Lijf & Lijn alle pijlers

2016: het jaar van gezond en fit worden

26-01-2016 12:05 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Buddies gezocht om samen af te vallen.
anoniem_272515 wijzigde dit bericht op 21-04-2016 00:47
Reden: Stoppen clubje
% gewijzigd
Live life, love livin'
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik wil wel meedoen Wel een beetje onder voorbehoud, want we zijn bezig met zwanger proberen te worden Er kunnen echter nog wel wat kilo's af, dus tot het zover is kan ik er natuurlijk wel alles aan doen om zo fit mogelijk te worden. Of ik nu in kilo's afval of niet. Ik ben momenteel 81.9 en begon 1 januari met 84.7, dus dat is al een fijn resultaat. Ik moet eigenlijk voor een gezond gewicht wel onder de 70 uitkomen, maar ik wil eerst maar eens onder de 80 komen en dan 75. Dat zou al fijn zijn. Ben maar 1.68, dus uiteindelijk zou ik nog wel wat meer moeten afvallen.



Hoe wil jij het gaan aanpakken? Ik ben zelf van het "gewoon normaal doen", dus geen shakes, pillen of voedselgroepen uitbannen, maar gewoon gezond verstand. Ook eet ik elke avond gewoon wat lekkers, zoals chocolaatje of koekje bij de thee. Ik probeer wat meer te bewegen en overdag op het werk gezonde keuzes te maken. Dat gaat prima zo tot nu toe.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou rustig aan veranderingetjes aanbrengen en als het lukt om die te bestendigen, uitbreiden.

Zo voorkom je een remloze val in de diepte als het tegenzit. Lijkt mij hoor.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik las laatst een onderzoek dat bevestigde dat je jezelf nooit moet toestaan om meer dan een tot anderhalve kilo aan te komen na gewichtsverlies omdat anders je noodlot vaststaat: je eet al het verloren gewicht er weer aan als je meer dan twee kilo aankomt.



Onderzoeken hoeven niet waar te zijn maar dit resultaat strookt met mijn waarnemingen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Klopt retrostar. Ik was ook ooit afgevallen tot 76 kilo, maar toen ik de 78 weer aantikte ging het weer mis (met eetbuien enzo). Die stress van aankomen/afvallen nekte me en daardoor kreeg het aankomen de overhand. Is toch een soort van psychologisch dingetje waar je ook mee te maken krijgt. Daarom probeer ik er nu heel rationeel in te staan i.p.v. de emoties die ik altijd aan aankomen/afvallen/eten koppelde.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je meedoet Schuifspeldje, en wat een leuk voorbehoudt heb je. Dat is ook al heel spannend op zich, maar helemaal goed om voor die tijd nog wat af te vallen.



Ik gebruik ook mijn gezonde verstand en meng van alles door elkaar heen: oftewel een balans zoeken. Niet te veel koolhydraten, maar ze ook niet uitbannen. Als ik ga sporten soms een eiwitshake en wat meer fruit is voor mij een aandachtspunt. Groente lukt meestal wel met het avondeten. O ja, en 1 dag in de week flink meer calorieën eten, zodat mijn lichaam niet op slot schiet. Daarnaast heb ik net weer groen licht gekregen om het sporten weer op te bouwen, dus ik ga hardlopen opbouwen met Evy en op de hometrainer.



Goed advies Retrostar, ben je zelf ook bezig met afvallen?
Live life, love livin'
Alle reacties Link kopieren
Ja dat doe ik ook wel eens, even nergens op letten. Ga dan niet helemaal los, maar ga ook niet nadenken of ik nou teveel heb gegeten of niet. Meestal als ik een etentje heb ofzo. Helpt idd om dan de boel weer even op gang te krijgen als je even stil staat.



Wat ik zoal eet op een dag (beetje gemiddeld), bijvoorbeeld vandaag:



O: 2 boterhammen met pindakaas

T: handje walnoten

L: boterham ham, boterham kaas, trosje druiven

T: bakje biogarde en een banaan

D: gebakken aardappels, worteltjes en vegetarische balletjes

T: stukje chocola bij een kopje thee



Qua hoeveelheid is het dit meestal. Zie hier wel eens lijstjes voorbij komen met veel minder, maar ik moet minstens dit hebben anders val ik om En val er mee af en daar gaat het om toch Zit meestal tussen de 1700 - 1800 calorieën en daar beweeg ik dan ongeveer een uur per dag bij (yoga, zwemmen, wandelen of fietsen doe ik meestal).
Alle reacties Link kopieren
O dat ziet er goed uit! Ik zit ook meestal rond dat aantal calorieën en qua beweging op een half uur. Ik heb nu net een half uurtje buiten gewandeld, maar het waait hier zo hard. Tjonge, met de wind in de rug vloog je echt vooruit. Vanmiddag heb ik met een vriendin geluncht in de stad. Dat zijn altijd wat lastige dingen, maar ik heb een twaalf uurtje genomen en overal de helft van gegeten: halve kom soep, 1 boterham, 1 gebakken ei en... foei foei een kroket. Dat laatste had ik misschien beter niet kunnen doen, maar aan de andere kant kan ik dat vast wel weer compenseren door bij het avondeten iets te kiezen met weinig calorieën[img]null[/img].
Live life, love livin'
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik heb een tabel gemaakt dan kunnen we daar onze vorderingen in bijhouden. Wat is jouw leeftijd eigenlijk Schuifspeldje? En hebben jullie al kinderen of is dit de wens voor de eerste?



Ik wilde vandaag eigenlijk les 3 van Evy gaan lopen, maar het is hier zo stormachtig dat ik dat niet aandurf. Hopen dat het morgen wat beter weer gaat zijn. Heb net mijn lunch even ingevuld (ik hou het ook per dag bij, jij ook?) en het komt wel goed als ik de rest van de dag wat rustig aan doe.



Zo, ik zal de kamer hier eens een beetje gaan opruimen. Het is hier ontploft haha.
Live life, love livin'
Alle reacties Link kopieren
Hoi Alissa, bedankt voor de tabel! Ik ben 26. Het is inderdaad de wens voor een eerste, dus heel spannend allemaal. Ben sinds vorige week gestopt met anticonceptie, dus het is nu ook even kijken hoe mijn cyclus zal zijn. Geen idee of dat weer invloed zal hebben op gewicht of niet. Waait inderdaad hard vandaag zeg, deed er bijna twee keer zo lang over om naar mijn werk te fietsen vanochtend



Ik denk altijd over dingen als uit eten en lunchen in de stad: dat doe je niet elke dag en je mag dan best kiezen wat je gewoon wil, of het nu gezond is of niet. Als je maar niet gaat 'overeten' of doorgaan terwijl je al genoeg hebt gehad. Niks mis met een kroket hoor Ik probeer heel erg voedselproducten an sich niet als goed of slecht te bestempelen, maar gewoon te kijken naar de rest van mijn dag of week. Want anders krijg je er soms zo'n negatieve associatie bij dat je je schuldig gaat voelen bijvoorbeeld of je slap voelt als je het niet hebt kunnen weerstaan, en voor je het weet krijg je eetbuien en zit je in een spiraal. Ik ben hersteld van een eetstoornis (binge eating), dus ik probeer al dat soort emotionele koppelingen los te laten



Ik schrijf inderdaad ook op wat ik eet. Gewoon voor een stukje bewustwording. Heb een boekje waarin ik mijn levensstijl en de voorbereidingen op het zwangerschap combineer. Maak ook altijd een beweegplanning wat ik kan afvinken, geeft soms net weer even een stok achter de deur als ik geen zin heb maar bijvoorbeeld nog maar 1 hokje hoef af te vinden



Mijn lijstje vandaag:



O: boterham pindakaas

T: boterham kaas

L: salade geschept bij de V&D

T: banaan

D: ik ga straks uit eten bij een satéhuis met vriendinnen

T: -



Verder half uurtje gefietst en straks nog een rondje wandelen. Als ik thuis ben en niet te vol zit nog een kort yogalesje voor het slapen gaan haha.



(Oh ja mijn startgewicht is eigenlijk 84.7, althans 1 januari )
Alle reacties Link kopieren
O echt spannend zeg! Het besluit net genomen, wat leuk. Je hebt ook helemaal gelijk dat je negatieve associaties met eten moet zien te voorkomen, daar gaat het mis. Zo pak ik meestal s avonds ook een stukje chocolade. Gezond, beetje fout en ook heerlijk. Ik houd mijn eten bij op valtaf.nl, dat heeft hetzelfde effect.



Wat klinkt een beweegplanning leuk, hoe ziet dat er uit met afvinken? Je hebt heel netjes gegeten gisteren volgens mij, was het eten in het satehuis ook goed? Wat vervelend dat je vroeger een eetstoornis hebt gehad, heb je dat nu goed onder controle? Knap hoor, om daar mee om gaan.



Ik heb gisteren ook netjes gegeten verder. 's avonds driekwart runderhamburger en een stuk ossenhaas met wat roerbakgroente. Nog een bakje granaatappelpitjes tussendoor en een glas chocococoswater.



Vandaag gaat ook goed, heb alleen hoofdpijn dus ik heb nog niet de moed bijeen geraapt om een rondje te gaan hardlopen.
Live life, love livin'
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Een beweegplanning is niet heel spannend hoor. Maar ik heb een boekje met 10 tabbladen, wat staat voor 10 weken. Ik schrijf per tabblad op wat ik die week eet en de beweegplanning is dan bijv. 4x yoga, 4x wandelen, 4x fietsen, 1x zwemmen, 1x kracht o.i.d. en dan wil ik graag alle hokjes afvinken Yoga is meestal iets van 20-30 minuutjes en doe ik voor het slapen gaan. Merk dat ik er leniger en rustiger van word. Soms als ik dan op zondag geen zin meer heb / lui ben en er staat nog 1 hokje open, is dat soms net de motivatie om ook die af te vinken haha



Fijn om te horen dat het goed gaat met eten! Geniet je ook van wat je eet? Vind ik zelf altijd wel belangrijk. Probeer altijd zo lekker mogelijk te eten, maar dat het wel past binnen een gezond leefpatroon (met wat uitspattingen hier en daar natuurlijk). Ben je nog wezen hardlopen? En hoe is het met je hoofdpijn?



Ik heb vandaag ook wel een relaxed dagje. Weekboodschappen weer gedaan, even door de stad gewandeld en vanavond nog even een uurtje zwemmen en weer een yogalesje (doe dat dus thuis online. Mocht je ervan houden dan is Yoga with Adriene een aanrader).



Mijn eetlijstje:

O: roggeboterham met pindakaas

L: roggeboterham met kaas, glas verse bloedsinaasappelsap (was pas laat wakker, dus dan eet ik wat minder)

T: 1 reepje kinderbueno bij de thee

D: Currysoep met gehakt en rijst

T: banaan met biogarde
Alle reacties Link kopieren
Hoi Alissa, hoe is het gegaan de afgelopen week? Ik stond vorige week maandag op 82.4 en vanochtend op 81.7, dat is fijn dus Ik snoep nog gewoon, maar beweeg wel wat meer dan usual en heb geen eetbuien meer, dus dat scheelt een hoop.



Mijn planning voor vandaag:

O: boterham pindakaas

T: banaan

L: boterham komijnekaas, boterham hummus en een stuk komkommer en stuk paprika

T: fruitsalade, handje walnoten

D: couscoussalade met gegrilde groente

A: denk iets van 2 borrelhapjes en een glaasje fris, heb een pubquiz vanavond



Qua beweging wordt het een rondje wandelen vandaag.
Alle reacties Link kopieren
O wat goed zeg! De afgelopen dagen is het hier goed gegaan. Vrijdagavond zijn we uit eten geweest, dus dat was wel even een uitspringer. Maar we doen toch meestal 1x in het weekend wat meer calorieën en de ervaring is dat je dan soms beter afvalt dan zonder dat te doen. Heb zondag weer een rondje hardgelopen, ik begin er net mee, viel me zwaar dit keer. Maar het was ook een hele harde wind.



Je lijstje ziet er goed uit! Ik heb dit vandaag gegeten:



O: sporteiwitshake

L: 2 boterhammen met rookvlees en ei

T: 2 cracottes met boter en hagelslag

D: nasi met 40 gr rijst, veel groentes en 125 gr kip

A: weet ik nog niet, stukje chocolade en/of een fruitsmoothie denk ik



Qua beweging heb ik een klein stukje gelopen, moet misschien zo nog even de deur uit. Maarrrrr het waait zo hard.



Jij veel plezier bij de pubquiz!
Live life, love livin'
Alle reacties Link kopieren
O en die beweegplanning klinkt wel heel handig, je richt je aandacht erop en dat scheelt ook denk ik he?
Live life, love livin'
Alle afvaltopics zitten propvol (met 30 mensen in één tabel) en deze niet?

Aha, ik sluit me aan.

Ik wil 5 kilo afvallen.

Aanstaande vrijdag zal ik me wegen.



En ja, ik wil ook wel wat fitter worden.

En mijn lievelingsjurken weer aantrekken.



Alissa, fijn dat je een topic hebt geopend.

Schuifspeldje, handig zo'n beweegplanning. Het helpt als je het opschrijft.

Retrostar, ik herken wel wat je zegt. Ik had de methode 'bij 3 kilo aankomen gelijk actie ondernemen'. Maar ja, door stress/verdriet/frustratie in combinatie met troosteten (in mijn geval chocola) heb ik toch een niet-gewenst gewicht aangetikt.



Succes, dames.
Alle reacties Link kopieren
Ah gezellig Ange! En dat propvolle was idd de reden om zelf een topic te openen. Liefst iets kleinschaliger zodat je een beetje op de hoogte kunt blijven van elkaar. Al is er nu nog ruimte genoeg, dus van harte welkom!



Geef je vrijdag je startgewicht, je tussendoel en je einddoel door? Pas ik de tabel dan aan.



Zullen wij komende vrijdag onze huidige gewichten ook aanpassen? Ik hoor dan graag van je hoeveel je weegt. Besef me dat we dit afgelopen vrijdag niet hebben gedaan, maar toen waren we ook nog maar net gestart natuurlijk.
Live life, love livin'
Alvast bedankt voor het bijhouden van de tabel, Alissa.

Vanmorgen gewogen, dus ik geef het nu even door.

Mijn startgewicht: 81 kilo

tussendoel: 77 kilo

einddoel: 73 kilo



Ik vind de Marokkaanse groentemix van Appie lekker. Nu heb ik alle ingrediënten daarvan los gekocht: paprika, courgette, wortel, sperziebonen, kikkererwten.

Dat wordt een lekker en gezond stoofpotje als avondeten.

En deze keer doe ik er geen lading geraspte kaas overheen.



Bij AH ben ik netjes van de Tony-repen afgebleven.



En ik heb een DVD met stetchoefeningen in huis.



Ik heb er zin in meiden.



Met Pasen zijn we vast alle drie lekker afgevallen.
Alle reacties Link kopieren
Grappig Alissa, mijn start- en streefgewicht zijn ongeveer hetzelfde. Ik moet me nog wegen maar denk dat ik daar ongeveer wel op zit momenteel. Hier zelfde issue, zwangerschapskilo's die zijn blijven plakken.

Ik ben 37, jij ook?

Morgen meer, nu slapen, schijnt ook belangrijk te zijn als je kg's kwijt wil....
Alle reacties Link kopieren
Mag ik mij ook aansluiten?

Vind het ook wel erg fijn dat hier nog zo'n klein clubje zit en kan me ook helemaal in de gedachte vinden van doe maar gewoon normaal en eet met verstand. Diëten met shakes e.d. is ook niet aan mij besteed. In mijn geval moet ik er vooral op letten dat ik verstandiger ga eten zo heb ik een hele tijd ontbijt en lunch over geslagen. Ik at dan i.p.v. daarvan een koek ofzo. En tussendoor regelmatig een dropje hier, een plakje kaas / ham daar. Een snoepje hier een stukje droge worst daar. Erg ongezond dus.



Inmiddels ben ik zo ver dat ik overdag weer gewoon brood eet (vond het heel lang gewoon totaal niet lekker meer). Dan eet ik rond 10 uur 2 boterhammen en rond 12 uur ook weer. En meestal eet ik dan ook iets van een koekje. En 's middags bij de koffie mag er van mezelf ook altijd iets 'lekkers' bij. Dat moet toch kunnen?



Daarnaast vind ik het lastig dat ik héél onregelmatig werk, als dat een lange dienst is dan kan het maar zo zijn dat ik 's ochtends al moet lunchen bij wijze van en pas na 8'en kan avondeten. Tussendoor is er dan maar 1 pauze tussen 2 en 4 dan meestal. Super onhandig maar het zorgt er wel voor dat ik dan tenminste ook niet kan snaaien haha.



Voor mij zal het dus vooral een kwestie worden van meer bewegen (conditie 0,0 dus vaker de fiets pakken). Wil ik thuis ook wat sporten (heb zat leuke filmpjes op de computer ) en vooral wat gezonder / verstandiger eten. Maar niet echt diëten, het moet gewoon een gezondere levensstijl worden die heel goed vol te houden is.



Mijn startgewicht: 69 kilo (vanmorgen nog gewogen haha).

Streefgewicht: 58 kilo (nee is niet te weinig, ben klein en tenger gebouwd, dat is een gezond gewicht voor mij).

Tussendoel: 62 kilo (voelde ik mij al aardig prettig bij een tijdje geleden).
Welkom Knorretje!



Inderdaad, het gaat om de levensstijl.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk mogen jullie aansluiten, geven jullie de gegevens voor de tabel even door? Dan zet ik jullie er in. Sorry voor m'n late reactie, ik ben afgelopen week niet helemaal fit en even vergeten te kijken. Morgen meer! Wat was jullie gewicht vrijdag schuifspeldje en ange?
Live life, love livin'
Wil je voor mij noteren in de tabel.

Mijn startgewicht: 81 kilo

tussendoel: 77 kilo

einddoel: 73 kilo



Voel je je weer beter, Alissa?
Alle reacties Link kopieren
Oh wat vervelend Alissa! Gaat het alweer wat beter?



Hoe is het de rest van het weekend gegaan? Hier wel aardig, ben best wel blij dat ik het alweer een paar dagen vol houd om in elk geval fatsoenlijk te ontbijten en lunchen. Het zijn kleine stapjes en het zet misschien niet enorm veel zoden aan de dijk qua afvallen maar hoop dat het op de lange termijn wel z'n vruchten afwerpt.
Alle reacties Link kopieren
Ja vandaag krabbel ik weer wat op gelukkig, heel leuk dat jullie je ook aansluiten.



@lottapoppa: ik ben idd ook 37 lentes jong (of zit je dan al in je zomers haha)



Mijn weekend is goed gegaan. Gewicht was afgelopen vrijdag wel ineens weer een kilo hoger (95), maar ik hoop dat dat met de maandelijkse hormonen te maken heeft. Weekend wel wat gezondigd her en der ": s avonds een glas Port en zaterdagavond zelfs stokbroodjes met kruidenboter. Maar vanaf gisteren weer netjes gegeten.



Vandaag: ontbijt met 3 cracottes (2 kaas, 1 heel klein beetje hagelslag), lunch havermout, banaan tussendoor, en avondeten gevulde paprika met bloemkoolrijst. Hoe was jullie dag?
Live life, love livin'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven