Lijf & Lijn alle pijlers

+/-5kg afvallen, we gaan gezellig door

03-01-2014 17:17 3052 berichten
Alle reacties Link kopieren
"Mijn bedoeling is om af te vallen zonder een dieet te volgen. Ik wil afvallen door meer te sporten en gezonder te eten. En vooral me niet continue schuldig voelen wanneer ik wel een keer een boterham met hagelslag of een ijsje neem. Kleine stapjes zetten om zo een gezondere levensstijl te ontwikkelen en VAST te houden. "



Gottya schreef ons uitgangspunt in de allereerste OP van +/- vijf kilo afvallen vanaf 12 april, wie doet er mee?:



Wil je meedoen met de tabel? Schrijf gezellig met ons mee, geef 2 weken achtereenvolgens je gewicht door op maandag hier op dit topic en als je BMI niet lager is dan 17,6 zet ik je gegevens in de tabel.



De bedoeling van de tabel is dat wij elke maandag ons gewicht én het verschil met het startgewicht vetgedrukt doorgeven voor de tabel.



Nuttige links:

Eetmeter (a.k.a. Eettrut)

Body Fat Pictures and Percentages

Weight Control Over The Holidays





Tabel 1

Naam 9 jan 16 jan 23 jan 30 jan 6 feb 13 feb +/- Doel 7.Sp 73,8 72,6 73,6 73,4 73,7 73,4 -2,6 75,0 8.Plukkie 63,3 63,3 63,0 60,0 9.Koolmeesje 77,0 75,5 75,4 76,2 75,2 -1,0 74,5 10.Matisse 64,5 66,0 65,0 60,0 21. Sapo 69,5 69,1 68,9 68,5 68,3 68,3 -1,8 68,0 22.Gisele B. BMI 17,6



Tabel 2

Naam Mtr Start 6 jan 2014! BMI 1 sep 2014 BMI +/- Doel 7.Sp1.77 76,0 73,4 23,4 72,5 23,1 -2,6 72,0 8.Plukkie 1.62 62,8 62,2 23,7 63,0 23,9 -0,6 60,0 9.Koolmeesje 1,76 88,0 88,0 28,4 73,5 23,7 77,0 10.Matisse 1.72 63,4 60,0 21. Ambition 1.72 68,0 62,0 22. Sapo 1.72 70,1 -0,3 68,0 21.Gisele B. 1.80 57,0 17,6



SP = Sophiepapa

Koolmeesje = Koolmeesje123



*N.B. Enig voorbehoud met betrekking tot het deelnemen in onze tabel is dat je BMI niet lager mag zijn dan 17,6.
Alle reacties Link kopieren
Ben net terug van een uur Pilates/Kettlebel training. Wat is dat pittig! Ik voel nu spieren waarvan ik niet eens wist dat ik ze had!

Gisteren ook nog vier uur gegolfd, half uur heen en terug gefietst en half uur dagelijkse wandeling met de hond in pittig tempo. Kortom: flink bewogen. Volgens de eetmeter 1800 kcal gisteren en vandaag 750. Die 1800 lijkt me veel en die 750 weinig. Maar goed, ik merk wel dat alle spieren flink worden gebruikt, dus ga vandaag maar eens extra vis eten. Kabeljauwfilet op volkorenbrood voor de lunch. Dat lijkt me wel wat. 'k Zat afgelopen week nog steeds op 1500 Kcal. Kom vandaag daarboven met de extra vis. Geen probleem met al dat bewegen, lijkt me.

Volgens de eetmeter mag ik tussen de 2300-2600 Kcal eten. Dan zit ik met 1800 Kcal nog steeds goed.

Ik ben benieuwd wat de weegschaal maandag aangeeft. Misschien wel zwaarder door spieroefening. We gaan het zien. Het niet tussendoor meten geeft me sowieso lekker rust. Deze nieuwe lifestyle bevalt me wel. Ook de aanwijzingen van de Pilates-juf om rechterop te gaan staan (buik in - borst vooruit - lange nek en rug) geven een nieuw gevoel. Soms lijkt het wel alsof ik in een ander lichaam zit.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen gefeliciteerd met haar gewichtsverlies !! We gaan lekker

En dat sporten... Jeetje echt respect hoor. Ik vind persoonlijk wel dat je redelijk

weinig calorieën binnen krijgt wandelen_afvallen.. Zeker bij zoveel sporten. Maar

misschien werkt dit voor jou het beste



Ik heb een mega stap gezet vandaag.. Ik ben naar de sportschool geweest

Vond het heel spannend want ik schaam me echt rot tussen mensen die wel een goede

conditie hebben en slank/gespierd zijn.. Maar het viel reuze mee. Ik was samen met een goede

vriendin en de mensen daar waren echt totaal niet afgetraind.. Heel laagdrempelig.



Qua eten een iets mindere week gehad.. 2 uitschieters; 1x uit eten en 1x naar de Mac.

Ja.. Redelijk beroerd. Maar de andere tijden wel echt gezond gekozen dus hopelijk

valt het nog mee.



Ook een andere drastische beslissing gemaakt. Ik ga stoppen met mijn baan en ben

nu druk aan het solliciteren. Die stress (en daarbij lichamelijke ongemakken) ben ik spuugzat.



Op naar een frisse start
Alle reacties Link kopieren
Dappere keuze, apple89, een nieuwe baan. Geeft weer een hoop onzekerheid. Ik zou het zeker doen, als je gestresst raakt op je werk. Burnout is echt het laatste wat je wil.



Ik vind 1500 Kcal ook erg weinig, maar 'k hoef er mijn best niet voor te doen. Verminder bewust de hoeveelheid vetten en zorg dat ik voldoende eiwitten en koolhydraten binnenkrijg. Ik sport drie dagen in de week intensief, voor de rest valt het mee. Alleen tempo-wandelen. Ben nu een ruime week zo bezig en kijk de komende weken hoe het uitpakt. In elk geval heb ik geen honger, wel opletten dat ik niet slapjes wordt. Dat had ik vanmorgen even toen ik terugfietste van de Pilates-training. 'k Had weliswaar van tevoren twee volkoren boterhammen gegeten, maar dat was maar net toereikend.
Alle reacties Link kopieren
Ik verwacht eigenlijk niet dat het weken duurt voordat je ervaart dat het te weinig is. 1500 is prima om af te vallen zonder sporten. Maar met sporten zal je meer nodig hebben...



Vanavond 13km gelopen bedoeling was de helft, maar ik ben na het uit eten naar huis gelopen ipv de bus, dus heb de calorieën van de spaghetti meteen verbrand
Alle reacties Link kopieren
En toen stiekem vanochtend even gewogen... en weer 300 gram lichter. Het heeft even geduurd & het gaat nog steeds langzaam, maar de cijfers dalen in ieder geval
Alle reacties Link kopieren
Lekker bezig Pinaco! Gewoon doorgaan met wat je nu doet, dan komt het resultaat vanzelf



W_a, jij bent ook goed bezig zeg! Lekker fanatiek. Pas inderdaad wel op dat je niet te weinig kcal binnenkrijgt, want dat kan je metabolisme vertragen en als je dan weer wat minder gaat sporten (blessure kan iedereen overkomen) kun je zelfs weer aankomen terwijl je nog steeds weinig eet. Ik weet natuurlijk niet wat je normaal altijd at, maar in het algemeen kun je beter iets minder koolhydraten eten dan vetten. Als je lichaam koolhydraten verbrandt kan het namelijk niet tegelijkertijd vet (van je lichaam) verbranden. En als je lichaam meer gewend raakt aan het verbranden van vet (uit eten) zal het ook gemakkelijker lichaamsvet verbranden. Dat vetvrij eten goed is voor de lijn is een beetje een mythe die maar niet de wereld uit wil. En onverzadigde vetten zijn ook nog eens heel gezond, dus noten, vette vis, avocade olijfolie etc zijn juist goed om te eten! Ik denk dat een portie daarvan per dag heel goed zou zijn voor jou, dan krijg je meteen iets meer kcal binnen. Op de langere termijn val je daar denk ik meer /blijvend mee af
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een beetje een rare week. De weegschaal schommelt extreem, waar ik me niks van aantrek verder, maar het komt wel door mijn onregelmatige eetgedrag. Eerst moest mijn lichaam bijkomen van het feestje, toen ging ik weer braaf volgens mijn regeltjes leven en woog ik minder dan ooit, maar afgelopen twee dagen ging het niet zo goed en vanochtend woog ik weer 1,5 kilo meer. Het nummer maakt me niet zoveel uit hoor, maar wilde toch even vertellen over laatste dagen:



Ik ben dus al ruim een jaar aan het herstellen van een soort chronische vermoeidheid/hersenschudding, wat heel langzaam maar best goed gaat. Maar soms doe ik toch iets teveel en dan crash ik soms volledig. Meestal voel ik dit fysiek maar ik heb ook wel aanleg voor ernstige stemmingswisselingen en depressieve klachten. En vrijdagavond raakte ik opeens in zo'n bui en ik was vrij wanhopig op zoek naar iets om de pijn te verdoven. Ik wist dat het maar een bui was, dus ik wilde niet allemaal gekke dingen gaan doen, dus uiteindelijk heb ik gebinched op gojibessen (en wat noten), haha! En gisteravond ging dat door. Ik weet niet hoeveel ik heb gegeten maar heeeeel veel! Ik was ook te moe voor beweging, heb alleen één ommetje naar de viswinkel gemaakt. Verder wel gezond gegeten, maar ook een beetje raar en onregelmatig. Vandaag wel weer goed bezig met eten, beweging ga ik rustig aan doen. Ik wil zo graag lekker bewegen maar moet oppassen dat het niet teveel is, want dat raak ik steeds verder van huis.. Verder gaat het weer goed met me hoor, het viel gelukkig mee, de neerslachtige bui hield niet aan
Alle reacties Link kopieren
Dank Sapo.



Op deze site staat juist dat ik op voldoende koolhydraten moet letten wanneer ik sport. Ik zorg nu voor een gebalanceerde maaltijd (30 en% vet, 20 en% eiwitten, 50 en% Koolhydraten). Op sportdagen doe ik wat extra eiwitten in de vorm van vis. Zoetigheid beperk ik tot beleg en toetje en dan zit ik - tezamen met de avondmaaltijd - al aan mijn tax wat betreft vetten.



Het vertragen van het metabolisme zijn de meningen verdeeld, heb ik gemerkt. Tijdens mijn zoektocht kwam ik verschillende artikelen tegen (oa voedingscentrum) waarin gesteld werd dat er geen wetenschappelijke bewijzen voor zijn. Hoe dan ook merk ik er niet veel van. Ik voel me fit en sterk door al het bewegen en heb geen honger. Ik eet meer dan genoeg voor mijn gevoel. Waaraan zou je zo'n vertragend metabolisme moeten merken?
Alle reacties Link kopieren
Pinaco en W_A: lekker bezig zeg! Hier gaat het ook goed, al heb ik afgelopen week minder bewogen dan ik wilde. Ben blijkbaar wel steeds in beweging. Dat is het voordeel van het buitenleven, denk ik.



Sapo: wat heftig dat je nog steeds zulke klachten hebt. Ook moeilijk om dan niet over je grenzen te gaan, maar hé, je bent ook maar een mens. Dat gebeurt wel eens. En je 'eetbui' valt dan reuze mee. Waarom heb je de behoefte om op zo' n moment te eten? Is het vullen van een leegte? Ik eet meestal te veel als ik alleen ben of ik mij verveel, ben ik inmiddels achter. In stressvolle periodes wisselde ik periodes van niet kunnen eten af met periodes waarin ik te veel at. Een volle maag verwar je dan met comfort, waar je op zo ' n moment naar op zoek bent.

Als ik zo je berichten lees, ben je wel op de goede weg. Je eet gezond en zet in op bewegen, door middel van een opbouwschema. Keep up the good work!
Alle reacties Link kopieren
Pffff wat een gedoe Sapo! Lijkt me heel lastig, zo herstellen. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Aaah Matisse, dank je voor je lieve reactie! Dat deed me echt heel erg goed gisteren! :D

Pinaco ook bedankt

De behoefte aan zoetigheid was puur om wat endorfine in mn hersenen aan te maken, soort troosteten. Het is geen gewoonte hoor, maar toen het enige dat een klein beetje hielp. Naja, beter dan alcohol of heroine in elk geval! ;)

Het gaat gelukkig weer veel beter mentaal, fysiek nog beetje slapjes, maar wel uit bed. Heb ook weer frisse zin in gezond leven, soms heb ik daar een mindere periode juist voor nodig
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te horen dat de goede moed terug is!



Ik ben bezig met een tocht van 26km. Heb 16,5 achter de rug & ben de goede moed een beetje kwijt. Wat een klere eind
Alle reacties Link kopieren
Even stoppen?



Dapper hoor!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gehaald, gelukkig. 25 km in 5 uur. Dus ik doe vandaag helemaal NIKS meer
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Pinaco! Indrukwekkend.



Gisteren heb ik een klein uur fanatiek gesquasht. Was na drie dagen sporten (golf, Pilates en squash) fysiek behoorlijk aangeslagen. Vandaag dus rustig aangedaan. Niet meer dan twintig minuten krachtsoefeningen (in plaats van een uur) en drie kwartier op tempo gewandeld. Dat lopen geeft me nog het meest een fit gevoel, merk ik.

Buik begint te slinken, heb ik de indruk. Morgen (maandag) zien of dat ook in gewicht tot uiting komt. Broek zit niet losser, maar dat kan met de spieren te maken hebben. Die krijgen een flinke oplawaai van de workouts. Wel heerlijk om te doen, ook al ben ik flink vermoeid naderhand.
Alle reacties Link kopieren
Nieuw gewicht: 85,5 kg!



EDIT: Vorige week 86 kg
Alle reacties Link kopieren
quote:Wandelen_afvallen schreef op 20 maart 2017 @ 09:11:

Nieuw gewicht: 85,5 kg!Mooi! Wil je het verschil met vorige week erbij zetten? Dat kan niet iedereen van elkaar onthouden
Alle reacties Link kopieren
Ikke 67.8 kg, precies tzelfde als vorige week. Maar ben optimistisch over komende week!
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinaco schreef op 19 maart 2017 @ 17:24:

Ik heb het gehaald, gelukkig. 25 km in 5 uur. Dus ik doe vandaag helemaal NIKS meer Petje af hoor!
Alle reacties Link kopieren
Heel goed, Wandelen_afvallen! Een halve kilo eraf, yes!!



Sapo: goed bezig meissie. Zeker nadat je je vorige week zo down hebt gevoeld

Zo zie je maar dat je ook met wat uitschieters best op gewicht kunt blijven! Nu weer lekker in het gareel en binnenkort op vakantie, heerlijk hoor!



Ik woog 74,1 kg. Dat is +0,4 kg. Dik tevreden mee. Alles onder de 74,5 is onder mijn streefgewicht!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het trouwens een heel goed idee vinden om de tabel zelf bij te kunnen werken met een gezamenlijke login. Want ik mis de tabel echt.
Alle reacties Link kopieren
@Sapo; Wat naar dat je je soms zo rot voelt. Knap van je dat je het gezond eten/sporten dan toch

weer kunt oppakken. Daar heb ik echt respect voor!

@Pinaco; Jeetje wat een prestatie zeg !! Echt heel erg knap.

@Wandelen_afvallen; Gefeliciteerd met je resultaat



Ik ben vanmorgen weer naar de sportschool geweest, heerlijk bezig geweest. Heb het weekeind

iets teveel 'genoten' dus het was ook weer even nodig. Ik heb alleen een beetje moeite met

elke maandag wegen omdat ik afgewisseld bij mn ouders en schoonouders woon nu nog.

Ik ga er volgende week maandag weer op.
Alle reacties Link kopieren
Zodra ik er energie voor heb, ergens deze week hoop ik, wil ik wel een account maken en een vervolg topic.



Apple, geen probleem hoor. Je kan ook op een andere dag wegen als dat beter uitkomt (en dan op maandag doorgeven is miss wel handig voor t overzicht), of om de week

En bedankt voor je lieve compliment! Zo had ik er zelf nog niet eens naar gekeken, misschien doe ik dat inderdaad best goed Sowieso iedereen bedankt voor de lieve opmerkingen, gek hoe anonieme forumreacties je toch zo positief kunnen raken



Koolmeesje, lekker bezig! Heb je jezelf al beloond (niet met eten haha)? Wel doen hoor, successen moet je vieren :D Ik heb een nieuw badpak gekocht, ok al tijdje geleden maar de grootste beloning is dat ik 'm nu ook echt mooi vind staan :D (niet eens omdat ik er zooo anders uitzie, maar omdat ik ietsje meer zelfvertrouwen heb nu ik ietsje slanker ben haha)
Alle reacties Link kopieren
@Pinaco, nog bedankt! En ja ik moet mezelf nu misschien niet teveel richten op afvallen, dat komt na de marathon wel weer (hoop ik). Wat ben jij goed bezig met lopen! Knap dat je 5 uur (!) hebt gelopen! En ook netjes in die tijd de 25 km! En ook weer wat lichter, gaat helemaal de goede kant op!



@W_a, wat ben jij goed bezig! Lekker veel bewegen en en halve kilo minder! Ga zo door!



@Apple89, wat goed dat je al twee keer naar de sportschool bent geweest! Dat is een goeie stap en aangezien het mee viel zal het vast makkelijker zijn om vaker te gaan. Als je huidige werk voor zoveel stress en ongemakken zorgt dan is het denk ik een goede beslissing om ander werk te zoeken. Het is wel weer een stap. Goed dat je die keuze hebt gemaakt. Hopelijk vind je snel wat leuks!



@Sapo, jeetje, wat heftig waar je last van hebt. Dat is niet niks. Lijkt me ook heel lastig, je moet er constant rekening mee houden dat je niet teveel doet. Fijn dat het nu weer beter gaat. En op gewicht gebleven, dat is ook netjes toch!



@Koolmeesje, wat fijn dat je met een + deze week nog steeds onder je streefgewicht zit! Goed hoor hoop dat ook ooit eens mee te maken nog!



Hier gaat het wat minder, maar zoals Pinaco al zei moet ik me nu vooral richten op goed eten en niet zozeer op afvallen. Heb straks wel energie nodig om die 42 km te rennen. Ik blijf me elke week wegen en probeer doordeweeks niet te snoepen (maandag en dinsdag gelukt). Ik had me afgelopen vrijdag gewogen, toen was ik einde lijk weer onder de 63! Namelijk 62,7! Dat was -0,7 tov dan de week ervoor. Ik had me dag eerder gewogen dan normaal omdat ik weekend weg ben geweest. Heb de 35 km die ik moest lopen in Duitsland gelopen. Het was echt zwaar. Vanaf km 28 zat ik er echt wel doorheen, maar het is uiteindelijk gelukt in 3 uur en 27 minuten. Best tevreden over de tijd. Verder betekend weekendje weg toch wel slecht eten. In de auto er naar toe gesnoept (m&m’s en drop fruitduo’s) en op zaterdag en zondag uit eten met lekker toetje. Tja dan tikken de calorieën wel aan natuurlijk. Ik dacht vanochtend, ik ga even tussentijds wegen (omdat ik maandag en dinsdag een goede dag had), maar dat had ik misschien toch beter niet kunnen doen, want ik zat gelijk weer op 63,3 kg. Denk door het weekend. Maar goed het was geen officiele weegdag dus deze mag ik vergeten en ik moet me er zowieso nu even niets van aantrekken.
Alle reacties Link kopieren
Toch een mooi cijfer op je echte weegmoment!!



Ik heb lopen "ruziën" op m'n werk, energievretende discussie gehad. Heb daardoor 2 dagen op rij minder goed gegeten (rosé, chips, sushi, ijs), maar dat is nu weer afgelopen. Maandag nog niet gewogen omdat ik echt enorm opgeblazen ben. Eerst maar even 'normaal' worden en dan weeg ik later deze week of as maandag weer.



Met m'n wandeling zondag veel te weinig gegeten en gedronken waardoor ik naderhand slecht heb lopen bunkeren. As zondag staat er 30km op de planning. Heb me nu wel ingelezen op voeding bij lange afstanden, dus ga me beter voorbereiden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven