Lijf & Lijn alle pijlers

10 kilo eraf

12-04-2017 22:43 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil voor de zomer(augustus) 10 kilo verliezen. Hoe kan ik dit het beste bereiken? Sport( moderne dans) al 3 x in de week.
Alle reacties Link kopieren
Voor de zomer?! Dan had je een half jaar geleden moeten beginnen...
Internagelaktisch
Een arm en een been afhakken.



Of als je lang haar hebt ook nog een stuk van je haar.
Niks meer eten.
Veel hangt natuurlijk af of het er ook af moet blijven na de zomer.



Je kan vreselijk gaan crashen en dan lukt die 10 kilo wel op een paar weken.



Maar een paar weken later weeg je terug 15 kilo meer.
Je bedoelt neem ik aan zomer 2018?
Alle reacties Link kopieren
Ok, ben niet helemaal duidelijk geweest. Mijn fout en heb het ondertussen veranderd. Ik wil graag rond augustus 10 kilo verliezen. Ik heb dan 6 maanden, 2 kilo per maand. Dat is toch realistisch?
quote:mandela1979 schreef op 12 april 2017 @ 22:53:

Ok, ben niet helemaal duidelijk geweest. Mijn fout en heb het ondertussen veranderd. Ik wil graag rond augustus 10 kilo verliezen. Ik heb dan 6 maanden, 2 kilo per maand. Dat is toch realistisch?



We zijn april. De vierde maand van 't jaar.

Augustus is de 8ste maand van 't jaar.



Je hebt dus 4 maand.



In 't beste geval en met véél geluk krijg je er 8 kilo af tegen dan.

Ik zou al blij zijn als 't er 5 zijn.

Tenzij je dus gaat crashen.
Tot augustus is het nog 3,5 maand.
quote:SallySpectra schreef op 12 april 2017 @ 22:58:

Tot augustus is het nog 3,5 maand.



Hangt er ook vanaf of je op 1 augustus op reis vertrekt of op 20 augustus.



Maar mijn telling zit er inderdaad mogelijk een halve maand naast.
0,5 tot 1 kilo afvallen per week is haalbaar op een verantwoorde manier. Zelf volg ik het Weight Watch programma. Ben in januari begonnen en ben nu 10 kilo kwijt. Soms heb ik een knaller, soms sta ik eventjes stil. Maar ik ben nu bijna 3,5 maand bezig en gemiddeld raak ik dus op 0,7 kilo per week kwijt.



Zou dus haalbaar moeten zijn. Misschien iets meer erbij bewegen? Voor de afwisseling en om je vetverbranding te boosten ook een keer cardio en kracht erbij pakken. Extra wandelen, al is het maar een half uur tijdens je lunchpauze. Alle beetjes helpen. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Op een gezonde manier verlies je 5% van gewicht in 3 maanden.



Weeg je 200kg dan is het een eitje. Weeg je 65 kg dan is het onmogelijk.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
quote:TinyBel schreef op 12 april 2017 @ 23:00:

[...]





Hangt er ook vanaf of je op 1 augustus op reis vertrekt of op 20 augustus.



Maar mijn telling zit er inderdaad mogelijk een halve maand naast.In ieder geval niet zes maanden
Dat kan prima, normaal verliest iemand in de eerste week van een dieet 2 kg de week erop 1 kg en daarna 0.5 per week. Dus To is op tijd.
Alle reacties Link kopieren
Begin april tot eind augustus is 6 maanden. Heb het ruim genomen. Komt niet op een week of 2 aan.
quote:mandela1979 schreef op 12 april 2017 @ 23:14:

Begin april tot eind augustus is 6 maanden. Heb het ruim genomen. Komt niet op een week of 2 aan.April, mei, juni, juli, augustus is bij mij toch echt 5 maanden.
Mijn ervaring is met een halve kilo per week is het blijvend eraf. Een kilo per week is wel heel erg fanatiek, en meestal ben je dan een korte tijd je zo aan het inhouden dat je het daarna weer allemaal aan eet.



Het gaat erom dat je echt gezonder gaat eten en dat ook blijft doen. Vaak zijn kleine aanpassingen al voldoende. Van alles wat minder, zo veel mogelijk suiker, sapjes/fris en alcohol laten staan. Gezonde tussendoortjes en oppassen met te veel koolhydraten en noten. Geen maaltijden overslaan en fruit en rauwkost als tussendoor. Vaker nee zeggen tegen taart en snoep. Soms een lunch of avondmaaltijd zonder koolhydraten, en balansdagen als je een keer wat meer gegeten hebt.



En ook bijhouden wat je eet door een caloriechecker te doen of het op te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Een halve kilo per week is te doen. In dat ritme zit ik ook.

Mijn recept:

- houd een online voedingsdagboek bij (ik gebruik eetmeter.nl)

- bereken je benodigde calorieën (BMR) en

- ga daar 500 kcal onder zitten

-700 kcal geeft je 0,7 kilo per week, maar kijk dan uit dat je niet gaat 'hongeren'. Liever geleidelijk en blijvend, dan snel en gaan jojo'en.



Let op dat je de balans in je eten behoudt en tekorten in vitamines en mineralen aanvult (in de eetmeter kun je dat bijhouden).



Succes!
quote:SpringDing schreef op 12 april 2017 @ 23:18:

[...]





April, mei, juni, juli, augustus is bij mij toch echt 5 maanden.



Eerder 4,5 want we zitten al bijna half april. Maar dan nóg is een kilo of 9-10 haalbaar.

Moet je wel nu gaan beginnen TO! En hard zijn voor jezelf als we een mooie zomer vol terras- en bbqweer krijgen.
To gooi die knop om, veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Minder ongezond eten/ snacken meer nog meer sporten.

Makkelijk gezegt dan gedaan...



Succes!
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:Wandelen_afvallen schreef op 12 april 2017 @ 23:22:

Een halve kilo per week is te doen. In dat ritme zit ik ook.

Mijn recept:

- houd een online voedingsdagboek bij (ik gebruik eetmeter.nl)

-2 bereken je benodigde calorieën (BMR) en

- ga daar 500 kcal onder zitten

-700 kcal geeft je 0,7 kilo per week, maar kijk dan uit dat je niet gaat 'hongeren'. Liever geleidelijk en blijvend, dan snel en gaan jojo'en.



Let op dat je de balans in je eten behoudt en tekorten in vitamines en mineralen aanvult (in de eetmeter kun je dat bijhouden).



Succes!



Dat lijkt me geen goed advies. BMR is het aantal kcal dat je lijf in rust nodig heeft. Als ik daar 500 kcal onder zou gaan zitten kom ik op krap 1000 kcal uit. En ik heb een te hoog BMI.



Of bedoel je iets anders?
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik bedoel inderdaad iets anders.

BMR moet zijn AMR = benodigde calorieën gegeven je activiteiten. De basis daarvan is de BMR (benodigde calorieën in rust).
Je kan het hier berekenen. Je ziet ook hoeveel per week je zou afvallen en waar je dan op eindigt in augustus.



Je er goed aan houden ligt helemaal bij jezelf natuurlijk. Succes to!



https://www.caloriecalculator.nl/afvall ... ebehoefte/
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af of het doel - in een kleinere maat zomerjurk kunnen lopen - wel opweegt tegen vier maanden veel minder eten. Ik denk dat het een bevlieging is. Als je zelfdiscipline hebt zou je korte intense kuren kunnen doen waarna je dat nieuwe gewicht telkens stabiliseert. Maar dan haal je die tien kilo vermoedelijk niet.



En ik denk dat je tijdens je vakantie je gedorven levensplezier weer wil gaan inhalen met extra lekker en veel eten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven