Lijf & Lijn alle pijlers

Afval Challenge 2017

01-01-2017 15:13 1869 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan weer door!



(vanuit: "Afval Challenge")



1 plek open - Als de tabel vol is, kun je wel gewoon meeschrijven.



Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.



NaamLengteStartStreefWanneerFebHuidigWeek +/-TotaalBMIJudith1,69m81631-5-'1765,163,7-0,3-17,322,3Woeffie1,70m91,780x89,3880-2,830,4Bloempie1,75m96761-8-'1788,186,7???-0,3-9,328,3Hamaika1,65m86701-7-'177877,8-0,2-8,228,6Twilight1,75m85,775x84,584-0,2-1,727,4Jua1,80m86,675?78,877,2-0,4-9,223,8Femme1,79m83,5751-6-'1779,879-0,8-4,524,7Tailor1,64m67,957,51-5-'1760,559,5??+0,2-8,422,4Suikerbroodje1,72m81,5701-6-'1774,172,9+0,7-8,624,6Nikki1,68m86661-6-'1771,870,9??0-15,125,1Desje1,69m81651-7-'1770,571,3???-0,2-9,725Zwaantje1,73m83751-6-'1782,282,1-0,6-0,927,4Lady1,74m68,662??68,667,6-2,1+1,122,1Karen1,67m71,5601-7-'1764,665,3??+1-6,223,415.lengtestartstreefdatumN/Ahuidigweektotaalbmi

Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft! Je kan er ook altijd weer terug in ;)
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Judith, je hebt gelijk en snap wat je bedoelt...ik maak me ook zorgen toen ik

me draaierig voelde. Zucht...

Ik moet even goed over nadenken hoe ik dit aan moet pakken.



Fijn weekend allemaal
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier op de Efteling Woeffie!



Denk ook dat je te weinig eet Jane. Heb je al naar die link van Judith gekeken? Dan kun je zien wat je rustbehoefte en vetverliesbehoefte is.

Bij mij bijvoorbeeld 1500 en 1800 kcal. Ik eet dus tussen de 1500 en 1800 kcal per dag en val af (in dit topic geleerd).

Ik heb het idee dat jij onder de 1000 zit klopt dat?

Succes!
Zo hey zeg, vanochtend toch stiekem even gekeken op de weegschaal en het gaat echt als een speer omlaag deze week! Maar goed dat ging het 2 weken terug ook en de week erna kwam ik weer zowat een kilo aan dus zegt niks natuurlijk. Wel bne ik superblij dat ik zag dat mijn vetpercentage voor het eerst in jaren onder de 40 is. Er moeten nog wel behoorlijk wat procenten af maar die 40 is weg! Ik wete nu ook zeker dan ik maandag al onder de 80 ga komen!!! Afvallen gaat dus wel heel goed.



Tailormade Weekend heb ik weinig plannen, bewust niet. Ik wil vooral nadenken, suf op de bank films kijken en rust in mijn kop. Alleen vanmiddag naar de masseuse en vanavond en morgen een belafspraak maar verder niks.

Even iets heel anders, benje alweer wat opgeknapt?



Judith ik hen dat ding eens uitgerekend haha, Mijn ruststofwisseling blijkt 1521 te zijn, dagelijkse behoefte 2091. Dus dat streven van mij om rond de 1500 kcal per dag te komen klopt dan wel. Grappig om dat zo te lezen.

En zo zeg ene hele workout dus al met de Albert Heijn. Toe maar!



Suikerbroodje ja ook zo een verschil bij jou tussen doordeweek en weekend? Ik vind maandag juist prettiger omdat ik dan in het weekend weet 'oh ja maandag'. Als ik op vrijdag zou wegen zou ik het weekend waarschijnlijk niet kunnen beheersen omdat ik dan denk 'ik heb toch nog een week om het er weer af te krijgen'. Gek he hoe dat bij iedereen weer anders werkt.



Woeffie veel plezier in de Efteling!!! Oh en de Griek, love it!!!



Jua!!!!! Ook onder de 80 ja???? Wat super!!!! Ik ook!!!!!!!!! Gefeliciteerd alvast!!!! Ik geef wle pas maandag door as usual, maar super zeg jij ook! En inderdaad, praten is altijd fijn zeker na zo een intense relatie. Ik ben erg benieuwd, nog 4 weken....



Jane-ice pas je wel goed op jezelf meis? Ik ben wel echt geshockeerd van je eetlijstje van gisteren. Ik ben bang dat wat Femme zegt klopt en dat het nog geeneens 1000kcal is. Pas wel goed op hoor wijffie . Afvallen door uithongerenzo enorm te onder-eten is nooit goed want de spijsvertering machine moet wel blijven draaien.
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 22-12-2017 10:45
28.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Haar eetlijstje is ruim genomen 1019kcal, maar dan ben ik uitgegaan van 3 hele plakken komijnenkaas en 2 plakken kofte (met 171kcal en 385kcal zijn die 2 dan het grootste deel van je inname) - maar ik ben bang dat ik de hoeveelheden dus te ruim heb ingezet, en dat het dus inderdaad minder is :(

Sowieso zou ik niet onder de 1200 gaan zitten, dan kom je in het 'risico gebied' - ondanks wat madam Lourens zegt.



Femme: Handig hè, toch fijn om even die bevestiging te hebben dat je het goed doet haha.



Hamaika wat fijn! Kan me voorstellen dat dat je goed doet! Kanjertje!!! Goed dat je kcal inname bij jou ook klopt
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
quote:judith1107 schreef op 20 januari 2017 @ 16:29:

Net gespot: via https://cleannutrition.nl/caloriebehoefte-berekenen/ kun je je kcal behoefte berekenen. In de rust, basisbehoefte en wat je nodig hebt om af te vallen of juist om aan te komen, ook met macro's erbij ik vond m handig en zit volgens deze ook helemaal goed met mn 1400kcal om af te vallen.



Naar welke getallen moet ik dan allemaal kijken?



Gisteren naar de Vrienden van Amstel Live geweest, en het was heel leuk!!

Mijn eetlijstje te schandalig voor woorden! We gingen met een grote bus heen, en iedereen had heel veel te snaaien mee. Ik natuurlijk niet, want ik denk daar niet eens aan! Maar heb alle borrelnoten en droge worst in ieder geval afgeslagen. Wel verschillende dropjes en gehaktballen. 's Avonds gegeten bij de Mac. En daar heb ik 4 of 5 biertjes gedronken.

Het had nog veel gekker gekund!

Net toch even op de weegschaal gestaan: 84,1 ! Hu??? Hopen dat dat maandag ook nog zo is, vanavond nog een feestje...



Aiii ik heb geciteerd, nu kan ik niet terug lezen!! Lastig reageren dan, maar heb net wel alles teruggelezen!!



Jane blijf je wel genoeg eten!!
Alle reacties Link kopieren
Als je het hebt ingevuld krijg je een lijstje waar staat: Ruststofwisseling (rustbehoefte) - dagelijkse behoefte - vetverlies (afvallen) droog opbouwen en aankomen hoef je niet naar te kijken. Eerste vakje is dan de kcal, de rest de verdeling tussen eiwitten, koolhydraten en vetten die je nodig zou hebben

Hou er erg in dat je vaak pas een dag later (dus morgen) het verschil ziet, dus niet te blind staren op het gewicht.
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Rust:1626

Dagelijks: 2236

Vetverlies: 1789



Volgens mij klopt dit wel aardig met wat ik probeer te doen.



Nee ik staar mij zeker ook niet blind op dit getal.

Ik ben allang dik tevreden als er maandag 84.9 staat. In ieder geval weer onder de 85
Alle reacties Link kopieren
Vinden jullie het handig als ik een tabel onder onze huidige tabel maak met deze behoeften?

Ik denk dat dat ook helpt in discussies als je eet te veel/te weinig omdat dit echt goed de verschillen laat zien in behoeften - update die dan bv. 1x p/m ofzo (dus niet zo vaak) als er wat verandert is door verschil in gewicht?

Of is het niet nodig?
It's not always easy, but it's worth it.
Ik zou dat niet doen Judith, als er dan verloop komt in de tabel of whatever is het wel heel erg veel om bij te houden. Ik zou het gewoon bij gewicht en BMI houden. Maar dat ben ik haha.



Ja van mijn gewicht van vandaag wordt ik wel blij, ook omdat dan eindelijk mijn tweede tussendoel in zicht gaat komen van de 75 kilo. Dat leek in oktober nog mijlenver weg maar nu rond de 79 kilo is het niet meer zo een mega ver getal. Ook goed om te merken dat dit eetpattroon dus werkt. En ik vind soms vette hap niet eens meer lekker haha. 1 zondigdagje per week geef ik me altijd om het draaglijk te houden en verder altijd rond de 1500 kcal.



Twilight hahaha en dan toch een kilo er af ja? Leuk!!!! Doe mij dat dieet van 4 bier en gehaktballen hahahaha! Ik duim mee maandag.
Alle reacties Link kopieren
Goed punt wel inderdaad haha.

In principe zou dat zondigen dus ook geen kwaad kunnen als je dan niet boven je standaardbehoefte uitkomt; je komt dan niet aan, maar valt ook niet af - zit je er nog onder dan kan het je zelfs nog helpen haha.
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Ohh het waren trouwens gehaktballetjes hoor. Dus kleintjes haha.



Ik zou de tabel ook zo laten.



Ik ben Internet aan het afspeuren voor mijn maaltijdsalade voor vanavond.

Ik kwam al lekkere dingen tegen: veldsla. Mango. Wortel. Pijnboompitjes. Rucola

Genoeg lekkere dingen al. Waarschijnlijk die ik er wel pasta bij door maar geen vlees of kip.

Ohhh ik lust trouwens nog wel meer hoor. Dit is inspiratie begin haha



Voor morgen wordt het denk ik groentesoep met een broodje ei
Lekker bezig allemaal!!



Hamaika: wat heftig van je ex! Ik snap dat wel dat je m niet zomaar laat vallen..Er zit altijd een verhaal achter een drugsverslaving en een reden dat iemand verslaafd is geworden! Pas wel op dat je je niet mee laat slepen in zijn misère. . Ik heb zelf ook ''probleemgevallen'' om me heen en ik weet uit ervaring dat je daar psychisch toch een beetje afstand van moet houden.



Judith: klopt dat die energiebehoefte nogal verschilt.. 1700 is iets wat bij mij pas, lager is niet vol te houden voor me.. dus prima zo



Tailor: goed idee lekker relaxen dit weekend!!



Hier nog steeds griep...haat het!

Helemaal uitrusten gaat niet als je moeder bent...Gelukkig heeft mijn schoonmoeder de kindjes vanmiddag 2 uurtjes meegenomen en heb heerlijk geslapen!

Etentje van vanavond kan ik ook niet heen
Helaas de kroket niet kunnen weerstaan, wel een salade erbij genomen en vanavond een lekkere zelfgemaakte tomatensoep.



1000kcal is wel heel weinig, ik denk dat de truc tot blijvend afvallen een realistisch eetpatroon ontwikkelen. Iets wat je ook vols kan houden..
Alle reacties Link kopieren
Als de open plek nog steeds open is zou ik graag mee willen doen Judith.
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Alle reacties Link kopieren
Jaaa!!! Ik kon je geen PB sturen haha, maar welkom.

Wil je de gegevens voor in de tabel aanleveren??
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Super!



Mijn lengte 1.81m, startgewicht begin deze maand 83.6, huidig gewicht 82.6. Mijn streefgewicht is terug naar 76 kilo op 1 juli.
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames!



-Morgana, welkom en heel veel succes met afvallen!



-Dames maak geen zorgen om mij, ik ga voortaan wat meer eten.

Het heeft mij ook wakker geschud, flauwvallen door dieet zit ik ook niet op

te wachten. Bedankt voor jullie adviezen.



-Evda, beterschap meid. Ik leef met je mee.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eetlijstje van gisteren:



2 sneetjes roggebrood,2 maiswafel met komijnenkaas en rookvlees.

Kaasknabbels

Wortels

Bord marokkaanse soep met een gekookt eitje + 1/3 deel pizza peperoni (Heerlijkkkkkk)

Schaaltje chips
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Morgana, je staat er in Heb je een plan hoe je het gewicht wilt kwijt raken? Haha, jij bent ook al zo lang!



Jane hoe komt het dat je eigenlijk altijd een maaltijd mist? Viel me op, eergister geen echte avondmaaltijd, gister geen echte lunch of ontbijt.... Haha lekker die pizza, heb er zoooooooooooooooooooooo veel trek in, maar neem het niet, ken mezelf, ga ik ook nog (meer) vocht vasthouden :(



Eetlijstje vandaag:

O: havermoutpap met kaneel, bosbessen en wat cranberries

T: 2 gekookte eieren

L: 5 maiswafels, 2 met rookvlees, 1 met kaas, 2 met pindakaas + groentesoep

T: appel met kaneel

D: boerenkoelstamppot



Volgens mij ga ik ook ziek worden :( Ouders waren het - hoge koorts, hoesten, keelpijn - en nu begin ik hier ook te kuchen en m'n stem... ach... ik kan zo bij zo'n telefoonlijn gaan werken nu hahaha.
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Judith, het komt doordat ik overdag slaap.

Wanneer ik wakker word in de middag heb ik geen trek.

'S avonds eet ik dan warm of een maaltijdsalade.

'S nachts slaap ik standaard niet. En eet ook bijna niet.



Ik slaap zeg maar hier en daar 3-4 uurtjes.



Beterschap! sexy hoor zo een hese stem!
Prrrr, mauw miawwwww.
Wow Jane hoe komt dat nu dat je snachts niet of nauwelijks slaapt?

Hoe doe je dat op je werk dan?

Bedankt voor de beterschapjes .

Judith niet ook ziek worden hè
Alle reacties Link kopieren
Oja, en ik kan echt veeeeeeel eten hoor!

Maar sinds ik met jullie meeschrijf probeer ik te minderen.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
quote:Evda2016 schreef op 22 januari 2017 @ 09:32:

Wow Jane hoe komt dat nu dat je snachts niet of nauwelijks slaapt?

Hoe doe je dat op je werk dan?

Bedankt voor de beterschapjes .

Judith niet ook ziek worden hèIk werk in de avonduren tot 'snacht, weet je niet meer van de vorige topic?
Prrrr, mauw miawwwww.
Oeps sorry Jane vergeten!
Alle reacties Link kopieren
quote:Evda2016 schreef op 22 januari 2017 @ 09:43:

Oeps sorry Jane vergeten!











Even slapen nu!



Fijne dag allemaal!
Prrrr, mauw miawwwww.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven