Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen als een malle

23-03-2011 23:50 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bam, op een gegeven moment slaat het in. Je bent 26 jaar, hebt een leuke baan, een geweldige vent, een gaaf huis en een actief sociaal leven. Goed voor elkaar zul je denken. Klopt, voor het grootste deel een topleven. Toch weeg ik 110 kilo, ik zal niet zeggen bij welke lengte, dan sla je stijl achterover.



Het zit in de genen? Zware botten? Trage schildklier? Alles wat ik eet zit gelijk op mijn heupen? Nee hoor, gewoon te veel en te vaak eten, alles door elkaar en soms op de meest bizarre tijden. Spijtig.



Nu ik mijn leven zo onder de loep neem (en me besef dat vanaf je 30e je vel al zijn elasticiteit verliest) ga ik de strijd aan. Vol goede moed, afvallen alsof mijn leven er vanaf hangt (dit is de motivatie, voordat ik goed en wel begonnen ben, die spreekt)



Hoe ga ik het doen? Met het Cambridge Dieet, jawel. Ik heb gelezen op forums, en ja ik besef dat het een crashdieet is. Ik weet dat ik er ook bij moet sporten. En natuurlijk is het de kunst om de kilo's eraf te houden. Ik negeer alle bezwaren en ik ga er voor. Wat er nu af gaat komt er in ieder geval niet bij.



110 kilo, 60 kilo is het streven. Optimistisch? Klopt. Eerst maar eens onder de 100. Hier ga ik het van me afschrijven.



Wish me luck



Jorre
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat je alle bezwaren negeert en liever gaat voor snel en veel verliezen terwijl als je iets verder kijkt dan de neus lang is je zal ontdekken dat dat wat anders is dan een duurzaam resultaat. Focus je op 1 maximaal 2 kilo verlies per maand, eet gewoon, maar minder (geen bizarre dieten zoals koolhydraatarm of vetarm of eiwitbeperkt) en ga sporten om meer te verbruiken
Alle reacties Link kopieren
ik wil je best succes wensen... maar als je realistisch bent... en je eigen tekst nog eens naleest... zou ik een ander plan van aanpak nemen... crashdieten zijn tijdelijk... dus zul je het jojoeffect gaan krijgen... leefwijze omgooien... gezonder eten, regelmatiger, ernaast sporten... zal vast wat langzamer gaan dan een crashdieet... maar een crashdieet hou je niet je leven lang vol...
Alle reacties Link kopieren
Veel succes!

Het gaat je vast lukken
Alle reacties Link kopieren
Succes! maar toch wat er snel af gaat...

Je hebt hoe dan ook een lange tijd te gaan, in begin gaat het hard en houd je het denk ook wel vol, mar dan komt er een periode dat het stilstaat of minder snel en dan is het wel ff goed doorzetten.



Niet lullig bedoeld, maar 110 kilo lijkt me best wel veel. Zou je willen adviseren om een diëtiste te raadplegen. Of doe het als het huidige plan niet zo werkt...



good luck!
Alle reacties Link kopieren
Ik ken de verleiding van het crashen maar je schiet er op de lange termijn echt niets mee op. Je klinkt alsof je zelf ook heel goed beseft waar het hem in zit! Koop geen snoep meer laat je niet verleiden, laat je omgeving je helpen en ga lekker sporten. Misschien is een hardloopclub wel iets voor je, heb je ook een stok achter de deur!!! Dan kan je ook trots op jezelf zijn want jij hebt dan je eetlatroon/ leven verbeterd!!



Zet hem op! Ik hoop dat je voor de gezonde weg kiest en je streefgewicht haalt!!
Alle reacties Link kopieren
3 van mijn vriendinnen zijn mbv cambridge 7 tot 25kg afgevallen naar een gezond gewicht. Ik wens je heel veel succes :)!
Alle reacties Link kopieren
Je probleem is dus dat je geen normaal gezond eetpatroon hebt. (je eet te veel, alles door elkaar, onregelmatig)



Belangrijkst voor jou is dat je een eetpatroon ontwikkelt dat je je leven lang kunt volhouden. Dat moet je leren.



Als je nu gaat crashen ben je straks misschien een heel stuk afgevallen maar weet je nog steeds niet hoe je nu eigenlijk hoort te eten. En je lijf weet t dan helemaal niet meer, want kreeg eerst te veel en toen ineens heel weinig.



Ik ben ooit in een paar maanden 5 kg afgevallen (goh klinkt niet eens zo veel maar ik at iig erg weinig), daarna in een half jaar 15 kg aangekomen. Mn hele systeem was van slag.

Sinds ik weer regelmatiger eet ben ik weer op mijn normale gewicht gekomen.



Wat zeggen ze ook alweer, de kachel moet wel blijven branden?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
met 110 kilo zou ik nog niet hardlopen, dat is een te ferme belasting voor je gewrichten
Alle reacties Link kopieren
het is minstens zo belangrijk om goed na te denken waarom je eet zoals je eet.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik van het Cambridge dieet weet, is dat het voornamelijk bestaat uit het nuttigen van repen, shakes en soepen ter vervanging van de normale maaltijden. 500 calorieën per dag.



Als je dit lang gaat doen (en dat ga je, want je wilt er 50 kilo mee afvallen), zul je je hele stofwisselingssysteem kapot maken, met als gevolg dat je, eenmaal op je streefgewicht, niet meer in staat bent een normaal gezond eetpatroon te volgen zonder daar weer gigantisch van aan te komen.



Crashdieëten werken alleen op korte termijn, je zult inderdaad afvallen als een malle.

Maar op lange termijn kom je er alleen maar van aan.
Alle reacties Link kopieren
afvallen als een malle, daar trapt je lichaam even in, maar al heel gauw kan het functioneren op 500 calorietjes per dag, en wee je gebeente als je dan eens een dag hebt waarbij je een schamele 700 calorieen verschalkt (2000 is normaal voor een vrouw) dan slaat het lichaam dat meteen op als vet, want jou lichaam is niet gek, die wil zich voorbereiden op een nieuwe cambridge periode.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet dat mensen die te dik zijn vanwege een ongezond eetpatroon en ongezonde levensstijl, niet die omschakeling maken naar een gezonde levensstijl, maar gewoon doorgaan met ongezond leven, door het volgen van een crashdieet.



Beats the hell out of me.
Alle reacties Link kopieren
eens twinkle. Maar dat is iets wat men zich eerst af moet vragen, waarom eet ik zoals ik eet. Is het onwetendheid? of is het zelfdestructie? In het eerste geval is educatie een uitkomst in het tweede geval therapie, en er zijn ongetwijfeld nog andere redenen
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij ook een effectievere benadering Meds, met inzicht bereik je uiteindelijk echte verandering.
Alle reacties Link kopieren
Ziet niemand dat dit gewoon ordinaire reclame is...
Alle reacties Link kopieren
Als je eenmaal niet meer weet hoe het hoort, eten en koken en boterhammen mee naar t werk, boodschappen doen etc, dan is dat ook best moeilijk om dat weer aan te leren.

(niet lullig bedoeld)



Als je bij wijze van spreken de gewoonte hebt niet te ontbijten, een donut te halen op t station, op t werk een broodje kroket en s avonds iets laat bezorgen.... dan kost het wat moeite om dat terug te schroeven.



Maar daar helpt cambridge niet bij.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
zo had ik het nog niet bekeken Iwanna
Alle reacties Link kopieren
quote:Iwannalive schreef op 24 maart 2011 @ 00:57:

Ziet niemand dat dit gewoon ordinaire reclame is...Benieuwd of TO nog terugkomt
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Schakel je voor het sporten de begeleiding van een professional in?



Bewegen met een gewicht van 110 kilo is een aanslag op je gewrichten. Je motivatie kan nog zo groot zijn, maar als blessures het bewegen tegenhouden dan heb je er niks aan.
Alle reacties Link kopieren
eens met banaanaap, een bezoekje aan de huisarts kan geen kwaad
Alle reacties Link kopieren
quote:meds schreef op 24 maart 2011 @ 00:58:

zo had ik het nog niet bekeken IwannaZie opbouw OP. Komt zo uit een reclamefolder... en ze zet zo een hele tekst neer, binnen enkele minuten komen er reacties, maar van TO hoor je niks meer. Volgens mij ben je toch benieuwd of je direct reacties hebt, na het plaatsen van je OP... of ze komt pas terug als de kilo's er af zijn...
Alle reacties Link kopieren
quote:Moonlight82 schreef op 24 maart 2011 @ 00:59:

[...]



Benieuwd of TO nog terugkomtVast om de week met hele geweldige resultaten... "afvallen als een malle" toch
Alle reacties Link kopieren
quote:Moonlight82 schreef op 24 maart 2011 @ 00:59:

[...]



Benieuwd of TO nog terugkomt



Die is vast even haar shake'je pakken

.

Alle reacties Link kopieren
quote:Twinkle1001 schreef op 24 maart 2011 @ 01:16:

[...]





Die is vast even haar shake'je pakken

.

[afbeelding]

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven