Lijf & Lijn alle pijlers

40 jaar en ouder; droge ogen

19-09-2014 21:26 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
IK ben 43 en sinds een jaar heb ik last van droge ogen.Heb oogdruppels (eigen merk Etos) ervoor, maar dit heft niet het hele probleem op.

Wie is ook 40 plus en heeft last van droge ogen sinds kortere tijd?

(ik ben aan de pil, misschien nog belangrijk te vermelden)

O, en welke oogdruppels bevallen jullie het beste hiervoor?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Miedo, ik heb sinds een paar jaar droge ogen, ben bijna 46 jaar, gebruik Liposic ooggel via de huisarts, ben ik blij mee, al is het symptoom bestrijding. Ook toen ik de pil niet slikte had ik er last van. Het is een ouderdomskwaal, maar dan rond de 70 jaar. Ik denk dat wij er vroeg bij zijn jammer genoeg.
Ja! Een jaar geleden (toen 35 jr) om de haverklap ontstoken ogen. Veel tranen, s' ochtends wakker worden met korstjes en vaak rood en niet helder. Soms kreeg ik dan ineens echt weer een ontsteking, en zat ik met vuurrode traanogen. Bloed laten prikken voor allergie. Kwam niks uit. Toen kunstmatige oogdruppels gekregen. Hielp enorm en mijn lenzen niet meer in gedaan. Al een jaar niet nu. Gebruik nu vaak mijn bril. Baal er wel van, maar beter dan ontstoken ogen. Bij mij is het dus echt gekomen van lang lenzengebruik en heeft denk ik niks met ouder worden te maken.
Vervelend, heb je ook nog andere klachten ernaast zoals; een droge mond, gewrichtsklachten en vermoeidheid?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben "pas" 32 maar heb daar sinds een aantal maanden ook last van. Nu denk ik dat het bij mij samen hangt met het laseren van mijn ogen 5 jaar geleden. Bij de dokter geweest en heb nep tranen gekregen. Dat helpt wel wat.
Alle reacties Link kopieren
[quote][messag
quote:simone789 schreef op 20 september 2014 @ 21:12:

[...]





is er ook gedacht aan blefaritis? jouw klachten lijken daarmee overeen te komen. en tis heel wat anders dan allergie. ff googlen voor meer info.



voor de anderen: google eens op dry eye syndrome, of sjogren's syndrome. er is veel aan te doen met oogcompressen en bv omega 3 en ander dieet. speciale druppels etc.Dit
Simone, ik heb dit nog nooit gehoord en even gegoogled en dit komt zeker overeen. Nu heb ik er al een tijd geen last van, maar dit is wel iets wat ik in mijn achterhoofd houd. Heb jij ervaring hiermee, heb jij dit ook?
Alle reacties Link kopieren
[quote][b
Alle reacties Link kopieren
ik ben er nou achter dat mijn huidige oogdruppels mijn ogen toch teveel uitdrogen.Ik moet vettere oogdruppels hebben,zoals celluvisc maar die vind mijn zorgverzkeraar te duur
Alle reacties Link kopieren
Oculoheel werkt bij mij goed. Te koop bij het Kruidvat en/of apotheek, zonder recept dus. Zit in monodoses, dus ideaal!
Mijn moeder heeft het ook gehad. De opticien raadde haar aan met een wattenstaafje net onder haar oog over de huid te gaan. De traanbuizen gingen hierdoor weer beter werken. Sindsdien geen last meer van gehad.
Bedankt voor alle tips, ik heb hier ook echt wat aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven