Gezondheid alle pijlers

Raar voorval in lichaam na niezen

20-04-2024 00:13 12 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik nieste eerder vanavond, maar die ging niet helemaal goed waardoor het een halve niet bevredigende nies werd. Daarbij gebeurde er iets in mijn hoofd, alsof het beeld stil bleef staan en schuin stond, het duurde even voor het weer bij trok. Tegelijkertijd begon mijn rechterarm intens te tintelen en ontstond er een soort spasme in mijn onderarm en hand. Na een paar seconden trok dit weer bij. Ik vond dit best beangstigend. Ik heb dit 2 jaar geleden ook een keer gehad na het niezen. Daar heb ik toen niets mee gedaan omdat ik het linkte aan een foute nies, maar nu het weer is gebeurd voel ik mij toch wat onrustig en twijfel ik of ik hiervoor de huisarts moet bellen morgen. Herkent iemand dit? Of hebben jullie zoiets wel eens gehoord van iemand na het niezen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou even met de HAP overleggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou ook je huisarts vragen.
Heb er nog nooit van gehoord.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou hier zeker even over bellen.
You want me. You need me. You can't live without me. And you know it. You just don't know you know it.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, ik herken het een beetje. Hoe voelt hoesten voor je? Levert dat wel eens heftige kortdurende hoofdpijn of vergelijkbare klachten op?

De huisarts is zeker een goede start om dit te bespreken.

Bij mij heeft de huisarts het tien jaar lang op stress gegooid. Tot ik een mri kreeg voor een hernia. Mijn klachten bleken veroorzaakt door een aangeboren afwijking. Eentje die vooral voorkomt bij honden zoals chi hua hua’s en king spaniëls.
Alle reacties Link kopieren Quote
Soms ontstaat er kort druk in je hoofd bij het niezen. Een halve nies levert misschien even meer druk in je hoofd op.


https://www.livescience.com/32318-why-d ... ezing.html
Alle reacties Link kopieren Quote
Het lijkt mij een soort rare reflexreactie op het niezen, maar als het echt raar was en je je zorgen maakt zeker bellen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat ik meteen de HAP gebeld had.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maandag27 schreef:
20-04-2024 07:45
Ja, ik herken het een beetje. Hoe voelt hoesten voor je? Levert dat wel eens heftige kortdurende hoofdpijn of vergelijkbare klachten op?

De huisarts is zeker een goede start om dit te bespreken.

Bij mij heeft de huisarts het tien jaar lang op stress gegooid. Tot ik een mri kreeg voor een hernia. Mijn klachten bleken veroorzaakt door een aangeboren afwijking. Eentje die vooral voorkomt bij honden zoals chi hua hua’s en king spaniëls.
Er zat bij mij idd ook iets vast in de nek na het niezen. Door rustig te ademen en nek te ontspannen voelde ik het weer wegzakken.
Ik heb ook wel eens een nekmassage gehad waar ik heel erg duizelig van werd. Met hoesten heb ik het nooit zo ervaren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga de huisarts bellen trouwens. Zal toch wel iets niet helemaal goed zitten daar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dit ook weleens. Heb me er eigenlijk nooit zorgen over gemaakt. Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet herkenbaar naar goed dat je even checkt.

Dat doe ik altijd als iets me niet lekker zit.

Sterkte.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven