Zweten

maandag 3 april 2017 om 20:03
Mijn dochtertje van 6 komt net thuis van een feestje en heeft het warm van het spelen. Bij het uittrekken van haar jurkje rook ik een 'volwassen' zweetlucht onder haar oksels (dus niet zo'n klam kinder-zweetluchtje zeg maar).
Vorige week rook ik het ook al eens.
Misschien dom, maar dacht dat zulke kleine kinderen nog niet echt zweten als een volwassene omdat dat iets hormonaals is.
Moet ik daar iets mee? Huisarts o.i.d. of is het wel normaal op deze leeftijd al?
Zoon van ruim 7 heeft het helemaal nog niet.
Overigens was ik haar iedere ochtend en de ene avond was ik haar, de andere avond doucht ze (ze heeft een gevoelige huid, vandaar dat ik haar niet iedere dag douche).
Vorige week rook ik het ook al eens.
Misschien dom, maar dacht dat zulke kleine kinderen nog niet echt zweten als een volwassene omdat dat iets hormonaals is.
Moet ik daar iets mee? Huisarts o.i.d. of is het wel normaal op deze leeftijd al?
Zoon van ruim 7 heeft het helemaal nog niet.
Overigens was ik haar iedere ochtend en de ene avond was ik haar, de andere avond doucht ze (ze heeft een gevoelige huid, vandaar dat ik haar niet iedere dag douche).

maandag 3 april 2017 om 20:15

maandag 3 april 2017 om 20:20
Bij mijn dochter rook ik dit toen ze pas 3 was. Ik ben toen naar de huisarts geweest omdat ik echt bang was dat er hormonaal iets niet goed was, want bij mijn oudste ruik ik nooit iets. De huisarts zei dat het met bacteriën te maken heeft en raadde ons aan om haar elke ochtend en avond te wassen met zo'n antibacteriële douchegel zoals Sanicur. Dat helpt op zich wel maar ik laat haar soms ook wel een beetje deo rollen (spuiten voelt op een of andere manier niet goed bij zo'n kleintje) als ze heel actief gaat zijn of als het bloedheet is.
maandag 3 april 2017 om 20:20
Mijn dochter had het met 7 jaar. Zolang ze geen andere kenmerken krijgt van "volwassen worden", zoals haar op bepaalde plekken, is er nog weinig aan de hand. Bij mijn dochter begonnen die andere dingen wel later, meer zoals het hoort (ze is nu bijna 13 en niet heel vroeg met alles). Maar ik zou het wel in de gaten houden.

maandag 3 april 2017 om 20:46
Bij mijn dochter van 9 begon ik een half jaar geleden 'die lucht' te ruiken en nu begint ze ook okselhaar te krijgen. Bij haar is er dus wel een verband denk ik. Omdat ze 'al' negen is zie ik het gewoon maar als nogal vroeg en niet zorgelijk. Maar leuk vind ze het niet (met name omdat bij haar zus van 11 nog geen spoortje van een puberteit te bespeuren valt)
maandag 3 april 2017 om 20:47
quote:lilyjo schreef op 03 april 2017 @ 20:21:
Ik dacht echt altijd dat de echte zweetluchtjes pas met de puberteit komen door de hormonen. Maar misschien ben ik gewoon verkeerd op de hoogte, vandaar dat ik hier even peil of het herkenbaar is Dit dacht ik ook hoor. ik kijk echt op van de reacties hier. ik heb het echt nog nooit geroken bij mijn kinderen of bij vriendjes/vriendinnetjes... Maar goed, misschien is het volstrekt normaal
Ik dacht echt altijd dat de echte zweetluchtjes pas met de puberteit komen door de hormonen. Maar misschien ben ik gewoon verkeerd op de hoogte, vandaar dat ik hier even peil of het herkenbaar is Dit dacht ik ook hoor. ik kijk echt op van de reacties hier. ik heb het echt nog nooit geroken bij mijn kinderen of bij vriendjes/vriendinnetjes... Maar goed, misschien is het volstrekt normaal
Don't cry, buy a bag and move on.
maandag 3 april 2017 om 20:49

maandag 3 april 2017 om 20:51
quote:lilyjo schreef op 03 april 2017 @ 20:49:
Ik hou het wel in de gaten de komende tijd, morgen antibacteriele douchegel halen, dan was ik haar daar voortaan iedere dag mee. Verder geen hormonale kenmerken gelukkig. Maar het is zielig als anderen het ook ruiken (al heeft ze het zelf nog niet door geloof ik)Dan was die deo van Noes dus toch nog niet zo'n gek idee .
Ik hou het wel in de gaten de komende tijd, morgen antibacteriele douchegel halen, dan was ik haar daar voortaan iedere dag mee. Verder geen hormonale kenmerken gelukkig. Maar het is zielig als anderen het ook ruiken (al heeft ze het zelf nog niet door geloof ik)Dan was die deo van Noes dus toch nog niet zo'n gek idee .
maandag 3 april 2017 om 20:53

maandag 3 april 2017 om 20:53
quote:Lady_Voldemort schreef op 03 april 2017 @ 20:51:
[...]
Dan was die deo van Noes dus toch nog niet zo'n gek idee .Inderdaad Maar als zoveel reacties zeggen dat het wel kan op deze leeftijd, is het misschien toch gewoon normaal al is het wat vroeg. Moet ik er toch aan geloven dat kind 'groot' word
[...]
Dan was die deo van Noes dus toch nog niet zo'n gek idee .Inderdaad Maar als zoveel reacties zeggen dat het wel kan op deze leeftijd, is het misschien toch gewoon normaal al is het wat vroeg. Moet ik er toch aan geloven dat kind 'groot' word

maandag 3 april 2017 om 20:59
quote:lilyjo schreef op 03 april 2017 @ 20:53:
[...]
Inderdaad Maar als zoveel reacties zeggen dat het wel kan op deze leeftijd, is het misschien toch gewoon normaal al is het wat vroeg. Moet ik er toch aan geloven dat kind 'groot' word Normaal bestaat bij de gratie van gemiddelden he. En gemiddelden bestaan bij de gratie van verschillen. Maar het is goed dat je de vinger aan de pols houdt hoor. En als je blijft twijfelen ga dan gewoon toch naar de huisarts. Wij kunnen wel zo veel zeggen niewaar .
[...]
Inderdaad Maar als zoveel reacties zeggen dat het wel kan op deze leeftijd, is het misschien toch gewoon normaal al is het wat vroeg. Moet ik er toch aan geloven dat kind 'groot' word Normaal bestaat bij de gratie van gemiddelden he. En gemiddelden bestaan bij de gratie van verschillen. Maar het is goed dat je de vinger aan de pols houdt hoor. En als je blijft twijfelen ga dan gewoon toch naar de huisarts. Wij kunnen wel zo veel zeggen niewaar .