Lezen als hobby

16-10-2009 12:27 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn hobby is boeken en lezen en ik ben benieuwd naar mensen die dit nog hebben. Wanneer maken jullie tijd, waarom vinden jullie lezen zo fijn, hoeveel lezen jullie, is het een groot onderdeel van jullie leven, ook nog andere hobby's ernaast .... ??? Wil graag ervaringen, gedachten om deze hobby omdat ik in mijn omgeving weinig mensen heb die mijn hobby delen. En daarnaast merk ik toch wel dat ik keuzes moet maken, naast lezen doe ik ook nog behoorlijk veel aan sport en werk ik fulltime ... dus soms paar dagen niet lezen maar dat voelt dan niet echt superlekker moet ik zeggen. Vind het heerlijk als ik dan 's een hele avond of in het weekend een rustige middag/avond heb waarop ik kan lezen. . Vind het ook zo ongezellig voor mijn vriend als ik zit te lezen als ie thuis is, maar doe het toch geregeld wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees erg graag, maar heb daarnaast nog andere hobby's en werk en gezin.



Ik lees nu ongeveer 1 boek per week en doe dat meestal voor het slapen gaan of 's ochtends voor dat ik op sta.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ben ook helemaal verslingerd aan lezen! Het is zo erg dat ik toch best een fors bedrag per maand besteed aan nieuwe boeken. Ook ik werkt fulltime, en sport ook graag daarnaast (en uiteraard ook mijn sociale leven kost wat tijd ), dus ik lees voor mijn gevoel wel nog te weinig. Zowieso elke avond ongeveer een half uurtje voordat ik ga slapen, het liefst ook nog een paar uur in het weekend. Ik kan ook zo blij worden als een klein kind als een nieuw boek is verschenen dat ik graag wil lezen!



Afhankelijk van de omvang van het boek lees ik ongeveer 1 a 2 boeken per week.
Alle reacties Link kopieren
Ik houd echt van lezen, alleen heb ik er gewoon de tijd niet voor, behalve op vakantie dan. Jammer, maar helaas....
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
VOORdat je opstaat rafii? Das knap! Voordat ik opsta slaap ik en als ik dan opsta moet ik heeeel hard opschieten om nog op tijd te zijn!

Ik lees iedere avond, als hubbie tv kijkt of achter de pc zit. Waarom is dat ongezellig voor je vriend Soonie?

Mijn man heeft daar geen enkel probleem mee, we zitten toch gezellig samen in de huiskamer? Als ik iets leuks lees, vertel ik hem waarom ik moet lachen, als er iets geks is op bv de Wereld draait door zegt hij dat weer tegen mij. Gezellig hoor. Bakkie koffie erbij, kneuterigheid ten top

Voordat we kinderen hadden las ik iedere week wel een boek, nu meer tijdschriften. Daarnaast idd sport, sociaal leven en te weinig tijd in 1 dag :-)
anoniem_10863 wijzigde dit bericht op 16-10-2009 13:48
Reden: typefoutjes
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja, voordat ik opsta ... lukt me niet, inderdaad, als ik eenmaal wakker ben snel opstaan en opschieten om op tijd te zijn. Nou, mijn vriend zegt er ook niets van hoor maar voel me dan niet helemaal zo in het boek dan wanneer ik alleen ben. en inderdaad, tijdschrift lezen gaat dan wel en kan je over en weer wat vertellen, dus wij zijn dan ook van die kneusjes haha ... maar dat vind ik wel iets hebben.

Ik lees nu zo soms 2 boeken per week en soms 1 per twee weken ... en ja, ik vind het ook te weinig want heb nog zoveel dat ik wil lezen...
Vroeger was ik een echte boekenworm, maar tegenwoordig ben ik niet meer zo goed op de hoogte van de nieuwste boeken en schiet het er een beetje bij in.



Ook heb ik vaak bij boeken die nu een hype zijn het idee van "is dit alles?". Ik snap dan niet waar de heisa er om heen dan om gaat.



Maar als ik eenmaal een goed boek te pakken heb dan MOET het uit en ga ik rustig door tot 2 uur 's-nachts om hem uit te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Ben ook een "junkie" ik ga zowat elke week naar de bibliotheek, en verder koop ik veel en heb ik ondertussen zo'n 40 nog te lezen boeken in de boekenkast staan.

Ik laat ook vaak een nieuw boek inpakken ja ja ik weet het beetje gestoord hahahaha dan is het nog leuker om er aan te beginnen..een kadootje voor mezelf.

Ben dit moment al een poosje thuis ivm zwangerschap en lees heel veel.

Maar met bijna 4 kinderen en een partime baan is het wel lastig, om te lezen...tenminste ik zou meer willen lezen.

Voor het slapen gaan lees ik altijd.

Mijn vriend heeft er geen problemen mee, hoewel het niet altijd gezellig is voor hem...maar dat zijn zijn tv programma's ook niet altijd voor mij.....
quote:Chocobo schreef op 16 oktober 2009 @ 13:36:

Ja, ik ben ook helemaal verslingerd aan lezen! Het is zo erg dat ik toch best een fors bedrag per maand besteed aan nieuwe boeken. Ook ik werkt fulltime, en sport ook graag daarnaast (en uiteraard ook mijn sociale leven kost wat tijd ), dus ik lees voor mijn gevoel wel nog te weinig. Zowieso elke avond ongeveer een half uurtje voordat ik ga slapen, het liefst ook nog een paar uur in het weekend. Ik kan ook zo blij worden als een klein kind als een nieuw boek is verschenen dat ik graag wil lezen!



Afhankelijk van de omvang van het boek lees ik ongeveer 1 a 2 boeken per week.



Koop jij alle boeken nieuw of ben je ook lid van die bieb?

Vind het zelf altijd zonde om veel boeken te kopen omdat je de meeste maar 1 keer leest.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nogal een lange (trein)reistijd naar mijn werk en het enige voordeel daarvan is dat ik twee keer per dag lekker in een boek kan duiken. Als ik in de trein zit kan ik toch niet de was opvouwen, de afwas of iets anders 'nuttigs' doen, dus dat is echt ontspannen lezen. Meestal zit ik zo erg in het boek dat ik de mensen om me heen niet eens meer hoor. En als het een erg goed boek is, baal ik wel eens dat ik 'al' op de plaats van bestemming ben...
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat lijkt me heerlijk ontspannend na een dagje werken. Veeel beter dan in de file te moeten ... heb me om die reden ook altijd voorgenomen als ik verder weg moet gaan werken neem ik de trein!!! Ik heb het een tijdje 1 keer per week gedaan voor opleiding maar dat schiet zo op dat je inderdaad niets om je heen hoort en alles vergeet .... ik vond het dan zelfs vervelend als ik iemand bekend tegenkwam want dan kon ik niet met goed fatsoen lezen. Als je nog nuttige dingen moet doen is het niet zo lekker lezen thuis he ... daarom probeer ik ook altijd zo snel mogelijk de voorgenomen taken te doen zodat die klaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog iemand die erg graag leest.

Momenteel ben ik werkloos (na het afronden van mijn opleiding nog steeds geen baan kunnen vinden...) en heb ik dus meer tijd om te lezen. Maar omdat er ook andere dingen te doen zijn lees ik eigenlijk minder dan ik had gedacht.

Ik lees voornamelijk 's avonds en voor het slapen gaan. Toen ik nog naar school moest reizen, las ik altijd in de trein.

Ik koop veel boeken zelf en leen ook vaak bij de bibliotheek. Met al mijn eigen boeken heb ik inmiddels een eigen bibliotheekje opgebouwd haha.



Wat voor soort boeken lezen jullie graag?
Alle reacties Link kopieren
Vanalles ... als het maar niet te veel hetzelfde achter elkaar is. Behalve fantasy dat lees ik eigenlijk nooit. Lees vooral erg graag literaire thrillers, chicklit en waar gebeurd. Laatst aantal boeken opmerkelijke vrouwenlevens gekocht en die spreken met ook aan (was zo'n actie bij Bruna).
Alle reacties Link kopieren
quote:irrab schreef op 19 oktober 2009 @ 15:01:

Ik heb nogal een lange (trein)reistijd naar mijn werk en het enige voordeel daarvan is dat ik twee keer per dag lekker in een boek kan duiken. Als ik in de trein zit kan ik toch niet de was opvouwen, de afwas of iets anders 'nuttigs' doen, dus dat is echt ontspannen lezen. Meestal zit ik zo erg in het boek dat ik de mensen om me heen niet eens meer hoor. En als het een erg goed boek is, baal ik wel eens dat ik 'al' op de plaats van bestemming ben...Ja ik ben ook een lezer, maar als er 'dingen' in mijn hoofd zitten dan kan ik niet ontspannen lezen dus mijn favo leesmoment is dan ook 's avonds in bed.
Alle reacties Link kopieren
Ha, wat heerlijk, nog meer leeswurmen! Ik ben al van kinds af aan dol op lezen. Het gaat tegenwoordig een beetje in fases. Je moet er inderdaad tijd voor hebben/maken en rust in je hoofd. Vroeger ging ik veel naar de bieb, tegenwoordig wil ik graag alle boeken hebben zodat ik ernaar kan turen en dromen in de boekenkast, hahaha! Ik zag al dat meer mensen dat doen, een eigen bibliotheekje opbouwen! Ook weleens een miskoop natuurlijk maar die verkoop ik door op bol, heel handig.



Ik ben nieuw hier, maar ga proberen een nieuw topic te starten over je top 5 favoriete boeken. Om inspiratie op te doen van andere leesliefhebbers. Even kijken hoe t werkt.
Alle reacties Link kopieren
Hallo boekenwurmen, net als jullie ben ik dus ook een boekenwurm. Wat is het heerlijk als je een goed boek hebt.

Kan er me dan gewoon op verheugen als ik tijd heb om te lezen. Ben nog steeds lid van de bieb, maar kan het net zogoed opzeggen, want de laatste 2 jaar koop ik ze alleen nog maar.In het weekend neem ik het er lekker van en voor het slapen gaan ook, ga soms wel eens heeeeel vroeg naar bed haha.
Alle reacties Link kopieren
@ Leeuwin: precies zo doe ik dat ook! Ik lees vooral voor het slapengaan en ga dan doordeweek wel eens om 21 uur naar bed. Om te lezen dus. Als het wat later wordt en mijn man gaat ook al slapen, dan voel ik me zelfs in mijn privacy aangetast . Dat uurtje lezen in bed is echt van mij en ik vind het maar niks als mijn man dan ineens naast me ligt, haha.

Pasgeleden heb ik voor 50 euro nieuwe boeken gekocht, mijn man snapt daar niks van (zegt: "je hebt stapels thuis liggen!") en ik kan er dan zo van genieten als het ook nog allemaal super mooie boeken zijn, heerlijk. Zonder boeken zou mijn leven een stuk minder mooi zijn :-).
Alle reacties Link kopieren
Wie van jullie boekenwurmen is er wel eens naar een boekenfestijn geweest? Hoe is dat bevallen?

Waren de boeken echt goedkoop?
Alle reacties Link kopieren
Hallo Mariaroos, wij zijn 1 keer naar een boekenfestijn geweest, die was voor een tijdje terug in Apeldoorn.

Ze zijn voordelig, maar moet eerlijk zeggen dat daar boeken liggen die er niet voor niets liggen.

Wij hadden een stapel meegenomen, maar geen van alle echt denderend, tenzij je voor een voor jou herkenbare / favoriete

schrijver gaat..waar je zeker van wat dat is oke.

Zal er niet weer heen gaan in ieder geval, geef liever het geld uit aan een goed boek.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een boekenwurm. Er ging een wereld voor me open toen ik leerde lezen, ik weet nog steeds hoe dat voelde.

Sindsdien lees ik alles wat los en vast zit.

Abonnement van de bieb dus hier. Ik koop weinig boeken, ook al lees ik sommige boeken vaker dan één keer. Oh ja, wel op rommelmarkten trouwens, en die geef ik daarna dan weer mee voor een volgende rommelmarkt.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
'N spannende thriller is heerlijk lezen. vroeger kocht ik boeken , nu ben ik lid van de bieb. kaft ze wel altijd. lees nl. vaak s"avonds in bed. fobie???
chrisjoh wijzigde dit bericht op 04-11-2009 19:34
Reden: smiley erbij
% gewijzigd
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Als je van 'n boek kan genieten is heerlijk.

Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
quote:chrisjoh schreef op 04 november 2009 @ 19:32:

'N spannende thriller is heerlijk lezen. vroeger kocht ik boeken , nu ben ik lid van de bieb. kaft ze wel altijd. lees nl. vaak s"avonds in bed. fobie???Waarom kaft je ze? Ik heb ook een bieb-abbo maar ga hem denk ik niet verlengen. Ik ben er smetvreeserig van geworden. Er zitten altijd vieze dingetjes tussen de bladzijdes en die vallen dan als ik niet voorzichtig genoeg ben in mijn bed. Kon daar serieus niet van slapen. Boeken uitklapperen en wapperen voor het lezen hielp niet altijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:[

Waarom kaft je ze? Ik heb ook een bieb-abbo maar ga hem denk ik niet verlengen. Ik ben er smetvreeserig van geworden. Er zitten altijd vieze dingetjes tussen de bladzijdes en die vallen dan als ik niet voorzichtig genoeg ben in mijn bed. Kon daar serieus niet van slapen. Boeken uitklapperen en wapperen voor het lezen hielp niet altijd. haha dat ken ik. daarom ben ik ook geen lid van de bieb meer. daar heb je allemaal van die vieze oude boeken! wie weet zit er dus net iemand met zijn vinder in zijn/haar neus en vervolgens smeren ze het af aan dat biebboek. brrrrrrrrr
Alle reacties Link kopieren
Ook geen bibliotheek voor mij! Ik vind ze vaak vies en ben nogal eens slordig met terugbrengen... Gelukkig houden mijn moeder en de moeder van mijn vriend ook veel van lezen en wisselen we dus vaak boeken uit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven