Lijf & Lijn alle pijlers

Afval Challenge 2017

01-01-2017 15:13 1869 berichten
Alle reacties Link kopieren
En we gaan weer door!



(vanuit: "Afval Challenge")



1 plek open - Als de tabel vol is, kun je wel gewoon meeschrijven.



Graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.



NaamLengteStartStreefWanneerFebHuidigWeek +/-TotaalBMIJudith1,69m81631-5-'1765,163,7-0,3-17,322,3Woeffie1,70m91,780x89,3880-2,830,4Bloempie1,75m96761-8-'1788,186,7???-0,3-9,328,3Hamaika1,65m86701-7-'177877,8-0,2-8,228,6Twilight1,75m85,775x84,584-0,2-1,727,4Jua1,80m86,675?78,877,2-0,4-9,223,8Femme1,79m83,5751-6-'1779,879-0,8-4,524,7Tailor1,64m67,957,51-5-'1760,559,5??+0,2-8,422,4Suikerbroodje1,72m81,5701-6-'1774,172,9+0,7-8,624,6Nikki1,68m86661-6-'1771,870,9??0-15,125,1Desje1,69m81651-7-'1770,571,3???-0,2-9,725Zwaantje1,73m83751-6-'1782,282,1-0,6-0,927,4Lady1,74m68,662??68,667,6-2,1+1,122,1Karen1,67m71,5601-7-'1764,665,3??+1-6,223,415.lengtestartstreefdatumN/Ahuidigweektotaalbmi

Na 1 week wordt gekeken wie er nog actief is (dus ook met posten) –> niet actief = ? , week later nog niet actief = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon goed actief blijft en er ruimte wordt geboden voor nieuwe mensen.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid doorgeeft! Je kan er ook altijd weer terug in ;)
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het niet zo heel goed vandaag. Had ineens een dikke plus op de weegschaal vanochtend (over de 65 heen terwijl mijn gewicht toch naar beneden ging, in kleine stapjes dat wel. Merk dat ik het niet zo goed kan hebben vandaag en ben ook moe en koud wat erin heeft geresulteerd dat ik teveel heb gesnoept. Vanavond alleen dus eet lekker makkelijk een boterham.



iedereen druk aan de sport zo te lezen, goed bezig.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Alle reacties Link kopieren
@ Judith, ik zie dat mijn gewicht niet is aangepast en er een ? Staat, maar ik heb de afgelopen twee maandagen wel mijn gewicht doorgegeven.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Alle reacties Link kopieren
Nikki ja dat kan inderdaad, je gewicht wisselt sowieso dagelijks, en zeker niet standaard door vet, daarom is 1x per week ook realistischer wegen.



Karen, dat komt omdat je vorige keer had gezegd 'ik woog dit voor..., maar het is wrs. zwaarder' en dat ik er dan dus van uit ga dat er nog een update volgt (is meestal het geval namelijk ) - deze keer komt omdat we op dezelfde tijd hebben gepost, dus heb je bericht niet gezien. Het is bij deze aangepast iig.



Sowieso voor iedereen bij dat soort plotselinge toenames zonder vreetwerk; dit is vocht. Dit gaat vanzelf weer weg en komt wrs. of door de maandelijkse periode of door te zout eten waardoor je vocht vasthoudt. Het is nonsens je daardoor te laten demotiveren, want het is geen vet!



Ik heb vandaag een rotdag.

Ik heb mijn FWB (soort van, min of meer) verteld wat er speelt (overgang, schildklier, bijnieren e.d.) - nadat ik dit op FB ook had gedeeld met vrienden/familie/collega's - en hij zei letterlijk dat het dan nu klaar is, want hij wilt kinderen en geen kapotte vrouw. Dat kwam heel hard aan (ondanks het feit dat hij wist dat ik sowieso geen zin had in een relatie/huwelijk/kinderen met hem)

Mijn eerste instinct was dus een vette cheat, lekker troost eten.



In de winkel ben ik gegaan voor een biefstuk met sla, een gepofte tarwewafel en pindasaus. Valt dus eigenlijk heel erg mee.

En dan 2 glazen wijn, maar ach, dan het weekend maar niet drinken.



Weer niet gesport, maar wil mezelf daar zo toch nog toe zetten. Motivatie iemand?
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
En over motivatie sprekende: Desje... Ben je er nog? Had je je doel bereikt, of ben je daarom zo stil? En waar blijven die eetlijstjes hè???
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Judithhh sorry!!! Ik heb tentamens volgende week woensdag! Mag ik alsjeblieft in de tabel blijven, maar ik kan even niet schrijven want ik zit al elke dag van 8 uur 's ochtends tot 10 uur 's avonds in de bieb :( En durf deze pagina dan niet zo goed te openen en mee te schrijven over mijn eetlijstjes haha :p Maar ik kom sws weer terug en ik volg jullie wel nog!!
Alle reacties Link kopieren
En super bedankt dat je even aan me denkt
Alle reacties Link kopieren
Maakt niet uit hoor, wou alleen niet uit de tabel gegooid worden wegens niet posten



Succes Desje met leren. Ik ben zo blij dat ik klaar ben, zelfs een studie naast het werk of bijleren vind ik al erg zo beu ben ik.



Judith, dat is ook een kut opmerking zeg. Daar zou ik ook gelijk klaar mee zijn. Maar jij moet nog wel even twee wijntjes eraf dansen voor de tv!!!!
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Alle reacties Link kopieren
Ja Judith ik weet het hoor dat het vocht is. Daarom ook eens stoppen met dat wegen tussendoor hahaha maar voor ik het weet sta ik toch weer op dat ding!

En wat een rot opmerking zeg! Nou daar zou ik ook klaar mee zijn! Je verdiend beter dan dat.



Succes met leren desje!



Hier vanavond een heel lekker stuk brownie op! Mn nichtje stond aan de deur en kwam even tante laten proeven. Ja dan zeg ik geen nee natuurlijk. En het was lekker!!!! De rest van Mn dag was bijna perfect alleen vanmiddag enorm veel trek dus toen heb ik 4 plakjes serranoham op en een spelt koekje en een appel. Opzich wel goede dingen maar iets teveel naar Mn zin
Alle reacties Link kopieren
Ohhh, Judith, wat een smerige opmerking zeg. Wat een rotvent.



Ik ben het even helemaal kwijt. Heb snoep op en chips. Al twee dagen. Wel gelopen, dat dan wel. Er gebeuren wat verdrietige dingen en dan lijken afvallen en een gezond gewicht zo onbelangrijk. Maar ik moet mezelf toch echt een schop onder mijn kont geven.
Alle reacties Link kopieren
Even een snelle reactie: wat een rot opmerking Judith! Niet normaal! Ook al ga je niet met die vent trouwen...hij is het inderdaad niet waard! Was dit voor jou een erg onverwachte reactie van hem?
Alle reacties Link kopieren
Ooeeeh Desje, succes, ik ga voor je duimen



Karen dat was sowieso geen optie - het gaat om niet gewicht doorgeven *en* niet actief zijn, en je had natuurlijk wel gewoon gepost :D maar opgelost hihi!

Ik heb de wijntjes er voor 226kcal (35 minuten hoepelen) er af gehoepeld hoor :D



Nikki hahaha jaaaa, dat heb ik ook vaak met leerlingen, is zo lullig om dan 'neeeeee' te zeggen



Suikerbroodje *knuf* Klinkt heftig! Probeer inderdaad te onthouden dat het vreetwerk in het moment misschien even troost biedt, maar op lange termijn je niet happy maakt.



Zwaantje: Verwacht... ik weet niet. Ben altijd duidelijk naar hem geweest dat ik niet op zoek was naar relatie/huwelijk/kinderen e.d. en daar heeft hij toch anderhalf jaar (toen begon hij er over) vrede mee gehad. Ik merk dat het me enorm onzeker heeft gemaakt; gaan alle mannen er zo op reageren? Dat vind ik lastig.

Ik merk dat mijn lichaam me irriteert ook, dat helpt ook niet.

Dus ik heb... als een soort van compensatie nu toch echt de afspraak gemaakt om weer wimper extensions te laten zetten en ook om wenkbrauwstyling te laten doen.

Ik wil me heel graag weer even mooi en vrouwelijk voelen, en dat voel ik me nu (mede daardoor) totaal niet :(



Eetlijstje:

O: proteïne wafel, appel, thee, 2 eieren, tomaatjes

T: banaan

L: augurk, tomaat, komkommer, kaascrackers

T: handje protein balls

D: sla met komkommer, tomaat augurk, een ei en gedroogde garnalen + 5 kip knakworstjes + restant pindasaus + gepofte tarwewafel



Ik ga nu even 2x 1,5 minuut springtouwen, en 20 minuten hoepelen nog voor het werk.

Verder weet ik het nog even niet
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Judith

Die gast is echt een



Goed dat je jezelf verwent, laat wel weten of het mooi is geworden he?

(Wimpers en wenkies)
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
@judith: Dan is het inderdaad nog even wachten met zoeken. Wat een rotsituatie!

En dan nog meer rotnieuws van je FWB.. Klootzak! Snap die cheat dan wel hoor, geeft niet je had een goeie reden!



@hamaika: Hopelijk gaat het wat beter meid!



@nikki: Nee nog niet besteld, ik doe altijd andere workouts via YouTube. Wil eerst mn sportschoolbezoeken even opbouwen Haha.



@karen: Balen! Maar kom op meid, je kunt het!



@desje: Studeerse!



@Suikerbroodje: Er zijn ook belangrijkere dingen! Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Gister heb ik de twee 15 min. workouts niet meer gedaan. Had erge hoofdpijn na Mn werk dus na het eten even geslapen. Daarna nog een kom havermout met banaan gegeten. Ach ja vandaag weer een nieuwe dag.



Ik had vandaag maar een half dagje werk dus vanmiddag lekker wezen bodypumpen. Pff zwaar maar ben blij dat ik ben geweest.



Eetlijstje:

O: havermout met noten en 1/2 banaan

L: boterham met gekookt eitje, 250 g skyr met mango en kokosrasp

D: Thaise curry met zilvervliesrijst

T: dadels met noten



Vanavond ook nog een uurtje lopen.
Alle reacties Link kopieren
Groot gelijk Judith jezelf verwennen! En al werkt alles niet mee het gaat om wie je bent. En elke man die dat niet kan accepteren is jou niet waard!



Oh dacht al Blondelady je wou toch eerst weer met de sportschool beginnen? Maar nog nooit gekeken naar andere work outs ga ik toch ook eens doen!



Mijn eetlijstje

O: 2 crackers 1 hummus 1 filet

T:-

L: 2 proteïne boterhammen 1 rookvlees 1 serranoham

T: 2 rijstewafels hummus

D: friet (cheatmeal) stond eigenlijk zaterdag op de planning maar moest net de jongste ziek ophalen op het kdv dus ben niet meer om boodschappen geweest
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het met iedereen? Het is echt heerlijk weer buiten, ga denk ik vanavond weer eens een wandeling maken. Dat is met het koude weer echt wel een beetje in de vergetelheid geraakt. Merk wel dat ik ontzettend moe ben en dan ook nog eens een korter nachtje dit weekend, daar hou ik helemaal niet van. Winter en zomertijd mogen ze van mij afschaffen!
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Alle reacties Link kopieren
Grrrr lekkere kerel Judith!! PFFF



Mijn ouders hebben de rest van de curry trouwens opgegeten. En die vonden het wel heel lekker!



Ik had in de planning om naar de sportschool te gaan. Ben zelfs in de middagpauze nog speciaal terug gegaan naar huis om mijn tas te halen die ik was vergeten. Maar was echt veel later klaar met werken dan anders. Toen was er onderweg naar de sportschool/huis nog een ongeluk gebeurd. Dus daar nog een poos in de file gestaan. Nou en toen was ik er wel klaar mee!



Ik ga straks nog wel eventjes hoepelen en sowieso 50 seconden planken.



En vanaf morgen maar heel braaf lijstjes plaatsen, want normaal heb ik alleen in de weekenden cheatdays, nu heb ik 1x per week geen cheatday....

Dus gaat de verkeerde kant op. hopen dat eetlijstjes mij een beetje weer in het gareel kunnen krijgen, want het ging zo goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:twilight84 schreef op 23 maart 2017 @ 18:46:

En vanaf morgen maar heel braaf lijstjes plaatsen, want normaal heb ik alleen in de weekenden cheatdays, nu heb ik 1x per week geen cheatday....

Dus gaat de verkeerde kant op.Dit is echt zo herkenbaar. Hier hetzelfde, maar kan er geen verklaring voor geven. Niet ongesteld, geen feesten en partijen en verder ook niet echt stress. Ik ga met je meedoen Twilight!
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Alle reacties Link kopieren
Ja mischien helpt het plaatsen van lijstjes dames! Heerlijk hè dit weer! Vanmiddag Mn kruidentuintje weer in orde gemaakt en net 2 lesjes hip n tigh gedaan. Nu op de bank met een kop munt thee met een kaneel stokje! Heerlijk!

Hopelijk de friet weer een beetje verbrand ;)
Alle reacties Link kopieren
Ja zooo fijn, gaat het nu dan eindelijk lente worden?



Zoals beloofd hier mijn stok achter de deur:

7.15: 2 boterhammen halvarine/halvajam. beker optimel

10.00: 1 boterham pindakaas, flesje water

12.00: 3 boterhammen halvarine/halvajam, bouillon. flesje water

15.00: appel en mandarijn

15.45: peijenburg tussendoor noten reepje.

16.00: uur sportschool

+_18.00: vega stukjes, woknoodles, prei, paprika, wortel, sweet and sour sausje. (waarschijnlijk)

? : paar worteltjes?



Zo de planning staat er! Misschien dat ik nog bij mijn ouders ga eten, maar dat zie ik dan nog wel even.

De vegastukjes had ik gisteren eens geprobeerd. Op zich prima te doen. Maar denk niet dat ik veel vaker zal kopen. Nu dus opmaken door de noodles.



Succes allen weer! ( en fijn Karen dat je met me mee doet~! )
Hey ladies, eindelijk staat de lente voor de deur!



Ik ben zelf niet zo van de lijstjes plaatsen, vind dat teveel werk zelf maar haal wel inspiratie uit het lezen van de lijstjes.



Leuk Nikki een kruidentuintje ja? Ik moet ook minder wegen, doe dat de laatste tijd vaker dan me lief is en het demotiveert me ook om dan schommelingen te zien die ik niet kan verklaren.



Twilight / Karen herkenbaar! Hier ben ik ook niets bijzonders aan het doen maar ik sta duidelijk weer op een soort plateau stil... Vorig jaar hing ik weken rond de 83,5, nu sta ik alweer zowat een maand stil rond de 78/78,5. Is ook niet echt een aanleiding voor. Ja was ongesteld maar niet de hele maand haha. Geen verleidingen gelukkig dit weekend, dus wil dit weekend fruitvasten of iets soortgelijks doen.



Blondelady goed zeg dat body pumpen! Heb je alweer een beetje je spierpijn overwonnen erna? Ja gaat wel weer veel beter gelukkig, was echt anderhalve dag helemaal van de leg met die buikgriep maar alles is gelukkig weer OK.



Judith jezus meis....... Wat een enorme schoft wijffie, dat hij je nog even een trap nageeft ook terwijl het al zo moeilijk voor je is. Je verdient een kerel die je respecteert en niet die je zo de grond in trapt. Snal goed hoor dat je je ff wilt verwennen. Ga ervoor wijffie.



Suikerbroodje . Hoe is het nu meis? En je weet dat je het mag delen he? Pas goed op jezelf. Ik snap je helemaal.



Desje/ Zwaantje hoe gaat het met jullie?



Hier gaat het wel redelijk, hersteld van de buikgriep dus en inmiddels niet meer 24/7 met de situatie rond mijn ex bezig. Wel elke dag nog maar niet meer de hele dag door. Probeer nu vooral op mijn werk te focussen. Ik moet een nieuw systeem gaan leren dat wel behoorlijk wat tijd kost want complex en ik moet daanaast een project gaan begeleiden waarin de gebruikers van alle systemen in ons bedrijf hun wensen over wat niet werkt kunnen aangeven en ik moet er dan voor zorgen dat dat wordt opgelost. Zijn 8 verschillende afdelingen haha. Flinke uitdaging die ik graag goed wil doen ook omdat ik nog een tijdelijk contract heb dus kan er mooi mijn toegevoegde waarde mee bewijzen.



Enige ellende: mijn collega kan dus echt niet inwerken. Daar baal ik van want ben dus vooral op mezelf aangewezen om mij dat systeem eigen te maken.



Ik ga die kant op, werk ze danwel fijn weekend ladies en good to be back!
Alle reacties Link kopieren
Jane, ga ik doen! Ik heb er echt zin in Als ik heel blij ben post ik wel een foto ;)

De afspraken staan gepland op woensdag en donderdag haha, het kon niet in 1x



Lady: Ja, klopt. Maar heb de wijntjes er gelijk ook weer af gehoepeld haha, 35 minuten dus 226kcal.

Ik vind je lijstjes in combi met het bodybumpen wel een beetje klein (al kan dat ook liggen aan het feit dat er niet overal hoeveelheden staan), pas op dat je niet te weinig eet.



Nikki: Mooi lijstje, goed gesport ook weer.



Karen+Twilight: Suiker en vet eten werken verslavend, heb je het een tijd niet op en ga je het weer eten, kan het zorgen dat je steeds meer en meer wilt - die stoffen weer schrappen kan dus helpen. Probeer je te goed te doen aan gezonde snacks



Twilight: 6 boterhammen in de ochtend is best veel, dan ook nog 2 stuks fruit en zo'n notenreep (111kcal, 28koolhydraten en daarvan bijna 14gr suiker) ... Persoonlijk zou ik proberen meer eiwitten aan je lijstje toe te voegen en misschien meer groenten e.d. (om het snacken te voorkomen enzo)



Hamaika: Misschien ook eetlijstjes posten? Plateaus hebben vaak een reden (te weinig eten, te veel hetzelfde, te veel inname/te weinig beweging, stress, cafeïne) Heftig zeg, dat project en dat systeem, veel succes :D



Eetlijstje vandaag:

O: Alpro go on (kwarkachtig) met lijnzaad en kellogs nourish, kop stoelgangthee en grote kop aminodrink

T: x (whaaaaaaaaa had haast, dus eten vergeten) - superstom

L: 2 gekookte eieren, proteïnewafel, sla met tomaat en komkommer, gedroogde garnalen, 2 plakken kalkoen cervelaat + appel (zal wel honger hebben haha)

T: tomaatjes, komkommer, augurk, 3 plakken rookvlees + handje proteïne balls

D: Eet bij m'n ouders- het wordt of spaghetti of iets van de snackbar



Vanmiddag komen die kopers kijken. Ik weet niet wat voor houding ik moet aannemen. Eigenlijk geen zin om heel vrolijk of heel lang ermee bezig te zijn, en wil eigenlijk de problemen in de woning ook aankaarten.

Van die nieuwe woning nog niets gehoord verder, helaas.
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
De yoghurt was op. Vandaar als ontbijt 2 boterhammen.

En ik heb 3 boterhammen in de ochtend 3 in de middag
Alle reacties Link kopieren
De yoghurt was op. Vandaar als ontbijt 2 boterhammen.

En ik heb 3 boterhammen in de ochtend 3 in de middag.

Klinkt weer anders als 6 in de ochtend haha.



Eerder at ik er elke dag minstens 8. Dus ben al aardig geminderd.



Tot zover klopt mijn planning nog.



( ik was vanochtend aan het typen maar mobiel deed raar. Dus nu mijn verhaaltje afgemaakt)
Alle reacties Link kopieren
@twilight: Haha, fijn dat je de curry dan niet voor niks hebt gemaakt. Balen van de file gister, helaas wil niet altijd alles meewerken!



@hamaika: Zeker spierpijn haha! Maar ik vind het altijd wel fijn om te voelen dat ik goed mn best heb gedaan.

En eigenlijk mooi van dat project toch? Afleiding en een nieuwe ervaring. Gaat je vast goed lukken meid!



@Judith: Het waren gister redelijke porties, heb geen honger gehad tenminste. In tegenstelling tot vandaag, onstilbare honger pff! Gisteravond ongesteld geworden dus dat zal het wel zijn.

Ik weet niet of ik wat gemist heb, maar, moet jij het huis laten zien?



Mijn lijstje vandaag:

O: havermout met appel en cashewnoten

T: boterham pindakaas

L: restje curry met zilvervliesrijst en mango

T: boterham pindakaas

D: pompoensoep met linzen

T: koekjes en chocola (cheat)



Hopelijk vanavond even wandelen. Heb op het huishouden na nog geen beweging gehad vandaag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven