Kan iemand me een boek aanraden?

22-02-2016 12:26 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen.



Ik lees de laatste jaren nog nauwelijks terwijl ik het eigenlijk wel graag doe. Nu merk ik de laatste tijd dat ik veel boeken (romans) maar moeilijk vind om door te komen. Ik vindt avonturenboeken (als je het zo kan noemen) leuk. Een beetje dingen als Game of thrones, Harry Potter. Waarin iemand echt iets beleeft. Maar ook niet al te veel een draken-en-elfen-thema zoals The Hobbit. Hunger Games vond ik ook wel leuk. Als ik zelf zoek kom ik vaak uit bij dingen die wel heel young-adult of chicklit zijn. Beetje teveel Twilight zegmaar. Het hoeft niet perse 'magisch' of in een andere wereld te zijn hoor, helemaal niet.



Als iemand suggesties heeft, hoor ik dat heel graag!
Alle reacties Link kopieren
Heb je Nevelen van Avalon van Marion Bradley al gelezen?
Alle reacties Link kopieren
De serie 'De donkere toren' van Stephen King.

En sowieso alles van Stephen King.
Alle reacties Link kopieren
Fermat's Last Theorem - Simon Singh
Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. - Steven Weinberg
Alle reacties Link kopieren
Heb je de klassiekers zoals Gulliver's travels al geprobeerd?
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Een keukenmeidenroman van Stockett heet ze geloof ik. Over de zwarte hulpen in de VS in de jaren 60. Ik vond het een heel leuk boek.



En De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween. Ik heb er echt hardop bij zitten lachen.



En verder hou ik van thrillers van Tess Gerritsen,Mo Hayder en Lisa Gardner.
Alle reacties Link kopieren
Making history van stephen fry. Echt een fantastisch boek. Dit is meer een serieuze versie van een avonturenboek. Maar juist ook heel verrassend.
De Ilias van Homerus zit vol avonturen. Echt iets voor jou.
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 22 februari 2016 @ 12:30:

De serie 'De donkere toren' van Stephen King.

En sowieso alles van Stephen King.



Jaaaaaah!



Lig een paar boeken achter, maar ben gisteren begonnen aan mr Mercedes.



Donkere Toren is echt meesterlijk!
Scherven brengen geluk
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 22 februari 2016 @ 12:40:

En De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween. Ik heb er echt hardop bij zitten lachen.

Daar ben ik nu in bezig.



Mr. Mercedes heb ik een paar weken geleden gelezen, die was weer spannend als vanouds.
Mooie meisjes van Karin Slaughter!

Erg spannend boek!
Ik heb ooit een boek geleend van iemand, Ik ontstnapte uit auschwitz van rudolf vrba, die pretendeerde dat dat het mooiste boek was dat hij ooit had gelezen.

Jaja die opmerking kennen we.

Tot ik m zelf las. Ik vrat mijn vingers tot aan mijn ellebogen erbij op.

Iedereen die ik m heb laten lezen kon alleen maar 'wauw' uitbrengen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu bezig met de millenium-serie van Stieg Larson. Vind ik een aanrader. Thriller meer, maar met een mooi complex verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Cateau, meen je dat? Ik vond t niet om door te komen, de odyssee was veel beter verteerbaar. En avontuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Nora Roberts - De Ierse trilogie

- Meer dan Liefde

- Gesloten Hart

- Vergeet Haar Niet
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
De Gemma Doyle serie van Libba Bray is 1 van mijn favorieten, maar als je van Twilight houd is de triologie van Deborah Harkness ook echt een aanrader Allerzielen is deel 1. Zijn wel dikke boeken maar heel goed door heen te komen!



Heb vorige week Voor Jou van JoJo Moyes uitgelezen in 1 adem en heb meteen daarna het vervolg aangeschaft dus die zou ik je ook zeker aanraden.
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Divergent-serie van Roth.



The maze runner.
Alle reacties Link kopieren
Keukenmeidenroman is écht een aanrader.



De Da Vinci code (Dan Brown) ook. Zorg er wel voor dat je een computer of tablet bij de hand hebt, want er worden soms dingen beschreven waarbij je denkt; HUH, echt waar?? En dan wil je dat toch wel even zeker weten .



De vrouw van de predikant (Joanne Trollope).



Eigenlijk chicklit maar erg leuk; Gemengd dubbel (Jill Mansell), Wat ze wil (Cathy Kelly) en Zwaar verliefd (Chantal van Gastel). En ik heb boven nog een hele lading liggen. Wil best wat opschrijven maar als je deze allemaal uit hebt ben je wel een weekje verder

Voordeel; je hoeft je er niet zwaar bij te concentreren. De DaVinci code kon ik niet wegleggen, maar dit soort boeken leest lekker weg voor het slapen gaan.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
quote:slekire schreef op 22 februari 2016 @ 13:07:

Cateau, meen je dat? Ik vond t niet om door te komen, de odyssee was veel beter verteerbaar. En avontuurlijk!

+1

Ik heb eerst de Odyssee gelezen en begon daarna vol enthousiasme aan de Ilias. Ik ben op den duur afgehaakt........
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Wow bedankt voor de snelle reacties! Als ik vanavond thuis ben ga ik alle titels even googlen.



Making History van Stephen Fry lijkt zocht ik al even na en lijkt me heel leuk!



Een keukenmeidenroman heb ik al gelezen en vond ik erg mooi idd. De film ook trouwens.
quote:slekire schreef op 22 februari 2016 @ 13:07:

Cateau, meen je dat? Ik vond t niet om door te komen, de odyssee was veel beter verteerbaar. En avontuurlijk!Het is wel de bedoeling dat je ze leest, ook de Odyssee in een moderne vertaling. In de boeken waar men elkaar nog met gij aanspreekt is het inderdaad niet te doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 22 februari 2016 @ 14:38:

[...]



Het is wel de bedoeling dat je ze leest, ook de Odyssee in een moderne vertaling. In de boeken waar men elkaar nog met gij aanspreekt is het inderdaad niet te doen.Zo heb ik eens geprobeerd door een werk van Shakespeare te komen....niet gelukt. En ik lees Engels net zo makkelijk als Nederlands.
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Hayek schreef op 22 februari 2016 @ 14:40:

[...]



Zo heb ik eens geprobeerd door een werk van Shakespeare te komen....niet gelukt. En ik lees Engels net zo makkelijk als Nederlands.Daar zijn tegenwoordig ook moderne versies van, die in de moderne taal zijn vertaald, ook in Engels en dan is het goed te doen, dan worden het heel leesbare verhalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 22 februari 2016 @ 14:43:

[...]



Daar zijn tegenwoordig ook moderne versies van, die in de moderne taal zijn vertaald, ook in Engels en dan is het goed te doen, dan worden het heel leesbare verhalen.Weet ik, maar ik was dwars en wilde 't lezen zoals het bedoeld was. Dat is een uitdaging......
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
De drie boeken van Ransom Riggs:

Miss Peregrine's Home for Peculiar Children, Hollow City en Library of souls heb ik in een ruk uitgelezen.



Ze zijn er ook in de vertaalde versies.

Een beetje fantasy en aangevuld met vintage foto's; erg mooi vind ik. En uniek in zijn soort.

Hij wordt hier ingedeeld onder de young-adult, maar waar ik hem kocht (buitenland) lag hij tussen de gewone boeken.



En ik vind de boeken die je noemde ook leuk. Dus wie weet spreekt dit je ook aan

En binnenkort komt er een verfilming van door Tim Burton.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven