstellen.



En dan als laatste, kinderen kunnen meer voelen/ oppikken dan je denkt. Mijn dochter was net twee toen ze tegen mij een opmerking maakt dat ik zwanger was. 3 dagen later getest en bleek te kloppen. Met 15 weken lachte ze me uit, neeeeee mama heeft geen baby in de buik. Met 16 weken bleek kindje overleden te zijn en ben ik vroeg bevallen. Geen idee hoe ze erbij kwam.
Jij verteld dat er een broertje of zusje komt, een zit een baby in je buik. Dan word de buik groter . Waarom zou een 16 maanden oude dreumes dat niet kunnen onthouden?
quote:Goede-Fee schreef op 26 juni 2016 @ 14:59:

Jij verteld dat er een broertje of zusje komt, een zit een baby in je buik. Dan word de buik groter . Waarom zou een 16 maanden oude dreumes dat niet kunnen onthouden?

Onthouden mss wel, maar zo'n ukje kan zich niet voorstellen dat er echt een baby in de buik zit, want hij/zij kan dat niet zien! Kinderen onder de 3jaar snappen alleen hetgeen ze kunnen zien.

Zeg tegen zo'n kleintje dat papa een olifantje in zijn buik draagt; kind zal dat ook onthouden en geloven.
Alle reacties Link kopieren
Snappen zoals wij volwassenen dat kunnen, nee. Onthouden dat er iets met je buik is, weet ik niet. Voelen dat er een bepaalde extra energie in je buik zit, dat geloof ik zeker wel. Maar dat zal niet iedereen hier geloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven