Lijf & Lijn alle pijlers

Afvalgroep: Fit en slank in 2017

30-12-2016 13:49 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afvaltabel:



DeelnemerLeeftijdLengteStartgewichtHuidig gewichtStreefgewichtSunflower35 Jaar1.72cm66.1kg65.6kg63kgSanfrancisco22 jaar170cm67kg66.3kg60kgBallys28 jaar173cm99,8kg98,9kg80kgAh3133 jaar166cm109kg107,8kg75kgWelles-nietes40 jaar173cm79kg79kg73kgMadameJean39 jaar182cm(74)kg(74)kg66kgDreamglasses41 jaar172cm78kg78kg69kgNicolientje241026 jaar176cm108kg108kg95kgRattatata29 jaar175cm96kg93kg85kg
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop trouwens dit jaar 15 kilo af te vallen. En in 2018 nog een keer. Ik wil niet te streng zijn en te snel afvallen. Iets meer dan een kilo per maand moet te doen zijn. En hopelijk blijft het eraf dan!
Alle reacties Link kopieren
Morgen is het weegdag!



Gisteren heb ik voor het eerst sinds laaaange tijd een vrijdagavond zonder bergen chips, wijn en chocola doorgebracht. Terwijl mijn man wel een halve zak chips en 2 glazen wijn wegtikte. Ik heb 1 zo'n mini zakje chips gehad (150 kcal), die had ik speciaal gekocht, en verder fris en thee. Voelde erg goed ! Echt een overwinning op mezelf. Vanavond ga ik dat nog een keer doen !
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig sunflower!
Only dead fish go with the flow
Goed zo sunflower!

Ik zie een beetje op tegen weegdag want ik ben nog vooral bezig geweest met restjes opeten van de feestdagen. ...
Alle reacties Link kopieren
Sunflower81, wat ben je goed bezig! Succes vanavond, je kan het.



Welles-nietes, ik zie er ook tegenop. Er is bij mij denken ik niets veranderd haha.



Hebben jullie ook zo'n allesoverheersende honger telkens? Ik heb nu mijn portie avondeten op en eigenlijk lust ik nog wel zo'n portie. Vanmiddag ook al drie rijstwafels met chocola op ipv een schaaltje yoghurt van 100 gram.



Maandag vraag ik mijn arts of er een tabletje af mag want antidepressiva staat natuurlijk wel bekend om z'n honger gevoel. En mijn depressie is al een aantal maanden over alleen ik durfde niet te stoppen uit angst voor een terugval...
Alle reacties Link kopieren
Zo herkenbaar nicolientje: dat je niet echt genoeg hebt. Vooral 's avonds vind ik het vaak moeilijk. Ik zorg meestal dat ik ongebrand nootjes en yoghurt in huis heb, maar toch heb ik vaak nog zin in chocola of koekjes.

Ik ben nu snot verkouden en vond dat ik wel wat normale dropjes voor mijn keel verdiend had. Ik nam er natuurlijk te veel en werd vrijwel direct gestraft door enorme maagzuur.

De suikervrije dropjes laat ik al staan omdat ik er ontzettende last van krijg na die tijd.

Ik denk dat ik vanaf nu drop ga mijden en binnenkort pepermuntjes koop. Daar doe je ook langer mee.



Maar we houden gewoon vol. Ook al gaat het soms even 'mis'. Toch?



Zou het gewoon overleggen met je arts over je AD.
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal!



Zondag weegdag: 65.6 kg



Eerder deze week heb ik zelfs 65.2 op de weegschaal zien staan, maar ik heb wat last van mijn buik/darmen dus dat beïnvloedt het gewicht wat. In elk geval is de eerste halve kilo er af! Eens kijken of ik over een week onderin de 65 of bovenin de 64 kan zitten !



Avondsnack: zelf neem ik meestal rond 20.30 koffie met een koek van max. 150-175 kcal (dan heb je nog veel keuze hoor), en dan later op de avond 300 gr meloen in blokjes met 50-100 gram yoghurt (dat is heel weinig, maar wel lekker voor de smaak en een gevulder gevoel dan van alleen meloen) erdoor. Dat zijn bij mij 2 schaaltjes vol, dus echt best veel, en het is samen nog geen 150 kcal.



Ik let op kcal, en zoveel mogelijk op gezonde keuzes, maar neem ook gerust een koek oid, als hij maar niet te hoog in kcal zit.
vanochtend woog ik 98.8 de kop is er dus vanaf.

Ben deze week wel uit eten geweest, en aankomende week staan er twee dinertjes op de planning. Dus ben benieuwd. De eerste week is mij erg meegevallen, nu moet ik zeggen dat mijn probleem zich vooral in de avond en de auto bevinden, maar heb nu steeds braaf een appel gegeten op dat moment. mijn doel voor eind januari is onder de 97 kilo wegen.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig ballys! Eind deze maand onder de 97 klinkt haalbaar!

En uit eten gaan hoeft geen probleem te zijn, ook daar kun je kiezen voor de magere gerechten, evt. alcohol matigen en vervangen door water en ipv een dessert een thee of koffie nemen. Dan valt het best mee, zeker als je de rest van je dag qua eten er nog wat op aan past.
Alle reacties Link kopieren
Dreamglasses, ja in de avond is het het ergste. Ik merk wel dat ik al veel ongezonde dingen laat staan en meer fruit eet nu. Misschien kan ik daarin nog iets naar de avond verplaatsen. Volhouden sowieso, er gaan vanzelf kilo's af al is het langzaam ;). Drop is iets wat ik niet lust ,aar pepermuntjes gaan hier achter elkaar en het is suikerwerk. Kan jij je inhouden met pepermunt?



Sunflower wat ben je goed bezig geweest! Dankjewel voor je tip over yoghurt met fruit, ik ga dat ook eens proberen. Koek vind ik heel moeilijk, ik eet dan het pak leeg dus eet ik geen koekjes haha.



Bayles, jij bent ook al zo goed bezig geweest, gefeliciteerd! Uit eten kan ook met verantwoorde keuzes lekker zijn toch? Minder saus over de gerechten, fruit als toetje? Sorbetijs is van water ipv melk als basis dus ook langer in kcal.



Voor de tabel helaas geen wijzigingen. Ik ging er al vanuit maar het is toch wel een beetje teleurstellend. Wel op gewicht gebleven in ieder geval. Op naar volgende week!
Alle reacties Link kopieren
Ik hou het kort want de wifi verbinding hier is om te janken, maar gelukkig staat er een weegschaal in het hotel.



Huidig gewicht; 93kg!



Ondanks het vele wandelen van deze week op twee avonden ook een paar glazen alcohol op en 2x niet bijster gezond gegeten, dus ik ben blij dat er toch nog 300gr af is gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog op startgewicht. Volgende week iets strenger aan de slag!
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
Startgewicht 109 en huidig gewicht 107,8 ik ben afgelopen week ziek geweest met overgeven en weinig eetlust. Hopelijk blijfy het nu ook makkelijker volhouden om minder te eten.
Alle reacties Link kopieren
Rattatata, alle beetjes helpen! En er is in ieder geval wat af.



Dreamglasses, volgende week komt het vast goed!



ah31, wat vervelend dat je ziek bent geweest, voel je je inmiddels weer beter?



Ik heb vandaag een heel stokbrood opgegeten hahaha. Was zo boos dat er niets af was. En ondanks dat het een heel stokbrood was en ik verder wel aardig netjes heb gegeten heb ik vandaag nog geen 1600 kcal op. Vandaag geen honger gehad. Wel een klein halfuurtje gewandeld. Hopelijk hou ik het zo iets beter vol allemaal. Morgen voor het eerst naar yoga weer. Ik begin rustig aan met een combi van yoga en meditatie.
Alle reacties Link kopieren
Hi Iedereen!



Zo aan de berichtjes en tabel te zien is iedereen goed bezig geweest deze week. Ik heb inmiddels de tabel geupdate.



Deze week 700 gram afgevallen. Deze week wordt lastig want hij is heel erg druk met onregelmatige schema's.. hoe gaan jullie hier mee om?



liefs
Alle reacties Link kopieren
Sanfrancisco , is het een idee om eventueel zelf gezond eten mee te nemen in een bakje? Ook goede snack dingen zoals wortels met humus,nootjes, fruit? En brood of salade, wat je zelf graag meeneemt?



Voor de kerstvakantie nam ik wat doosjes rozijntjes (eigenlijk kocht ik deze voor mijn zoontje) mee naar het werk. Had ik toch iets zoets maar wel verantwoords mee.
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Is er nog een plekkie vrij voor mij?

Ik ben 25 jaar en altijd een prima figuur, maar merk dat ik nu echt kledingstukken niet meer pas enzo. Schrok me echt hélemaal kapot vorige week haha.

Ik weeg op het moment 75 kg bij een lengte van 1.65, zoveel heb ik echt nog nooit gewogen. Ik wil terug naar de 60kg.

Ondanks dat ik een lopend beroep heb etc, toch zoveel aangekomen. Maar ik at de laatste maanden ook wel alles wat ik lekker vond moet ik zeggen. ook amper gesport.



Mijn doel is weer 2 a 3 x gaan sporten in de week en gezonder en bewuster gaan eten. En doordeweeks niet meer zo snaaien. En in het weekend met mate.



Succes dames!
Vandaag heb ik het moeilijk, ik ben vrij op woensdag en had geen afspraken staan. Heb het calorie technisch binnen de perken weten te houden. Maar heb wel heerlijk ongezond geluncht.

Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen toch eventjes tussendoor gewogen en er gebeurt nog niets terwijl ik me wel beter voel. Dus hopelijk ziet het er tegen zondag toch wat anders uit. Qua eten gaat het wel redelijk. Ik probeer het echt op 1600 kcal per dag te houden. Alleen dinsdag heb ik dus frietjes gehad. Daarom deze week verder niets lekkers in het vooruitzicht.



Gisterenavond naar de bios geweest en netjes alleen een beker cola light genomen. Film was trouwens super, Soof2, echt een aanrader!



Ook het bewegen gaat steeds iets beter, ik zorg ervoor dat ik in ieder geval elke dag een beweeg activiteit heb (wat dus ook gewoon wandelen of huishouden kan zijn). Op maandagavond is nu mijn vaste sportavond. Ik probeer er nog een sportmoment bij te vinden. Wat doen jullie voor een sporten?
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, ik kom me afmelden voor dit groepje, want ik ben er 2 dagen geleden achter gekomen dat ik zwanger ben ! Uiteraard wil ik wel gezond en fit mijn zwangerschap door, maar meeschrijven met als doel afvallen is nu niet meer aan de orde. Ik wens jullie allemaal veel succes en een gezond & happy jaar !
Alle reacties Link kopieren
Sunflower gefeliciteerd!

Super leuk voor je. Hele fijne zwangerschap!
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
Thanks! Beetje sneller dan verwacht, haha, meteen 1e poging raak terwijl het bij ons 1e kindje veel langer duurde, dus dat had ik nu weer verwacht ! De laatste paar kilo's kwijtraken en op mijn ideaalgewicht zitten vóór de zwangerschap gaat dus niet meer lukken, daar had ik nog een maand of 2 voor nodig gehad. Maar ik heb een prima gewicht, en ga mijn best doen tijdens de zwangerschap gezond te blijven eten, de vorige keer zat ik snel na de bevalling weer op mijn oude gewicht, hopelijk nu weer.

Succes nog allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Sunflower!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Sunflower!
Alle reacties Link kopieren
Helaas, zwangerschap geëindigd in super vroege miskraam (was net 2 dagen over tijd). Het was ook pas de 1e ronde, dus we houden goede moed, onze wens was (en is) om ergens in 2017 zwanger te raken van de 2e, dus we gaan vol goede moed door.



Maar, ik kan dus toch blijven meeschrijven

Voor de weegdag/tabel vandaag: 66.0

Helaas de hele week veel last gehad van obstipatie (door de zwangerschap, had ik vorige keer ook heel erg), waardoor de weegschaal de ene dag 65.6 en de andere dag 66.5 zegt en zo steeds heen en weer schiet. Ik heb wel de hele week netjes gegeten, dus houd het maar op 66.0, dan zien we over een week wel weer verder, hopelijk is dan mijn lijf hormonaal weer wat meer in balans ;- ) !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven