Lijf & Lijn alle pijlers

5 kilo er af voor de Kerst

17-10-2016 12:29 940 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog maar een paar weken tot de Kerst. Maar ook daarna gaan we vrolijk verder....





Maandag is de weegdag! Geef iedere maandag je gewicht door aan Vlammetje in een PB!



Succes allemaal!

NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtAantal kilo’s verlorenHuidig gewichtOpmerkingenfloorfaberfan271.77 79,5744,575......Vlammetje-1311.73 74,2681,372,9......Kraaienpootje311.777669175Geen weegschaalJejoue?1.63 66,5612,663,9......MevrouwStippel361.64 68,1631,266,92 x geen gewicht doorgegeven1eendje341.7766,4610,865,6geen gewicht doorgegevenMagneet311.7870,7651,269,5Geen gewicht doorgegevenOestertje?1.8070,1621,368,8......gruffalo?1.7680,8712,778,1......
Alle reacties Link kopieren
Ik ga de strijd niet aan, geen overgewicht en geheel tevreden. Ik wil je wel veel succes wensen.



Hoe ga je het aanpakken?



Zelf probeer ik goed naar mijn lijf te luisteren. Heb ik honger of ben ik gewoon beinvloed door een reclame? Heb ik eigenlijk gewoon dorst? Zou ik eigenlijk wat moeten eten nu maar gun ik me even geen tijd ervoor? Toch maar eten, anders vreet ik straks de snoepkast leeg.
Alle reacties Link kopieren
Waarom alleen maar voor de kerst? Waarom niet structureel gezond eten. Als je alleen maar het doel voor de kerst hebt, kan ik je verzekeren dat het je niet gaat lukken. Het moet veranderen in je hoofd en in je gedachtenwereld. Integreren in je leven, voor de rest van je leven.
Alle reacties Link kopieren
Fijn Felix, dank voor je succes wensen.



Ik ben goed in snaaien. Even een dropje (of 3) tussendoor, een blokje chocolade. Een collega trakteert, och nog een stukje taart. Lekker hagelslag op m'n brood. Om 22.00 uur nog een bakje chips voor de televisie.

Dat moet er echt af.



Ik kan prima 3 keer daags eten en gezonde tussendoortjes ; fruit, noten en af en toe eens een chocolaatje of een stukje taart. Maar daar moet ik gewoon meer van genieten. Die lekkere dingen waarderen en niet zo gedachteloos opeten.

Daarnaast sportte ik eerder 2 keer in de week, heb ik de afgelopen maanden weinig tijd voor gehad maar ga ik nu echt vast inplannen. En ik wil 3 keer per week een uur wandelen na het eten.

Meer opletten, ik ben me er soms niet bewust van wat ik eet. Dat ging een hele tijd goed, was altijd heel slank, maar nu merk ik dat het er aan gaat zitten. Knop om dus!
Alle reacties Link kopieren
Hoop wel dat er iemand mee wil doen....
Alle reacties Link kopieren
quote:MRengine schreef op 17 oktober 2016 @ 12:47:

Waarom alleen maar voor de kerst? Waarom niet structureel gezond eten. Als je alleen maar het doel voor de kerst hebt, kan ik je verzekeren dat het je niet gaat lukken. Het moet veranderen in je hoofd en in je gedachtenwereld. Integreren in je leven, voor de rest van je leven.





Het doel is 5 kilo afvallen voor de kerst. En daarna uiteraard volhouden.

Maar het is toch goed om een datum te stellen wanneer je die 5 kilo (en het liefst nog iets meer) kwijt wil zijn lijkt me?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mee!

Ben eind mei bevallen van een dochter ben tijdens mijn zwangerschap meer als 25 kilo aangekomen. Met 10 weken was ik weer terug op mij oude gewicht 88 kilo dit was en is natuurlijk te zwaar. Ik wil graag nog 10 kilo afvallen daar was ik voor mijn zwangerschap al mee bezig. Ik geef nog borstvoeding en daardoor gaat het afvallen goed en hou ik rekening met gezond eten en veel water drinken. Een paar weken geleden zat ik al netjes op 84 kilo ging de goede kant op. Helaas vakantie gehad, veel te veel gegeten en blijf nu een beetje in de gewoonte van snoepen hangen. Hmmmmm chocolade.

ik weeg op dit moment 86 kilo en zou mooi zijn als er met kerst 5 kilo af is.

ik fiets veel naar mijn werk, wandel veel met dochter en hond maar voor sporten heb ik geen energie en tijd voor. Ben blij als ik savonds op de bank zit.

Ik moet het dus echt hebben van wandelen, fietsen en gezond eten
Ik zou best mee willen doen, maar de ervaring leert mij dat ik heel slecht ben in dit soort topics. Ik begin heel enthousiast en daarna vergeet ik het weer



Maar 5 kilo voor de kerst klinkt wel als een haalbaar doel, in ieder geval succes!
Alle reacties Link kopieren
Oh ik wil wel meedoen! Schop onder de kont nodig! Moet echt de discipline opbrengen. Vandaag tot nu toe aardig goed bezig met eten. Ik gooi het er vaak op dat ik te druk ben om te sporten enzo. Maar ik moet gewoon aan de bak! 5 kilo wil ik al heel lang, al voor ik zwanger was. Ben nu lichter dan voor ik zwanger werd maar was toen ook best een beetje zwaar voor mijn doen. In de zwangerschap 15 kilo aangekomen, was ik een week na de bevalling alweer kwijt. Ik wil graag 5 kilo lichter zijn voor ik weer zwanger word.



Wil wel een poging doen om een tabel te maken wanneer meer mensen zich aangemeld hebben!
Alle reacties Link kopieren
quote:floorfaberfan schreef op 17 oktober 2016 @ 12:50:

[...]





Het doel is 5 kilo afvallen voor de kerst. En daarna uiteraard volhouden.

Maar het is toch goed om een datum te stellen wanneer je die 5 kilo (en het liefst nog iets meer) kwijt wil zijn lijkt me?Ja klopt. Alleen dit hoor je zo vaak om je heen, mensen willen afvallen en willen het daarna zien "vol te houden". Maar iedereen weet intussen, iets 'moeten volhouden' werkt niet. De verandering is er mentaal dan niet echt, het is niet sterk. Hoe je omgaat met en denkt over voeding hoort een innerlijke levensstijl te zijn. Het gaat om bewustwording van voedingsstoffen en hoe deze in je lichaam werken, niet om calorieën, Als je suiker schrapt in je leven en zoveel mogelijk plantaardig eet, went je lichaam (en smaak) eraan en kom je in een andere verbrandingsmodus. Als je dit realiseert en het je eigen maakt hoef je nooit meer iets 'vol te houden'. Want dan zul je je altijd prettig voelen en zo slank worden zijn zoals je van nature hoort te zijn. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mee! Ik ben al van 72 naar 68 kilo en wil naar 63. Ga wel 2 weken op vakantie, maar zelfs dan moet het voor kerst lukken. Dus count me in!
Don't worry, be happy!
I'm in! In 2017 wil ik 10 kilo afvallen en kan een start alvast gebruiken. Ook een goede motivatie om de Sinterklaas lekkernijen links te laten liggen.



Heb na een aantal kaneelkaakjes vandaag de rem er op gegooid en de voorraadkast al opgeruimd. Dus dat is al een goed begin. Ik wil ook iets voor mijzelf vinden zodat ik niet alleen afval, maar op gewicht kan blijven, zonder dat het afzien wordt.



Maar voor nu: 5 kilo er af voor de Kerst!
Alle reacties Link kopieren
Eens, dit is een start en moet langzaam een gewoonte worden. Toen ik zwanger was at ik echt minder, i.p.v. juist meer eten. Nu moet ik er echt meer op letten.



Ik heb al even naar de tabel gekeken en wil wel een poging doen maar ik weet niet hoe ik hem in de openingspost kan krijgen. Kan ik hem hier gewoon in een dm sturen naar jou @floorfaberfan zodat jij hem als TO kan plaatsen en bijhouden?
Alle reacties Link kopieren
Hmm 5 kilo voor kerst, ik doe mee!



Ben nu al van 62 naar 59 kilo gegaan en wil er nog eens (minimaal) 5 kilo af. Ga net als butterfly nog wel 2 weken op vakantie, maar we gaan ervoor
Alle reacties Link kopieren
Dat is goed Vlammetje, top!

Fijn dat jullie mee schrijven Vlammetje, Fleet, Happybutterfly, Jn22!

Ik heb al vaker mee gedaan in dit soort topics maar vind het niet heel prettig om met 20 mensen aan de slag te gaan.



Wil iedereen de volgende gegevens in dik gedrukt doorgeven om mee te beginnen:



Ik trap af ;



Lengte; 1.77

Gewicht: 80



En zullen we iedere maandag ons gewicht doorgeven?
Alle reacties Link kopieren
Leuk MissMadame, top!

Ik ga in december ook een weekend naar Parijs en heb ook veel etentjes in komende periode maar ga me richten op gezonde maaltijden.

Wil er nu echt tegenaan. Goed dat we al met een mooie groep zijn!
Ik doe mee!! Vijf kilo voor de kerst!

Ik ben 25 kilo aangekomen tijdens zwangerschap van dochter (1 april geboren).

Was vlak voor zwangerschap erg tevreden met gewicht, nog een kilo of 7 te gaan.

Ben al poosje bezig maar gaat tergend langzaam.

Dat komt door terugvallen qua slecht eten en sporten niet volhouden.. excuses zoeken etc.

Iedereen cheat weleens tijdens een afvalpoging maar ik zou die momenten willen beperken naar alleen af en toe in het weekend wat lekkers..

Gisteren weer begonnen met hardlopen.. Ging super!! Nu 2x pw volhouden!

Succes allemaal!!



Tabel is leuk maar ook geen idee hoe je die moet maken
Voor tabel



Lengte: 1.80 cm

Gewicht: 79.3



Streefgewicht 72
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook graag mee!



Ik ben nu weer op hetzelfde gewicht als vorig jaar. Begon toen met medicijnen waardoor ik gelukkig eindelijk weer kón afvallen, dat lukte daarvoor gewoonweg niet. Ben gaan sporten en op mijn eten gaan letten en de kilo's vlogen eraf. Helaas door een ongeluk begin dit jaar een heel lange tijd alleen van bed naar bank en weer terug kunnen 'bewegen', sporten zat er absoluut niet in en ik durfde dit ook niet meer echt op te pakken toen het weer beter ging met me. Heb in die periode veel gezeten, maar had wel veel trek. Ben toen alles weer aangekomen helaas, maar dit was echt mijn eigen schuld (eetgedrag). Nu wil ik graag weer opnieuw beginnen. Heb niet echt een actief leven, ik zit namelijk de hele dag (afstuderen) achter mijn computer. En probeer nu naar mijn behoefte te eten en zoveel als het lukt toch sporten in te plannen.



Lengte: 170 cm

Gewicht: 70,2 kilo

Streef: 60 kilo.
Alle reacties Link kopieren
Voor tabel:



Lengte 1.56

Start gewicht 62 kilo

Nu: 59 kilo

Steef: 53 kilo.
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtAantal kilo’s verlorenOpmerkingenVlammetje-1311.73 cm73680....
Alle reacties Link kopieren
Zoiets? Als iedereen deze gegevens nou even doorgeeft in het zwart dan zet ik het in de tabel. En dan moet hij even in de OP komen te staan, gaat dat jouw lukken @floorfaberfan wanneer ik hem in een priveberichtje in de codes naar je toestuur? En kun jij hem dan ook bijhouden?
Alle reacties Link kopieren
Mooie tabel!



Ik houd wat ik eet in een app, daarnaast heb ik een stappensteller en sport ik 2 tot 3 keer in de week. Qua eten laat ik de alcohol staan en de tussendoortjes.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook mee doen? Ook ik wil na mijn zwangerschap nog 14 kilo kwijt, en 5 is een mooi begin!



1.59 cm lengte

73 kilo

59 kilo streefgewicht
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel meedoen. Ik werk al een tijdje niet meer en aangezien ik werk had waar ik veel bij bewoog én weinig tijd had om te eten merk ik dat ik toch wat ben aangekomen. Verder bleef ik de laatste paar jaar wat 'voller' voor vriend die van vol en rond houdt. Maar nu dat ook een beetje over is vind ik het ook wel eens leuk te kijken hoeveel slanker ik kan worden.



Ik eet altijd wel gezond maar mijn grootste valkuil is drank. Ik hou van wijn dus dat moet minder.



Verder heb ik me ingeschreven bij de sportschool en sport regelmatig. Normaal liep ik zo'n 15.000-20.000 stappen per dag en nu wil ik tenminste aan 10.000 per dag komen dus ik loop elke dag zo'n 5km met de hond en 3 dagen loop ik hard, daar ben ik net mee begonnen dus ik doe nog niet zo veel. Voor de rest schrijf ik me in voor groepslessen, omdat ik dat wel leuk vind. Ik heb namelijk een grondige hekel aan sporten eigenlijk .

Dus vanavond doe ik Zumba, Woensdag Pump en Balance, donderdag weer Zumba, Vrijdag Yoga, zaterdag niks en zondag Pump en Balance (ja ik heb tijd teveel).



Ik ben 1.75 en weeg 76 kilo. Ik gebruik My Fitnespall om de boek een beetje in de gaten te houden. Hier een stok achter de deur hebben lijkt me ook goed!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven