Favoriete boeken

31-10-2009 13:30 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn jullie favoriete boeken? Het lijkt me leuk om te zien wat iedereen leest en of er wellicht nog goede tips tussen zitten.

Ik zal beginnen met mijn top 5.



1. De gifhouten bijbel

2. De zwerm

3. Harry Potter/Lord of the Rings

4. Grace O Malley

5. Literaire thrillers als koud zuid (super serie!), vuurkoraal, drift, blauw water, de verbouwing, de nacht vd waarheid, kleine meisjes en natuurlijk de boeken van nicci french de 1 wat beter dan de ander. Ik heb al gesmokkeld met mijn to 5....
Alle reacties Link kopieren
Alles van Loes den Hollander (literaire thrillers)

en ook Esther Verhoeff,Saskia Noort en ook Simone van der Vlugt...



Ik lees graag van Nederlandsche schrijfsters blijkbaar...



(en zo af en toe een domme chicklit van Sophie Kinsella ofzo tussendoor)
Alle reacties Link kopieren
Mijn boekenkeuze's zijn thrillers en af en toe een lekker leesboek.

Mijn favorieten zijn o.a.:

David Baldacci

Lee Child

Martina Cole

Tess Gerritsen

Jo Nesbo

Stieg Larsson

Maar kan ook genieten van CR Zafon, ben ik nu aan het lezen.
Alle reacties Link kopieren
Leeuwin, lees je 'het spel van de engel' of 'schaduw van de wind'?



Ik ga nog even nadenken over mijn top 5, er zijn zoveel mooie boeken!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen Mariaroos, lees nu Het spel van de engel.

Dit boek is net zo mysterieus als Schaduw van de wind.

Vind Schaduw van de wind mooier om te lezen, toen ik die uit had ik zoiets van die moet ik later nog eens lezen, met Het spel van de engel heb ik dat niet, hij is zo goed als uit nu.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het spel van de engel gelezen. Maar dat vond ik zo'n onrealistisch boek. Ik kon er niet goed inkomen. Uiteindelijk vind ik het verhaal ook vreemd.

Nu lees ik schaduw van de wind, omdat iedereen zegt dat die zo mooi is. Vanochtend ben ik er in begonnen.

Ik merk wel dat er dezelfde personages in voorkomen, zoals Barcelo en Sempere.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk vond ik dus schaduw van de wind ook mooier.

Qua recensies denken ze er net zo over....maar uit eindelijk is het ieder voor zich natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Een Kleine Geschiedenis van bijna Alles, van Bill Bryson, gaat over nouja, alles, of bijna alles. Van fossielen, vulkanen, atomen enz. En hij schrijft er zo geweldig humoristisch over, de meest gortdroge onderwerpen worden echt smeuig. Al zijn boeken zijn trouwens geweldig.



Ook alles van David Sedaris vind ik echt een aanrader.



Voor liefhebbers van Harry Potter zijn de boeken van Terry Pratchett echt heel leuk en geestig, bovendien zijn er 32 delen van dus je bent er wel even zoet mee, voor de iets volwassener lezer een fantasiewereld die vreemde overkomsten vertoond met die van ons.
Alle reacties Link kopieren
Karin Slaughter.Esther Verhoef. Tess Gerritsen. Loes den Hollander. Saskia Noort vind ik persoonlijk net iets minder zal niet iedereen het mee eens zijn.

Joy Fielding. Martina Cole. ben lid van de bieb en Stieg Larsson

heb ik nog op m'n lijstje staan. maar die zijn steeds uigeleend.

Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Karin Slaughter, Tess Gerritsen, Patricia Cornwell, Martina Cole, Roald Dahl, Lilian Jackson Brown, Agatha Christi en dat zo even uit mn hoofd, als je me voor mn boekenkasten (ja meervoud heb nogal veel boeken) komen er nog wel een paar bij, maar zit nu op mn werk, niet voor de boekenkast dus blijf nog eea schuldig
Alle reacties Link kopieren
Leuk om reacties te lezen. Ik ga toch ook maar eens beginnen aan de boeken van stieg larsson. Was ook weg van schaduw vd wind. Vergeten te noemen trouwens: de verborgen geschiedenis van donna tart...
Alle reacties Link kopieren
Mijn favorieten zijn:



Millenium trilogie - Stieg Larsson

Ik haal je op, ik neem je mee - Ammaniti (Italiaanse schrijver, echt supergoed)

De overgave - Arthur Japin (ook heel mooi van hem is 'De zwarte met het witte hart')
Alle reacties Link kopieren
Isabelle Allende, Karin Slaughter, Esther Verhoef, Simone van der Vlught. Allemaal heerlijk om te lezen. Ben nu bezig met Liefde in tijden van cholera van Gabriel Marquez.
Alle reacties Link kopieren
Lees nu Genesis van Karin Slaughter. Zo spannend en ook wel heftig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Reverie schreef op 19 november 2009 @ 19:54:

Lees nu Genesis van Karin Slaughter. Zo spannend en ook wel heftig.Vind Karin Slaughter altijd vrij heftig , kan boeken van haar moeilijk weg leggen. boek moet uit.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
quote:chrisjoh schreef op 21 november 2009 @ 22:55:

[...]



Vind Karin Slaughter altijd vrij heftig , kan boeken van haar moeilijk weg leggen. boek moet uit.Ja het moet uit ja! The lost symbol van Dan Brown kon me echt niet boeien. Heb er weken over gedaan. Bij Karin had ik na 1 leesbeurt al 100 blz. uit zo goed!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een boek uit wat voorlopig mijn absolute favoriet blijft 'Ik zie je op de Bloemenweide' van Juliette Goudeket. Ik kon het niet neerleggen. Haar stijl is een beetje rauw nog, maar dat past bij het verhaal. Je neemt namelijk letterlijk een kijkje in een vriendinnen groep uit Amsterdam en alle drama die het leven meebrengt. En ik heb vreselijk gelachen. Ze heeft ook een hele leuke website gemaakt met een soundtrack van het boek, Radio Bloemenweide. Absoluut een aanrader.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben hélemaal weg van Juliet Marillier, de Zeven Waterentrilogie!
Alle reacties Link kopieren
De Milleniumtrilogie vond ik geweldig, verder verslind ik alles van Jonathan Kellerman, Karin Slaughter en Harlan Coban. Dan Brown vind ik ok: wel vind ik de opbouw van de boeken erg voorspelbaar. Maar ook biografieën van mensen uit oorlogsgebieden, andere culturen en reisverslagen lees ik graag. Eigenlijk lees ik gewoon alles ...Ik ben een grootverbruiker!!
Dansen is leuker dan lopen
Alle reacties Link kopieren
quote:Mariekevdlucht schreef op 27 november 2009 @ 19:03:

Ik heb net een boek uit wat voorlopig mijn absolute favoriet blijft 'Ik zie je op de Bloemenweide' van Juliette Goudeket. Ja fantastisch Marieke! Bedankt voor de tip. Ik heb hem gister van de sint gehad en vanmiddag begonnen. Ik schrik wel van alles wat er gebeurt, maar moet ook steeds vreselijk lachen. Ik ga nu ff naar radiobloemenweide luisteren, heel leuk bedacht
Alle reacties Link kopieren
Niemand noemt Lieneke Dijkzeul en dat is toch echt een heel goede nederlandse thrillerschrijfster. Sterk aanbevolen.
Alle reacties Link kopieren
IDD ,. de stille zonde, en de geur van regen heb ik gelezen

mooie boeken, ze heeft volgens mij meer jeugd boeken geschreven.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
De boeken van Dennis Lehane..

3 daarvan zijn verfilmd, namelijk:



Mystic River (Clint Eastwood)

Gone Baby Gone (Ben Affleck)

Shutter Island (binnenkort in de bioscoop met Leonardo Dicaprio)
Alle reacties Link kopieren
Constantine discipel van de duivel. van Glenn Meade.

geweldig mooi superspannend.



de boeken van Dennis Lehane. ben ik eens in begonnen , maar konden mij toen niet boeien. maar ga ze toch nog weer proberen.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet echt een top 5 van titels maar meer van schrijvers:

- Tess Gerritsen.

- Karin Slaughter.

- Marion Pauw.

- Nicci french.

- Sophie Kinsella.



Verder zijn er een paar losse titels van schrijvers waar ik verder niets van gelezen heb;

- marisha Pessle : calaimteitenleer voor gevorderden.

- Khaled Hosseini : 1000 schitterde zonnen en de vliegeraar.

- .....



wat ik erg jammer vind is dat er series ontstaan (qua uiterlijk van het boek) van een schrijver die meerdere boeken heeft. Die koop ik dan en dan komt er een nieuw boek en dan veranderd de serie. Erg jammer want zo krijg je nooit iets compleet. Heb zo al series van Nicci french (de zwarte hardcovers) en Karin slaughter (zag nu in de ECI gids dat het weer veranderd is). maarja het gaat tenslotte om de inhoud!



Zit nu de ECI gids weer door te bladeren (vandaag gekregen) en zag dat de nieuwste van Tess Geritsen als extra aankoop ¤ 10.75 kost. en ik wil graag het boek : haar naam was sarah, kopen.

groetjes Lotte

ps kopen jullie boeken meteen wanneer ze uitkomen? Ik niet en dat is omdat ik 18-19 euro voor een boek te duur vind en na een paar maanden wachten is het vaak al veel goedkoper! En dan kan ik me er langer op verheugen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven