Lijf & Lijn alle pijlers

Afvalgroep: Fit en slank in 2017

30-12-2016 13:49 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afvaltabel:



DeelnemerLeeftijdLengteStartgewichtHuidig gewichtStreefgewichtSunflower35 Jaar1.72cm66.1kg65.6kg63kgSanfrancisco22 jaar170cm67kg66.3kg60kgBallys28 jaar173cm99,8kg98,9kg80kgAh3133 jaar166cm109kg107,8kg75kgWelles-nietes40 jaar173cm79kg79kg73kgMadameJean39 jaar182cm(74)kg(74)kg66kgDreamglasses41 jaar172cm78kg78kg69kgNicolientje241026 jaar176cm108kg108kg95kgRattatata29 jaar175cm96kg93kg85kg
Alle reacties Link kopieren
Voor in de tabel: 1.76m. Huidig gewicht 108. Eerste streefgewicht: 95. Ik wil in stappen afvallen, niet teveel tegelijk daarom ook eerst een haalbaar streefgewicht. Dit doe ik door gezond eten (schijf van vijf) en sporten.

Jammer genoeg ben ik chronisch ziek dus de kilo's blijven een beetje plakken door de medicatie. Van daar ook mijn kleine doelen :-).



Oh en ik ben 26.
Alle reacties Link kopieren
Hoera, we hebben een tabel!



Als ik probeer af te vallen, dan tel ik altijd calorieën. Ik vind het fijn om in de avond na het avondeten juist nog wel wat te kunnen eten dus dan neem ik rond half 9-9 uur nog wel iets. Dat kan een niet al te zwaar calorische koek (150-170 kcal) zijn bij de koffie, maar wat bijvoorbeeld ook goed kan als avondsnack en weinig kcal bevat:

- snack a jacks rijstwafels (zijn er in kaassmaak, BBQ smaak, maar ook zoete smaken)

- iets van 300 gram meloen met 100 gram yoghurt

- 5 magere knakworstjes (=half blik, ik deel hem vaak met mijn man) met een beetje mosterd, ik doe ze in drieën dus dan heb je 15 stukjes knakworst. Ongeveer 160-180 kcal afhankelijk van het merk/vleessoort.

- langetjes kaneel zijn lekkere laag calorische koekjes en zo zijn er nog wel meer

- fruit

- 1 klein zakje chips (150 kcal) voor als je toch eens echt chips wilt eten



Ik kom per dag dan zo rond de 1500 kcal uit, mijn avondeten is altijd mager en relatief laag in calorieën, daarmee kun je enorm veel winst halen. Heel veel avondeten-gerechten zitten zo rond de 600-800 kcal (kijk ook maar eens naar veel kant en klaarmaaltijden in de supermarkt, die zitten ook op dat soort hoge kcal aantallen), die van mij rond de 300-350 en ik heb toch een bord vol! Dat laat veel ruimte over voor andere eetmomenten!
Alle reacties Link kopieren
quote:Sanfrancisco schreef op 30 december 2016 @ 15:16:

[...]





Het is lastig bij te houden als heel veel mensen mee willen doen.. het is niet om iemand uit te sluiten, maar het lijkt me juist leuk om het een beetje persoonlijk te houden als je het persoonlijk wil houden, kun je beter een facebookgroepje oprichten
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is het volgens de forumregels toegestaan om een maximaal aantal mensen in de tabel te plaatsen, maar mogen er daarnaast wel extra mensen meeschrijven die dan niet in de tabel staan. Dat zie ik regelmatig bij andere topics.
@Sunflower, ik tel ook de calorie?n wanneer ik wil afvallen. De eetmeter van het voedingscentrum helpt me daar dan bij. Je doet t heel goed en bewust zo te lezen hoor, netjes om die ruimte in te plannen voor avond-snack. Ik vind de tijd tijdens het koken vaak het lastigst, dan verdwijnen er ongemerkt heel veel calorie?n naar binnen. En helemaal als ik uit het werk eerst nog boodschappen moet halen, een kaasbroodje of lekkere koek zit er dan zomaar ineens ook bij
Vanavond gaan we gourmetten, dat vind ik toch wel lastig. Ik hou gelukkig niet van sauzen dus die caloriebom laat is sowieso staan. Maar ik ben bang dat ik toch te veel eet. We krijgen s avonds vrienden over de vloer en dan serveer ik een kaasplankje, daar maak ik veel mensen blij mee maar niet mijzelf...

Het wordt sowieso een lastige dag. Blij als t weer januari is
Alle reacties Link kopieren
Ik ga er juist vandaag nog gewoon van 'genieten'. Ik eet vandaag gewoon waar ik zin in heb. Dus, oliebollen en vanavond hebben we allerlei lekkere tapashapjes op tafel staan. Na morgen zijn de feestdagen voorbij en wil ik echt even extra gezond gaan leven en daarmee ook een paar kilo kwijt raken.





Is het een idee om op een vaste dag in de week ons gewicht door te geven voor de tabel? Dan kan TO 1x per week de tabel daarmee bijwerken ?
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij een goed plan!



Hier mijn info voor de tabel:



Leeftijd: 29

Lengte: 1m75

Startgewicht: 96kg

Huidig gewicht: 93.3kg

Streefgewicht: 85kg
Alle reacties Link kopieren
Goed idee om elke week op een vaste dag de tabel bij te werken.

Zullen we dit elke zondag doen? Als iemand een andere dag beter vindt laat maar weten!



En het is inderdaad moeilijk om een hele lange lijst bij te houden, dus de tabel kunnen we misschien wel klein houden? Natuurlijk is iedereen verder welkom om mee te schrijven en elkaar te motiveren
Ik vind zondag ook een prima weegdag. Hoewel ik vanochtend er ook even op ben gaan staan. 6 ons minder dan voor oud en nieuw
Alle reacties Link kopieren
Zondag weegdag vind ik ook prima ! Goede motivatie om ook in het weekend netjes te eten, haha.

Ik durf nu na kerst en oud en nieuw eigenlijk niet eens te wegen . Misschien moet ik het morgen toch maar even doen zodat ik een startgewicht heb...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net het toch maar gedaan en weeg nu 94.2.

Komende week ga ik gelukkig veel wandelen tijdens een citytrip, ik verwacht (hoop) dat het dan na weer meer op m'n eten letten een heel eind weggesmolten is.
Alle reacties Link kopieren
Mijn startgewicht is 109, ik weeg op vrijdag.
Alle reacties Link kopieren
Een vaste weegdag vind ik helemaal prima. Mij maakt de dag niet uit. Vanochtend was het nog steeds startgewicht...
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
Gisteren heb ik er een potje van gemaakt met eten en vanavond heb ik ook weer een boterham gehad die niet de bedoeling was. Gelukkig heb ik vanmiddag de galerij staan schrobben (3 uur lang, het ding was groen ipv grijs met wit) dus ik denk dat ik daarmee aardig wat kcal heb verbrand gelukkig.

Morgen heb ik ook nog een flinke schoonmaak gepland (zolder van familie opruimen) dus hopelijk komt het goed dan.



Weegdag heb ik niet maar zondag is prima. Kunnen we het dan dikgedrukt schrijven zodat het duidelijk is dat het voor de tabel is?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het vanochtend aangedurfd om op de weegschaal te gaan staan.

Voor de tabel: mijn startgewicht is 66.1 kg.

Nu deze week goed mijn best doen zodat ik zondag de 65 in beeld krijg !



Op nieuwjaarsdag lukte het me nog niet helaas, maar gisteren heb ik netjes gegeten. Nu zo doorgaan !
Alle reacties Link kopieren
Maandag iets te actief geweest en nu is het me zo in de rug geschoten dat ik nauwelijks kan staan. Ik heb vandaag ook niet gekookt en te ongezond gegeten. En daar ben ik niet blij mee, bah. Ik sta mezelf nu toe dat ik een baaldag had maar morgen moet het weer klaar zijn :-).
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af hoe jullie eten? volgen jullie de 80/20 regel? Dus meeste van de tijd gezond en dan af en toe iets ongezonds? Ikzelf vind het best wel heel lastig om ongezond te eten, want ik weet mezelf als ik bijvoorbeeld zeg dat ik 1 koekje neem, ik toch het hele pak dan op eet.. Wat nu dus inhoud dat ik niet echt durf iets ongezonds te nemen, omdat ik bang ben dat het dan verloren voelt..



Hebben jullie misschien tips hier beter mee om te gaan?



@nicolientje

Kan gebeuren toch? Morgen weer beter. Succes met je rug! :(
Alle reacties Link kopieren
Ik eet eigenlijk normaal en wel eens een boterhamminder. Ik probeer niet te snoepen en geen chips doordeweeks te eten. In het weekend wel wat lekkers.

Tot nu toe houd ik het redelijk vol... Het lukt niet altijd maar ik snoep niet gedachteloos meer. Dus als ik snoep, neem ik er 1 of 2 en dan stop ik. Ik verwacht niet dat het er heel snel af gaat, maar hoop wel dat ik 2 kilo per maand ga afvallen.



Ik wil het sporten echt wekelijks weer gaan oppakken met dochter. Dit is door de feestdagen nu 2 weken niet gelukt daar kan ik dan wel van balen.... dus volgende week maandag weer! Mijn dochter gaat ook mee sporten altijd. Dat is wel een extra stimulans
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
Sanfrancisco, dankjewel. Gelukkig gaat mijn rug iets beter inmiddels. Vandaag ben ik inderdaad weer netjes bezig met eten.

Antwoord op je vraag: ik heb het boekje SimpelSlank met Margriet gekocht en probeer die dagschema's te volgen qua eten. Nu vind ik niet alles lekker dus sommige dingen ga ik even aanpassen (vooral de avondmaaltijd). Het lukt mij moeilijk om zelf gezond te eten, ik verval vaak in de standaard maaltijden (aardappelen, groente en vlees of vis). En zo ging het ook bij mijn ontbijt, het was altijd yoghurt met honing of een boterham met kaas. Ik herken wat je schrijft met 1 koekje, het hele pak. Zo gaat dat bij mij dus ook. Ik laat het pak koekjes nu maar dicht zitten en anders doe ik het in de koektrommel en eet ik alleen een koekje als het mag van het schema. Voor mij helpt zo'n schema dus, misschien is dat voor jou ook een stok achter de deur?



Dreamglasses, kun jij een zak chips open maken en dan één portie eten? Ik maak de zak open en eet tot het op is (schaam, schaam). Erg knap dat je zoveel discipline hebt om het bij 1 of 2 snoepjes te houden! Wat leuk dat je samen met je dochter gaat sporten. Gaan jullie naar de sportschool toe?



Inmiddels ben ik dus bezig met het opstarten van Margriet SimpelSlank. Ik hou mijn tijdschrift graag netjes zodat ik het niet na 30 dagen vol gekliederd heb dus ik maak, indien nodig, een kopie van de bladzijden maar meestal noteer ik de invullijstjes in een notitieboekje. Er zijn bijvoorbeeld dagelijkse invuloefeningen waarin je schrijft hoe het vandaag gegaan is met eten, bewegen en ontspannen. Dat noteer ik dan in mijn notitieboekje. Net zoals mijn huidige en streefgewicht en BMI. Daarnaast kan ik in het notitieboekje bijzonderheden noteren zoals feestje gehad en een 'joker' ingezet. Vanuit de SimpelSlank methode mag je 5 jokers per maand inzetten. Een joker staat voor 1 dagdeel (dus ik weet al dat mijn jokers ingezet gaan worden voor die avondmaaltijden want dat vind ik het ergste om te eten).
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met iedereen, zo richting het einde van de 1e week van het nieuwe jaar?



Hier is deze week tot dusver goed gegaan. Normaal gaan we vrijdag t/m zondagavond flink aan de chips, wijn en chocola, maar dat ga i nu dus niet doen. Benieuwd wat de weegschaal zondagochtend zegt !
Alle reacties Link kopieren
Hi nicolientje,

Nou soms inderdaad ik het best moeilijk hoor. Gisteravond heb ik wel meer dan 2 koekjes gehad Maar de rest van de dag wel netjes gegeten. Ik eet wel normaal met de pot mee maar ben minder scheutig met aardappels en vega vlees of vis. En neem meer groenten. Ik probeer chips en snoep vaker over te slaan op momenten dat ik het wel zou eten. Het zal niet snel gaan maar hopelijk voor de zomer in de buurt van streefgewicht



Wat knap dat je dat dieet gaat volgen. Het lijkt me ook niet te doen als je de maaltijden niet vervangt naar dingen die je lust.

Gewoon lekker volhouden. Als die eerste 2 kilo er maar af is hè? Dan krijg ik tenminste altijd het gevoel dat ik de goede kant op ga



Dochter en ik gaan maandagavond weer naar de sportschool.
Only dead fish go with the flow
Bij mij ook goed, ik heb nog niet iets gegeten wat niet in de planning stond. Qua sporten heb ik een deel van de tuin omgespit, iets te fanatiek want heb nu al dagen last van mijn armen.
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het goed! Ik heb een nieuwe fiets gekocht (eindelijk) en fiets nu een uur per dag (18 km) van en naar mn werk. Dat ga ik 3 of 4 keer per week doen. Ook heb ik me ingeschreven voor mn eerste boksles. Qua eten was ik al best gedisciplineerd, en ga nog wat meer opletten dat ik niet te veel eet. Ik ga me weer wegen als mn spijkerbroek weer lekker zit!
Alle reacties Link kopieren
@san fransisco. Zou jij mijn startgewicht willen aanpassen naar 109. Alvast bedankt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven