Roest onderkant wasmachine, kan het kwaad?

12-05-2024 18:13 14 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een nieuwe wasmachine past nu dus écht niet in mijn budget (onlangs nieuwe banken besteld, een vakantie geboekt met de kinderen en mijn tv heeft het intussen ook begeven)...
Anyway de wasmachine staat in de douche zonder raam. Een vrij vochtige plek. Helaas nergens aansluitingsmogelijkheden of plaats. Ik laat wel vaak de deur van de douche openstaan.

Nu wilde ik net gaan dweilen dacht ik dat er zand op de vloer lag, blijkt het afgevallen roest van de wasmachine te zijn. Bij nader inspectie zie ik dat het onderin aan de buitenkant heel erg geroest is en toch flink"aangevreten". (Wel allemaal aan de buitenkant)

Kan dit kwaad? Is er een kans dat het geroest doortrekt tot aan de binnenkant?
(Lekkage ofzo?) Of kan ik het wel nog een klein half jaartje uitzingen met het geroest?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit had ik ook, wasmachine is 14 jaar oud geworden.
Mankement, niet meer centrifugeren.
Jezelf aanleren om de machine te drogen na het douchen.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hij stopt er toch vanzelf een keer mee, of niet?
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan dit kwaad? Is er een kans dat het geroest doortrekt tot aan de binnenkant?
(Lekkage ofzo?) Of kan ik het wel nog een klein half jaartje uitzingen met het geroest?


Kan totaal geen kwaad het betreft alleen het blik aan de buitenkant zou het nog 5 jaar kunnen volhouden als er niet iets anders defect zou gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heeft die van ons (22 jaar oud) ook al een paar jaar, maar hij heeft jaren lang met roestige buitenkant prima gefunctioneerd. De laatste paar weken krijgt hij wat kuren dus ik ben nu toch op zoek naar een ander, maar anders had ik hem nog wel een tijd willen houden!
Alle reacties Link kopieren Quote
Oké dat stelt me wat gerust.
Wil best uitkijken naar een andere maar nu is zó een slecht moment.
Eerst vakantie geboekt met de kinderen. Dat paste prima in mijn budget. Maar daarna moest ik door een aanhoudende mottenplaag mijn banken en gordijnen wegdoen, nieuwe banken besteld en pas geleden begaf mijn tv het ineens. Nou ik ben al door het grootste gedeelte van mijn budget heen. Een nieuwe wasmachine zou nu echt héél slecht uitkomen.

Maar zo te lezen is roest niet direct een reden tot paniek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor een tv kun je misschien in de kringloopwinkel kijken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien wasmachine op een verhoging zetten? Of heb je dat al?
Hou je de onderkant droog..
Alle reacties Link kopieren Quote
elinas schreef:
12-05-2024 19:09
Oké dat stelt me wat gerust.
Wil best uitkijken naar een andere maar nu is zó een slecht moment.
Eerst vakantie geboekt met de kinderen. Dat paste prima in mijn budget. Maar daarna moest ik door een aanhoudende mottenplaag mijn banken en gordijnen wegdoen, nieuwe banken besteld en pas geleden begaf mijn tv het ineens. Nou ik ben al door het grootste gedeelte van mijn budget heen. Een nieuwe wasmachine zou nu echt héél slecht uitkomen.

Maar zo te lezen is roest niet direct een reden tot paniek.

Off topic: krijg je voor die banken en gordijnen niets terug via je inboedelverzekering?
Alle reacties Link kopieren Quote
Zwz de nieuwe op een kleine verhoging zetten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat van die op een verhoging zetten kende ik niet. Zet je dan een plank eronder of iets anders onder de pootjes?
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
12-05-2024 19:31
Off topic: krijg je voor die banken en gordijnen niets terug via je inboedelverzekering?
Geen idee? 🙈
Ik heb een brandverzekering en een aansprakelijkheidsverzekering.
Intussen zijn de bank en de gordijnen al weggegooid.
Alle reacties Link kopieren Quote
elinas schreef:
12-05-2024 21:50
Dat van die op een verhoging zetten kende ik niet. Zet je dan een plank eronder of iets anders onder de pootjes?
Of in een wasmachinebak

https://www.praxis.nl/gereedschap-insta ... LUQAvD_BwE
Alle reacties Link kopieren Quote
elinas schreef:
12-05-2024 21:51
Geen idee? 🙈
Ik heb een brandverzekering en een aansprakelijkheidsverzekering.
Intussen zijn de bank en de gordijnen al weggegooid.
Voor zover ik weet dekt je brandverzekering je inboedel niet.
Maar Google leert mij ook dat schade veroorzaakt door ongedierte nooit gedekt is.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven