zou je hier boos om worden op een andere moeder?

19-03-2017 19:55 764 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik ben benieuwd wat jullie als ouder zijndje zouden vinden/voelen/zeggen als jullie met de volgende situatie geconfronteerd worden.



Stel, jouw kind (12 jaar) heeft dit weekend afgesproken met vriendin en heeft er erg veel zin in. Dan krijgt je kind eerst een telefoontje dat vriendin later komt en daarna volgt al snel een telefoontje dat ze helemaal niet meer mag komen van haar ouders, omdat ze straf heeft.

Even voor de volledigheid, dit is al ongeveer de derde keer in een half jaar tijd dat zoiets zich voordoet (afspraak verzetten, te laat komen, afbellen).



Dit is de situatie waar ik momenteel mee kamp en ik ben de moeder van het kind dat straf heeft en haar de afspraak heb laten afzeggen.
ik zou niet boos worden maar had in jouw geval wel voor een andere straf gekozen,
Boos? nee, waarom? zolang het geen smoes is.
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan hoe erg het is wat ze gedaan heeft dat ze zo'n zware straf krijgt.
Ik zou ervan balen maar ervan uit gaan dar kind dit dan wel verdiend zou hebben. Niet mijn kind. Niet mijn straf. Ik zou, indien mogelijk, zelf wat leuks gaan doen met dochter
Ik denk dat je als ouder ook iets anders kunt verzinnen. Nu wordt het vriendinnetje ook de dupe, al voor de derde keer. Als je zo doorgaat, zet jij jouw dochter buiten spel, want dan gaat het vriendinnetje wel op zoek naar een vriendin waar ze wel gewoon leuke plannen mee kan maken en die dan ook door kunnen gaan.
Ik had ook een andere straf gekozen.

Nu straf je het vriendinnetje ook en bevorderlijk voor de vriendschap lijkt het me ook niet.
Ik zou t niet leuk vinden voor mn dochter. En die ouders geven wel vaak straf. Ik zeg altijd: afspraak is afspraak. Je belt toch ook niet op naar school, mn kind kan vandaag niet komen want ze heeft straf?
De derde keer op een half jaar tijd zou ik toch "lichtelijk geïrriteerd" raken.



Kinderen kijken immers uit naar die afspraak, ik had misschien wel andere plannen kunnen maken, ...



En verspil er vooral geen 2 telefoons aan.

Zeg gelijk bij de eerste telefoon dat kind niet komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:2koffie schreef op 19 maart 2017 @ 19:58:

Boos? nee, waarom? zolang het geen smoes is.Nee, het was zeker geen smoes. Ik was laaiend op mijn kind.
quote:aquarium schreef op 19 maart 2017 @ 19:59:

[...]





Nee, het was zeker geen smoes. Ik was laaiend op mijn kind.Wat had ze uitgevreten dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:-NummerZoveel- schreef op 19 maart 2017 @ 19:58:

Ik denk dat je als ouder ook iets anders kunt verzinnen. Nu wordt het vriendinnetje ook de dupe, al voor de derde keer. Als je zo doorgaat, zet jij jouw dochter buiten spel, want dan gaat het vriendinnetje wel op zoek naar een vriendin waar ze wel gewoon leuke plannen mee kan maken en die dan ook door kunnen gaan.Dit. Niet handig TO.
Alle reacties Link kopieren
quote:-NummerZoveel- schreef op 19 maart 2017 @ 19:58:

Ik denk dat je als ouder ook iets anders kunt verzinnen. Nu wordt het vriendinnetje ook de dupe, al voor de derde keer. Als je zo doorgaat, zet jij jouw dochter buiten spel, want dan gaat het vriendinnetje wel op zoek naar een vriendin waar ze wel gewoon leuke plannen mee kan maken en die dan ook door kunnen gaan.

Dit dus.



Verder vraag ik me af of een straf passend is bij wat het kind gedaan/gelaten heeft. Waarom moet het op deze manier bestraft worden?
Waarom kamp je ermee?



Je had ook iets anders kunnen verzinnen dan telkens de straf "zeg je afspraak maar af" te laten zijn, toch?



Wat doe je dochter helemaal dat ze straf verdient volgens jou?
Is dit de derde keer bij hetzelfde meisje? En waren die andere keren ook straffen? En waarom eerst een telefoontje dat het later wordt en daarna afbellen? Is dat deel van de straf?
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 19 maart 2017 @ 19:59:

En verspil er vooral geen 2 telefoons aan.

Zeg gelijk bij de eerste telefoon dat kind niet komt.Dat wisten we op dat moment nog niet. Het te laat komen was door eigen toedoen van dochter, omdat ze geen enkele aanstalte maakte om op tijd te komen. Drie uur voordat ze naar vriendinnetje zou gaan, zou ze beginnen met opruimen van haar kamer en wij hebben haar ook meermaals aan herinnerd om op te schieten, want als het niet af was, dat ze dan niet naar vriendin kon en jawel, ze was vooral met al het andere bezig dan opschieten. Dus toen moest ze bellen met een nieuwe tijdsinschatting en dat was voordat de hele afspraak dus afgezegd moest worden.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik zou dit niet echt kunnen waarderen en behoorlijk boos zijn. En al helemaal niet als het op het allerlaatste moment is. Vriendinnetje wordt nu ook indirect gestraft.
Alle reacties Link kopieren
Wil je vertellen waarom je 3 x op eij zo boos was op je kind? Dat zou dingen best wel eens in perspectief kunnen plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Heeft ze je gebeten of gespuugd ofzo?



Ik zou mijn kind adviseren niet meer met jouw kind af te spreken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Knuffelheks schreef op 19 maart 2017 @ 19:59:

Ik had ook een andere straf gekozen.

Nu straf je het vriendinnetje ook en bevorderlijk voor de vriendschap lijkt het me ook niet.

Eens. Al voor de derde keer. Ik ben ooit eens naar huis gestuurd terwijl ik bij een vriendinnetje speelde omdat het vriendinnetje iets gedaan had waarvoor ze naar haar kamer gestuurd werd. Dat vriendinnetje is het vast al lang vergeten, ik weet het zo'n 35 jaar later nog.



Als het al de derde keer is dat je zo'n geintje uithaalt, kan ik me voorstellen dat de ouders van het andere kind je wel beu zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het trouwens opmerkelijk dat je je afvraagt of de andere moeder boos op je zal zijn, ik zou me meer zorgen maken om de onderlinge band tussen de twee meiden.
En waarom was je dan zo laaiend? Ik neem aan niet vanwege die slaapkamer die niet snel genoeg naar jouw zin werd opgeruimd?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het geen handige straf. Misschien dat het een keer zou kunnen gebeuren als kind echt iets buitensporigs belachelijk idioots heeft gedaan.



Maar drie keer in een half jaar tijd, dan lijkt me dat je het ook anders aan zou kunnen pakken.



Of ik boos zou worden? Dat denk ik niet, maar het zou me wel flink tegenvallen en mijn eigen kind zou ik in het vervolg wel wat voorzichtiger laten zijn met betreffende vriendin.
Alle reacties Link kopieren
quote:aquarium schreef op 19 maart 2017 @ 20:02:

[...]





Dat wisten we op dat moment nog niet. Het te laat komen was door eigen toedoen van dochter, omdat ze geen enkele aanstalte maakte om op tijd te komen. Drie uur voordat ze naar vriendinnetje zou gaan, zou ze beginnen met opruimen van haar kamer en wij hebben haar ook meermaals aan herinnerd om op te schieten, want als het niet af was, dat ze dan niet naar vriendin kon en jawel, ze was vooral met al het andere bezig dan opschieten. Dus toen moest ze bellen met een nieuwe tijdsinschatting en dat was voordat de hele afspraak dus afgezegd moest worden.Mwah. Als dit de echte reden is om je kind voor de 3e keer een afspraak met hetzelfde kind te laten cancellen dan vind ik daar wat van.
quote:aquarium schreef op 19 maart 2017 @ 20:02:

[...]





Dat wisten we op dat moment nog niet. Het te laat komen was door eigen toedoen van dochter, omdat ze geen enkele aanstalte maakte om op tijd te komen. Drie uur voordat ze naar vriendinnetje zou gaan, zou ze beginnen met opruimen van haar kamer en wij hebben haar ook meermaals aan herinnerd om op te schieten, want als het niet af was, dat ze dan niet naar vriendin kon en jawel, ze was vooral met al het andere bezig dan opschieten. Dus toen moest ze bellen met een nieuwe tijdsinschatting en dat was voordat de hele afspraak dus afgezegd moest worden.Je was laaiend omdat ze haar kamer niet opruimde?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven