Lezen als hobby

16-10-2009 12:27 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn hobby is boeken en lezen en ik ben benieuwd naar mensen die dit nog hebben. Wanneer maken jullie tijd, waarom vinden jullie lezen zo fijn, hoeveel lezen jullie, is het een groot onderdeel van jullie leven, ook nog andere hobby's ernaast .... ??? Wil graag ervaringen, gedachten om deze hobby omdat ik in mijn omgeving weinig mensen heb die mijn hobby delen. En daarnaast merk ik toch wel dat ik keuzes moet maken, naast lezen doe ik ook nog behoorlijk veel aan sport en werk ik fulltime ... dus soms paar dagen niet lezen maar dat voelt dan niet echt superlekker moet ik zeggen. Vind het heerlijk als ik dan 's een hele avond of in het weekend een rustige middag/avond heb waarop ik kan lezen. . Vind het ook zo ongezellig voor mijn vriend als ik zit te lezen als ie thuis is, maar doe het toch geregeld wel.
Alle reacties Link kopieren
ik vind het heerlijk om 's avonds in bed nog even te lezen. Ligt aan het boek hoe laat het wordt. Maar het werkt super ontspannend. Meestal koop ik de boeken of ik leen ze van vriendinnen. Naar de bieb ga ik niet, ik blijf aan het verlengen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik herken het. De ene keer lees ik 2 bladzijden en de andere keer 2 uur. Vind ik in de winter altijd zo lastig omdat het dan zo koud is en verwarming op slaapkamer lijkt me niet zo'n strak plan. Iemand de boeken van Stephanie Meijer .. Twilight gelezen ???
Alle reacties Link kopieren
Ik kaft ze vanwege dat iedereen wel met de vingers aan de buitenkant zit. als de binnenkant vol vlekken zit neem ik het boek niet mee. wil er niet te veel over nadenken. heb wel altijd

reinigings make up doekjes naast m'n bed liggen.voor m'n handen.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Het hangt echt van het boek af of ik tijd heb om te lezen. Als ik eenmaal in een boek zit, dan kan ik niet meer stoppen en als dat wel moet (want je moet eten ofzo, of met je omgeving communiceren) dan blijf ik in die sfeer zitten. Ik lees ook voor de tv etc. Heb ook geprobeerd lopend te lezen maar dat lukt me niet. Als ik een boek niet leuk vind, lees ik niet. Toen ik 'Ik haal je op ik neem je mee' las had ik het heel erg druk, ik las 's nachts en was echt een soort zombie de hele week. Morgen ben ik vrij, ik ben dan ook van plan deze twee dagen dit boek uittelezen ... HEERLIJK ! (ik zie je op de bloemenweide) op de site is er ook een playlist met de muziek uit het boek, dus zit je écht in de sfeer van het boek.
Alle reacties Link kopieren
Lezen is heerlijk. En vooral lezen in bed en in de vakantie. Ik heb medelijden met iedereen die er niet van houdt. Of het nu thrillers zijn of romans ik geniet ervan.
Alle reacties Link kopieren
Denk ik ook altijd , hoe kan je nou niet van lezen houden.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
En vanaf morgen lekker kerstvakantie ... staat voor veel leesplezier !! Haar naam was Sarah bijna uit en dan wordt het de millenium trilogie. Ben er erg benieuwd naar.
Alle reacties Link kopieren
Fijne dagen allemaal met veel lees plezier, wie er tijd voor heeft.

Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Met een baby van 7 weken helaas erg weinig..lees...geen tijd om te lezen......

Ben wel dapper begonnen maar kan de rust er niet voor vinden.

Ik weet uit ervaring ( 4 kinderen) dat het verslavende lezen gewoon weer terug komt!!

Ben "bezig" in de "de kantlezer"



Soonie hoe vind je de Milennium trilogie?
Alle reacties Link kopieren
Begin deze week aan deel 2 ... (helaas toch niet zoveel tijd gehad dan ik verwacht had, te veel verplichte nummers met die dagen he). Boek 1 vond ik alvast heel erg goed !! Ben wel eens met meerdere andere recensies dat het pas later spannend wordt, maar het eerste gedeelte is niet vervelend om te lezen. Ben benieuwd, hopelijk morgenavond nog wat tijd over om er in te beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Nog een boekworm hier.

Alles gelezen van baldacci, child, deaver, preston en losse andere thrillerschrijvers zo ook fictieschrijvers.

Maar de boeken van Herbert kom ik niet doorheen. Na zijn 4e boek was ik de weg kwijt. Iemand die zijn serie heeft gelezen en er wel doorheen is gekomen? Tips?
Alle reacties Link kopieren
Ik houd ook van lezen. Als kind was ik nooit uit de boeken weg te slaan. Zelfs als we op vakantie waren, deed ik niets liever dan lezen, waardoor ik dan dus totaal niet oplette waar we eigenlijk waren! (Als in: rijdend door New York)



Maar nu lees ik voornamelijk s'avonds voor ik ga slapen. Ik ben nu aan het lezen in "De nanny".
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaaaa, hier nog een boekenwurm!!! Dat verlengen vd bieb dat ken ik... Ik betaal meer boetes per jaar dan abonnementsgeld maar het is nu gewijzigd en we kunnen nu 12 weken achter elkaar lenen. Ga er zo weer heen met de kids en me dan eens even goed informeren. Heb net "Haar naam was Sarah" uit; heeeeel mooi! Ben bezig met millenium trilogie deel 2 én ben ook bezig met "de eenzaamheid der priemgetallen" wel een apart boek maar ben nog niet zover. Dus vanavond voor het slapen weer lekker verder, mmmm heerlijk relax en alle gedachten uit je hoofd. Oogjes dicht laten vallen en slapen maar!
Alle reacties Link kopieren
ben nu aan een echte page-turner bezig: Kind 44. Speelt zich af in de Sovjet Unie in de jaren '50. Misdaad bestaat officieel niet, maar toch is er een seriemoordenaar bezig. De spanning is echt voelbaar, alleen al omdat niemand zijn leven zeker is vanwege het regime dat er heerst.

Heb het volgende boek al klaar liggen: de 1e van Stieg Larsson, kan me er echt op verheugen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik bel dol op lezen, helaas moet ik voor mijn werk* ook veel lezen, waardoor mijn eigen keuze vaak beperkt blijft tot de zomervakantie.

Ik schrijf ook altijd op wat ik heb gelezen, de karakteristieken van het boek en wat ik ervan vond. Gemiddeld lees ik zo'n 60 boeken per jaar (dus iets meer dan 1 per week). Dit houdt vaak in dat ik in jan-feb-mrt-apr heel veel lees (soms wel 4 dunne boeken per week) en dan na april er even zo zat van ben dat ik pas eind mei weer een boek oppak.



* docent Nederlands en ik probeer alle boeken die leerlingen voor hun boekenlijst lezen, ook te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Zo, dat is behoorlijk veel ... meer dan 1 gemiddeld per week. Ik heb het inderdaad ook bij hele goeie boeken .. die zijn zo uit ookal zijn ze dik. Anderen duurt iets langer. Zoals eerste boek Larsson was zo uit ... ben nu in 2de begonnen en kom er niet in ... vind het begin erg langdradig en nietszeggend. Zal wel aan mij liggen, moet waarschijnlijk gewoon s keertje langer doorlezen. Verbazend want dit zeiden ze over boek 1 waarbij ik dat net niet had. Inmiddels heb ik een aantal oudere boeken van me in dozen gedaan, weet echter nog niet wat ik ermee moet, weggeven aan kennissen of voor goede doel zal het wel worden denk ik. dus boekenkast ziet er weer beetje ordelijk uit.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een leesverslaafde! Ik moest vroeger op een gegeven moment zelfs onder begeleiding 'volwassen boeken' gaan lezen, omdat ik alle kinderboeken van de bibliotheek uit had. (kleine bieb in klein dorp, geen enorme collectie...) Inmiddels lees ik vanalles en nog wat, literatuur afwisselen met chicklit of literaire thriller (niet al teveel van de laatste) Ik lees ook vaak vier verschillende boeken door elkaar, ben ik opeens weer verbaasd over wat de hoofdpersoon meemaakt: is het een andere verhaallijn... Doen jullie dat ook wel eens?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees/las gemiddeld 2 boeken in de week. Ik leen ook van 2 vriendinnen. 't Is een dure hobby. Gelukkig kun je bij Bol ook tweedehandse bestellen.



Ik heb helaas al dik tweeënhalve maand witte vlekken voor mijn ogen als reactie op een ruggenprik van een operatie. Dus lees ik nu niet. Maar wat mis ik dat zeg. Ben maar aan de luisterboeken begonnen, maar ik kom er niet echt in. Als je zelf leest is het veel fijner.
Ik lees ook heel veel. Vooraal waargebeurde crime verhalen hebben mijn interesse maar ook andere boeken en verhalen hoor.

Ik koop regelmatig een boek omdat ik het leuk vind ze meerdere keren te lezen of gewoon omdat ik het leuk vind ze in mijn bezit te hebben. Maar ik koop ook veel tweedehands via MP enzo, dan valt het wel mee.



Ik heb nog andere hobby's er naast maar ik vind het heerlijk om te lezen. Lekker even weg vanalles en me helemaal in het verhaal inleven. Ik lees sowieso elke avond voor ik ga slapen.
Alle reacties Link kopieren
Nog een weekje werken en dan gaan we 2 weekjes naar Turkeije ... dus dat wordt lekker elke dag tijd genoeg hebben om te lezen. Doen ook wel actieve dingen e.d. maar lezen hoort toch ook bij vakantie vind ik. En de voorpret ... boeken uitkiezen om mee te nemen !!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees vooral als ik in bed lig. Heb vorige week een boek gekocht 'Vandaag ben ik Alice' van Alice Jamieson. Binnen een paar dagen had ik die uit, maar het is niet een boek dat ik voor iedereen aanraad om te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor boek is het dan ?
Alle reacties Link kopieren
Vandaag ben ik Alice is een autobiografie over een meervoudige persoonlijkheidsstoornis.

Zoals The Times schrijft 'een fascinerend verslag van de methoden die Alice heeft gebruikt om meer dan twintig jaar van buitensporig seksueel, fysiek en emotioneel misbruik te overleven'.

En met die beschrijving van The Times ben ik het helemaal mee eens.



Daarom schreef ik dat het niet een boek was die voor iedereen aan te raden is. Daarmee bedoel ik dat iemand die misbruikt is het een boek is dat misschien te shokkerend is. (weet niet hoe je het precies schrijft).
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, op die manier, als gevolg van het onderwerp ik dacht ff door de manier van schrijven.
Alle reacties Link kopieren
ik lees elke dag, in bed, voor slapen gaan, maakt niet uit hoe laat of vroeg. Word dus ook geregeld wakker met licht aan en boek op hoofd..

Ik koop, leen en huur boeken. Lees ook (vak)bladen.

Tis zelfs zo erg...ik was op vakantie en mijn boeken waren al uit en toen ging ik maar de achterkanten van deospray etc lezen, ik moet lezen in bed..hahha. Trouwens enige plek dat ik lees.
once upon a time called.....right now

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven