Lijf & Lijn alle pijlers

+/-5kg afvallen, we gaan gezellig door

03-01-2014 17:17 3052 berichten
Alle reacties Link kopieren
"Mijn bedoeling is om af te vallen zonder een dieet te volgen. Ik wil afvallen door meer te sporten en gezonder te eten. En vooral me niet continue schuldig voelen wanneer ik wel een keer een boterham met hagelslag of een ijsje neem. Kleine stapjes zetten om zo een gezondere levensstijl te ontwikkelen en VAST te houden. "



Gottya schreef ons uitgangspunt in de allereerste OP van +/- vijf kilo afvallen vanaf 12 april, wie doet er mee?:



Wil je meedoen met de tabel? Schrijf gezellig met ons mee, geef 2 weken achtereenvolgens je gewicht door op maandag hier op dit topic en als je BMI niet lager is dan 17,6 zet ik je gegevens in de tabel.



De bedoeling van de tabel is dat wij elke maandag ons gewicht én het verschil met het startgewicht vetgedrukt doorgeven voor de tabel.



Nuttige links:

Eetmeter (a.k.a. Eettrut)

Body Fat Pictures and Percentages

Weight Control Over The Holidays





Tabel 1

Naam 9 jan 16 jan 23 jan 30 jan 6 feb 13 feb +/- Doel 7.Sp 73,8 72,6 73,6 73,4 73,7 73,4 -2,6 75,0 8.Plukkie 63,3 63,3 63,0 60,0 9.Koolmeesje 77,0 75,5 75,4 76,2 75,2 -1,0 74,5 10.Matisse 64,5 66,0 65,0 60,0 21. Sapo 69,5 69,1 68,9 68,5 68,3 68,3 -1,8 68,0 22.Gisele B. BMI 17,6



Tabel 2

Naam Mtr Start 6 jan 2014! BMI 1 sep 2014 BMI +/- Doel 7.Sp1.77 76,0 73,4 23,4 72,5 23,1 -2,6 72,0 8.Plukkie 1.62 62,8 62,2 23,7 63,0 23,9 -0,6 60,0 9.Koolmeesje 1,76 88,0 88,0 28,4 73,5 23,7 77,0 10.Matisse 1.72 63,4 60,0 21. Ambition 1.72 68,0 62,0 22. Sapo 1.72 70,1 -0,3 68,0 21.Gisele B. 1.80 57,0 17,6



SP = Sophiepapa

Koolmeesje = Koolmeesje123



*N.B. Enig voorbehoud met betrekking tot het deelnemen in onze tabel is dat je BMI niet lager mag zijn dan 17,6.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, mag ik meedoen? Ik ken geen van jullie, maar lijkt me gezellig om over gezond eten en bewegen te kletsen.



Ik ben vanochtend op de weegschaal gaan staan en ik weeg nu 70,6 bij 1m66. Ik kom van de 75 kg af maar ben al een jaar bezig. Eigenlijk doe ik precies wat jij zegt in de OP, gezond eten en veel sporten. Het gaat bij mij heel langzaam, maar ik merk het wel aan mijn kleding. Vorige week een maat 28 spijkerbroek gekocht (en ik kwam van een 31) (OK het was wel een stretch spijkerbroek, maar toch…).



Hoeveel kcal eten jullie op een dag? En letten jullie ook op de verhouding vet/koolhydraten/eiwitten bij wat je eet?
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Ik zou ook graag mee doen als dit mag, dit forum had ik eerder gereageerd.. helaas nergens meer terug kunnen vinden :(



Lieve groetjesss!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Iris27!! Iedereen is welkom dus kom lekker meeschrijven hier!



Je bent al goed bezig. Beter langzaam afvallen dan te snel! Wat is precies je doel qua gewicht waar je naartoe wilt werken? Fijn dat je een aantal broekmaten kleiner hebt! Heerlijk gevoel is dat!



Ik probeer meestal zo rond de 1800 calorieën uit te komen op een dag. Zelf let ik niet echt op de verhouding vet/koolhydraten enzo. Althans niet heel bewust. Ik kijk er niet voor op verpakkingen. Maar zorg wel altijd voor dat ik minimaal 200 gram groente per dag eet en 2 stuks fruit. Daarnaast eet ik nog elke dag bijv. volkoren brood met kaas, yoghurt met All Bran ofzo (wordt ook wel van gezegd dat het slecht is, maar dat is dan maar zo) en zo nu en dan 1 koekje/chocolaatje ofzo. Dus ik ontzeg me niet alles. Moet er wel bij zeggen dat dit in de decembermaand niet helemaal zo ging. Dus dat wil ik vanaf nu weer op gaan pakken.



@Sophiepapa, bedankt voor het openen van het nieuwe topic!

Voor jouw doen ben je best wel zwaarder geworden (lees ik in ons oude topic). Verwacht ik bij jou helemaal niet, je was zo constant!. Maar wellicht toch door de feestdagen. Mocht het toch niet aan de weegschaal liggen dan is het er waarschijnlijk ook snel weer af.



Ik heb me 'met opzet' niet gewogen nog. Doe ik maandag wel :-).

De eerste dagen van het nieuwe jaar zijn wat betreft slecht eten wel goed gegaan, maar helaas ook op het gebied van goed eten. Ben ziek geworden 1 januari. Waarschijnlijk door teveel vet eten (lees: oliebollen/appelbeignetten/chocola/chips/ijs en vast nog wat....). Ik heb echt veel teveel gegeten, was er zo misselijk van kon niks meer binnenhouden. Nu neemt de misselijkheid gelukkig iets af. Heb er dus nu wel al 3 dagen last van. We hebben nog steeds allemaal lekkers in huis, maar ik moet er nu niet aan denken! Ik hoop dat dat nog even zo blijft (niet de misselijkheid, maar het geen trek hebben).



Ben erg benieuwd wat de weegschaal maandag zegt! Ik hoop dat de schade meevalt!
Alle reacties Link kopieren
Menn91, ook welkom!! Gezellig!
Dankje Plukkie80!



Wat moet ik hier vermelden alvorens het starten :P ?
Alle reacties Link kopieren
Je lengte, huidige gewicht en je doel gewicht. Sophiepapa zet dit dan voor je in de tabel :-).
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meedoen. Op dit moment weeg ik nog 73 kilo met een lengte van 1.80 en wil graag naar de 68 kilo. Om dit te bereiken ben ik minder aan het snaaien en wil ik binnenkort gaan beginnen met hardlopen.
Alle reacties Link kopieren
Ook welkom Zyra123!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook meedoen. Ik begin maandag. Dan gaan de kinderen weer naar school en man weer naar zijn werk. Lijkt me een mooi begin.



Ik wil 5 kilo afvallen. Ik ben gestopt met roken en sindsdien bijna 5 kilo aangekomen. Ik at altijd wel al gezond. Ik sportte al lange tijd niet meer. Jongste gaat starten met PSZ. En dat houdt in dat ik, over 2 weken begin met 2 keer per week sporten. Zal wel goed tegenvallen in het begin.



Ik ga trouwens wel echt lijnen; Weight Watchers. Mag ik dan eigenlijk wel meedoen? WW lijkt mij fijner omdat ik dan regels heb. vind ik makkelijker te doen als ik alleen op mijn eten let. Dan ga ik toch weer snel voor de bijl.



Lengte: 166 cm

Gewicht: 66 kilo

Streefgewicht: 61 kilo
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook meedoen? Ik ben 3 jaar geleden veel afgevallen met een eiwitshake-dieet. Vanaf maart van 2013 vast ik 1 dag per week. Met dat patroon blijf ik mooi op gewicht, maar ik wil nog steeds graag de laatste 5kg afvallen.



Ik ben 1.70 en ik weeg nu 82,5. Ik wil naar 77,5 toe. En vanaf daar kijk ik wel weer verder.



Plan is om 2 dagen per week te vasten (5:2 dieet) en zo ongeveer 1 tot 2 kg per maand af te vallen.



Ik heb vandaag gewogen.
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
Alle reacties Link kopieren
@ Iris27, Zyra123, Noerie en Florienepien. Welkom!



@ Menn91, Wat is je gewicht en lengte?



@ Noerie, Geen bezwaar, van mij mag je meedoen. Beginnen met sporten zal hoop ik wel meevallen. Gewoon beginnen op je eigen niveau, verder goed conditie opbouwen, tijd voor vrij maken en inplannen in je agenda.



@ Florepien, Wij zijn niet echt van het diëten, maar goed. Schrijf mee en we zien wel.



Ik zal jullie zsm in de tabel zetten.
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,



Leuk dat het hier zo snel gaat zeg!



@plukkie. Voor mijn zwangerschap (zo'n 3 jaar geleden) woog ik 65 kilo maar sportte ik niet. Na mn zwangerschap woog ik 75, en een jaar geleden ben ik gezonder gaan leven. Ik sport nu zo'n 4x per week op de sportschool. Ik denk dat ik nooit meer zo slank wordt als ik voor de zwangerschap was, dus ik heb mijn streef gezet op 67 kilo. Nog 3,5 te gaan, maar man man wat gaat het moeilijk. Herkenbaar wat je schrijft over het lekkere eten (en het misselijk worden! Al was ik niet zo ziek als jij) met de feestdagen. Met name kerst was heel erg. En door al het gedoe sportte ik ook nog eens veel minder. As maandag gaat mn zoontje weer naar schooltje en ga ik weer naar de sportschool.



Wat is er dan trouwens slecht aan allbran? Ik eet het zelf niet, maar volgens mij is dat toch volkoren?
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Alle reacties Link kopieren
@Florienepien: Met 2 dagen vasten bedoel je 2 hele dagen niet eten? Is dat gezond?
Alle reacties Link kopieren
quote:Noerie schreef op 04 januari 2014 @ 09:52:

@Florienepien: Met 2 dagen vasten bedoel je 2 hele dagen niet eten? Is dat gezond?



Nee, 2 dagen per week beperk je je calorieinname tot ongeveer 500kcal. Het is het 5:2 dieet. Hier op de lijf&lijnpijler is er wel een topic over.



Na mijn eiwitshakedieet wilde ik 1x per week een soort balansdag houden. Vooral om me scherp te houden en niet te gaan jojoën. Dat is gelukt. Vanaf maart heb ik de shakedag ingeruild voor een vastendag op basis van het principe van 5:2, maar dan niet 2 dagen per week, maar 1. Dat bevalt zo goed dat ik nu eigenlijk wel de laatste 5 (tot 10?) kilo wil afvallen. Met deze levensstijl val je 1-2 kg per maand af.
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophiepapa schreef op 04 januari 2014 @ 00:39:

@ Florepien, Wij zijn niet echt van het diëten, maar goed. Schrijf mee en we zien wel.



Dat had ik gelezen, maar ik herken me wel heel erg in het schuingedrukte stukje. Ik zal ook niet veel schrijven over mijn vastendagen, maar juist over de andere dagen. Want hoe beter ik de andere dagen met goede voeding omga, hoe sneller ik natuurlijk gewicht zal verliezen.



Vandaag een moeilijke dag, omdat ik niet zo goed zelf mijn eten kan plannen. Ik heb vanmiddag een (kinder)verjaardag en we blijven daar ook altijd eten. De ene keer is dat heel erg gezond (veel groente, kip/witte vis) en soms wordt er iets gehaald (vette hap, chinees oid).

Ik heb gisteren gevast, dus ik vind het dan ook altijd zonde om dan de dag erna taart en/of andere slechte dingen te eten. We zullen zien hoe ik de dag overleef.

In elk geval ga ik straks een lekkere Starbucks Cappuccino nemen voor onderweg.
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
Alle reacties Link kopieren
quote:Florienepien schreef op 04 januari 2014 @ 10:21:

[...]





[...]



Vandaag een moeilijke dag, omdat ik niet zo goed zelf mijn eten kan plannen. Ik heb vanmiddag een (kinder)verjaardag en we blijven daar ook altijd eten. De ene keer is dat heel erg gezond (veel groente, kip/witte vis) en soms wordt er iets gehaald (vette hap, chinees oid).

[...]Misschien heb je wat aan deze tips. Deze stonden in het vorige topic.quote:Sophiepapa schreef op 15 december 2013 @ 19:59:

Ik zou de 4 tips uit het Engelstalige artikel Weight Control Over The Holidays vertalen. Ik zal een poging wagen.



1. Drink 15 minuten voor de uitgebreide maaltijd 2 glazen water. Dit helpt om je verzadigd te voelen met minder eten.



2. Plan om 2 maal een bord met eten te nemen. Neem op je eerste bord een kleine portie van alles. Een bevredigende smaak hoeveelheid eten.



3. Na je eerste bord met eten, praat je wat met je vrienden en/of familie voor ongeveer een kwartier voordat je begint met je tweede bord met eten. Deze pauze geeft je maag de tijd om aan je hersenen door te geven dat het genoeg heeft gehad. Door de pauze zul je merken dat je in hoeveelheid minder zal eten en wel genoeg heb gegeten.



4. Begin een nieuwe familie traditie. Neem een lange wandeling na het eten. Dit heeft 2 functies. 4.1 Het helpt je wat van de grote maaltijd te verteren. 4.2 Nog belangrijker het helpt je om je minder schuldig te voelen dat je lekker uitgebreid hebt gegeten. Een balansactie, 1 grote maaltijd, een lange wandeling.



De volgende dag kun je weer overgaan tot je gezonde maaltijden.
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn goede tips! Dank je!



Die wandeling klinkt heerlijk, maar is niet zo realistisch. We hebben anderhalf tot twee uur rijden om weer thuis te komen, dus we willen na het eten weer naar huis.

Als we thuis zijn en familie/visite hebben, gaan we vaak wel wandelen (om de honden en de kinderen uit te laten).
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
Alle reacties Link kopieren
Het is een Amerikaans artikel geschreven met als achtergrond Thanksgiving en de Kerstdagen. Dat verklaart tip 4 van het artikel.
Alle reacties Link kopieren
--
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Alle reacties Link kopieren
Welkom Noerie en Florienepien! Het wordt gezellig druk hier :-).quote:Noerie schreef op 03 januari 2014 @ 20:33:

Ik ga trouwens wel echt lijnen; Weight Watchers. Mag ik dan eigenlijk wel meedoen? WW lijkt mij fijner omdat ik dan regels heb. vind ik makkelijker te doen als ik alleen op mijn eten let. Dan ga ik toch weer snel voor de bijl.



Geen probleem dat je meeschrijft hoor. Weight Watchers is toch eigenlijk een soort van houvast? Door punten te tellen. Het is niet een dieet in de zin van, je moet echt speciale shakes nemen of er staat al voorgeschreven wat je elke dag precies moet eten. Dus eigenlijk is het een beetje hetzelfde als wat ik doe, alleen tel ik geen punten, maar calorieën :-). Kan me wel voorstellen dat je door WW wel een stok achter de deur hebt. Ben benieuwd hoe het je vergaat!



@Florienepien, heb wel es gelezen in het 5:2 vastendieet topic, maar lijkt mij erg zwaar. Je moet op de vasten dagen ook niet teveel dingen doen, zoals huishoudelijk werk, sporten of iets dergelijks, anders heb je denk ik niet genoeg energie. Of valt dat wel mee?



@Iris27, de laatste lootjes zijn het zwaarst ja. Herken het wel. Vorig jaar op 2 januari woog ik 69,8 kg. Ik wilde zo graag naar 58 kg. Flink mijn best gedaan en op een gegeven moment heeft de weegschaal 61,2 aangegeven. Ik had mijn doel inmiddels bijgesteld naar 60 kg. En ik dacht dat het toch echt we moest lukken om die 1,2 kg eraf te krijgen. Maar dat is niet gelukt. Inmiddels zit er zelfs wat bij .



Voor wat betreft de Allbran, ik lees wel es mee bij andere lijntopics en daar zie ik mensen nog wel eens vallen over producten als muesli, cruesli en all bran, omdat dit bewerkte producten zijn en daarom niet heel goed zouden zijn. Maar goed dat zijn dan de gezondheidsfreaks die dat roepen. Daar lees ik dat velen havermout als ontbijt nemen. Dat zou dan beter/natuurlijker zijn. Dat spreekt mij dan toch minder aan.



Ik ben vandaag ook nog steeds niet helemaal beter. Het gewone eten lijkt tot nu toe goed te gaan, maar nog steeds geen trek in koekjes/chocola en dat soort dingen. Als dat vandaag zo blijft (waar ik wel vanuit ga want ik voel me echt nog niet goed) dan heb ik gewoon al 4 dagen geen slechte dingen gegeten :-). Dat blijven volhouden als ik me beter voel :-).
Alle reacties Link kopieren
Na een half jaar op shakes, valt 1 dag vasten (zonder shakes!) heel erg mee hoor. Ik merk niks van een energie tekort op vastendagen. Ik kan sporten, huishouden, alles. Ik weet niet hoe dat gaat als ik dat 2 dagen per week doe. Dat zal ik ervaren.



Goede dag gehad! Avondeten was erg gezond, waardoor ik na het eten nog een muffin kon nemen. Ik had 's middags niks vernomen. Ik zit op een totaal van 1800kcal. Netjes dus, zeker op een verjaardag.
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
Alle reacties Link kopieren
Zou ik ook nog mee kunnen doen? Ik ben ong 3 jaar geleden 10 kilo afgevallen. Die kilo's blijven er gelukkig af, maar ik zou er nog zo'n 5-7 kilo kwijt willen. Ik ben daar al een tijdje mee bezig, maar het ontbreekt me vaak aan motivatie. Zo'n 3 weken gaat het goed, maar wanneer ik bv een verjaardag heb gehad en wat lekkere snacks heb gegeten, dan zakt die motivatie weg en wint de wil om wat lekkers te eten. Ik heb deze keer ook een vriendin gevraagd die wat meer verstand van voeding heeft om mij te helpen hiermee. En misschien dat hier schrijven en jullie verhalen horen ook motiveert. Ik ben 1,67 en weeg 75 kilo.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Tv-fanaat, Ik zal je gegevens in de tabel opnemen.

Hopelijk zal het hier meelezen en meeschrijven je helpen bij je motivatie.

Overigens ben ik zelf van mening dat op zijn tijd jezelf verwennen met iets lekkers mag, maar met mate en dat laatste dat is lastig.
Hai! Sorry even drukke dag gehad..

Dat ik dit moeilijk vind om door te geven hé.. oei..

Nou bij deze:



Ik ben 22, weeg 98.2 kilo & ben 1.78



Laat ik beginnen met het doel om 92 te wegen,

Uiteraard ben ik er dan nog niet, mijn uiteindelijke doel is om er minimaal 10 af te vallen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven