ereader sony

29-06-2012 10:23 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
---
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-08-2012 15:35
Reden: post verwijderd, het uitwisselen van e-books is niet toegestaan
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als je je mailadres neer zet, stuur ik je een mailtje.



Ik maak een notificatie aan, dan zie ik het als je wat neergezet hebt, Zal het laten weten als ik het heb, dan kun je het daarna weer weg halen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik ben helemaal blij met mij e-reader, echt een uitkomst! Ik had zelfs een forum gevonden waarop ik digitale boeken kon vinden en downloaden. Helaas is mijn computer gecrascht, en nu kan ik het niet meer vinden..het was dus meer geluk dan wijsheid.



Net nu de vakantie is begonnen, kan iemand mij helpen?



groetjes
Alle reacties Link kopieren
Weggehaald.
Alle reacties Link kopieren
Hoi annea,



Wat ontzettend lief, dankjewel!



Mijn email is *floep*



Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Haal maar weg hoor.

Ik mail je nu meteen.
Alle reacties Link kopieren
hi Annea, Zou je mij ook mee kunnen laten delen?



Groetjes, leesgek@yahoo.com
Alle reacties Link kopieren
Hi Annae,



ik zou ook graag een mailtje willen ontvangen:



fietsertjeDB@gmail.com



Alvast bedankt en de groetjes
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook wel graag mee willen delen...



Ik heb ook wel een aantal boeken...



Dus als iemand daar belang bij heeft, mail maar...



Mijn mailadres is: wilmavandertogt@gmail.com
Alle reacties Link kopieren
Laatst was er hier een heel groot topic over ebooks uitwisselen, weet iemand of dit verwijderd werd?Kan het nl niet meer vinden :(
Alle reacties Link kopieren
Is inderdaad verwijderd, omdat dat niet mag. Illegale toestanden en zo...
Leuk hoor, een ereader, en aan een sony heb je een hele goede.

Ik heb zo'n 4000 boeken op mijn harde schijf staan, de boeken die je graag op je ereader kan zetten kan je met het programma calibre ( gratis te downloaden) heel leuk archiveren, de omslag wordt er zelfs bijgezocht. Als je dan het epub bestand naar je ereader kopieert krijg je zelfs heel handig de omslag er bij te zien. Calibre is echt een fantastisch programma die je echt moet downloaden!
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik geen calibre en kan bovenstaande ook allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Heb ook een sony. Geweldig ding. Ben echt verslaafd.

Ook luisterboeken luisteren zijn leuk bij deze reader. Lekker voor onderweg.



Even voor de mensen die niet zo bekend zijn met eboeken.

Hoop dat ik het duidelijk heb neergezet,.



Als je op zoek bent naar een boek typ in bittorent + titel boek of nzb (nieuwsgroep) + titel. Vind je genoeg boeken. Wel moet je software downloaden en als je nzb bestanden wil downloaden dan moet je ook bepaalde instellingen aangeven in het programma. Je hebt ook payservers met prepaid van een paar euro voor een aantal gigabite. zoek maar eens op payserver + nzb en je vind een hoop info.



Een ander alternatief voor downloaden en het op een officieel manier te doen.



Veel bibliotheken lenen ook digitale boeken die je voor 3 weken kunt lenen. Ze verdwijnen vanzelf na die periode. Je hoeft ze niet terugbrengen. Meestal zijn het er 3. Zijn pdf bestanden maar die kun je goed lezen doordat het pdf's zijn die instelbaar zijn zoals lettertype en lettergrote. Ook luisterboeken. Alleen kun je downloaden via de website niet op je reader zetten maar alleen luisteren via de computer.



Downloaden is niet illegaal van films, boeken en muziek Uploaden is wel illegaal van boeken,film en muziek Je betaald ook kopieerheffing op cd's en andere apparatuur. Dus je betaal direct of indirect eraan mee.



Je kunt ook boeken kopen,maar dat de meeste uitgevers hebben het zodanig duur gemaakt dat het niet leuk is.

10 a 15 euro voor een boek is normaal. Soms heb je wel eens boeken van een paar euro.

Ook DRM (kopieer beveiliging) die ze erop hebben gezet is niet leuk. Deze is wel te omzeilen met programmaatjes als phyton. Google maar eer eens op phyton en DRM eraf halen. Deze haalt de DRM eraf voor je. Zodat je hem kan uitlenen of op andere apparatuur kan zetten.

Een papieren boek uitlenen mag ook,dus waarom een digitaal bestand dan niet? Vind dit nog erg vreemd.



Als je een boek koopt bij een winkel die je download moet je een programma installeren namelijk Adobe Digital Editions. Je moet je dan aanmelden met je email adres en naam,pas dan kan je een boek downloaden met DRM (kopieerbeveiliging)

Hier instructies



Als je een boek koopt/huurt dat krijg je een bestandje die je kunt downloaden,bij mij heet ie URLLINK.ASM als je meerdere boeken koopt krijgt ie een cijfer erbij. Dus URLLINK1.ACSM, URLLINK2.ACSM etc etc.



2 Dit bestand staat bij gedownload bestanden of kun je zelf opgeven waar je hem neer wilt zetten.



3 Maak een kopie van dit bestandje en sleep het naar een directory C:\mydigital editions. Heb je die niet staan. Download dan Adobe Digital Editions via deze site.

http://www.adobe.com/nl/products/digitaleditions/

En meld je aan met een emailadres en naam.

JE MOET ALTIJD JE EERST AANMELDEN BIJ Adobe Digital Editions wil je uberhaubt een boek downloaden met DRM.



4 Het bestandje URLLINK.ACSM staat nu in de directory C:/My Digital Editions



5 Op dit bestandje URLLINK.ACSM geeft je een rechtermuisklik en geef je aan dat je hem wil "OPENEN MET" programma ADOBE DIGITAL EDITIONS.



Adobe Digital Editions zal nu openen.



Ook wordt het bestand nu zichbaar als epub. zowel in het programma ADOBE DIGITAL EDITIONS als in de directory C:/my digital editions.



** ACSM bestand kun je zien als je kassabon dat je betaald hebt. Je moet alleen naar de balie in dit geval " Adobe Digital Editions" dus om je boek op te halen. Het werkt als een soort kijkshop. Je betaalt eerst en dan moet pas krijg je je boek.



Wat is een watermerk boek? Je heb tegenwoordig ook boeken met een watermerk. Je herkent ze meestal aan de laatste bladzijde.

Daar staat een soort link in.

In een boek met watermerk staat waar het boek verkocht is en welke winkel en wie heeft het gekocht. Je gegevens worden overgenomen.

Ook kan er iets extra's staan in het boek wat je niet ziet.

Waterboek merken kun je makkelijk kopieeren zonder tussenkomst Adobe Digital Editions. Maar gelijk van de verkenner naar je reader.

Je hebt ook boeken kopen zonder kopieerbeveiling een vooraanstaande uitgever Eburon die op al zijn boeken geen kopieerbeveiliging erop zet. Wat ik geweldig vindt. Ik zou hier niet eens van willen downloaden. Voor zo'n uitgever koop ik liever een boek. Want de boeken daar zijn goedkoop. Dus waarom zou je? Er komen wel nog een paar uitgevers die dit doen. Gelukkig maar.

Op www.ereaders.nl kun je veel info vinden en op de hoogte gehouden worden middels nieuwsbrief.



Callibre is gratis maar vraagt wel een vrijwillige donatie. Je helpt de maker van het programma om het verder te ontwikkelen. Je kunt in de programma pfd-jes omzetten in epub. Vaak ziet het er niet uit.Maar goed je hebt een epub.



Als je met gratis Open Office werkt en je werkt met writter (soort Word) kun je ook zelf epub bestanden maken met extensie Writer2epub

http://extensions.openoffice.org/en/pro ... iter2ePub/

Bijvoorbeeld je vakantieverhaal zet je die om in epub bestand.



Nou hoop dat ik wat info heb gegeven aan mensen die dit nog niet wisten en er iets aan hebben.
Alle reacties Link kopieren
zoek je een goedkoop eboek. Kijk dan eens op

http://www.zoekeenebook.nl/



Dit is een vergelijkingssite.



Ook komt er in september Amazon. Hopelijk gaan de prijzen dan ook naar beneden en komen er meer titels.
Alle reacties Link kopieren
quote:mmm1983 schreef op 29 juni 2012 @ 14:53:

Hoi,



Ik ben helemaal blij met mij e-reader, echt een uitkomst! Ik had zelfs een forum gevonden waarop ik digitale boeken kon vinden en downloaden. Helaas is mijn computer gecrascht, en nu kan ik het niet meer vinden..het was dus meer geluk dan wijsheid.



Net nu de vakantie is begonnen, kan iemand mij helpen?



groetjesiets van share4 of 4 share, kan je gratis boeken downloaden, wel veel spaans en italiaans e.d.
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,



Via dit topic worden ongeautoriseerd e-books uitgewisseld.



Aangezien het niet is toegestaan om e-books zonder toestemming van de rechthebbende(n) uit te wisselen (en dus ook ingaat tegen de huisregels), moeten we dit topic sluiten en later verwijderen.



Tevens willen we jullie vriendelijk verzoeken dit soort topics niet meer op te starten. Alleen links naar legaal digitaal aanbod van e-books kunnen we laten staan, al het andere zullen we altijd moeten verwijderen.



Hartelijk dank!



Met vriendelijke groet,

Moderatorteam Viva.nl
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven