Waargebeurde verhalen

09-03-2016 01:27 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weten jullie nog interessante boeken welke waargebeurd zijn?
Alle reacties Link kopieren
Hou je van true crime?
Alle reacties Link kopieren
Woohoo een reactie om half 2



Ehm, weet ik niet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zoveel lees. Voorheen veel pulp. Momenteel wat meer detectives. Maar heb ook een aantal waargebeurde verhalen gelezen en dat was zeker interessant.



Ik neem aan dat true crime gaat over waargebeurde criminaliteit? Haha. Maar als je een titel, of wat titels hebt, dan hoor ik het graag.
Er zijn twee boeken over Thea Moear, The Godmother en The Godmother in Panama. Ik heb alleen de laatste gelezen maar dit boek is heel leuk en interessant. Het is eerlijk en met veel humor geschreven.

Je hebt ook een boek, Woensdag gehaktdag, van een schrijver die zijn vrouw heeft vermoord. Dit boek was een beetje absurd, ik vond het niet echt leuk.
Alle reacties Link kopieren
De boeken van Waris Dirie spraken me erg aan. Heftig maar erg boeiend.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond "De diefstal van mijn jeugd" van Natascha Kampusch erg indrukwekkend.
Ik moet helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
De laatste tijd lees ik zulke boeken niet meer zo vaak maar vroeger best wel. Die van Waris Diri inderdaad maar ook van Kuki Gallman(ik droomde van Afrika etc) en van Betty Mahmoody (ook haar dochter waar de oude boeken over gaan heeft nu geschreven). Malika Oufkir In een sluier gevangen vond ik ook heel mooi.



Er schieten me later vast nog meer titels te binnen.
Alle reacties Link kopieren
Bijvoorbeeld:



Een moord kost meer levens – Peter R. de Vries. Indrukwekkend boek. Boek is rond 1993 geschreven, ik weet ook hoe het de hoofdpersoon naderhand vergaan is.



Ik ben gek op true crime, dus als je meer wilt, dan laat maar weten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Boquiabierto schreef op 09 maart 2016 @ 01:51:

Er zijn twee boeken over Thea Moear, The Godmother en The Godmother in Panama. Ik heb alleen de laatste gelezen maar dit boek is heel leuk en interessant. Het is eerlijk en met veel humor geschreven.

Je hebt ook een boek, Woensdag gehaktdag, van een schrijver die zijn vrouw heeft vermoord. Dit boek was een beetje absurd, ik vond het niet echt leuk.Richard Klinkhamer, is in januari overleden.
Alle reacties Link kopieren
Zelf ook veel gelezen, maar kom even niet op titels.

Woensdag gehaktdag had ik trouwens veel meer van verwacht, vond dat echt een tegenvaller. Die man zelf vond ik ook behoorlijk eigenaardig bij bijvoorbeeld interviews of documentaires.



Natascha Kampusch ook een aanrader inderdaad.

Daarnaast heeft het boek " een goede man slaat soms zijn vrouw" veel indruk op mij gemaakt.

Het was dan geen crime, maar vond het interessant om te lezen over de denkwijze van een heel andere kant.
The finest pleasure is kindness to others.
Ik moest even zoeken hoe het boek ook alweer heette, maar 'Een huis onder de hemel' van Amanda Lindhout. Een waargebeurd verhaal over een journaliste die ontvoerd werd in Somalië. Voor mij een boek wat ik in in een ruk uit wilde lezen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de titels iedereen.

.

quote:Het was dan geen crime, maar...even ter verduidelijking, ik zoek niet perse naar crime. Alle titels zijn welkom
Ik vond "je bent een verschrikkelijk kind" van Nina Blom heftig.

Gaat over een meisje waarvan de moeder munchhausen by proxy syndroom heeft, ik moet zeggen dat ik wel natte ogen had bij sommige stukken. Hoe gestoord kunnen mensen zijn en hoe die artsen stuk voor stuk niets door hebben, ongelooflijk.



Ben nu "toen ik je zag" van Isa Hoes aan het lezen. Mijn broer heeft zelfmoord gepleegd en ik herken sommige dingen die Isa schrijft. Ook heftig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Anyco schreef op 21 april 2016 @ 11:12:

Ik vond "je bent een verschrikkelijk kind" van Nina Blom heftig.

Gaat over een meisje waarvan de moeder munchhausen by proxy syndroom heeft, ik moet zeggen dat ik wel natte ogen had bij sommige stukken. Hoe gestoord kunnen mensen zijn en hoe die artsen stuk voor stuk niets door hebben, ongelooflijk.

Die heb ik al op mijn bol.com verlanglijstje staan, toevallig Klonk inderdaad wel interessant.
Alle reacties Link kopieren
Het meisje dat van IS won - Farida Khalaf. Gaat over een meisje dat in Irak woont en ontvoerd en verkocht wordt door IS strijders.
Alle reacties Link kopieren
quote:nikae schreef op 15 mei 2016 @ 17:41:

Het meisje dat van IS won - Farida Khalaf. Gaat over een meisje dat in Irak woont en ontvoerd en verkocht wordt door IS strijders.



Die lijkt me ook boeiend, heb hem op lijstje gezet. Betty Mahmoody heb ik ook gelezen en nog eenmaal mijn moeder zien door Zana Muhsen vond ik ook interessant.



En heb het boek van Anna Meijerink (pseudoniem) gelezen maar vond haar schrijfstijl nogal irritant.



Qua true crime:

James Fielder - Slow Death

John Glatt - Cries in the Desert

Jim Fielder - Chamber of Horrors



Wat ik ook een ijzingwekkend boek vond was huis van de angst door Anna Marie West, de dochter van Fred West.
Alle reacties Link kopieren
O en waargebeurde boeken die ik steengoed vond:



Shlomo Venezia - Sonderkommando Auschwitz

Miklós Nyiszli - assistent van Mengele

Olga Lengyel - Leven met de dood (een vrouw overleeft Birkenau)

Rudi Vrba - Ik ontsnapte uit Auschwitz
Toen ik je zag van Isa Hoes heb ik ook gelezen.



Soms loop ik weleens binnen bij een boekhandel waar ze ook regelmatig boeken verkopen met waargebeurde verhalen. Zo heb ik Mijn Leven In Hel van Sarah Forsyth, Het gebeurde op een dinsdag van Charlene Lunnon en Lisa Hoodles gelezen. Beide heel indrukwekkend.
Alle reacties Link kopieren
Al een ouder boek: morgen mag ik uit de kast. Gaat over een kindje wat mishandeld/verwaarloosd word omdat moeder een nieuwe relatie krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Interessante titels!
Zal nog even wat meer vertellen over die 2 boeken waar ik eerder over schreef:



Mijn leven in Hel gaat over Sarah, meisje wat naar Nederland wordt gelokt door een advertentie waarin ze medewerkers voor kinderopvang zochten. In werkelijkheid wordt ze naar de Wallen gelokt.



Het andere boek, het gebeurde op een dinsdag, gaat over 2 vriendinnen die onderweg naar school worden ontvoerd door een man, die ze vervolgens een paar dagen lang verkracht.
Alle reacties Link kopieren
van miljonair naar krantenjongen, 1 van de beste boeken die ik heb gelezen

mam ik bel je zo terug - over huiselijk geweld

de man die de paus aanklaagde -

je ogen verraden je -

30 messteken

ze noemden me duivelskind-
Alle reacties Link kopieren
Leuk nieuwe titels



Tefaha, wat vond je van dat laatste boek?
Alle reacties Link kopieren
heel mooi boek aangrijpend ook, over een meisje dat opgroeit in de oorlog in sierra leone. allebei haar ouders overlijden dan wordt ze geplaatst in een weeshuis en uiteindelijk geadopteerd naar amerika waar ze haar droom van ballerina achterna gaat mooi boek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven