Lijf & Lijn alle pijlers

100+ en 100- We gaan weer verder!

28-09-2013 14:13 1458 berichten
Welkom,



Zoals iedereen weet gaat afvallen met vallen en opstaan. Dit topic is bedoeld om elkaar te steunen en elkaar een hart onder de riem te steken, maar ook om hart te luchten of leuke en minder leuke dingen te delen uit ons dagelijks leven. Afvallen is namelijk meer dan alleen kilo's kwijtraken. Ons doel is om lekker in ons vel te zitten.



De dames uit dit topic willen afvallen door een gezonde leefstijl te creëren. Dat houdt in: sporten en gezond eten. Dieetrages worden hier niet gevolgd en aan uithongeren doen we ook niet. We willen een leefpatroon krijgen, dat we ons hele leven vol kunnen houden. En daar hoort ook af en toe wat lekkers bij.



Wil je meeschrijven, dat mag. Ook 100-ers zijn welkom. Het schrijftempo ligt redelijk hoog, maar ook langzame schrijvers zijn welkom.



Het nieuwe deel heeft weer een tabel. Wil je in de tabel, dan zijn er een aantal regels.



-De tabel wordt bijgewerkt op vrijdag. Wil iedereen op die dag zijn gegevens in vetgedrukte letters doorgeven. Natuurlijk mag je ook op een andere dag wegen, maar om het overzichtelijk te houden alles op dezelfde dag doorgeven. Dan kan het in het weekend bijgewerkt worden.

- Om in de tabel te mogen, moet je eerst drie weken meeschrijven. Dit om overzicht te houden.

- Mensen die langer dan drie weken niets van zich hebben laten horen, worden uit de tabel verwijderd Om dezelfde reden als hierboven.



Tot slot. Veel succes allemaal en veel plezier in het nieuwe topic.



Naam Lengte Start

gewicht Streef

gewicht Huidig

gewicht Totaal af Deze week Bijzonderh. Adios1.74116,590,695-21,5+1,4 22-12 streefBeertje1,8097,57882,2-15,3 -1,3-Vlinder1,78106,78586,7-20,0- 1-Pipa1,741008093,4-6,6- 0,4geeft borst-

voeding
Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Ik heb de tabel nu opgezet. Als iedereen z.s.m. zijn gegevens door wil geven, dan kan ik het het weekend nog bijwerken.



Ik heb van sommige de gegevens uit een oud topic gebruikt, dus kijk even of alles nog klopt.



Liebling en Jurks heb ik er nog even in laten staan. Ik weet niet of Liebling binnenkort terugkomt en in de tabel kan, maar dat hoor ik dan wel. Hetzelfde geldt voor Jurks.



Ik ga nu snel weer aan het werk! Fijn weekend
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal! Ik ben weer terug van weggeweest. Deze zomer was niet helemaal de mijne, om het maar even zo kort door de bocht te zeggen. Nu gaat het weer goed en ben ik klaar om nog meer af te vallen, nog meer mijn best te doen en nog meer steun en liefde te geven hier in dit topic. ;)



Ik zal ook gelijk mijn tabelgegevens doornemen want ik ben natuurlijk geen kruisje. ;)



Lengte: 181

Start: 85

Streef: 75

Huidig: 85
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Elke! en werk-ze vandaag!

Hierbij mijn gegevens:

lengte 1.74, startgewicht 100 kg, streefgewicht; 80 kg, huidig gewicht 98,3 kg. Bijzonderheden: kan niet te snel afvallen ivm borstvoeding.



Ik denk trouwens dat er op mijn beeldscherm de instellingen niet goed staan, want ik kan het laatste stukje van de tabel (bijzonderheden) niet lezen. Of hebben anderen dat ook?

Wat een heerlijk weer is het vandaag! Ben met mn vriend en baby lekker een stuk wezen wandelen en heb mezelf vanochtend op een paar mooie nieuwe berg/wandelschoenen getrakteerd. Kan ik er straks ook weer lekker actief tegenaan.

Elsie gefeliciteerd met je dochter!

Adios, lekker genieten van je weekend!! Inderdaad, de eventuele schade haal je volgende week wel weer in. Toen ik eerder 10kg was afgevallen merkte ik dat mn stofwisseling gewoon 'hoog' bleef en dat ik best een weekendje wat ongezonder kon eten en dat je er niks van terug zag in de kilo's. Hoop dat dat voor jou ook geldt!

Bopeep, dankjewel voor je lieve berichtje hij heeft vannacht al weer iets beter geslapen en na 2x2uur nachtrust voel ik me ook alweer wat beter..

Groetjes allemaal!!
anoniem_149808 wijzigde dit bericht op 28-09-2013 14:42
Reden: krijg het vetgedrukte niet voor elkaar, hopelijk nu wel!
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 1.80

Begon met 108.9

Weeg nu 101.5

Streef is 85?

Weet het eigenlijk niet zo goed wat ik als streef wil nog haha
Internagelaktisch
Bijzonderheden past er niet helemaal in Pipa: er staat Bijzonderh. en wat te lang is loopt uit de tabel, dus zal woorden afkorten of afbreken.



Tot nu toe bij gewerkt. Willen jullie wel in het vervolg zelf het afgevallen deze week en afgevallen totaal berekenen? Als ik dat keer tien moet doen, ben ik daar veel tijd aan kwijt. En ik hou niet van rekenen:P
Alle reacties Link kopieren
Huidig en streef gewicht staat alleen andersom:)
Internagelaktisch
quote:Maaique schreef op 28 september 2013 @ 14:51:

Huidig en streef gewicht staat alleen andersom:)Niet meer
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,



Yeah een nieuw topic! Ik vind de tabel ook wel fijn en een goede motivatie. Gaan we vanaf nu het gewicht van zaterdag doorgeven?



Lengte: 1.78

Startgewicht 106.7

Gewicht deze vanmorgen: 92,4

Totaal afgevallen: 14,3

Streefgewicht: 85



Tot snel!
Alle reacties Link kopieren
Hey! Thanks Elke, voor het maken van de tabel. Hier mijn ontbrekende gegevens:



Streef: 80

Huidig: 90,5

Totaal af: 7,1

Deze week: - (geen idee, zal het vanaf nu per week bijhouden)



Misschien kan die bijzonderheden kolom eruit? Die is toch niet te lezen.
I'm on a 30-day diet. So far I've lost 15 days.
mooi gedaan Elke! Bedankt!



Jurks welcome back!



Mijn gegevens;

streef; 78

huidig: 82, 5

totaal af -15





vandaag kinderfeestje van dochter, morgen echte feest en daarna moet en zal ik ook weer aan de bak!

Goed tot nu toe bijgewerkt. Zet hierna de computer uit en ga vriend aandacht geven. Hij ging vanmiddag spontaan mee naar een bedrijvenbeurs, en dat gebeurt NOOIT. Hij heeft ook al een aantal keer aangegeven deze week dat hij het niet zo leuk vindt dat ik zo druk ben. En gezien ik nu in staat ben om daar wat aan te doen, ga ik dat maar meteen doen. We hebben net wat hapjes gekocht en gaan er samen een gezellige avond van maken.



Wat betreft de bijzonderhedenkolom. Ik zie hem dus wel (Firefox, Mac) en hij is hier volledig leesbaar. Ik heb deze kolom ook gekopieerd uit een ander topic, waar ik ook alles zag. Is dat bij anderen niet zo? Dan kan hij er net zo goed af. Of we laten hem staan voor degenen die het wel kunnen lezen? Het maakt mij niet uit hoor, maar oude tabel was nog groter en kon ik in ieder geval lezen. Ik kan hem alleen niet kopieren omdat het account anoniem is.
Oh en Vlinder. Doorgeven het liefst op vrijdag. Doorgaans heb ik dan of de za/zo erop wel tijd om het aan te passen en dan kan ik het makkelijk terugvinden. Een andere dag wegen mag natuurlijk ook, maar als de gegevens maar op vrijdag worden doorgegeven, dan hoef ik niet alles door te zoeken.
via mobiel is de bijzonderheden tabel niet te lezen.



bij vlinder staat streef en huidig gewicht verkeerd om gok ik zo



En ik heb normaal mn weegdag op zondag dus ga even nadenken of ik mn weegdag dan wil verplaatsen of dat ik op vrijdag mn gewicht van die zondag ervoor door ga geven..
Ik zie het nu ik mobiel forum ook niet, maar op de laptop wel:)



En door elkaar gehaalde dingen pas ik morgen aan.



En Els: kijk maar wat je doet. Het is voor mij alleen niet te doen om het dagelijks bij te houden ivm werk. Ik heb nu gekeken wanneer ik het meest tijd heb, dat is voor het weekend:).



Nu snel afsluiten. Vriend heeft een romantische bui (zeer uitzonderlijk). Hij is met kaarsjes bezig. Loopt met wijntjes en hapjes. Relax en gezellig dus.,
Alle reacties Link kopieren
Wat een lief vriendje!

Geniet er van :):)
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Dan zal ik mijn maten etc aankomende vrijdag wel door geven. Ben vandaag niet thuis geweest dus laat staan op de pc en de telefoon had ik ook geen tijd voor.



Fijn weekend allemaal!
Bo: je mag het deze week wel doorgeven hoor. Het gaat me meer om de 'toekomst'.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo ontzettend teleurgesteld in mezelf..

3 dagen geleden woog 101.5, nu 102.8?

Ik snap het niet.. Ik heb super goed en gezond gegeten, elke dag gesport..



(FYI: ik doe geen crash dieet ofzo, ik eet elke dag tussen de 1600/1800 kcal en haal die uit gezonde dingen zoals groente,fruit, eieren en salades)



Gister wel m'n 'cheat meal' gehad, spare ribs en patatjes, was uit eten met m'n vriend.

Maar zoveel erbij?! Bah.. Ik baal echt van mezelf..

Ik had gister al extra veel gesport en we zijn gaan lopen naar het restaurant.. Want ik denk dan komt het allemaal niet zo hard aan. Wel dus..



Zometeen maar weer naar de sportschool. Met tegenzin..

Waar doe ik het dan voor?
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Maaique, ik snap dat je baalt, maar het kan natuurlijk ook gewoon vocht zijn. Misschien heb je gisteren veel zout op? En je bent al super veel kwijt in een best korte tijd. Niet te streng zijn voor jezelf.

Al begrijp ik je frustratie, ik was vanmorgen ook iets zwaarder en dat is gewoon stom!
I'm on a 30-day diet. So far I've lost 15 days.
Alle reacties Link kopieren
Er zat wel zout op de patat maar ik had het vorige week na m'n patatjes ook niet.

Ik ga nu sporten maar vecht echt tegen m'n tranen. Ik ben zo teleurgesteld :(
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Elke, dank je wel voor het nieuwe topic!



Maaique, heel logisch dat je hiervan baalt. Helaas zijn de dagelijkse verschillen groot, helemaal als je sport. Ik weeg de eerste 2 dagen na een extra harde training zo'n 2 - 3 kilo meer. Probeer je niet teveel aan te trekken over je gewicht en meer aan hoe je je voelt en hoe je kleding zit.

Het komt echt goed! Succes...
Alle reacties Link kopieren
Balen Maaique! Maar moet je misschien ongesteld worden? Sport je meer waardoor je lichaam denk dat het meer moet opslaan? Er is vast wel een verklaring voor.



Elke: Heb je nog een leuke avond gehad?



Elsie: Dank je! Ik ben blij dat ik weer terug ben! Kinderfeestjes zijn altijd leuk! :D



Vandaag is een beetje een rare dag, of gaat het een rare dag worden. Vanmiddag ga ik een stuk lopen met de flirt van voor mijn vorige relatie. (Ok, dat klinkt heel raar.) En ik ben donderszenuwachtig. Nergens voor nodig natuurlijk, ik spreek hem immers wel eens vaker. Maar hij weet dat ik weer single ben.. Ach, een verzetje is altijd leuk. :P (en ik mag van mezelf, als de ijssalon geopend is, 1 ijsje met een bolletje citroen.)

De afgelopen drie maanden ben ik 10 kilo kwijtgeraakt. Hartstikke fijn natuurlijk, maar ik hoop dat het niet de stresskilo's zijn die er nu weer bij opkomen. Nog 10 kilo te gaan en ik ben op mijn streef. Is het haalbaar om dat ook daadwerkelijk in 10 weken te doen? Een kilo per week?
Goedemorgen,



De gegevens van Vlinder zijn aangepast. Ik moet nog even wennen aan het invullen, maar als hij eenmaal staat moet dat wel goed gaan.



Swissie: jij wilde toch niet in de tabel?



Maaique: hoe vaak weeg je? Ik zelf een keer per week, omdat elke dag wegen geen zin heeft. Daarmee maak je jezelf alleen maar gek. Als je een keer een zwaardere training hebt gehad, een avondje wijn hebt gedronken of ongesteld moet worden, dan klopt de weegschaal al niet meer. Ik heb het het afgelopen jaar losgelaten en ik ben toch meer dan 10 kilo afgevallen. Het gaat langzamer bij mij, maar doordat ik er relaxter mee omging en niets verwachtte werd het vanzelf beter. Als jij je lekker voelt bij sporten en je leefpatroon, dan is dat belangrijker dan de kilo's. Afvallen komt dan vanzelf wel. En houd cm bij/maak foto's. Ik meet mij een keer in de zoveel tijd en maak dan ook ondergoed foto's (altijd zelfde, wel gewassen natuurlijk, setje). Als je dan foto's naast elkaar ziet, kun je het verschil zien. Op momenten dat ik echt denk dat ik ben aangekomen, valt het altijd mee. En bij twijfel schakel ik Jurks en Stiek in :P



Jurks: geniet ervan. En geen 10 kilo in 10 maanden doen, straks zit het er zo weer aan. Heb je de mogelijkheid om (samen) te gaan sporten?



Ik heb echt genoten van een heerlijk relaxte avond, nou ja eigenlijk is het hele weekend relaxt. Vriend begint maandag weer met werken en dat betekent dat we elkaar nog minder zien. Even tijd voor elkaar dus. Ondanks dat ik gisteren gewoon heb gewerkt was het leuk dat vriend ook meeging. Hij ging mee naar de beurs, (bood hij zelf aan) en daarna een lekker avondje op de bank, waarbij we uiteindelijk in slaap vielen. :D Ontspannen dus. Straks fietsen we naar de voetbal en vanavond het weekend afsluiten met tv, restant van de hapjes en op tijd naar bed. Morgen begint de druke weer.



Omdat ik het officiële wegen bij mijn ouders doe, moet ik daar deze week ook even langs, dan kan ik de correctiefactor met mijn weegschaal berekenen. (Die hier staat rekent iedereen ongeveer 2 kilo zwaarder, behalve Loeder, volgens Loeder rekent onze weegschaal 5 kilo extra.. ) Hopelijk heb ik weer bedels verdiend, want ik wil mijn armband nu wel eens gaan dragen. Vriend zei deze week dat mijn buik echt minder wordt en het viel me zelf ook al op toen ik in de spiegel keek. Zal zo eens cm opmeten.



Fijne zondag allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Maaique niet teleurgesteld zijn hoor! Ik herken het helemaal, heb t zelf ook vaak meegemaakt. Of het hormonen zijn of vocht, of gewoon toename van spiermassa want je sport heel veel... Net wat de anderen ook zeggen, het ligt echt niet aan hoe je t doet, want je doet t goed! En het kan best zijn dat er volgende week ineens 2kg af is! Probeer t te vergeten en gewoon lekker door te gaan (maar ik zag dat je dat al gedaan hebt, want je bent meteen weer de sportschool in gedoken, top!).

Jurks, veel plezier vanmiddag ;)

Elke, wanneer heb jij een bedel verdiend? Ik heb met mezelf afgesproken dat ik na de eerste 5kg naar de kapper mag (ook wel aan toe na de hele zwangerschap ). Nog even doorbikkelen dus, maar vandaag lekker een wandeling maken op mn nieuwe wandelschoenen

Groetjes allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven