Lijf & Lijn alle pijlers

Afval Challenge 2017

01-01-2017 15:13 1869 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan weer door!



(vanuit: "Afval Challenge")



1 plek open - Als de tabel vol is, kun je wel gewoon meeschrijven.



Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.



NaamLengteStartStreefWanneerFebHuidigWeek +/-TotaalBMIJudith1,69m81631-5-'1765,163,7-0,3-17,322,3Woeffie1,70m91,780x89,3880-2,830,4Bloempie1,75m96761-8-'1788,186,7???-0,3-9,328,3Hamaika1,65m86701-7-'177877,8-0,2-8,228,6Twilight1,75m85,775x84,584-0,2-1,727,4Jua1,80m86,675?78,877,2-0,4-9,223,8Femme1,79m83,5751-6-'1779,879-0,8-4,524,7Tailor1,64m67,957,51-5-'1760,559,5??+0,2-8,422,4Suikerbroodje1,72m81,5701-6-'1774,172,9+0,7-8,624,6Nikki1,68m86661-6-'1771,870,9??0-15,125,1Desje1,69m81651-7-'1770,571,3???-0,2-9,725Zwaantje1,73m83751-6-'1782,282,1-0,6-0,927,4Lady1,74m68,662??68,667,6-2,1+1,122,1Karen1,67m71,5601-7-'1764,665,3??+1-6,223,415.lengtestartstreefdatumN/Ahuidigweektotaalbmi

Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft! Je kan er ook altijd weer terug in ;)
It's not always easy, but it's worth it.
Oh joepie joepie joepie!!!! Ik doe een dansje in de rondte hahahahahaha,



Als ik morgen op de weegdag nog op hetzelfde gewicht ben als vanochtend dan ben ik ruim 7 kilo afgevallen sinds het begin. Ik dacht dus net: laat ik eens 2 jurkjes uit de kast pakken, 2 geweldige jurkjes, die ik vorig jaar mei heb gekocht en waarvan ik toen dacht 'ok, ze zitten wel een beetje erg strak, laat ze voorlopig maar even hangen nog. Echte Hamaika jurkjes....



En..... vanochtend dacht ik 'mwa, met 7 kilo minder, let's give it a try'.. EN ZE PASSEN ME BEIDEN!!!!!!!!! Wow!!!!!!!!! Ik ben ff zo mega happy!!! Ik zie ook langzamerhand weer vorm ontstaan, stukje bij beetje. Het gaat de goeie kant op en dit motiveert enorm. Ik heb nog wel een lange weg te gaan, maar zo he wat ben ik ff opgetogen hahahaha. Volgende tussendoel dus de 75, dan hoop ik ook weer in mijn lievelingsbroek te passen, die al 2 jaar in de kast ligt en waar ik echt verliefd op ben. Goed bezig!!!!!!!



Judith, ik hou van je haha, 'Zondigen kan geen kwaad als je niet boven die behoefte uitkomt'. Sowieso heb ik 1 zondig dag per week, dat was gisteren. Maar ik voelde me toch altijd een beetje schuldig daardoor. Nu niet meer, want dat ik onder die behoefte blijf zeker over een week is me wel duidelijk inmiddels. En met een uur sport per dag verdeeld over 2 x een half uur is het ook zo weer weg. Niet ook ziek worden he?


Hoe gaat het inmiddels met je griep? Wel lekker dat je even een paar uur rust hebt gehad zonder de kids.



Ballys precies zo is dat. Het gaat niet om in korte tijd zoveel mogelijk af te vallen door extreem weinig te eten. Het is een levensstijl die je blijvend moet veranderen. Crashen is nooit goed. Realistisch eten en opletten is de sleutel.



Morgana81 welkom! Mooi doel voor de zomer!!!



Jane-ice goed dat je beter gaat opletten meis. Ik denk ook dat dat flauw zijn wel een wake up call is. Je kan het en vergeet niet, ook met bijvoorbeeld 2 kilo per maand er af val je in een jaar 24 kilo af, met 1 kilo per maand nog altijd 12. Je kan het meis.



Morgen weegdag, spannend, ik hoop dat dit getal blijft!



Was nog benieuwd: omdat ik nu anders eet dan voorheen neem ik ook per dag voor de zekerheid een multivitaminepil. Zijn er meer die dat doen?
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 22-12-2017 10:46
25.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jane: Oooh snap 'm :D Vroeg het me af



Oh Hamaika wat fijn!!!! Goed hoor, en wat een overwinning Ik ben hier op zoek naar leuke jurkjes, maar kan echt 0,0 vinden waarvan ik echt denk jaaaa wat leuk.

Dat zondigen is geen probleem, helpt je spijsvertering ook weer even om op te letten en te gaan werken haha.

Ik ga morgen op de weegschaal. Zie er tegen op.

Ik ga er denk ik maar in met de gedachte 'als het maar niet verder is toegenomen'.

Overigens, goed van je dat jij die stap hebt genomen, hoe zij reageert is haar keus, maar ik vind het een goede actie van jou, zegt veel over je persoon



Ik neem altijd een vitaminepil, weet niet of het wat doet ofzo, maar vind het een prettig idee. Ik neem ook een supplement voor haar/nagels/huid - met name omdat mijn haar opeens veel dunner is (hallo overgang :( )-
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat ik nu mee kan doen, ik voel me gelijk welkom. Dankjewel Judith.



Gezellig dit topic en het is gelijk een extra stok achter de deur.



De kilo's zijn er het laatste jaar weer langzaamaan aangeslopen. Een andere woning met meer bergruimte en dus een bijkeuken vraagt gelijk om meer voedsel op voorraad (doen nu ook weekboodschappen ipv dagelijks) waardoor mijn vriend die de boodschappen doet steeds meer lekkers meeneemt en ik ben dan weer zo'n muts die daar niet vanaf kan blijven als iets in huis is. Ander probleem is dat ik nu naast mijn baan aan een studie begonnen ben waardoor ik heel veel achter mijn bureau zit thuis. Gelukkig heb ik wel beweging op mijn werk. Sporten gaat hier eigenlijk niet vanwege lichamelijke problemen, op wandelen na maar dat kost in verhouding om iets te verbranden veel tijd en die tijd mis ik door mijn studie.



Meer bewegen is dus niet echt een optie, wel moet ik er op letten dat ik niet minder ga bewegen. Het afvallen zal dus voornamelijk komen door minder te snoepen, overdag op het werk en niet meer elke avond snacken op de bank.



Hamaika, wat fijn dat je die 7 kilo kwijt bent en je leuke jurkjes weer aan kan! Dat is echt super motiverend! Nu die broek nog! Gaat helemaal goed komen als ik dit zo lees!



Ik heb afgelopen zomer redelijk wat leuke jurkjes gekocht en toen zag ik een buikje en dacht, ah dat wandel ik er wel vanaf.. Nou dat is dus niet gelukt maar komende zomer gaat die jurk aan de voorkant mooi vlak naar beneden vallen, ik moet en ik zal ;)



Wat mijn eetpatroon betreft eet ik wel okee, zeker niet te veel of te weinig. Ik vul regelmatig de eetmeter van het voedingscentrum in om te kijken of het ook allemaal een beetje in balans is.
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Alle reacties Link kopieren
Afvallen is 80% voeding en maar 20% sport, en dat sporten heeft meer te maken met spieren kweken zodat je vel strak blijft haha.

Vervelend ook, al dat lekkers in huis, ik kan dat ook niet weerstaan (dus heb het nooit in huis, maar ik woon alleen dus dan kan die keuze gewoon)

Merk wel dat ik makkelijker eten pak nu mijn keuken 'in' mijn woonkamer zit, in m'n vorige woning zat de keuken aan de andere kant van het huis (niet heel ver hoor, maar dat maakte het toch net minder makkelijk)

- Ik snack dan wel weer vooral gezond, dat dan weer wel - komkommer, augurk, radijs, tomaat, wortel, selderij etc.



Kleding motivatie werkt bij mij nooit zo, althans niet iets dat te klein is kopen, word ik altijd maar depri van haha. Ik beloon mezelf dan wel weer per afgevallen kilo haha.
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het juiste dieet gevonden!! Gisteravond 7 flesjes bier gehad: 83,9 op de weegschaal!

Zal morgen wel 86 kilo zijn!

Ik heb me nog aardig weten in te houden met de hapjes en nootjes.



Kledingmotivatie helpt bij mij redelijk! Maar het beste werkt nog wel dat ik letterlijk voel dat mijn zwemband minder wordt. Ik kan steeds minder vast pakken.



Ik koop regelmatig chips maar dan kies ik vaak voor soorten die ik niet lust. Maar dan kan vriend toch wat chippies pakken.



Morgana: welkom!!

Hamaika: Heftig hoor dat met je ex! Lijkt me echt zwaar voor zowel jou als hem.

Jane: Fijn om te zien dat je weer wat meer eet!

Vitaminepillen: Ik wilde typen dat ik niets verder niets slik. Maar ik slik foliumzuur (zwangerschapswens), en daar zitten ook extra vitamines in.



Grrrr als ik op Firefox op internet zit dan kan ik niet op het forum. Hele layout klopt dan helemaal niets van. Nu op een andere browser.

Ik ga eens zoeken hoe ik cookies kan verwijderen in Firefox.
Alle reacties Link kopieren
Morgana, leuk dat je mee komt doen!



Hamaika, wat goed van die jurkjes! Leuk!



Ik neem ook regelmatig een vitaminepil. En ik kon het nu ook niet laten om even te wegen. Als het morgen nog zo is, ben ik heel tevreden! Dan ben ik voorbij de 80 en ga ik op weg naar 75, mijn volgende doel. :-) Ik ben best een beetje trots op mezelf. Ik heb gisteren en vandaag flink gewandeld. Niet gespijbeld omdat het weekend is. Voelt best fijn.
Alle reacties Link kopieren
-Hamaika! Ik word helemaal vrolijk van jouw bericht!

Wat goed en top van je dat je in je echte Hamaika jurkjes past!

En trouwens...ik wil echt niet 12 kilo en helemaal geen 24 kilo in een jaar afvallen anders

heb ik echt grote problemen!



-Judith, ik vind je echt een topwijf!

In mijn gedachte ben jij de stoere juf, hoor je dat vaker?



-Morgana, je kan gewoon blijven snacken maar dan neem je gezonde snacks.



-Twilight, ik neem jouw eetpatroon over!

Maar zonder te dollen, je valt dus af...weet je hoe dat komt?



-Suikerbroodje, goed dat je hebt gewandeld! Ben ook trots op je!



***Zo...ik ben nu dus wakker

Even douchen en zo en dan richting mijn ouders. ETEN!

En ik slik nooit vitaminen, misschien toch wel gaan doen?
Prrrr, mauw miawwwww.
Ben benieuwd naar de weegschaal morgen, heb 1 keer tussendoor gewogen (dacht vrijdag) toen was er 0,2 af...

Dit weekend (ziek) weinig gegeten maar wel heeeel veel zoute uiensoep vandaag.

Dus misschien ben ik wel 3 kg zwaarder alleen aan vocht?!
Jane 24 kg afvallen dan ben je iets van 25 kg.
Van te welkom Morgana en veel succes.

Leuk, heb ongeveer zelfde lengte en had zelfde startgewicht als jou (in juli)
Ik ben wat bang voor morgen, dit was een rare week met veel eetgelegenheden. Ik probeer de tip van elke dag 3x nee zeggen tegen iets lekkers. Dus vandaag na alle koekjes en bonbons te hebben afgewezen ben ik gezwicht voor de appeltaart. Nou als ik die punt een cijfer mocht geven was het wel een dikke 10.



Maar goed aankomende week staat er eet technisch niks geks geplant en heeft mijn vriend actieve dingen met mij geplant dus dat komt vast goed.



Welkom morgana!
quote:Evda2016 schreef op 22 januari 2017 @ 17:11:

Jane 24 kg afvallen dan ben je iets van 25 kg.



Hahaha ja ach altijd nog 3 x zoveel als de 8 toen van Bloempie, was het Bloempie? Hahahaha.



Leuk dat je zo blij werd van mijn berichtje Jane-Ice. En nee er blijft dan weinig over hahaha.



Suikerbroodje wij dus zelfde resultaat en zelfde tussendoel, superleuk!



En ben dus niet de enige zie ik die ook vitaminepillen neemt erbij. En ja die jurkjes hahahaha, ik moest ze gewoon echt hebben toen, ze zijn echt geweldig leuk. Maar ik wist toen al dat er nog ff wat af moest en nu passen ze dus! Joepie de woepie!



Te snel enter...



Judith ja vind ik ook dat ik een goede stap heb gezet ja. Hoe zij gaat reageren is aan haar maar niemand kan mij iets verwijten daar.



Morgana dank je wel voor je motivatietalk. Leuk. Jij gaat het ook kunnen hoor. Hopelijk houdt je vriend ook ene beetje rekening met jou door niet teveel te snaaien mee te nemen. En zoals Judith zegt, 80% is eten dus ook als sporten niet gaat, kan je er komen.



Twilight I love your bierdieet hahahaha. En slim van die chips!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel ballys.



Judith Gelukkig maar dat het 80% voeding is en 20% beweging. Anders had ik een mooi probleem. Onder het mom van gezellig met zijn tweetjes op de bank met wat lekkers erbij kan mijn vriend de halve winkel in huis halen. Gelukkig snapt hij ook wel dat ik die verleiding liever niet heb.



Twilight Ha mooi dieet dat bier van jou, maar helaas zit er de mogelijkheid in dat de weegschaal morgen vanwege die biertjes minder lief is. Maar aan de andere kant, genieten moet ook kunnen! Vieze chips kopen is ook een optie. Ik snack overdag wel gewoon fruit, halve komkommer of een bakje tomaatjes mee naar school. De gewoonte is er ingeslopen op elke avond te snoepen voor de tv, en dat hoeft natuurlijk niet. Gezond snacken is ook een optie maar dan blijft het verband bestaan tussen tv en eten.



Suikerbroodje Ha ik vind jou heel lekker! Goed van je dat je bent gaan wandelen. In de vakantie zijn we ook elke avond en in het weekend gaan wandelen maar nu de tentamens eraan komen zit ik s avonds te blokken en moet het rondje om maar even wachten. Dat komt wel weer.



Evda Ik heb even gespiekt in de tabel. Je bent in een ongeveer in een half jaar tijd evenveel kilo's kwijt geraakt dan dat ik komend half jaar wil verliezen. Hoor jij trouwens nooit: Je bent lang, je kunt het hebben? Ik denk dan steeds, een BMI van 25 blijft er eentje van 25.. Ook als je wat groter bent. Ik vind het een stomme opmerking.
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Dat is een mooi streven Morgana! Het is hier niet snel gegaan met af en toe een terugval en slechte weken ertussen, maar al met al zie ik toch resultaat .

Ja ik denk dat als je lang bent t niet zo opvalt..En natuurlijk is het niet topzwaar met onze lengte, maar boven de 80 is zeker wel te zwaar. Gaat je lukken!!
Vandaag raar eetlijstje



O 2 beschuitjes met dun hagelslag

L 1 pistoletje kaas met uiensoep

T 1 liga

D omelet van 2 eieren met champignons en tomaat en kaas, halve tosti, uiensoep

T mandarijn



Beetje raar lijstje en normaal eet ik 2x zoveel
Alle reacties Link kopieren
Hello ladies, vandaag heb ik 17 km hardgelopen op het strand en door de duinen. Het was heerlijk!

Weer meer dan 1600 kcal verbrand.



Mijn lijstje:

O: Mugcake met magere griekse yoghurt

(havermout, ei, banaan en bosbessenjam)

L: Pasta met klein beetje tomatensaus

D: Poké bowl

(zalm, sushirijst, avocado, edamame, azijn)

T: huzarensalade, handje cashews



Kan nog 500 kcal nuttigen als ik wil, denk dat ik zo lekker een wijntje neem met nog wat zoutjes
Het is een tijdje geleden dat ik wat geschreven heb. Ik heb jullie wel gevolgd hoor maar had geen tijd om te reageren. Het was een rare, drukke en gezellige week. Het heeft hier in Spanje sinds 35 jaar gesneeuwd en de dagen daarna heeft het aan 1 stuk door geregend en gestormd. En dan hadden we ook nog vrienden op bezoek die bij ons bleven slapen.



Conclusie: geen tijd gehad en ook geen weer geweest om te sporten en wandelen

Iedere dag uit eten geweest en veel te veel wijntjes gedronken.

En ook nog ongesteld geworden. Ik hou m'n hart vast voor het weegmoment morgen.



@ morgana. Welkom en succes met afvallen.



@ hamaika. Super fijn dat je die jurkjes weer past. Heel herkenbaar ook. Ik heb nog kleding in de kast liggen die zo goed als nieuw zijn. Ik kijk er echt naar uit om die straks te kunnen gaan dragen.



@ ballys. Goede tip om 3x op een dag nee te zeggen tegen iets lekkers
anoniem_160776 wijzigde dit bericht op 22-01-2017 19:20
Reden: Spelfoutjes
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk idee, dat we op verschillende plakken in Europa in dit topic schrijven.

Het zal wel enorm ontregeld zijn in Spanje met sneeuw..



Welkom Morgana.



Hoe is het met de griep Evda?
Alle reacties Link kopieren
Wauw weer lekker bezig met hardlopen Femme!

Evda beterschap!

Evien dat zal wel vreemd zijn met die sneeuw ineens. Als het maar wel gezellig was met de logeetjes

Morgana: ik ga dr ook wel vanuit dat morgenvroeg er een hoger getal op de weegschaal staat. Het zou wel heel fijn zijn als het toch onder de 85 blijft.

Jane: volgens mij vroeg jij hoe het kan dat ik toch afval. Ik heb deze week elke dag een boterham minder gegeten. En 2x fanatiek gesport. (De momenten dat ik in de sportschool ben kan ik ook niet eten haha). En afgezien van dit weekend voor mijn doen hele nette lijstjes.

En ik drink door de week sowieso geen frisdrank meer. Af en toe een keer een glas ranja. Maar in principe elke dag 1,5 a 2 liter water. En ik koop geen red bull en chocolade meer, dat scheelt een heel stuk.

Hamaika: ik kan je het bierdieet van harte aanbevelen haha



lekkere nasi Vandaag dit als avondeten gemaakt! Was heel lekker! Voor het eerst witte kool gegeten haha. Wel hebben we wat pindasaus erbij gemaakt.
Dank Twilight. Hopelijk morgen een mooi getal op de weegschaal.



Femme wauw wauw 17 km!! Wat ben jij lekker bezig zeg!!

Lief dat je t vraagt, het is hier echt al twee dagen behelpen...We zijn echt allemaal ziek hier in huis... En moeders hebben eigenlijk geen tijd om ziek te Zijn... Gelukkig een hele lieve schoonmoeder naast me wonen die de kindjes elke dag een paar uurtjes kan opvangen zodat wij bij konden slapen... Ik begin langzaam weer wat meer mens te voelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een een beetje bang voor de weegschaal morgen, deze week was niet al te best.. Maar op naar een nieuwe week, nieuwe kansen



Mijn lijstje voor morgen:

O: Havermout met amandelmelk, rozijnen en blauwe bessen

T: Magere kwark met ananas

L: 4 volkoren crackers met kipfilet en met jam

T: Paprika, cherry tomaatjes en een handje noten

D: Biefstukpuntjes, rijst en snijbonen



Als ik bovenstaande in My Fitnesspal invoer, kom ik op 1090 kcal, voorlopig niet genoeg, moet er dus nog wat aan toe gaan voegen!



Hamaika, superfijn dat je de jurkjes past! Een mijlpaal, heel fijn! Een heftig verhaal over je ex, ik begrijp dat het daardoor lastig is afstand te nemen. Denk aan jezelf!



Welkom en succes Morgana!



Femme, wauw 17 kilometer, lijkt me tof om dat te kunnen, goed bezig! Mijn conditie is niet de beste, voor mij is 5 kilometer al heel wat..



Dat lijkt me apart Evien, na 35 jaar sneeuw.. Is het een behoorlijk pak of valt het mee?



Leuk dat Vrienden van leuk was Twilight, wil er ook nog een keer naartoe! Na een avondje alcohol ben je vaak lichter doordat alcohol vocht onttrekt aan je lichaam, heb ook wel eens verbaasd op de weegschaal gestaan na een avond flink stappen



Beterschap Evda, je hebt het flink te pakken zo te lezen.. Fijn zo'n schoonmoeder!



Suikerbroodje, daar mag je zeker trots op zijn!
Alle reacties Link kopieren
Ik neem trouwens iedere dag een vitaminepil (multivitamine) en een visolie capsule (ik eet geen vis). Hoewel ik pas in een documentaire zag dat je bepaalde omega (3 of 6) helemaal niet extra zou hoeven slikken. Ga daar eens een x achter aan..
75.9, klein beetje aangekomen.

Waarschijnlijk door de halve liter zoute uiensoep van gisteren
Alle reacties Link kopieren
65 :( Maar wel volgens het meten overal iets kwijt, behalve bij kuiten - wat bij mij weer wijst op vocht en geen vet (zegt m'n weegschaal ook haha)

Duuuuuuuuuus maar weer even selderij gaan schransen :(

Kijk over 2 weken weer.
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal!



84,4 kilo



Ik ben helemaal blij!!

Deze week zal het lastiger worden : van woensdag tot en maandag elke dag wel iets in de agenda staan: van kraamfeestjes tot afscheidsfeestjes tot beurs tot verjaardag....

aiii!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven