Lijf & Lijn alle pijlers

+/-5kg afvallen, we gaan gezellig door

03-01-2014 17:17 3052 berichten
Alle reacties Link kopieren
"Mijn bedoeling is om af te vallen zonder een dieet te volgen. Ik wil afvallen door meer te sporten en gezonder te eten. En vooral me niet continue schuldig voelen wanneer ik wel een keer een boterham met hagelslag of een ijsje neem. Kleine stapjes zetten om zo een gezondere levensstijl te ontwikkelen en VAST te houden. "



Gottya schreef ons uitgangspunt in de allereerste OP van +/- vijf kilo afvallen vanaf 12 april, wie doet er mee?:



Wil je meedoen met de tabel? Schrijf gezellig met ons mee, geef 2 weken achtereenvolgens je gewicht door op maandag hier op dit topic en als je BMI niet lager is dan 17,6 zet ik je gegevens in de tabel.



De bedoeling van de tabel is dat wij elke maandag ons gewicht én het verschil met het startgewicht vetgedrukt doorgeven voor de tabel.



Nuttige links:

Eetmeter (a.k.a. Eettrut)

Body Fat Pictures and Percentages

Weight Control Over The Holidays





Tabel 1

Naam 9 jan 16 jan 23 jan 30 jan 6 feb 13 feb +/- Doel 7.Sp 73,8 72,6 73,6 73,4 73,7 73,4 -2,6 75,0 8.Plukkie 63,3 63,3 63,0 60,0 9.Koolmeesje 77,0 75,5 75,4 76,2 75,2 -1,0 74,5 10.Matisse 64,5 66,0 65,0 60,0 21. Sapo 69,5 69,1 68,9 68,5 68,3 68,3 -1,8 68,0 22.Gisele B. BMI 17,6



Tabel 2

Naam Mtr Start 6 jan 2014! BMI 1 sep 2014 BMI +/- Doel 7.Sp1.77 76,0 73,4 23,4 72,5 23,1 -2,6 72,0 8.Plukkie 1.62 62,8 62,2 23,7 63,0 23,9 -0,6 60,0 9.Koolmeesje 1,76 88,0 88,0 28,4 73,5 23,7 77,0 10.Matisse 1.72 63,4 60,0 21. Ambition 1.72 68,0 62,0 22. Sapo 1.72 70,1 -0,3 68,0 21.Gisele B. 1.80 57,0 17,6



SP = Sophiepapa

Koolmeesje = Koolmeesje123



*N.B. Enig voorbehoud met betrekking tot het deelnemen in onze tabel is dat je BMI niet lager mag zijn dan 17,6.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond weer? Dan krijg je een kopje-van-kat-smiley :D
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie ook wel eens last van dieet-sleur?

Ik ben (geloof ik?) begin november begonnen en toen kwamen de feestdagen, dus een soort pauze, en nu ben ik sinds begin januari weer goed bezig. Maar de rek begint een beetje uit mijn spanningsboog te raken. Wat ik doe werkt en is fysiek ook wel lange tijd vol te houden, maar het feit dat ik er elke dag mee bezig moet zijn vind ik heel lastig. Haha, dat vindt waarschijnlijk iedereen he, anders waren er niet 10.000 topics over ;)



Anywayz, ik vertel dit niet om te klagen, maar omdat ik dus nu voor mezelf weer even opnieuw op een rijtje wil zetten wat ik eigenlijk wil en hoe ik dat aanpak. Misschien is dit heel saai voor jullie en meer iets voor mn dagboek, lol, maar ik dacht, wie weet voelt iemand anders zich ook zo en wil die ook een soort vernieuwing van intenties afleggen. Miss helpt het tegen de sleur...



OK. Ik wil dus weer graag op mijn oude gewicht komen en daar dan ook blijven. Ik val altijd heel moeilijk af (kom ook moeilijk aan, dus dat is een voordeel) dus moet er echt bovenop zitten. 'Nog maar een kilo' klinkt in mijn oren als 'je moet nu 6 weken heel goed op je voeding letten en elke dag een uur wandelen'. Consequent zijn is denk ik het belangrijkste dus ik probeer het wel een beetje leuk te houden :p Mijn plan voor komende weken is:

- elke dag een uur bewegen (wandelen of fietsen) en 5x/week 10-25 min low impact workout (opbouwen in tijd)

- 3x/week eten bijhouden met app en onder 1600-1700 kcal blijven (rest vd week zelf inschatten maar eet dan vaak vergelijkbaar)

- meer eiwitten en iets minder koolhydraten eten

- 2,5 liter water/dag drinken

- tussendoortjes eten zonder koolhydraten (schijnt te helpen)

- geen snoep/fastfood/alcohol behalve als ik het van tevoren heb gepland en niet vaker dan 1x/week (best wel streng maar ben veel thuis dus het lukt nu wel. En ik geniet extra als ik al een paar dagen weet dat ik bijv taart ga eten :D)



Zo. Voelt een stuk fijner om mijn doelen en plan van aanpak zo zwart op wit te hebben! Ga dit in elk geval zo volhouden tot ik bij mijn streefgewicht ben (nog een kleine kilo), hopelijk gaat het iets sneller nu met deze strakke regeltjes



Hopelijk was dit niet een te egocentrische en saaie post!
Alle reacties Link kopieren
quote:Sapo schreef op 26 januari 2017 @ 19:26:

Vanavond weer? Dan krijg je een kopje-van-kat-smiley :DHelaas, gisteren niet gelukt. Balen. Maar althans heb ik zelfgemaakte popcorn gegeten en geen chips. Dat scheelt weer een dosis "verslavende stofjes". Nu weer in het gareel!
Alle reacties Link kopieren
Sapo, ik heb ook erge last van dieetsleur. Dus ik vond jouw laatste post zeer interessant om te lezen.



Dus je hebt besloten om, als je op jouw streefgewicht bent, niet verder af te willen vallen maar het gewicht te behouden. Ik denk dat dat een goede keuze is.



Jouw plan van aanpak klinkt goed. Alleen zou voor mij elke dag een uur bewegen en dan ook nog 5x per wek een workout wat teveel zijn. Maar ik begrijp dat jij nu in een periode zit waarin je veel tijd voor jezelf hebt, dus dat moet dan lukken. Lastig dat je een soort cvs hebt... hopelijk wordt dat snel beter.



Wat voor tussendoortjes zonder koolhydraten denk jij aan?
Alle reacties Link kopieren
Een vorm van dieetsleur waar ik last van heb is het eten. Wekenlang eet ik groente, rijst en mager vlees of vis. Dat magere vlees is dan in de praktijk tartaar of kipfilet, de rest is al minder mager. Dus groente, rijst en vis/tartaar/kipfilet. Elke week weer. Daar krijg ik dus genoeg van. Dat kan ik afwisselen met aardappelen (stamppot) en af en toe eens wat minder mager vlees (vanavond een blinde vink). Maar in het biologische schap is ook niet zo heel veel keuze qua vlees. Dus het blijft toch vaak meer van hetzelfde. En daar begin ik genoeg van te krijgen.



Pastagerechten met veel kaas, lasagna, gegratineerde ovenschotels.... dat zou de gewenste afwisseling geven en dat vind ik ook erg lekker, maar dat is dus niet mager genoeg. En ik eet liever een berg groente en rijst dan een klein stukje lasagna.... in het laatste geval blijf ik dan honger houden.
Alle reacties Link kopieren
Goed, voor zover mijn klaagronde



Nu ga ik ook eens mijn doel en plan van aanpak opschrijven.



Doel: ik zal komend weegmoment wel weer zwaarder zijn dan vorige keer, helaas. Dus mijn eerste doel is: weer terug naar de 75.4 kg.

Daarna naar de 75.0 kg. Dat is echt mijn mijlpaal. Dan door naar de 74.5 kg; dat zou leuk zijn, maar is niet zo erg als dat niet lukt.



Plan van aanpak:



- De laatste tijd sport ik maar 1x per week. Daar wil ik weer 2x per week van maken.

- Daarbij nog 4x per week wandelen. 1 dag per week hoef ik dan helemaal niks.

- Koolhydraten nog wat minderen, bijvoorbeeld door 1x per week het brood tijdens de lunch te vervangen door een salade, en 1x per week geen rijst/aardappelen bij het avondeten maar nog meer groente.

- Niet vaker dan 2x per week snoepen. Dit doel kan ik ook deze week nog halen! Dinsdag en donderdag gesnoept, dus nu niet meer.



Het voelt inderdaad een stuk fijner om mijn doelen en plan van aanpak zo zwart op wit te hebben! Hup Sapo, we gaan ervoor!
Alle reacties Link kopieren
Hey Sapo. Natuurlijk is het geen egopost. Dit topic is bedoeld om te schrijven over afvallen zonder streng diëten. Het topic leeft veel meer als een ieder zo nu en dan eens post over wat hij of zij tegenkomt op het pad van gezond leven en rustig aan gewicht verliezen. En het is nodig om ook zo nu en dan eens te reflecteren op wat je aan het doen bent, wat er goed gaat en wat je valkuilen zijn.



Je doelen klinken realistisch en gezond. Ik vind dat je echt veel sport. Knap! Consequent zijn zonder jezelf helemaal klem te zetten met regeltjes is denk ik altijd nog de beste optie. Ga er voor! En blijf vooral lekker schrijven hier.



Koolmeesje, jouw dieetsleur is voor mij herkenbaar. Op een gegeven moment is je inspiratie wel op. Ik had dat inderdaad ook met groente en vlees, en ook bijvoorbeeld met ander eten. Ik word bijvoorbeeld al misselijk als ik kijk naar een bak magere kwark, daar heb ik echt te veel van gegeten.



Misschien is het idee om eens echt wat anders te gaan eten? Ik eet bijna geen vlees meer en kook alles zonder pakjes en zakjes. Heb inmiddels heerlijke vegetarische en magere recepten voor nasi, zelf gemaakte curry, zoete aardappelschotels etc. Door zelf te kruiden krijg je een volle smaak en raak je niet zo snel uitgekeken op het eten. Ik vind koken wel leuk, maar heb er weinig tijd voor omdat ik 's avonds niet vroeg thuis ben. Stelregel is dat het binnen 30 minuten op tafel moet staan. Heb nu een aantal basisrecepten die ik snel kan maken.Ook mijn vriend, moeilijke eter, vind het allemaal lekker, dus dat scheelt.



Mooi plan van aanpak heb je geschreven!



Omdat jullie zo goed bezig zijn, ga ik ook eentje opschrijven. Momenteel schommel ik tussen de 65 en 66 kg. Vervelend! Ik voel mij het beste bij ongeveer 62 kg, en ik denk dat dat eerst mijn streefgewicht moet zijn. Er is altijd wel iets te wensen, maar dat is een prima gewicht voor mijn lengte (1.72), waarbij ik er slank uitzie en die bovenbenen die gaan nu eenmaal niet weg. Mijn probleem is dat ik snel uit verhouding raak, gezien al het gewicht van mijn bovenlijf afgaat. Ik heb een breedgeschouderd frame, en krijg snel een botterige rug en borstkas, terwijl er aan mijn sportonderstel ( ) weinig verandert.



Plan van aanpak:

- In mijn middagpauze een rondje wandelen

- Veel water/thee blijven drinken

- Niet stiekeme caloriebommetjes naar binnen harken (honing in Brinta, rozijntjes, nootjes)

- Doorgaan met huidig eetpatroon, maar:

- Eén bord avondeten is genoeg

- Niet op verkeerde momenten op de weegschaal gaan staan (na het avondeten, dag na het sporten)
Alle reacties Link kopieren
Jouw plan van aanpak klinkt ook goed, Matisse. Goed ook dat je realistisch bent over jouw doel (en over jouw bovenbenen ) Veel beter dan jezelf te frustreren met een doel dat toch niet lukt.



Dat van die zelfgemaakte vegetarische gerechten en curry's zonder pakjes en zakjes klinkt goed! Heb jij misschien een recept dat je wil delen?
Alle reacties Link kopieren
Wat een fijne positieve reacties :D En leuk dat het jullie heeft gestimuleerd om ook een fris plan te maken voor komende tijd.



Het klopt dat ik nu zeeën van tijd heb om te bewegen (helaas geen zeeën van energie), en regelmatig bewegen is ook heel belangrijk is voor mijn herstel. Maar verder doe ik echt heel weinig, normaal fiets ik elke dag de hele stad door en nu lig en zit ik veel meer. Dat uur wandelen is dus echt noodzakelijk om niet al mijn spierkracht kwijt te raken haha. En sowieso is het ook mentaal goed voor me Ik ben nu ook begonnen met het opbouwen van een heeel lichte workout (youtube) wat goed gaat, ik zit nu op 13 minuten en doe dit nu voor het ontbijt. Qua kcal stelt dit allemaal weinig voor maar dat ik het consequent doe en de fitheid die ik ermee krijg zullen zeker helpen. (Het wandelen doe ik wel deels voor het afvallen maar het 'sporten' doe ik eig omdat ik weer iets sterker wil worden.)



Jullie plannen klinken heel goed en realistisch! 2x/week snoepen vind ik heel netjes! En wandelen tijdens de lunch lijkt me ook fijn, je kan je dan ws ook beter concentreren in de middag



Haha, Matisse nu zie ik een heel gek poppetje voor me met een vierkant bovenlijf en een mega-gespierde ronde kont Ik ben ook 1,72 maar meer curvy, al heb ik hele saaie billen (wel heupen enzo, maar achter vrij plat), zo is het inderdaad nooit goed :P Ik wil graag wat van mijn taille/buik/lovehandles af zodat de vormen die ik heb wel goed uitkomen ;)



Koolmeesje, wat vervelend dat je menu-sleur hebt! Er is echt zoveel lekkers dat toch heel gezond en laag in kcal is! Maar ik snap heel goed dat je niet altijd zin hebt om je daarin te verdiepen. Misschien kun je af en toe 1 nieuw ingrediënt op verschillende manieren uitproberen, dan heb je heel snel best veel nieuwe gerechten die je zonder recept kan maken. Ik maak bijv elke zondag een hartige taart, waar ik dan 2 of 3 dagen van eet/lunch. En ik stop er steeds wat nieuws in of wat restjes. En wat vind je van quinoa of zoete aardappel? Of een soep van verse groenten? Ik wil best eens met je mee denken over makkelijke (snelle!), gezonde maaltijden als je wil, als ik weet wat je zo'n beetje lekker vindt en je ongeveer eet aan hoeveelheden. Ik vind nadenken over eten namelijk heeel leuk, hehe
Alle reacties Link kopieren
quote:koolmeesje123 schreef op 27 januari 2017 @ 16:54:

Wat voor tussendoortjes zonder koolhydraten denk jij aan?



Bijv. gekookt eitje, olijven, ham/kalkoen/vleeswaar, gerookte kip, haring, witte (verse) kaas, rauwe spinazie/sla, omelet met champignons, of een salade van dit alles door elkaar ;)



Ook weinig koolhydraten heeft: avocado, walnoten, cottage cheese, zoetere groenten zoals tomaat, paprika, biet



(Volgens de eetmeter, per portie die ik als tussendoortje zou rekenen.)
Alle reacties Link kopieren
68.5 kg, das -0.4 kg
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat ga jij goed, Sapo! Petje af!



Bij mij gaat het weer even niet goed, morgen meer.
Alle reacties Link kopieren
Zag een interessante bbc docu/mini-serie over een onderzoek naar verschillende methodes om af te vallen: Dieet op maat. Zeker het kijken waard!



Via npo app of

http://www.npo.nl/dieet-op-maat/24-01-2 ... ON_1271766
Alle reacties Link kopieren
@sapo, dieet-sleur haha dat is het juiste woord denk ik! Ik heb er ook last van. Sinds december. Daarvoor ging het hartstikke goed en woog ik onder de 61, nu zit ik weer boven de 63. In december teveel gegeten en nog een nasleep in januari omdat het moeilijk is om de omslag weer te vinden. Maar wat je zegt inderdaad iedereen vindt het waarschijnlijk lastig, anders schreven we hier nu niet ?. Goed plan heb je gemaakt voor komende weken! Hopelijk lukt het je om je daaraan te houden!

Het eerste resultaat is er ook al lees ik! Wat goed! Bijna een halve kg lichter!!



@koolmeesje, jij hebt ook een goed en realistisch plan! Als je dat volgt dan moet het toch wel lukken om weer op 75,4 te komen! Oh dat met eten dat je er op uit gekeken raakt herken ik wel enigszins. Probeer hier ook dingen uit te proberen. Je houdt van veel groente geef je aan, misschien is dit recept wat voor je. Het is heel simpel en gezond! Het originele recept:

380 gram kipfilet (in stukjes, ongekruid)

2 uien,

1 prei

2 paprika’s

300 gram crispy mais (uitgelekt)

2 blikken chilibonen van 400 gram (inclusief het vocht wat erbij zit in het blik).



Ik dacht eerst toen ik het hoorde dat is vast niet lekker, maar alles door elkaar is erg lekker, vind ik! Als wij het maken passen we de verhoudingen wat aan, want anders is het wel veel! 1 blik chilibonen is genoeg en je kunt de rest naar wens aanpassen.



Wij halen veel recepten uit de Appie app. Meestal passen we die naar eigen wens aan door bepaalde producten te vervangen omdat we ze of niet lekker vinden of dat het anders te vet wordt bijvoorbeeld. Misschien kan je daar wat inspiratie vandaan halen. Ze hebben daar ook wel veel recepten die niet zo mager zijn, maar soms helpt het wel om ideeën te krijgen.



@Matisse, jij hebt ook een goed doelen lijstje! Dat moet toch lukken zo!



@sophiepapa, hoe gaat het bij jou? En met het trainen?



Hier ging het niet zo goed. Resultaat nog steeds 63,3 (zelfde als 1 januari). Nou ja gelukkig niet meer dan toen, misschien moet ik het zo zien. Maar het is echt te zwaar, dus er moet echt wat gebeuren. En het ligt 100% aan wat ik eet, niet om hoeveel ik beweeg. Ik heb in totaal in januari ruim 170 km hardgelopen. Daar heb ik toch echt wel wat calorieën mee verbrand. Maar ik heb er ook ontzettend veel naar binnen geduwd.



Op internet vond ik een stroomdiagram op www.miekekosters.nl (de schrijfster van ‘het geheim van slanke mensen’). Deze heb ik uitgeprint en op de koelkast gehangen. Als ik iets wil snoepen en ik naar de keuken loop moet ik van mezelf eerst het schema doorlopen. In het schema beantwoord je vragen die je leiden naar wel of niet eten (rethink). Zo moet je bijvoorbeeld de vraag beantwoorden of je minder dan 1 uur geleden hebt gegeten of dat je minder dan over een uur weer gaat eten. Op basis van de antwoorden kom je dan bij het punt of je mag gaan eten wat je heel lekker vindt en waar je dan echt van moet genieten of dat je er over moet nadenken of je wel echt wilt eten. Het schema lijkt goed, dus deze ga ik even uitproberen. Het is een stukje bewustwording, niet gelijk de la opentrekken en een handje nootjes naar binnen werken, maar eerst het schema doorlopen.



De laatste tijd eet ik weer teveel avondeten en teveel kaas (ook over avondeten). Soms ook meerdere dagen achter elkaar gerechten waar kaas overheen gaat. Dat is ook slecht, dus dit moet anders. Daarnaast merk ik vooral dat wanneer ik alleen thuis ben en ik moet gaan studeren ik daar geen zin in heb en ik dan naar de keuken loop om te eten, soort van uitstelgedrag. Ook slecht. Daarom heb ik net als jullie ook maar een doelenlijstje gemaakt. Heb er geen beweging in opgenomen omdat ik dat genoeg doe (marathonschema). Ik begin eerst met een klein lijstje:



-1 bord avondeten

-1 x per week kaas over avondeten (over pasta bijvoorbeeld) en dan niet overdreven veel

- doordeweeks maandag tm donderdag niet snoepen (hier valt ook onder even snel wat rozijntjes,/nootjes naar binnen werken buiten normale porties om) . Ik eet meestal wel 10/15 gram nootjes per dag, maar heb de neiging om even in de keuken nog wat extra nootjes te pakken en te eten en even later als ik er weer ben nog een paar en zo eet ik dus ongemerkt veel meer dan die 10/15 gram. Hopelijk gaat het stroomdiagram me hierbij helpen!



Eigenlijk wil ik over 10 weken (dan is de marathon) wel graag onder de 62 zitten. Het is toch extra gewicht wat ik nu meezeul en ik voel dat ook. Hopelijk lukt dat met bovenstaande doelen!
Alle reacties Link kopieren
Jeej, wat leuk dat jij ook een vernieuwing van je intenties en plan van aanpak hebt gemaakt! Gek genoeg motiveert het lezen daarvan me al! (Ook bij de plannen van de anderen)



Sowieso vind ik jullie reacties altijd zo fijn en motiverend :D Ik zat eerst bij een ander forum (onder andere naam) en daar hadden ze steeds kritiek, dat ik strenger moest zijn, en toen werd het hele afvallen zo negatief.



Jouw plan klinkt ook heel goed en realistisch. Vooral de kaas vind ik een goeie. En de nootjes kun je miss eens per week in zakjes/bakjes met 1 portie doen? Dan pak je elke dag dat en word je niet verleid door de grotere, volle verpakking. Bewust worden van snacken door zo'n schema vind ik ook een hele goeie. Je weet wat je zwakke momenten zijn en hebt iets bedacht dat je in die momenten helpt, echt supergoed!



Ik ben me wat meer gaan verdiepen in afvallen enzo en heb inmiddels geleerd dat cardio en vooral lange duursporten inderdaad niet echt helpen bij verbranding van vet (relatief tov andere soorten training). Maar het is wel heel gezond om andere redenen, dus zeker mee doorgaan als je je er goed door voelt! En als je je kan houden aan de veranderingen uit je plan, haal je 62 kg over 10 weken wel denk ik!



Ps. Ik was afgelopen weken al vaker soms rond de 68.5 maar op maandag dan niet. Het voelt voor mij dus niet echt als een plotselinge halve kilo eraf, en miss blijft het wel beetje zo volgende week, we zien wel. Ben er iig wel blij mee, maar moet ook oppassen dat het er niet zo weer aan zit. Mijn lichaam vind dit gewicht erg prettig namelijk haha
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal, daar ben ik eindelijk weer. Dit was absoluut geen goede week voor mij, dat spreekt ook wel uit mijn afwezigheid.... En ik was net zover dat ik trots was dat ik oude broeken weer paste, bleh. Maar goed, het is weer weekend, ik ben weer uitgerust, dus ik ga er weer voor!



Deze week woog ik 76,2 kg. +0.8 kg...



Ik vrees dat het komende week niet veel beter wordt....



Sapo, leuk dat je mee wilt denken met nieuwe recepten en Plukkie heeft het eerste recept al gegeven, bedankt daarvoor! Dat ga ik volgende week eens uitproberen.
Alle reacties Link kopieren
Plukkie, jouw plan van aanpak klinkt goed. Lukt het je inmiddels om minder kaas te eten, door de weeks niet meer te snoepen en maar 1 bord avondeten te nemen? Dan gaat het afvallen vast wel weer lukken, jij beweegt zo lekker veel! 170 km hardgelopen...wow....
Alle reacties Link kopieren
Hey koolmeesje, dat kan toch gebeuren?! Jezelf niets verwijten hoor! Je probeert een manier te vinden waarop je zonder teveel wilskracht op gewicht kan komen/blijven, dat is ook best moeilijk en soms gaat het minder goed. Maar supergoed dat je wel blijft wegen en niet je kop in het zand steekt! Die 8 ons is ook heus geen vet dat je er in een week bij hebt gekregen. Nieuwe week, nieuwe kansen (en anders miss keertje niet wegen maandag om demotivatie te voorkomen?)



Na een week mijn nieuwe plan te proberen kwam ik erachter dat ik helemaal niet al die punten kan onthouden! Of ik moet de hele dag ermee bezig zijn, en dat lijkt me niet zo'n goed idee... ;)

Twee puntjes zijn al een gewoonte (bewegen) en ik heb nu 1 punt uitgekozen om me echt aan te houden (3x/week kcal tellen en onder 1600 blijven). Die andere punten (genoeg water, minder koolhydraten) check ik wel regelmatig of ik het heb gedaan, maar ik streef er niet perse naar. Merk dat het anders teveel mentale energie kost.



Ik ben met mijn opbouwschema met workout voor zieken en bejaarden nu al bij 16 min! Maand geleden was ik na 6 min al moe. Yes!

Nu ga ik wandelen, doei!
Alle reacties Link kopieren
@sapo, ik kon niet achterblijven met een plan van aanpak en het werkt meestal wel goed omdat je dan regels hebt om aan te houden ipv maar iets te doen. Het motiveert mij ook als ik die van jullie lees.

Dat andere forum klinkt niet echt gezellig. Je tip over die nootjes is wel een goeie, dat heb ik ook weleens gedaan, maar dat is er weer uitgeslopen. Dat ga ik weer invoeren, bedankt!

Ja klopt voor vetverbranding zijn duursporten niet zo effectief. Al merk ik toch wel dat als ik een tijdje wat minder loop ik me ook wat meer flubby voel. Als ik dan weer meer hardloop dan wordt het allemaal wel weer wat strakker.

Fijn dat je blij bent met je gewicht, dat is belangrijk. En inderdaad goed opletten dat het zo blijft. Dat is al moeilijk (bij mij dan).

Wat goed dat je al vooruit bent gegaan met je opbouwschema! Dat moet goed voelen!

Goed plan om een paar punten te kiezen waarop je focust. Moet ook niet teveel worden anders ben je alleen daar maar mee bezig. En als deze punten gewoonte zijn kun je aan de slag met andere punten. Goed bezig!



@koolmeesje, ben benieuwd wat je van het recept vindt.

Balen van je week! En volgende week wordt niet veel beter geef je aan, kun je misschien dan wat kleine dingen aanpassen voor jezelf zodat het toch wat mee gaat vallen?

Van de km's in januari stond ik zelf ook wel even versteld. Maar het moet wel, nog 9 weken en dan is de marathon al!



Het is me gelukt om (vanaf woensdag, toen heb ik de regels ingesteld) om 1 bord avondeten te nemen. Ik heb di, wo en do niet gesnoept (mijn vriend naast mij op de bank wel). Gisteren naar een verjaardag geweest en wel lekkere taart gehad, maar dat was dan ook een hele lekkere waar ik echt van genoten heb. En het was vrijdag dus het mocht .

En veel minder kaas is ook gelukt, alleen toch twee dagen achter elkaar kaas over eten, maar stukken minder dan normaal.



Vanochtend gewogen en ik woog 63, dat is toch 300 gram lichter. Alle beetjes helpen.
Alle reacties Link kopieren
Lekker bezig Plukkie! Als 1 bord avondeten en matigen met kaas een gewoonte worden waar je aan gewend raakt, val je ws vanzelf al langzaam af komende weken :D



Ik heb gisteren heerlijke koolhydraten-dag gehad met een grote muffin, mega veel fruit, 3 sterke biertjes in de middag (ik had een date) en avondeten zonder groenten, gnagna. De boog kan niet altijd gespannen zijn ;)
Alle reacties Link kopieren
Hi Sapo en Plukkie, bedankt voor jullie positieve berichtjes! Het gaat inderdaad met vallen en opstaan, en als het op alleen wilskracht aankomt ga je inderdaad toch een keer voor de bijl. Hopelijk heb ik hiervan geleerd.



En de afgelopen dagen gaat het weer erg goed! Ik heb weer gewandeld (had ik ook al laten versloffen) en vooral: niet gesnoept. En.... vanmorgen zag ik de 75,4 kg op de weegschaal alweer!! Yesss!!



Plukkie, met dat het volgende week niet veel beter wordt bedoelde ik mijn gewicht van morgen, omdat ik bang was dat het nog teveel zou doorwerken van vorige week. Maar dat blijkt mee te vallen



Wat goed Plukkie dat jij ook netjes niet gesnoept hebt door de weeks, en maar 1 bord avondeten hebt genomen. En je bent al goed bezig met minder kaas. Wij aten voorheen trouwens in het weekend vaak een gebakken ei met kaas erdoor. Die kaas heb ik inmiddels afgeschaft. Dat ei blijft toch wel lekker, en het scheelt ongemerkt toch wel weer wat calorieën.



Sapo, haha, jouw opbouwschema met workout voor zieken en bejaarden! Maar dat maakt niet uit, het gaat erom dat je vooruit gaat en weer wat fitter wordt, dat lijkt me een hele fijn gevoel.

En gisteren had je dus een koolhydraat-dag met jouw date Was het een leuke date?
Alle reacties Link kopieren
Hier is vorige week bijna niets van terecht gekomen:

.



quote:koolmeesje123 schreef op 27 januari 2017 @ 17:10:



Plan van aanpak:



- De laatste tijd sport ik maar 1x per week. Daar wil ik weer 2x per week van maken. Geen 2x, maar 0x gesport

- Daarbij nog 4x per week wandelen. 1 dag per week hoef ik dan helemaal niks. Door de weeks maar 1x gewandeld ipv 4x

- Koolhydraten nog wat minderen, bijvoorbeeld door 1x per week het brood tijdens de lunch te vervangen door een salade, en 1x per week geen rijst/aardappelen bij het avondeten maar nog meer groente. Geen koolhydraten vervangen afgelopen week

- Niet vaker dan 2x per week snoepen. Dit doel kan ik ook deze week nog halen! Dinsdag en donderdag gesnoept, dus nu niet meer. Dit is dan, wonder boven wonder, wel gelukt: ik heb maar 2x gesnoept!
Alle reacties Link kopieren
Mijn plan van aanpak voor komende week:



- 1x sporten.

- De rest van de dagen wandelen tot en met donderdag. Vrijdag vertrekken we namelijk op wintersport.

- 1x het brood tijdens de lunch vervangen door een salade. En het gerecht van Plukkie maken.

- Niet vaker dan 2x per week snoepen. Eigenlijk wil ik maar 1x snoepen.
Alle reacties Link kopieren
68.3 -0.2



Later meer!
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen!



Sapo, superknap dat je je aan je opbouwschema weet te houden. Hoe was je date? En 0,2 eraf. Yaaaay!



Koolmeesje, you rule! Knap dat je minder hebt weten te snoepen en dat je de 75,4 kg weer op de weegschaal zag. Netjes!



En Plukkie, 300 gram eraf en minder gesnoept. Top gedaan!



Heb de afgelopen week de hele week cursus gehad en telkens genoten van de lunch, die gezond, maar voor mij toch wat overvloedig was (volle kaas op brood etc).

Vanochtend heb ik voor het werk (ik werk thuis) eerst maar even 30 km gereden op mijn mountainbike.

Mijn doel voor nu is ook minder snoepen. Heb in maart een happening waar ik wil shinen in een jurkje. Dat gaat toch beter met een paar kg minder. Ik weeg nu 65 kg, op slechte dagen 66 kg. Mijn doel wordt 62 kg, dat is gezond bij mijn lengte en dan ben ik mijn lovehandles weer kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven