Lijf & Lijn alle pijlers

100+ en 100- We gaan weer verder!

28-09-2013 14:13 1458 berichten
Welkom,



Zoals iedereen weet gaat afvallen met vallen en opstaan. Dit topic is bedoeld om elkaar te steunen en elkaar een hart onder de riem te steken, maar ook om hart te luchten of leuke en minder leuke dingen te delen uit ons dagelijks leven. Afvallen is namelijk meer dan alleen kilo's kwijtraken. Ons doel is om lekker in ons vel te zitten.



De dames uit dit topic willen afvallen door een gezonde leefstijl te creëren. Dat houdt in: sporten en gezond eten. Dieetrages worden hier niet gevolgd en aan uithongeren doen we ook niet. We willen een leefpatroon krijgen, dat we ons hele leven vol kunnen houden. En daar hoort ook af en toe wat lekkers bij.



Wil je meeschrijven, dat mag. Ook 100-ers zijn welkom. Het schrijftempo ligt redelijk hoog, maar ook langzame schrijvers zijn welkom.



Het nieuwe deel heeft weer een tabel. Wil je in de tabel, dan zijn er een aantal regels.



-De tabel wordt bijgewerkt op vrijdag. Wil iedereen op die dag zijn gegevens in vetgedrukte letters doorgeven. Natuurlijk mag je ook op een andere dag wegen, maar om het overzichtelijk te houden alles op dezelfde dag doorgeven. Dan kan het in het weekend bijgewerkt worden.

- Om in de tabel te mogen, moet je eerst drie weken meeschrijven. Dit om overzicht te houden.

- Mensen die langer dan drie weken niets van zich hebben laten horen, worden uit de tabel verwijderd Om dezelfde reden als hierboven.



Tot slot. Veel succes allemaal en veel plezier in het nieuwe topic.



Naam Lengte Start

gewicht Streef

gewicht Huidig

gewicht Totaal af Deze week Bijzonderh. Adios1.74116,590,695-21,5+1,4 22-12 streefBeertje1,8097,57882,2-15,3 -1,3-Vlinder1,78106,78586,7-20,0- 1-Pipa1,741008093,4-6,6- 0,4geeft borst-

voeding
Alle reacties Link kopieren
hai lieve meiden,



Hier gaat het redelijk, ik heb nog wel pijn in m'n rug maar het gaat steeds ietsje beter. Gelukkig niks gebroken, alleen gekneusd. Ik baal er wel van, ben al een week thuis en volgende week waarschijnlijk ook nog. Ik hoop dat ik daarna weer mag opbouwen.

Het diëten is wel moeilijk nu. Omdat ik alleen maar een beetje lig te lezen en tv kijken enzo heb ik veel meer de neiging om te snaaien. En het zwemmen heb ik 1 keer geprobeerd maar dat ging voor geen meter.



Post-it: wat ben ik ongelofelijk blij voor je dat er nu iets is dat lijkt te helpen! Echt super. Dat van gelijk te veel doen herken ik wel ja. Heb dat nu ook met m'n rug, als het even beter gaat ga ik van alles doen. Wel goed op jezelf letten he!

En snap het wel van je eten, dat als je iets mag je dan gelijk te veel eet. Helpt het bij jou niet als je in de keuken het in een klein schaaltje doet, ipv met een zak chips op schoot bijvoorbeeld?



Liebling: hoe gaat het met de sportscholen-zoektocht?
Gelukkig is het alleen maar gekneusd Aardbeitje! Heb je wel goede pijnstilling gekregen? Want een kneuzing is heel erg pijnlijk vaak. Ik snap je neiging tot snaaien, probeer gezonde keuzes te maken. Maar ik weet hoe moeilijk het is. En als het niet lukt is het niet erg, maar ga je als het weer beter gaat gewoon weer met frisse moed verder op de goede weg waarop je bezig was.



Ik let idd heel goed op mezelf. Wordt ook wel teruggefloten als ik te veel doe. Ik heb ondertussen heel veel geduld gekregen

Zometeen eten bij een vriendin, heb er zin in! Mijn eigen gefabriceerde salade staat al klaar, hoefde ze tussen het studeren door geen rekening te houden met mijn allergenen-experiment.
Alle reacties Link kopieren
Au.. Klinkt pijnlijk aardbeitje! Hopelijk knap je snel weer op. En dat snaaien... Heel herkenbaar! Geen tip helaas.



Post-it

Wat houdt je allergenen experiment in?

En hoe was je etentje?





Hier gaat het rustig zijn gangetje.

Heb deze week 2 afspraken staan voor sportschoenen in de buurt.

Basic fit en David Loyd. Basic fit is goedkoop, maar daar lopen ook veel leerlingen en collega's. David Loyd is duur, maar geen leerlingen.

Ik wil het gewoon even ervaren voordat ik een beslissing maak
Alle reacties Link kopieren
hoi... mag ik ook meedoen??

28 jr, 2 kids en wil graag mn zwangerschapskilo's (+de rest) kwijt... nu 105.... snik....
Liebling: ik sluit nu 1 bepaald allergeen (zoals lactose, soja, noten of gluten) uit. Ik merk dat het wel effect heeft op mijn lichaam maar niet op mijn vermoeidheid. Etentje was gezellig! Lekker buiten kunnen eten.

Fijn dat je eerst een proefles kunt gaan doen! Geen ervaring met beide sportscholen. Zitten hier in de dichtstbijzijnde stad volgens mij wel allebei, maar dat is zo'n 20 km rijden.



1985Queen: welkom! Heb je enig idee hoe je het aan wil gaan pakken?



Net lekker voetbal gekeken. Wel voordelig dat de wedstrijden zo vroeg zijn. Dan eet ik gewoon mijn avondeten en heb ik tijdens de wedstrijd geen snaaizin!
Alle reacties Link kopieren
ben bij een gewichtsconsulente die mij van weekmenu's voorziet en probeer meer te bewegen.. dit lukt niet veel, maar iedere km is er 1 ;)
Staan er bij jullie ook ineens woorden onderstreept met een link naar een bedrijf? Of doet mijn pc raar?



Succes 1985queen!
Het lag aan mijn pc... malware :(. Vanavond komt er iemand naar kijken, want krijg het zelf niet voor elkaar.

Hoe gaat het met jullie?
Grrr. het was gewoon ergens een vinkje bij de instellingen van chrome. Doordat vriend een gratis programma gedownload had was dat er automatisch bijgekomen.



Hier gaat het met eten goed. (Ik wou erg goed typen, maar toch nog wel wat gesnoept ondanks mijn voornemen). Maar alles met mate en netjes afgewogen. Merk wel dat ik nu veel minder gesnoept heb, want mijn gewicht is nu ineens een kilo minder dan maandag. Dus gewoon ff goed op blijven letten en me niet meer mee laten slepen. Hoop volgende week zo door te blijven gaan en dan eindelijk onder de 93 te komen. Ik schommel al sinds half april in de 93.

Doordat ik me minder moe voel, zit ik ook beter in mijn vel. Dus dat heeft echt een hele goede invloed op me momenteel en daardoor kan ik ook strenger zijn voor mezelf. Eerst vond ik mezelf vooral zielig en gunde ik me dat lekkers ook.

Heb voor mezelf en vriend ook goed geshopt in de uitverkoop online. Had bijna geen shirtjes meer die pasten (te klein en een hoop oude zooi met gaatjes), dus nu een paar nieuwe gekocht en maar meteen een nieuwe spijkerbroek. Voor vriend ook wat leuke dingen gevonden die ook pasten. Dus straks de rest terugsturen (had in verschillende kleuren besteld en in verschillende maten). Wordt blij van de nieuwe frisse kleurtjes en dat ik zoveel korting gescoord heb . Voor de prijs waarvoor ik normaal 1 spijkerbroek kocht, heb ik nu 2 broeken, 4 shirtjes, 1 blouse en 1 warm vest.



Ik hoop dat het hier snel wat drukker wordt!
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het qua rug steeds iets beter. Ben nu af en toe aan het wandelen of een half uurtje aan het zwemmen. Het zwemmen ging vorige week echt niet, maar eergister al beter. Het wandelen gister ging wel tot ik een half uur onderweg was toen had k wel echt pijn, maar toen moesten we nog maar kwartiertje gelukkig .

Het snaaien is wel heel opvallend, maandag en dinsdag bij het boodschappen echt ongezonde snack dingen gekocht en gegeten. Maar het smaakte me absoluut niet en werd er beide dagen ook misselijk van. Dus dat is dan wel weer positief.



Post-it: hahaha, dat van je pc Goed van je dat je goed op jezelf let. En ben heeeel blij voor je dat je zo goed in je vel zit, dat scheelt inderdaad echt enorm! Super leuk he, korting shoppen? Heb gister bij de H&M geshopt online (je moet wat als je thuis zit :P ) , dan staat er ook onderaan: u heeft 56 euro bespaard. Ik had een strapless topje besteld 2 weken geleden, en die was gewoon te groot :D

En het beste was dat die bij mij buik te groot was, en bij mn borsten niet.



Liebling: wat goed van je dat je 2 sportscholen gaat proberen! Hoop dat het goed voelt voor je. Wil je fitness doen, of lessen bijvoorbeeld?



Queen: Welkom! Dat is de juiste houding, elke km is er zeker 1 . Ik was er al heel trots op dat ik (voor mn rug ertussen kwam ;) op de fiets naar de winkel ging ipv met de auto). Zou je een keer een weekmenu willen posten? Ben wel nieuwsgierig eigenlijk.
Aardbeitje: fijn dat het wat beter gaat met je rug. Pas jij ook goed op jezelf dat je niet meteen te veel gaat doen? (ik weet hoe verleidelijk dat is ;)) Blijven bewegen is meestal wel heel goed voor je rug. Ben je nu ook van je snaaidrang af nu je het niet lekker vond en je er misselijk van werd? Fijn dat je topje te groot was! Nog andere leuke dingen geshopt?

Ik heb bij Esprit geshopt. Donderdag kregen we 20% extra korting op alle saleartikelen. Had uitgerekend dat we meer dan 50% korting hadden in totaal. Ik koop nog maar 1 of 2 kledingstukken per jaar niet in de sale eigenlijk.
Liebling: hoe ging het in de sportscholen?



Queen: hoe gaat het begin bij jou? Ik ben ook wel benieuwd naar een weekmenu!



Hier gaat het erg goed! Ben zelfs deze week al in de 92 beland Volgende week zal ik hier niet veel kunnen schrijven (maar als het zo rustig blijft dan zal ik ook niet veel bij hoeven te lezen)

Ik hoop dat mijn afvalproces na deze lange stagnatie weer wat beter verder gaat. Scheelt wel dat ik nu alles meer gedachteloos in mijn mond kan stoppen en eerst de etiketten uit moet pluizen.

Ik ga nog ff wat in de tuin rommelen, gelukkig is het hier nog droog. Kan de was ook lekker buiten drogen.
Yes! I am a free girl again!

Qua studie dan ;) ...
Alle reacties Link kopieren
Sportscholen heb ik moeten verzetten. Kwam een diplomauitreiking en een spontaan weekendje weg tussen. HEERLIJK!

Heb zo genoten.

Nu gauw een afspraak maken voor over 2 weken. Dan heb ik ook bijna zomervakantie dus wat meer rust.

Het zijn nu echt hele hectische weken op mn werk (middelbare school).



eten gaat even niet zo lekker. leef op tussendoortjes ipv basisvoedsel. ik kan mezelf niet stoppen. gek word ik er van.

maar ik hou goede hoop!



heel veel succes allemaal en anne ; geniet van je welverdiende vakantie!
Anne: Gefeliciteerd met je diploma! Nu kun je je lekker bezig gaan houden met jullie bruiloft en hoop ik je hier ook weer wat vaker te zien! Heb je het al goed gevierd dat je afgestudeerd bent?



Liebling: Leuk zo'n onverwacht weekendje! Hoop voor je dat je in je vakantie wat meer rust kunt vinden om ook weer "normaal" te eten. Ga je ook nog weg?



Hier net heerlijk gebbq'd. Geen brood op, een klein beetje saus en 3.5 stuk vlees en lekker gezonde wortel salade en zelf gemaakte pastasalade. Het is zo'n lekker weer vandaag dat we daar van moesten profiteren en heerlijk genieten. Vriend is nu weer werken :( Maar dan heeft hij wel heel het weekend vrij

Ik kan alleen nu niet stoppen met chocola eten. Ben al 3 x in de la teruggedoken om een stukje van 1 v/d 3 tony chocolony's af te breken. Die is ook veel te lekker!



x
Thanks Post-it, die laatste maand was echt een hel. Mijn vriend heeft mij gelukkig ontzettend gesteund waardoor ik niet instortte. Maar het was het allemaal waard. Na de jury met 7 (!) juryleden kregen we na 45min wachten en beraadslagen van de jury eindelijk te horen dat we geslaagd waren. Waarna we 's avonds een kleine receptie hadden georganiseerd voor familie en vrienden. De receptie was in de zelfde ruimte als waar onze ontwerpen stonden tentoongesteld en dit was een mooie afsluiter. Jammer genoeg krijg ik in september nog 2 resultaten terug en dan normaal gesproken 11 september fysiek dat diploma in handen. Ik begin maandag al bij een architectenbureau. Dus dat is de volgende spanning.



Qua eten was het echt een horror de laatste twee weken. Ik ben 5kg aangekomen :O ...



Dus nu volgende week weer terug regelmaat aangezien ik aan het werk ben zal dat wel weer lukken en terug beginnen met evy!



Maandagavond gaan we ook naar een trouwlocatie kijken

Eindelijk mag ik aan regelen denken...



Ik kan niet alles terug lezen, maar zo te zien ook weer nieuwe dames!!! HALLO *zwaait* ...
Anne: wat een schat van een aanstaande man heb je toch! Wat fijn dat je meteen een baan hebt! Goed bezig! Heel veel succes vandaag! En veel plezier met kijken vanavond



Hier gaat het met gewicht ook niet zo goed. Vorige week 's avond weer vaak gezwicht voor wat lekkers.... Deze week weer streng doen! Al het lekkers is ook op en heb expres niks nieuws gekocht.



Elke en Aardbeitje: Hoe gaat het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Oh anne, wat balen dat dat niet allemaal wat sneller kan met je diploma. Er is altijd wat he.

Gelukkig heb je genoeg moois om naar uit te kijken. Een bruiloft. Wat leuk! gefeliciteerd!

En natuurlijk ook gefeliciteerd met je baan. Knap dat je die meteen gevonden hebt na je studie. Super hoor.



post it

Ah joh. af en toe mag je jezelf toch ook weleens iets gunnen?

Succes!



Hier gaat het weer goed. Heb mijn drive weer te pakken.

Gisteren heb ik 70 km gefietst en ben ik toch verbrand. Au. Had ik maar beter moeten smeren. Gelukkig was ik wel zo slim om sunblock op mn tattoos te smeren dus dat scheelt in ieder geval weer 1 arm.

En nu wordt het rode weer mooi bruin

Echt lekker. De knop lijkt nu wel weer goed om. Ik heb in huis allemaal verwijzingen geplakt en geplaatst naar wat ik wil -zwanger worden.

Dus geboortekaartjes van kinderen die geboren zijn. Lieve plaatjes van dingen die mij doen denken aan moeder zijn , maar wat anderen gewoon zullen zien als een foto of plaatje. Ideaal.

Je hoort weleens mensen zo'n foto van een dik lijf die ze op hun koelkast plakken, maar daar krijg ik toch net iets te vaak visite voor ;)



Oh dames.. wat kriebelt het toch. .. verschrikkelijk.



Hoop dat het allemaal goed met jullie gaat!
Liebling: dat was niet meer af en toe mezelf iets gunnen, maar altijd :(. Ik hoop dat je snel je doel behaalt! Wil je eerst je streefgewicht halen, voordat jullie beginnen? Of zijn jullie al begonnen?

Wat een fietskm's! Ik doe het je niet na!



Hier gaat het goed, alleen gisteren bij voetbal lekker gesnackt. (Ook weer teveel eigenlijk). Ik ben verder veel bezig met wat ik wil. In privé en werk en dat is af en toe lastig, want wat wil ik eigenlijk ??? Ben lijstjes aan het maken wat me energie geeft en wat juist energie kost. Dus druk bezig met mezelf!

Ben hier dus ook wat minder, (eerst zat ik hier dagelijks een paar keer). Ik blijf natuurlijk wel meeschrijven!



Tot snel weer! x
Alle reacties Link kopieren
postit, wij zijn al een tijdje bezig (anderhalf jaar), maar het wil maar niet lukken.

Ik maak te veel mannelijke hormonen aan dankzij mijn overgewicht.

Tijd om het aan te pakken



ik heb ook gesnackt tijdens het voetbal hoor. Sommige dingen lukken niet zo goed zonder het verplichte hapje he?

:(
Fijn dat je waarschijnlijk weet waar het aan ligt en wat je er zelf aan kunt doen. Lijkt me idd een hele goede motivatie! En je bent goed bezig!



Ja, hapjes en voetbal... gelukkig is het wat dat betreft bijna afgelopen. Heb wel de alcohol laten staan, want anders kon ik helemaal niet wakker blijven waarschijnlijk.
Alle reacties Link kopieren
SORRY SORRY SORRY! Ik heb veeeel te lang niet geschreven *bloos*.

Ik zal weer proberen wat meer te schrijven. M’n rug gaat steeds beter hoewel ie wel te verduren heeft nu ik weer het werken aan het opbouwen ben, dus was er gister wel echt klaar mee. En dan was ik deze week nog wel boventallig... Met eten gaat het even niet zo best, daar moet ik weer meer grip op krijgen. Het zwemmen gaat wel weer beter, ik heb deze week de zwemvierdaagse gedaan, hoewel dat maar 500 meter per dag is, is het wel 4 keer in de week. Dus wil volgende week weer oppakken dat ik vaak in de week ga zwemmen.



Post-it: voor de 92! Hoe is het met de chocolade-verslaving? Voel je je nog steeds goed en met veel energie?



Liebling: Ja lastig is dat he, als je een hectische periode hebt dan valt het gezonde eten en sporten al snel in het water. Wauw 70 km! Knap zeg! En ja dan verbrand je wel snel ja. Is het al bruin? En heb je nu dan 1 witte arm? Van die foto's herken ik wel, dat werkt goed he? Ik heb m’n slanke foto van een paar jaar terug op de achtergrond van m'n telefoon, omdat ik daarheen wil. Je hebt wel echt een prachtig doel!



Anne: woehoeeee! Gefeliciteerd met je diploma! Wat leuk dat je begonnen bent bij een architectenbureau, spannend zeg. Vind je het leuk tot nu toe? Die 5 kilo erbij is wel balen, maar ook logisch! Lukt het je al een beetje om die regelmaat erin te krijgen?



Queen: hoe gaat het? Lukt het allemaal een beetje?
Aardbeitje: Blijf goed luisteren naar je lichaam! Begrijpelijk dat je weer snel aan het werk wil, maar als je te snel gaat blijf je er misschien langer last van houden. (mijn valkuil )

Was de zwemvierdaagse gezellig? Ook al is het misschien niet zo veel, het is wel beweging 4 dagen lang. Gaat het met eten weer wat beter nu?



Hier gaat het mwah... eten gaat redelijk. Alleen weer erg moe in de avond. Maar ik rust overdag niet meer en ben veel actiever. Binnenkort weer bloedprikken en kijken hoe de waarden zijn tov de vorige keer. En bijna vakantie! Jeeh! Alleen nog veel doen daarvoor, dus hoop dat het allemaal een beetje soepel loopt.



Is de rest allemaal op vakantie? Het wordt hier steeds rustiger lijkt wel....
Alle reacties Link kopieren
Post it:



Nou het lijkt zeker steeds rustiger te worden hier. Nou schrijf ik al wat langer mee en gaat het een beetje met ups en downs merk ik. Maar ja... Komt vast wel weer, wij houden gewoon vol

Qua luisteren naar dat lichaam vind ik erg lastig. Vooral omdat de arbo arts heeft gezegd dat ik het gewoon kan desnoods met een pijnstille, dus word dat door mijn baas ook verwacht. En dan verwacht ik van mezelf dat ik dat zwemmen er ook wel even bij doe. Gisteravond na twee keer werken en twee keer zwemmen was het punt van instorten dichtbij, dus vandaag maar even niks doen.

Het eten gaat iets beter maar nog niet van harte.



Wat vervelend dat je weer meer moe ben, ik hoop dat er uit de testen vitaminetekort komt. Dan weet je waar het van komt en het is makkelijk op te lossen. Wanneer heb je vakantie? En ga je nog weg? Wij pas in september, maar is sneller dan het lijkt,
Alle reacties Link kopieren
Hallo Dames, is het goed als ik gezellig mee schrijf? Ik ben nu in 2 weken tijd 5,5 kilo kwijt puur door alle zooi de deur uit te doen en te kappen met snoepen. Op dit moment weeg ik 112 kilo maar wil uitkomen bij de 75 kilo! Lange weg te gaan:-) tevens zijn mijn man en ik nu een half jaar bezig om zwanger te worden maar wilt nog niet lukken. Hij veel ploegendiensten(vanaf volgende week gewoon normale dagdiensten, gelukkig) en ik overgewicht.. Ik ga ondertussen letten op mijn voeding en de pil slik ik niet meer het zal vanzelf wel een keer raak zijn. Maar dat terzijde.



Ik eet dus nu gezond, ontbijt eindelijk weer, eet 2 stuks fruit per dag en eet gezonde dingen op brood en s avonds vermijd ik aardappelen of pasta's. Ipv neem ik quinoa of groente met vlees of neem ik toch aardappeltje en dan tussen de middag salade.



Ik ga vanaf nu meeschrijven en hoop zo een beetje jullie verhaal te kunnen mee lezen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven