Lijf & Lijn alle pijlers

+/-5kg afvallen, we gaan gezellig door

03-01-2014 17:17 3052 berichten
Alle reacties Link kopieren
"Mijn bedoeling is om af te vallen zonder een dieet te volgen. Ik wil afvallen door meer te sporten en gezonder te eten. En vooral me niet continue schuldig voelen wanneer ik wel een keer een boterham met hagelslag of een ijsje neem. Kleine stapjes zetten om zo een gezondere levensstijl te ontwikkelen en VAST te houden. "



Gottya schreef ons uitgangspunt in de allereerste OP van +/- vijf kilo afvallen vanaf 12 april, wie doet er mee?:



Wil je meedoen met de tabel? Schrijf gezellig met ons mee, geef 2 weken achtereenvolgens je gewicht door op maandag hier op dit topic en als je BMI niet lager is dan 17,6 zet ik je gegevens in de tabel.



De bedoeling van de tabel is dat wij elke maandag ons gewicht én het verschil met het startgewicht vetgedrukt doorgeven voor de tabel.



Nuttige links:

Eetmeter (a.k.a. Eettrut)

Body Fat Pictures and Percentages

Weight Control Over The Holidays





Tabel 1

Naam 9 jan 16 jan 23 jan 30 jan 6 feb 13 feb +/- Doel 7.Sp 73,8 72,6 73,6 73,4 73,7 73,4 -2,6 75,0 8.Plukkie 63,3 63,3 63,0 60,0 9.Koolmeesje 77,0 75,5 75,4 76,2 75,2 -1,0 74,5 10.Matisse 64,5 66,0 65,0 60,0 21. Sapo 69,5 69,1 68,9 68,5 68,3 68,3 -1,8 68,0 22.Gisele B. BMI 17,6



Tabel 2

Naam Mtr Start 6 jan 2014! BMI 1 sep 2014 BMI +/- Doel 7.Sp1.77 76,0 73,4 23,4 72,5 23,1 -2,6 72,0 8.Plukkie 1.62 62,8 62,2 23,7 63,0 23,9 -0,6 60,0 9.Koolmeesje 1,76 88,0 88,0 28,4 73,5 23,7 77,0 10.Matisse 1.72 63,4 60,0 21. Ambition 1.72 68,0 62,0 22. Sapo 1.72 70,1 -0,3 68,0 21.Gisele B. 1.80 57,0 17,6



SP = Sophiepapa

Koolmeesje = Koolmeesje123



*N.B. Enig voorbehoud met betrekking tot het deelnemen in onze tabel is dat je BMI niet lager mag zijn dan 17,6.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel je ervoor over hebt om een bepaald streefgewicht te bereiken, dat is precies mijn overweging. In mijn geval eigenlijk niet al teveel... Ik wil wel gewoon vanalles blijven eten.



Maar mijn BMI moet wel groen zijn en ik sta er wel achter dat het echt niet normaal is om elke dag veel te snoepen. Als ik dat niet doe, en gezonde keuzes maak met eten en regelmatig beweeg, is het voldoende om op een groen BMI uit te komen. Ik eet nu bijvoorbeeld veel minder kaas dan vroeger, dat vind ik geen grote opoffering. Wel jammer van het standaard kaasplankje in het weekend.... dat doe ik dus niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Koolmeesje: ik was mijn bericht misschien nog aan het bewerken (omdat ik jouw laatste post niet had gezien, nieuwe pagina) toen jij erop reageerde :P



Tja, sommige opofferingen zijn inderdaad nodig. Ik ben nu sinds tien jaar weer een keer actief aan het afvallen (omdat ik dus was aangekomen in korte tijd), maar heb al die tijd me wel ingehouden op snoep en chips en dingen als warme chocomel. Als ik dat altijd zou hebben gegeten als ik er zin in had, was ik zeker aangekomen. Maar verder lette ik niet op mn lijn en dat is zo chill, veel meer denkruimte over voor interessantere dingen! :D Maar nu heb ik er maar een tijdelijke hobby van gemaakt, hihi.



Maar ik snap dus dat je tevreden bent met groen bmi, terecht ook En natuurlijk kun je dat wel halen! Je hoeft toch nog maar een kilo? En je valt elke paar weken verder af!



Ik ga als ik op mijn streefgewicht ben beslissen of ik nog ietsje verder wil of dat ik dat gewicht actief wil blijven behouden. Daar zou eigenlijk ook een forum voor moeten zijn, haha, mensen die elke week wegen om te checken of ze niet weer langzaam aankomen ;)
Alle reacties Link kopieren
68.9 kg, -0.2 kg
Alle reacties Link kopieren
quote:koolmeesje123 schreef op 19 januari 2017 @ 23:46:

Leuk Sapo, de update van de tabel! Alleen is mijn doel niet 77 kg... Op zich wel jammer, want anders had ik mijn doel al gehaald!



Vlinder: welkom! Chipsverslaving in de avond, heel herkenbaar, haha. Echt goede tips heb ik niet, behalve het wandelen dan. En iets anders eten: fruit of kwark ofzo. Eergisteren at ik 's avonds een klein beetje stamppot dat nog over was. Als ik dan toch eet, dan maar iets gezonds...



Een uur wandelen voor het ontbijt klinkt ook fijn! Ik doe dat in het weekend wel eens, heerlijk. Dan is het ontbijt ook niet zo vroeg, dat is makkelijker voor mij Ik ga voortaan maar proberen yoghurt te eten savonds.. vind het wel smerig maar goed haha wat fruit er doorheen of zo.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige die heeft gewogen vandaag? Morgen anders?



Vlinder, ik zou persoonlijk zelf iets zoeken wat je wel lekker vindt als vervanging voor chips. Een gekookt eitje? Rode paprika of andere rauwkorst? Fruit zonder yoghurt? Wat mager vlees zoals kalkoen desnoods? Maak er geen straf van, dan wordt het alleen maar negatief en moet je het Volhouden, wat nooit langer dan een paar weken of maanden lukt. Deze voorbeelden zijn al zoveel gezonder dan chips (en beter te handhaven qua portie), als dit lukt en het motiveert om nog gezonder te kiezen kun je later altijd nog overgaan op yoghurt.
Alle reacties Link kopieren
Lekker bezig Sapo!



Ik heb uit angst maar niet gewogen vanochtend. Dit weekend een snackje gegeten en een verjaardag gehad. Wel zondag intensief bewogen.

Ben nu een tijdje gestopt met zuivel eten, in de hoop dat mijn eczeemklachten verminderen. We shall see!



Mijn gemiddelde dagmenu op een werkdag:

O: brinta of havermout met amandelmelk

T: 2 x knackebröd zonder beleg

L: drie of vier boterhammen met mager beleg

T: een appel of twee mandarijnen

Diner: een gezonde maaltijd <500 kcal



Verder fiets ik dagelijks een half uur en hoop dat ik snel weer kan gaan mountainbiken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sapo schreef op 23 januari 2017 @ 20:16:

Ben ik de enige die heeft gewogen vandaag? Morgen anders?

Ik heb mij ook gewogen! 75,4 kg. Dat is -0,1.

Slechts 100 gram eraf, maar ik zag gisteren de 75,2, dus ik weet dat ik op de goede weg ben!



Ik heb alleen meestal niet zoveel tijd om te schrijven op maandag. Daarom overweeg ik om mij in het vervolg in het weekend te wegen en dat dan alvast hier door te geven.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig, Sapo! En wat knap dat je je 10 jaar lang netjes in kon houden met snoep en chocolademelk, zodat je niet aankwam terwijl je je er verder niet actief mee bezig hoefde te houden.



En ik ben het helemaal met je eens: op gewicht blijven is ook een topic waard. Ik ging op een gegeven moment toch weer van de 73 kg naar de 79,9 (ja echt, de 80 kwam maar niet in beeld, gelukkig maar..). Zo zonde was dat. Dat wil ik nu niet weer laten gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Matisse, dat ziet er keurig uit zeg. Daar zul je vast wel weer mee afvallen. En af en toe een snackje en een verjaardag... that's life!



Vlinder: ik zou ook, wat Sapo zegt, chips vervangen door iets dat je wel lekker vindt. Dat doe ik ook. Helemaal niks eten is misschien nog beter voor de lijn, maar dan wordt het een kwestie van volhouden en op een gegeven moment lukt dat niet meer. Dan lijkt het me beter om ipv chips iets anders te eten dat gezonder is. Hoeveel weeg je inmiddels?



Plukkie, hoe is het met jou? Nog lekker aan het trainen voor de marathon?



SP: hoe gaat het met jouw spierenopbouw?
Alle reacties Link kopieren
quote:koolmeesje123 schreef op 23 januari 2017 @ 21:59:



[...]



SP: hoe gaat het met jouw spierenopbouw?

Geen idee. Sinds de feestdagen train ik te weinig voor spierbouw. Heb het te druk met werk.

Vorige week 2 keer getraind waarvan 1 keer met mijn PT. Deze week is mijn laatste sessie met de PT.



Vanochtend ben ik vergeten mij te wegen. Vorige week maandagochtend heb ik mij wel gewogen. Toen woog ik 72,6 kg (16-01-2017).
Alle reacties Link kopieren
quote:Sapo schreef op 23 januari 2017 @ 20:16:

Ben ik de enige die heeft gewogen vandaag? Morgen anders?



Vlinder, ik zou persoonlijk zelf iets zoeken wat je wel lekker vindt als vervanging voor chips. Een gekookt eitje? Rode paprika of andere rauwkorst? Fruit zonder yoghurt? Wat mager vlees zoals kalkoen desnoods? Maak er geen straf van, dan wordt het alleen maar negatief en moet je het Volhouden, wat nooit langer dan een paar weken of maanden lukt. Deze voorbeelden zijn al zoveel gezonder dan chips (en beter te handhaven qua portie), als dit lukt en het motiveert om nog gezonder te kiezen kun je later altijd nog overgaan op yoghurt.



Ik woog vandaag precies hetzelfde als mijn vorige gewicht...



Ei is ook wel een goed idee!, rauwkost ook , ga morgen eens even boodschappen doen en allerlei groentes halen.

Thanks voor de tip.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sapo schreef op 23 januari 2017 @ 07:57:

68.9 kg, -0.2 kgGoedzo
Alle reacties Link kopieren
quote:koolmeesje123 schreef op 23 januari 2017 @ 21:59:

Matisse, dat ziet er keurig uit zeg. Daar zul je vast wel weer mee afvallen. En af en toe een snackje en een verjaardag... that's life!



Vlinder: ik zou ook, wat Sapo zegt, chips vervangen door iets dat je wel lekker vindt. Dat doe ik ook. Helemaal niks eten is misschien nog beter voor de lijn, maar dan wordt het een kwestie van volhouden en op een gegeven moment lukt dat niet meer. Dan lijkt het me beter om ipv chips iets anders te eten dat gezonder is. Hoeveel weeg je inmiddels?







Ik weeg nog hetzelfde als de vorige keer, mijn chips verslaving is echt heel erg.. ik moet echt geen chips meer kopen. Is gewoon een gewoonte geworden om s'avonds te gaan (vr) eten.

Helemaal niks eten lijkt me erg lastig haha.



Ik woog trouwens altijd rond de 55 kg maar ben door een verkeerde pil ( kreeg een goedkope versie ineens bij de apotheek ) en een ongezondere levenstijl dus 20 kg aangekomen in korter dan 2 jaar tijd..



Hoe doen jullie dat kwa alcohol ? ik las dat dat ook echt een dik maker is , en ik drink toch wel regelmatig als ik ga stappen ( wat ook niet mee helpt )



En sporten jullie allemaal ?
Alle reacties Link kopieren
Naam12/1219/1226/122/19/116/123/1+/-DoelSp72.172.072.973.472.6?72.0Plukkie63.3?60.0Koolmeesje76.176.176.075.677.075.575.4-0.174.5Matisse64.5?60.0Ambition?62.0Sapo69.869.769.669.569.168.9-0.268.0Vlinder75.375.3069.0
Alle reacties Link kopieren
Tnx allemaal! Het blijft fijn dat op dit forum kleine onsjes ook als goed resultaat wordt gezien



Matisse, dat ziet er heel gezond uit om op een dag te eten!

Ik zou gewoon alsnog wegen hoor, of anders een dagje later, wij gaan je heus niet veroordelen!



Koolmeesje, o ik vind het niet erg hoor als je later je gewicht doorgeeft, maar ik vroeg me het gewoon af. Maar in weekend wegen kan natuurlijk ook, ik zou doen wat jij het handigst vindt

Ja! Laten we tzt als we niet meer willen afvallen een op-gewicht-blijven-topic openen, met wekelijks weegmoment en verder weinig gezeur ;) Maar wel gezellig beetje kletsen natuurlijk en tips uitwisselen.

Juist omdat ik niet aan de lijn was, had ik niet echt moeite met me een klein beetje inhouden. Wat ik echt lekker vond at ik wel (chocolade, eens per maand heel veel, biertjes in het weekend) maar sommige dingen hoefde ik niet perse dus daar bleef ik dan vanaf.
Alle reacties Link kopieren
Vlinder, het lijkt me heel vervelend om in vrij korte tijd zoveel aan te komen, ook al was je daarvoor misschien heel slank. Dat is ook de reden dat ik actief probeer af te vallen, was in een half jaar 5 kg aangekomen doordat ik door oververmoeidheid maanden lang heel veel op bed lag en uit verveling meer ging snoepen.



Maar met kleine veranderingen die niet al je wilskracht verspillen kun je denk ik heel goed wat kilo's kwijt raken zonder daarna weer terug aan te komen Als je elke dag chips eet en dat vervangt door rauwkorst of wat fruit ga je ws al resultaat zien. In alcohol zitten inderdaad heeeel veel kcal en je hebt er helemaal niks aan, qua voedzaamheid ;) Misschien kun je later beginnen met drinken als je uitgaat, en overschakelen op drankjes met minder kcal.



Door mijn vermoeidheid sport ik helemaal niet. Ik wandel wel elke dag een uur. Dat zou ik echt iedereen aanraden die wil afvallen en te weinig beweegt. Als het lekker gaat, kun je altijd iets harder gaan wandelen, of met een zware rugzak of wat hellingen zoeken, dan kun je ook gaan zweten.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Hier even een kort berichtje van mij. Volgende week meld ik me weer hier met gewicht en al . Beetje erg drukke weken. Zal dan ook even alles bijlezen. Drukke weken gaan wel gepaard met stress en dat is weer slecht voor eten. Ik snoep wel weer wat teveel. Er ligt op werk en bij cursus teveel chocola voor handen. En dat wordt zo'n beetje ongemerkt naar binnen geschoven
Alle reacties Link kopieren
Koolmeesje, volgens mij gaat het inderdaad de goede kant op. Lekker bezig!

En wat je zegt: op gewicht blijven is het allerlastigste!



Vlinder:

Gewoonten moet je stap voor stap veranderen. Probeer eerst eens snack a jack wafeltjes of bijvoorbeeld een cracker met (zelfgemaakte) hummus i.p.v. chips? Wat Sapo ook al aangeeft.



Sapo, wandelen is gezond. Bewegen is het belangrijkste inderdaad, sporten niet.

Heb je chronische vermoeidheidsklachten?



Succes met je drukte, Plukkie!



Vandaag heb ik gegeten volgens plan, tot het einde van de middag. Ging door naar sporten vanuit werk, geen tijd voor avondeten en net thuis. Dus 2 Bolletje havermoutrepen en twee harde bolletjes gegeten i.p.v. iets gezonds.

Had vanmiddag een broodje gegrilde groenten en een kleine salade bij de lunch genomen, maar toch blijkbaar niet genoeg om de avond op door te komen. Ach ja, en doorrrrr.

Morgen tijdens lunchpauze moet ik even de stad in voor wat dingen. Heb ik tenminste geen tijd om dingen in de kantine te halen.
Alle reacties Link kopieren
He jammer Matisse, maar nu gewoon weer door.



Ik heb hetzelfde: vanavond lekker gesport, maar daarna thuis kon ik toch niet van de snoep afblijven en heb ik zo een hele zak naar binnen gewerkt...



Ik had dus iets gezonds moeten eten, een ei of een cracker ofzo.... Nou ja, vanaf nu weer gewoon door, en morgen weer lekker wandelen. Balen, maar niks meer aan te doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:plukkie80 schreef op 24 januari 2017 @ 16:39:

Hallo allemaal!



Hier even een kort berichtje van mij. Volgende week meld ik me weer hier met gewicht en al . Beetje erg drukke weken. Zal dan ook even alles bijlezen. Drukke weken gaan wel gepaard met stress en dat is weer slecht voor eten. Ik snoep wel weer wat teveel. Er ligt op werk en bij cursus teveel chocola voor handen. En dat wordt zo'n beetje ongemerkt naar binnen geschoven



O dan zou ik er ook no way vanaf kunnen blijven hoor! Als er chocolade in mijn buurt ligt, eet ik het. Begin me steeds meer te beseffen dat mijn (tijdelijke) gebrek aan werk/sociaal leven/horeca/vriendje wel heel goed voor de lijn is haha! Ik bepaal bijna altijd zelf wat ik eet, zonder overleg of grote verleiding zoals snoep/drank.



Matisse, ik heb niet officieel cvs maar symptomen lijken er wel beetje op. Heb mezelf een beetje kapot gewerkt terwijl ik eigenlijk moest herstellen van licht hersenletsel. Maar het gaat steeds beter en kan nu rustig alles opbouwen zonder stress
Alle reacties Link kopieren
quote:koolmeesje123 schreef op 25 januari 2017 @ 00:07:

He jammer Matisse, maar nu gewoon weer door.



Ik heb hetzelfde: vanavond lekker gesport, maar daarna thuis kon ik toch niet van de snoep afblijven en heb ik zo een hele zak naar binnen gewerkt...



Ik had dus iets gezonds moeten eten, een ei of een cracker ofzo.... Nou ja, vanaf nu weer gewoon door, en morgen weer lekker wandelen. Balen, maar niks meer aan te doen.Matisse en koolmeesje, goed dat jullie eerlijk zijn over iets mindere keuzes, maar je er niet door uit het veld laat slaan! En doorrr inderdaad :D
Alle reacties Link kopieren
quote:Sapo schreef op 25 januari 2017 @ 16:32:

[...]





Matisse en koolmeesje, goed dat jullie eerlijk zijn over iets mindere keuzes, maar je er niet door uit het veld laat slaan! En doorrr inderdaad :D... en dus vanavond niet weer verder snoepen....
Alle reacties Link kopieren
Gelukt!!
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Dank je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven