Zwanger en (erge)hoofdpijn

08-05-2007 11:04 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik zwanger ben heb ik heel veel last van hoofdpijnaanvallen. Nu had ik voor mijn zwangerschap ook vaak hoofdpijn maar niet zo erg als nu.Ik moet regelmatig een paar dagen thuis blijven van mijn werk omdat de hoofdpijn zo erg is.De hoofdpijn gaat meestal ook gepaard met misselijkheid en overgeven.Ik heb gisteren van een kennis gehoord dat zij veel baat heeft gehad bij een dieet van een homeopaat waarbij sommige etenswaren ' verboden ' waren.Zijn er meer vrouwen die dit geprobeerd hebben?
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook erge hoofdpijn tijdens de zwangerschap. Bij mij komt dat standaard door hormoonschommelingen. Had het de eerste 4 dagen na de bevalling ook heel erg, daarna werd het beter.



Anders eten lijkt me een kwakzalversoplossing. Je kan niets doen aan je hormoonhuishouding tijdens zwangerschap, anders eten heeft dan al helemaal geen effect. Ik slikte 4 keer per dag 1000 mg paracetamol en kwam zo de dag redelijk door. Mijn zoon heeft daar niets aan over gehouden.



Sterkte, ik weet hoe vervelend het is!
Alle reacties Link kopieren
Hebbes, ik had ook migraines. Je moet wel even je vk bellen zodat ze je bloeddruk kunnen meten. Ik stopte wel met bepaalde dingen, cafeine, chocola (luste ik toch al niet meer) en prik. En af en toe een molletje en rust rust rust. In het derde trimester overigens geen hoofdpijn meer. En verder, tja het is klote maar weinig aan te doen...
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor jullie reacties.Mn bloeddruk heb ik al een paar keer laten meten door mn verloskundige maar die was telkens prima in orde.ik neem ook weleens een paracetemol maar dat helpt helaas niet echt. Voorheen slikte ik ibuprofen, dat hielp wel goed maar dat mag ik nu uiteraard niet slikken. Ik heb net even mn zorgverzekeraar gebeld en een homeopatisch consult wordt helemaal vergoed dus ik wil het toch een keertje proberen.Kijken of het toch misschien helpt. Ik moet nog 25 weken tot mn bevalling en met deze hoofdpijn zie ik het somber in.
Alle reacties Link kopieren
Balen zeg, die hoofdpijn! Heb je je Hb-gehalte al eens laten bepalen? Van bloedarmoede kun je ook ergere hoofdpijn krijgen.

Succes ermee!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven