Zweten

03-04-2017 20:03 36 berichten
Mijn dochtertje van 6 komt net thuis van een feestje en heeft het warm van het spelen. Bij het uittrekken van haar jurkje rook ik een 'volwassen' zweetlucht onder haar oksels (dus niet zo'n klam kinder-zweetluchtje zeg maar).

Vorige week rook ik het ook al eens.

Misschien dom, maar dacht dat zulke kleine kinderen nog niet echt zweten als een volwassene omdat dat iets hormonaals is.

Moet ik daar iets mee? Huisarts o.i.d. of is het wel normaal op deze leeftijd al?

Zoon van ruim 7 heeft het helemaal nog niet.

Overigens was ik haar iedere ochtend en de ene avond was ik haar, de andere avond doucht ze (ze heeft een gevoelige huid, vandaar dat ik haar niet iedere dag douche).
Ik zou even naar de huisarts gaan.

Misschien is het nu niet zorgwekkend, maar hij kan je iig wel vertellen waar je op moet letten en wanneer je weer moet langskomen.
Alle reacties Link kopieren
Deo kopen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb dit nog nooit geroken bij mijn dochter van 6. ik zou idd morgen even informeren bij de huisarts.
Don't cry, buy a bag and move on.
quote:Nouschi schreef op 03 april 2017 @ 20:09:

Deo kopen.Ik denk dat dit toch een beetje te kort door de bocht is bij een 6 jarige...
Ik denk niet dat deo kopen de oplossing is. Ze is ook echt nog maar net een week 6, dus echt nog heel klein.

Ik bel morgen de huisarts wel even, maak me niet direct mega zorgen maar vind het wel iets aparts..
Huisarts weet ik niet hoor. Mijn dochter kreeg puistjes op haar vijfde, echt van die puberpuisten, maar daar bleef het ook bij en uiteindelijk was ze zelfs behoorlijk laat met de Echte Puberteit.

Ik zou het wel een beetje in de gaten houden, of er geen andere puberkenmerken bij komen.
Onze dochter van 7 heeft dit ook soms. Eerlijk gezegd nog niet 1 keer erover nagedacht om hiermee naar de ha te gaan.
Bij mijn dochter rook ik dit toen ze pas 3 was. Ik ben toen naar de huisarts geweest omdat ik echt bang was dat er hormonaal iets niet goed was, want bij mijn oudste ruik ik nooit iets. De huisarts zei dat het met bacteriën te maken heeft en raadde ons aan om haar elke ochtend en avond te wassen met zo'n antibacteriële douchegel zoals Sanicur. Dat helpt op zich wel maar ik laat haar soms ook wel een beetje deo rollen (spuiten voelt op een of andere manier niet goed bij zo'n kleintje) als ze heel actief gaat zijn of als het bloedheet is.
Mijn dochter had het met 7 jaar. Zolang ze geen andere kenmerken krijgt van "volwassen worden", zoals haar op bepaalde plekken, is er nog weinig aan de hand. Bij mijn dochter begonnen die andere dingen wel later, meer zoals het hoort (ze is nu bijna 13 en niet heel vroeg met alles). Maar ik zou het wel in de gaten houden.
Er zijn echt wel meer kinderen van die leeftijd die niet echt fris ruiken onder de oksels , werk in een kinderkledingzaak en ruik het meer dan eens.
Ik dacht echt altijd dat de echte zweetluchtjes pas met de puberteit komen door de hormonen. Maar misschien ben ik gewoon verkeerd op de hoogte, vandaar dat ik hier even peil of het herkenbaar is
Mijn zoon van bijna zes zweet overdag niet zo erg, maar drijft en stinkt 's nachts zo ongeveer zijn bed uit.... Me nog nooit afgevraagd of ik me daar zorgen over moet maken.
Mijn zoon had dit ook met periodes vanaf z'n zevende. Hij blijkt uiteindelijk zelfs een jaar achter te lopen qua lichamelijke puberteit (wat nog binnen de norm valt trouwens). En mijn nichtje had het al vanaf haar vijfde.
Mijn dochter van 7 heeft echt stink zweetvoeten. Sinds een jaar ofzo.
Bij mijn dochter van 9 begon ik een half jaar geleden 'die lucht' te ruiken en nu begint ze ook okselhaar te krijgen. Bij haar is er dus wel een verband denk ik. Omdat ze 'al' negen is zie ik het gewoon maar als nogal vroeg en niet zorgelijk. Maar leuk vind ze het niet (met name omdat bij haar zus van 11 nog geen spoortje van een puberteit te bespeuren valt)
quote:lilyjo schreef op 03 april 2017 @ 20:21:

Ik dacht echt altijd dat de echte zweetluchtjes pas met de puberteit komen door de hormonen. Maar misschien ben ik gewoon verkeerd op de hoogte, vandaar dat ik hier even peil of het herkenbaar is Dit dacht ik ook hoor. ik kijk echt op van de reacties hier. ik heb het echt nog nooit geroken bij mijn kinderen of bij vriendjes/vriendinnetjes... Maar goed, misschien is het volstrekt normaal
Mijn dochter had dat al op haar derde, huisarts, kinderarts, conclusie niks te zien of te vinden. Kwam vaker voor, dus ik heb een hele zachte deo voor haar. Ze ruikt soms net als een bouwvakker.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Ik hou het wel in de gaten de komende tijd, morgen antibacteriele douchegel halen, dan was ik haar daar voortaan iedere dag mee. Verder geen hormonale kenmerken gelukkig. Maar het is zielig als anderen het ook ruiken (al heeft ze het zelf nog niet door geloof ik)
quote:Isabella98765 schreef op 03 april 2017 @ 20:46:

Mijn dochter van 7 heeft echt stink zweetvoeten. Sinds een jaar ofzo.Oh die had mijn zoon al als baby. Maar nergens haar hoor, verder. Dat begint nu pas een beetje te komen.
quote:lilyjo schreef op 03 april 2017 @ 20:49:

Ik hou het wel in de gaten de komende tijd, morgen antibacteriele douchegel halen, dan was ik haar daar voortaan iedere dag mee. Verder geen hormonale kenmerken gelukkig. Maar het is zielig als anderen het ook ruiken (al heeft ze het zelf nog niet door geloof ik)Dan was die deo van Noes dus toch nog niet zo'n gek idee .
quote:mali30 schreef op 03 april 2017 @ 20:49:

Mijn dochter had dat al op haar derde, huisarts, kinderarts, conclusie niks te zien of te vinden. Kwam vaker voor, dus ik heb een hele zachte deo voor haar. Ze ruikt soms net als een bouwvakker.Ah gos wat naar voor haar.
quote:Lady_Voldemort schreef op 03 april 2017 @ 20:51:

[...]

Dan was die deo van Noes dus toch nog niet zo'n gek idee .Inderdaad Maar als zoveel reacties zeggen dat het wel kan op deze leeftijd, is het misschien toch gewoon normaal al is het wat vroeg. Moet ik er toch aan geloven dat kind 'groot' word
quote:lilyjo schreef op 03 april 2017 @ 20:53:

[...]

Inderdaad Maar als zoveel reacties zeggen dat het wel kan op deze leeftijd, is het misschien toch gewoon normaal al is het wat vroeg. Moet ik er toch aan geloven dat kind 'groot' word Normaal bestaat bij de gratie van gemiddelden he. En gemiddelden bestaan bij de gratie van verschillen. Maar het is goed dat je de vinger aan de pols houdt hoor. En als je blijft twijfelen ga dan gewoon toch naar de huisarts. Wij kunnen wel zo veel zeggen niewaar .
quote:Lady_Voldemort schreef op 03 april 2017 @ 20:51:

[...]

Dan was die deo van Noes dus toch nog niet zo'n gek idee .Duhuh.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven