Lijf & Lijn alle pijlers

+/-5kg afvallen, we gaan gezellig door

03-01-2014 17:17 3052 berichten
Alle reacties Link kopieren
"Mijn bedoeling is om af te vallen zonder een dieet te volgen. Ik wil afvallen door meer te sporten en gezonder te eten. En vooral me niet continue schuldig voelen wanneer ik wel een keer een boterham met hagelslag of een ijsje neem. Kleine stapjes zetten om zo een gezondere levensstijl te ontwikkelen en VAST te houden. "



Gottya schreef ons uitgangspunt in de allereerste OP van +/- vijf kilo afvallen vanaf 12 april, wie doet er mee?:



Wil je meedoen met de tabel? Schrijf gezellig met ons mee, geef 2 weken achtereenvolgens je gewicht door op maandag hier op dit topic en als je BMI niet lager is dan 17,6 zet ik je gegevens in de tabel.



De bedoeling van de tabel is dat wij elke maandag ons gewicht én het verschil met het startgewicht vetgedrukt doorgeven voor de tabel.



Nuttige links:

Eetmeter (a.k.a. Eettrut)

Body Fat Pictures and Percentages

Weight Control Over The Holidays





Tabel 1

Naam 9 jan 16 jan 23 jan 30 jan 6 feb 13 feb +/- Doel 7.Sp 73,8 72,6 73,6 73,4 73,7 73,4 -2,6 75,0 8.Plukkie 63,3 63,3 63,0 60,0 9.Koolmeesje 77,0 75,5 75,4 76,2 75,2 -1,0 74,5 10.Matisse 64,5 66,0 65,0 60,0 21. Sapo 69,5 69,1 68,9 68,5 68,3 68,3 -1,8 68,0 22.Gisele B. BMI 17,6



Tabel 2

Naam Mtr Start 6 jan 2014! BMI 1 sep 2014 BMI +/- Doel 7.Sp1.77 76,0 73,4 23,4 72,5 23,1 -2,6 72,0 8.Plukkie 1.62 62,8 62,2 23,7 63,0 23,9 -0,6 60,0 9.Koolmeesje 1,76 88,0 88,0 28,4 73,5 23,7 77,0 10.Matisse 1.72 63,4 60,0 21. Ambition 1.72 68,0 62,0 22. Sapo 1.72 70,1 -0,3 68,0 21.Gisele B. 1.80 57,0 17,6



SP = Sophiepapa

Koolmeesje = Koolmeesje123



*N.B. Enig voorbehoud met betrekking tot het deelnemen in onze tabel is dat je BMI niet lager mag zijn dan 17,6.
Alle reacties Link kopieren
@menn91 ik vind het juist wel slim om kleur stapjes te nemen. Zo kan je wat sneller je doel bereiken en dat motiveert ook weer.



@sophiepapa precies wat je zegt. Ik wil mezelf inderdaad ook wat lekkers gunnen af en toe. Op het moment dat ik san iets lekkers eet, kan ik wel redelijk maat houden. Maar de dag erna wil ik dan ook weer iets lekkers, de dag daarna ook weer.



Nu heb ik extra pure chocolade gekocht. Die van 72% cacao. Mocht ik iets lekkers bij de thee willen, kan ik daar 1 of twee blokjes van pakken. Schijnt als je dat met mate eet, best wel ok te zijn. Wat ik wel lastig vind is om lekker en gezond broodbeleg te vinden. Heb nu al wel een blikje tonijn voor op brood, doe ok daar tomaatjes, wat zilveruitjes en/of augurk door. Dag is nog wel lekker, maar verder dan dit en 30+ kaas en kipfilet en af en toe een beetje pindakaas, kom ik niet. Ik hou nl van chocopasta op brood. Wat eten jullie op brood? En als tussendoortjes?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan morgen niet wegen, want ik ben vanavond/vannacht niet thuis, dus mijn gewicht mag alvast ingevoerd worden: 82 kg



tv-fanaat: Mijn broodbeleg is vaak mager, maar soms niet. Als ik ga voor zoet (en calorierijk) beleg, dan laat ik een tussendoortje achterwege of ik kies dan voor komkommer of gesneden paprika.

Mijn broodbeleg: rosbief, kipfilet met kruiden, filet americain of ossenworst. Ik hou van appelstroop, dus mijn ontbijt bestaat altijd uit 2 boterhammen met appelstroop.
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal!



Ook ik wil graag meedoen.



Ik ben 1.73 en weeg 77 kilo.

Ben door gezonder te eten 2 kilo afgevallen. Ik ga dus zo door!!
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mag ik ook mee schrijven op dit topic? Ik ben afgelopen jaar 6,3 kilo afgevallen. Maar ik zou graag dit jaar weer hetzelfde proberen. 5 kilo lijkt me een mooi doel. Ik ben 1,64 en weeg 73 kilo.
Alle reacties Link kopieren
Ohjah! Appelstroop! Dat is wel een goeie. In ieder geval zoet. Ik probeer veel te variëren met tussendoortjes, maar ik blijf dat lastig vinden. Ik ben allergisch voor veel fruit. Ik eet nu mandarijnen, (niet teveel) appels en bananen, mueslibolletjes, rijstewafels met pure chocolade, soms een handje nootjes, snoep tomaatjes of komkommer. Nog meer suggesties? Ik wil graag namelijk veel afwisselen zodat ik het ook beter volhoud. Wegen we elke maandag?
Alle reacties Link kopieren
Ja! Nieuw jaar nieuw topic, wat goed! Ik had rond kerst even weeg-vrij genomen, maar vanaf maandag ben ik weer van de partij!



Allereerst de beste wensen voor iedereen, dat we in 2014 maar wat overtollige kilootjes kwijt mogen raken op een gezonde manier!

Leuk ook allemaal nieuwe mensen, ik ga zo even goed de stukjes doorlezen.



Morgen weer eerste weeg moment sinds 2 weken, ben benieuwd. Tijdens kerst opgepast door in ieder geval 1 stuk taart te nemen in plaats van 2, en te stoppen met eten zodra ik me vol voelde. Ben benieuwd at dat heeft opgeleverd!

Verder heb ik gisteren 7,5 km hardgelopen (bleef altijd rond de 5 km zitten) waar ik enorm trots op ben, en heb ik me met een vriendin ingeschreven voor een les op de sportschool. Nu dus echt 2x per jaar gaan sporten (nam ik me al eerder voor, maar nu werk technisch ook eindelijk een rooster dat het kan), en op mijn eten en snoepen letten. Ben benieuwd wat dit jaar gaat brengen!
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen. Ik reageer nu even mobiel. Het is nu hier zonnig weer en ik heb vanochtend een wandeling gemaakt met mijn familie.



Later zal ik op jullie posts reageren en nieuwe leden aan de tabel toevoegen.



Prettige zondag allemaal!



Ereleden:

1.Gottya2.Maja3.Ikkuzzz4.Didi5.Flint
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal! Hopelijk heeft iedereen een goede, gezonde zondag vandaag!



@plukkie

Wow, wat ben je goed afgevallen vorig jaar zeg! Jammer dat er weer wat bij zit… Gaat snel he? Hopelijk kunnen we hier de motivatie vinden voor die laatste loodjes. Ik eet zelf eigenlijk nooit allbran, maar ik heb naar de nutrition facts gekeken online, en is juist hartstikke goed volgens mij. Het is ietwat aan de hoge kant voor koolhydraten, en ik denk dat een teveel daaraan op een dag niet goed is, maar je hebt wel koolhydraten op een dag nodig en dit zijn de goede. In een portie zit namelijk 10gr vezels. Prima spul lijkt mij. Beterschap nog. Voel je je vandaag al weer wat beter?



@tvfanaat

Broodbeleg vind ik ook een moeilijke keuze…. Ik ben sowieso niet zo'n broodeter, dus ik eet voor de lunch vaak een (spinazie)salade, met tomaat en ui en dan wat ik verder nog in de koelkast heb liggen. Vaak houd ik wat van de groente van de vorige avond apart, wat er dan koud doorheen gaat. Of ik kook/bak een ei. Wat kalkoen erbij, pijnboompitjes en/of pompoenpitjes, beetje fetakaas. Heerlijk! Als ik brood eet, eet ik het trouwens vaak ook met een halve avocado en tomaat (evt wat feta, als het in huis is) met peper en een beetje zout. Avocado is wel veel kcal, maar zijn de goede vetten dus eens in de zoveel tijd is dat gezond om te eten.

Hopelijk heb je hier wat aan



@mango12

Respect, 7,5 km hardlopen! Hoe lang doe je erover? Ik heb ook een blauwe maandag hardgelopen, maar ik liep helemaal niet hard eigenlijk…. Ik jogde. Mijn man ging een keer mee en zoef, weg was ie. Ik loop/jog nu op de loopband op de sportschool 5km en daar doe ik dan 3 kwartier over. Ik zou wel willen dat ik sneller was. Had me voorgenomen als ik onder de 30 minuten zou zitten, ik me in zou schrijven voor een 5K race, maar zover is het dus nooit gekomen… Hoe heb jij het opgebouwd?
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Alle reacties Link kopieren
@ Iris, hardlopen doe ik voor de lol. Tijd maakt me weinig uit, als het maar lekker gaat. Ik ben ook begonnen met 5km net onder de 45 minuten. Ik loop nu de 5km zo rond de 35 minuten. Om te variëren en toch te proberen om sneller te lopen, doe ik 1x per week een intervalles. Vandaag heb ik bijvoorbeeld 6 keer 3 minuten op een hoger tempo gelopen dan mijn gewone tempo. Tussen de blokjes nam ik 1,5min wandelpauze. Een half uurtje hard werken noem ik dat



En met een man hardlopen is helemaal niet leuk! Ik heb wel eens zo'n intervaltraining gedaan met mijn man, maar dat was niet sfeerverhogend (vanuit mijn kant). Ik met mijn tong op mijn schoenen en hij vraagt na een half uur wanneer de training gaat beginnen
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
Alle reacties Link kopieren
--
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook 18x een minuut doen, hè? En je moet in de intervalminuten ook niet het maximum lopen van wat je kunt. Je moet die laatste minuut ook nog kunnen rennen
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
tv-fanaat : Fricandeau, Rosbief, Appelstroop schijnt ook niet heel slecht te zijn?
Alle reacties Link kopieren
@iris72 die spinazie salade is ook wel een idee. Is niet zo veel werk om voor te bereiden. Ik eet namelijk ALTIJD brood als lunch en wil dt graag afwisselen.



En verder jeetje hardlopen! Heb ik respect voor zeg! Ook met wat kouder weer rennen jullie gewoon? Ik sport twee keer in de week in de sportschool. Eerst deed ik drie keer per week, maar vond ik erg stressvol om in te plannen. Ik doe daar xco, bodyattack en ga weer beginnen met bodypump. Wat doet de rest voor een sport?
Alle reacties Link kopieren
quote:tv-fanaat schreef op 05 januari 2014 @ 17:59:

En verder jeetje hardlopen! Heb ik respect voor zeg! Ook met wat kouder weer rennen jullie gewoon? Ik sport twee keer in de week in de sportschool. Eerst deed ik drie keer per week, maar vond ik erg stressvol om in te plannen. Ik doe daar xco, bodyattack en ga weer beginnen met bodypump. Wat doet de rest voor een sport?Daarom doe ik aan hardlopen
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
Alle reacties Link kopieren
Welkom sam1985, emma08 en tv-fanaat! Gezellig!



Oh leuk nog meer hardlopers :-). Doe ik ook. Helaas ben ik geblesseerd geraakt en moet ik nu weer langzaam opbouwen. Ik zat op 17 km hardlopen met een snelheid van 10 km per uur. Ik was aan het trainen voor de halve marathon in maart. Maar nu moet ik weer schema volgen met wandelen tussendoor. De minuten die ik hardloop mag ik ook niet op mijn oude tempo doen, maar een stuk langzamer. Heel frustrerend! Hardlopen is zo verslavend! Ik wil gelijk weer meer, maar rustig aan doen nu. Omdat ik wat ziekjes was heb ik niet meer gelopen, maar als ik me morgen weer helemaal goed voel (vandaag nog niet op en top) ga ik weer beginnen. Ik probeer dan om de dag te lopen. Met gezond eten erbij zou dat toch wel wat moeten opleveren!



@Florienepien, zo nu al een halve kg eraf? Dat gaat lekker!

Had je vandaag qua eten ook weer een goede dag?



@tv-fanaat, goed om te horen dat die 10 kg van 3 jaar geleden er nog steeds vanaf zijn! Dan ben je goed bezig! Hopelijk kun je er nu weer wat meer af krijgen!



@menn91, je doel in kleine stapjes opknippen is goed denk ik. Naar de 92 toewerken klinkt al veel beter dan gelijk 10 kg afvallen. Ik probeer meestal per kg te kijken. Als ik 64 kg weeg, probeer ik daaronder te komen. Zit ik ergens in de 63 kg dan probeer ik daaronder te komen. 1 kg vooruit kijken is te doen, als ik gelijk aan 5 kg denk, dan denk ik bij mezelf: dat is veel, dat lukt nooit! Voor broodbeleg heb je al flink wat tips gehad zie ik. Ik vind dat ook altijd lastig. Vind ook niet zoveel op brood lekker.



@sam1985, zo dat gaat al goed zeg! Lekker zo doorgaan!!



@Mango12, wat goed dat je 7,5 km hebt hardgelopen! Lekker als je weer even wat verder kan dan dat je al een tijdje doet!



@Iris27, je kan je nu toch ook voor een 5K race inschrijven? Misschien motiveert je dat net wat meer en lukt het daarom om wat sneller te lopen. En inderdaad zoals Florienepien zegt een intervalschema volgen en je er dan echt aan houden. Dan moet het uiteindelijk echt wel lukken denk ik! Daarnaast is het gewoon een leuke ervaring om mee te doen en het voordeel is dat het eigenlijk niet uitmaakt hoe hard je loopt. Eerste zal je toch niet worden (er zijn altijd mensen die het supersnel lopen). En als je vaker aan een loop meedoet kun je in ieder geval proberen je PR te verbeteren. Dus hoe langzamer je em nu doet, hoe makkelijker je em straks kunt verbeteren. En die verbetering zien motiveert dan misschien weer om door te gaan.



Vandaag voel ik me nog niet helemaal op en top, maar het gaat wel elke dag wat beter. Nog naar een verjaardag geweest met veel lekkers op tafel. Ook veel chocola! Maar omdat ik me nog steeds niet helemaal goed voel, moest ik er eigenlijk niet aan denken om dat te eten. Dus niet genomen. Dat is al 5 dagen op een rij niet slecht gegeten. Ik kijk echt uit naar het moment dat ik weer zin heb in chocola! Dan weet ik dat ik weer beter ben!



Morgen weer weegdag! Ik ben erg benieuwd!!
Alle reacties Link kopieren
@ Iris: En als je je in wil schrijven voor een run, doe dan een ladiesrun: tempo ligt lager, en er zijn echt vrouwen die daar 50 of 55 minuten over doen. Je komt dus dan gegarandeerd niet als laatste binnen



@ Plukkie, die halve kilo is gemeten vanaf vorige week zaterdag. Het motiveert wel, maar van mezelf weet ik dat ik rustig een halve tot een hele kilo schommel per week. Dit kan ook net toeval zijn. Vandaag had ik een vastendag, dus een goede dag gehad. Het gemakkelijke aan een vastendag vind ik dat ik weet wat ik neem en ik wil niks meer dan dat. (groentesap, bouillon en een avondmaaltijd). Ik kan me daar altijd goed aan houden.



Wat erg lijkt me dat zeg, ben je in opbouw naar een halve marathon, krijg je een blessure! Maar fijn dat je ondertussen weer mag opbouwen. Waar heb je last van?
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
Alle reacties Link kopieren
@ Florienepien, laten we hopen dat je komende week niet terugschommelt qua gewicht! Motiveert zeker!

Wel fijn dat je zo'n goede houvast hebt aan de vastendag!



Heb last van mijn scheenbeen (shin splints). Dit is een overbelastingsblessure wat bij mij waarschijnlijk is veroorzaakt door nieuwe schoenen (die bleken achteraf niet goed te zitten).

Het is ook echt niet leuk, maar ik probeer het maar positief te bekijken, voor hetzelfde had ik een blessure gehad waarbij er een x aantal weken of misschien wel maanden rust moet worden gehouden. Ik kan nu in ieder geval nog iets doen. Al haal ik daar niet zoveel voldoening uit. Conditioneel is het nu te makkelijk en na het lopen heb ik nu ook niet echt het gevoel dat ik iets gedaan heb. Maar uiteindelijk kom ik er wel weer!
Alle reacties Link kopieren
--
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me zojuist gewogen en zit nu op 71,6. Even kijken wat het de komende week doet en anders ga ik toch even wat meer eten, want dit is wel heel veel in 4 dagen tijd en niet helemaal de bedoeling,,,,
Alle reacties Link kopieren
Goede morgen,



Vanochtend gewogen: 73,4 kg.

Totaal verschil met startgewicht (76,0 -/- 73,4=) -/-2,6 kg.





Ereleden:

1.Gottya2.Maja3.Ikkuzzz4.Didi5.Flint
Alle reacties Link kopieren
Dag allen,



Ten eerste allemaal de beste wensen voor 2014. Mijn excuses dat ik even 'afwezig' ben geweest. Ik ben erachter gekomen dat een vriendin van me ALS heeft en een andere vriendin heeft een zelfmoordpoging gedaan. Jullie begrijpen dat ik met andere dingen bezig was de laatste tijd.



Dat betekent ook dat ik totaal niet heb gelet op wat ik heb gegeten en gedronken en dus weer terug ben op mijn begingewicht van 59.0 kilo. Maar ja, nieuw jaar, nieuwe kansen, dus weer beginnen bij het begin.



Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
@ Vinatic, Jeetje, dat gaat je niet in de koude kleren zitten.
Alle reacties Link kopieren
Daar schrik ik van Vinatic! Dan ben je inderdaad wel even met je hoofd bij anders dingen. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Ohja, ik heb vanochtend op de weegschaal gestaan. Geen slecht resultaat: 63,7 kg. Dus nu -1,3 kg.



En wat is het hier gezellig druk trouwens! Welkom allemaal :-).
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook graag mee..



Ik ben al een tijdje 'beetje' bezig en ik begon op 63,7 bij een lengte van +- 1.60 (Ik weet nooit precies hoé lang ik nu precies ben).



Ik zit inmiddels op de 62,1 en ik wil met stapjes werken (eerst onder de 60, dan naar 57 en liefste naar de 55kg)



Merk wel dat mijn weegschaal niet helemaal goed werkt, was er vanmorgen 1 keer opgestaan en toen woog ik 62,1 en toen had ik de weegschaal iets verschoven ivm de vloer en toen woog ik opeens 61,7 en later nog 61,1 kg.. Weet niet zo goed wat ik hiermee moet.



Daarnaast lust ik echt héél weinig, daardoor heb ik vaak weinig variatie waardoor ik het snel wil opgeven!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven