Lijf & Lijn alle pijlers

Afval Challenge 2017

01-01-2017 15:13 1869 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan weer door!



(vanuit: "Afval Challenge")



1 plek open - Als de tabel vol is, kun je wel gewoon meeschrijven.



Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.



NaamLengteStartStreefWanneerFebHuidigWeek +/-TotaalBMIJudith1,69m81631-5-'1765,163,7-0,3-17,322,3Woeffie1,70m91,780x89,3880-2,830,4Bloempie1,75m96761-8-'1788,186,7???-0,3-9,328,3Hamaika1,65m86701-7-'177877,8-0,2-8,228,6Twilight1,75m85,775x84,584-0,2-1,727,4Jua1,80m86,675?78,877,2-0,4-9,223,8Femme1,79m83,5751-6-'1779,879-0,8-4,524,7Tailor1,64m67,957,51-5-'1760,559,5??+0,2-8,422,4Suikerbroodje1,72m81,5701-6-'1774,172,9+0,7-8,624,6Nikki1,68m86661-6-'1771,870,9??0-15,125,1Desje1,69m81651-7-'1770,571,3???-0,2-9,725Zwaantje1,73m83751-6-'1782,282,1-0,6-0,927,4Lady1,74m68,662??68,667,6-2,1+1,122,1Karen1,67m71,5601-7-'1764,665,3??+1-6,223,415.lengtestartstreefdatumN/Ahuidigweektotaalbmi

Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft! Je kan er ook altijd weer terug in ;)
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Judith's Afval tips



Algemeen

Mager broodbeleg

Iets minder mager broodbeleg

Snacks/Hapjes deel 1

Snacks/Hapjes deel 2

Snacks/Hapjes deel 3

Food swaps: Cravings

Food swaps: Drinken

Food swaps: Hoofdmaaltijd



Handig:

Via https://cleannutrition.nl/caloriebehoefte-berekenen/ kun je je kcal behoefte berekenen. In de rust, basisbehoefte en wat je nodig hebt om af te vallen of juist om aan te komen, ook met macro's erbij



Je BMI zelf berekenen om door te geven kan hier: https://www.berekenen.nl/bmi



Nog meer tips/ideeën gewenst? Let me know!
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Morgenochtend wordt het eerste weegmoment van het nieuwe jaar, mocht je bij je naam nog een ? zien staan, wil je dan ook die info doorgeven?

BMI berekenen kan evt. hier: https://www.berekenen.nl/bmi



De kolom '2016' wordt elke maand geüpdate voor je laatste weeggewicht die maand.

Kolom 'huidig gewicht' wordt wekelijks (elke maandag) aangepast, met de kolom +/- ernaast voor het gewicht dat je die week aangekomen/verloren bent - gevolgd door een kolom met je totale verloren gewicht.
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik meedoen??ik begin morgen met Sonja bakker
gevonden.

Dus als ik het goed begrijp ga je per maand en per week de resultaten bijhouden?
Gevonden
Alle reacties Link kopieren
Yes Althans, gewoon per week en 1x per maand pas ik de maandelijkse tabel in zodat je ook op de hoogte blijft van je eigen progressie - te enthousiast?



Maloeke: Ja hoor! Mag ik vragen waarom Sonja Bakker?

Wil je je gegevens aanleveren? (lengte, huidig gewicht - dat mag evt. met de weging voor morgen en streefgewicht + streefdatum (als je die hebt)
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Is er nog een plekje vrij? Ik sluit graag aan. Ik heb dit najaar al een poosje gezonder gegeten en ben begonnen met sporten. Nu met de feestdagen zijn er wel wat kilo's terug bijgekomen. Ik wil minimaal 6 kg afvallen.
Alle reacties Link kopieren
Ahhh super!!werkt extra motiverend als je het met een groep doet????..sonja bakker heeft mij 3 jaar geleden geholpen om 11 kilo af te vallen in 3 maanden tijd.Vast eetpatroon en normale maaltijden.Dat is hier het grootste probleem????



1.74 en wegen doe ik morgen???? streefgewicht zal 70 zijn,maar aangezien ik eigenlijk vetpercentage wil verminderen en spier wil vermeerderen ligt dat aan de meting bij de sportschool..mijn doel is 17 juni de strong viking en afgelopen jaar heb ik door middel van buiten sporten 12 kilo kwijt geraakt en de 13 km strong viking gedaan...dus doel is nu de 19...hoge lat maar ik ga er voor
Alle reacties Link kopieren
Sterre; ja hoor, graag ook je gegevens even doorgeven

(lengte, huidig gewicht - dat mag evt. met de weging voor morgen en streefgewicht + streefdatum (als je die hebt)
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Mooi nieuw topic voor al onze nieuwe kansen! Vandaag gaat nog niet heel goed hoor
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Judith, wil je mijn start-huidig-2016 op 62 Kilozetten?

Schreefdatum op 1 mei 2017

Ik ging gisteren wegen en vind het wel een oke gewicht om mee te beginnen.



Dank je wel!



Happy new topic!!
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag nog een site met heel goede tips die ik kan onderschrijven.



8 afslanktips voor de feestdagen
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Haha Karen, hier ook niet echt hoor! Wel net een lekkere gezonde salade gemaakt voor het avondeten, met wat stoofpeertjes, dus niet helemaal een verloren zaak!



Hey Jane! Wij zitten qua gewicht/doel/datum ongeveer in hetzelfde schuitje! Leuk :D

Heb je gegevens in de tabel verwerkt



Leuke/Goede site Retrostar haha, die hadden we voor de feestdagen moeten hebben ;) (al gelden de meeste tips gewoon altijd)
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
quote:judith1107 schreef op 01 januari 2017 @ 15:51:

Sterre; ja hoor, graag ook je gegevens even doorgeven

(lengte, huidig gewicht - dat mag evt. met de weging voor morgen en streefgewicht + streefdatum (als je die hebt)



Ha Judith, fijn en leuk!

Mijn lengte is 1,78 cm en morgen weeg ik me 's ochtends, dat geef ik dan nog door. Ik heb nu even geen idee (bewust 6 weken niet op de weegschaal gestaan)

Mijn streefgewicht op 1 juni as is 73 kg. Dat is niet mijn eindstreefgewicht maar ik ga dan op vakantie. Uiteindelijk wil ik eind volgend jaar 70 kg wegen. Maar we kijken wel waar het naartoe leidt...bij 73 ben ik ook echt al heel tevreden.
Alle reacties Link kopieren
@ maloeke: ja ik ben jaren terug met Sonja bakker ook enorm afgevallen! Van 82 naar 68 kg in een half jaar. Ik heb dat gewicht best een tijd kunnen vasthouden.



Maar na twee kinderen is het in het slop geraakt. Met kinderen is er altijd wel wat lekkers in huis en ik heb minder tijd gehad om te sporten. Dit doe ik nu weer 2 x per week, kracht/cardio in de sportschool. Nu het eetpatroon weer even aanpassen, ik heb me de afgelopen weken gruwelijk misdragen




Gevonden!
Alle reacties Link kopieren
Sterre (haha ik heb helemaal niet gevraagd of je die afkorting oké vind) ik heb je toegevoegd!



Sonja Bakker werkte voor mij totaal niet haha, maar zo zie je maar dat iedereen baat heeft bij iets anders



Yay Evda!!



Ik heb zojuist de 30day fitness challenge app gedownload, elke maand een challenge, bovenop m'n work-outs

Heb een fitness/weightloss bullet journal gemaakt voor mezelf.



Work-outs:

Week 1:

Maandag: 10 min. hoelahoepen, 50 hip thrusts, 100 squats

Woensdag: 20 min. leg magic, 2 min. planken, 25 push-ups

Vrijdag: 30 min. dansen, 50 hipthrusts, 26 push-ups

Zondag: 10 min. hoelahoepen, 100 squats, 5 min. crunches



Week 2:

Dinsdag: 30 min. traplopen

Donderdag: 10 min. hoelahoepen, 100 hipthrusts, 3 min. planken

Zaterdag: 5km hardlopen



Dat wil ik dan wekelijks met 5/10 uitbreiden, of met 1 minuut



Jaja... Planning.
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook heel graag mee!



Ik ben 1.81 en weeg nu 82.5 kilo. Ik zou graag begin juli 76 kilo wegen. Sporten is helaas geen optie voor me maar met wandelen en minder snoepen moet het gaan lukken!
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Morgana, momenteel zitten we vol, maar ik kan je op een reservelijst zetten? (Elke week wordt gekeken of iedereen nog actief mee schrijft/update - een week later nog niets is uit de lijst, zodat het gewoon lekker actief blijft)
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Graag!
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Judith, nee hoor, zeker niet te enthousiast. Het lijkt me zoveel werk voor je
Alle reacties Link kopieren
Ben er ook!!



Heb nog helemaal niet aan streefdatum gedacht. Voor de zomer zou mooi zijn.

Zal ik 01-05-2017 aanhouden zoals meer hier?



Vandaag niks eraan gedaan....in mijn geval veel broodjes op.

Mirgen weer koolhydraatarm.



Ook mijn tip:

http://www.koolhydraatarmrecept.nl/



Vooral krackers vind ik handig, scheelt al heel veel.

Ik moet mij er wel ff voor zetten terwijl het amper half uur werk is incl bakken haha
Ik heb ook weleens Sonja Bakker gedaan, maar ging letterlijk van mijn stokje van de honger. Dat heb ik dus niet lang volgehouden.



Ik moest wel lachen om de site van Retrostar, ik heb alles verkeerd gedaan lees ik



Mijn dochter gaat ook weer meelijnen met mij, dat is echt een goede stimulans. Morgen weer beginnen, ik heb er gewoon weer zin in.
Alle reacties Link kopieren
Jua: Ja, mooie datum. Het is ook niet dat het dan 'moet' hè, maar het is handig wel een einddoel voor ogen te hebben zodat je er wat bewuster mee omgaat, maar het moet wel haalbaar zijn

Ik ben uitgegaan van een kilo per maand bij de keuze voor 1 mei, dat is goed haalbaar (250 gram per week)

Voor koolhydraatarme recepten is Oanh's kitchen ook fijn: https://oanhskitchen.nl/index/recepten/

Kook heel veel vanuit haar boeken (wel enigszins met aanpassingen)



Isa het is goed te doen hoor, no problem

Ik heb dat ook, ik kijk ook echt bizar veel uit naar gezond eten (groenten, veel groenten, fruit, vers, niet bewerkt eten) en niet meer drinken haha. Grappig is dat.

Mijn lichaam heeft, vooral dit weekend, ook constant iets gehad van 'wtf is dit' volgens mij, constant opgezette buik, rommelen, moe. Ik heb er ook zin in!
It's not always easy, but it's worth it.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven