Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen en gezonder eten

18-08-2016 20:04 44 berichten
Het is weer zover. Verslaafd aan suikers, ongezonde tussendoortjes eten, stress eten, minstens 5 kilo te zwaar. Het roer moet weer om.

Wie doet ermee?

73 kg, 168 cm, veel buikvet.

Wat ik wil doen?

Krachttraining, vaker hardlopen, minder eten en geen suikerrijke tussendoortjes.

Nu nog me durven aanmelden voor crossfit. Dat lijkt me super maar ik durf niet. Denk dat er veel van die uberfitte mensen rondlopen maar het lijkt me wel leuk. Als ik dan toch moet gaan krachttrainen.
Weet je wat het is met echte sporters/crossfitters/etc. die zijn ooit ook ergens begonnen. Dus dat je niet meteen op het niveau van de rest zit is normaal en hoef je ook helemaal niet te verwachten van jezelf.



Ben je met het eten ook van plan om lijstjes bij te houden/kcal te gaan tellen? Heb je al nagedacht over gezondere tussendoortjes etc?



Ik kan niet meer meedoen, want ik ben al afgevallen van 98 kg naar 60 kg (ik ben 1'75). Heb er ook veel naast gesport. Maar meer voor mijn plezier en conditie. Want gewichtsverlies is in mijn ogen toch vooral een kwestie van minder kcal innemen.
Alle reacties Link kopieren
Crossfit kun je gewoon op je eigen niveau doen. Je gaat wel 3x dood per training maar dat hoort erbij.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
.
quote:viva-amber schreef op 18 augustus 2016 @ 20:11:

Crossfit kun je gewoon op je eigen niveau doen. Je gaat wel 3x dood per training maar dat hoort erbij.Ik ben echt wel eens naar de wc gerend om te kotsen. En toch vond ik het leuk, gek is dat.
Goed voornemen! Je kunt een proefles proberen bij verschillende sportscholen om te ervaren hoe het is.
Alle reacties Link kopieren
Weg, met dat vakantievet!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
de meeste crossfitters zijn net als jij, iets te zwaar, niet altijd in goede conditie en ook liever lui dan moe. Geldt ook voor de andere recreatieve sporters
Alle reacties Link kopieren
Echt gewoon aanmelden! Ik ben zelf ruim 20 kilo geleden begonnen met crossfit .

Was vanaf de 1e les echt leuk en wordt alleen maar leuker!
Aanmelden! Je bent er voor jezelf, niet voor de fitgirls die alleen maar meedoen om gezien te worden. Jouw doel, jouw progressie.



Tip om bewust te beginnen: maak een weekmenu, dan kun je alleen die producten in huis halen met gezonde tussendoortjes.

Begin met minimaal 2 keer per week te trainen om het op te bouwen. Houdt er plezier in.
Alle reacties Link kopieren
Afvallen en gezonder eten.. Ik wil wel meedoen!

Ik ga alleen niet meedoen met crossfit hihi, maar elkaar op de hoogte houden van ons afvallen moet wel lukken toch?



Hoe zie je het voor je?

Elke dag ons eten plaatsen?

Of wekelijks gewicht doorgeven?



Ik moet nog 7 kilo kwijt.

Hoeveel wil je er zelf af?

(benieuwd haha)
Alle reacties Link kopieren
Oh sorry. Ik ben super vergeet achtig. In de topic opener schrijf je natuurlijk al 5 kilo... Oeps!
Ik ben veel buikvet verloren (15 cm van mijn taille af en ruim 10 kilo afgevallen) door suiker en 'lege' koolhydraten (wit brood, croissants, rijstwafels, pistoletjes) te laten staan. Geen suiker meer eten is voor mij echt een oplossing gebleken omdat ik echt verslaafd was aan chocolade, drop, ijs en snoep. Ik had steeds eetbuien en ging dan na het zoet ook chips en kaaskoekjes eten omdat ik zin in iets hartigs had.



Nu eet ik gezond en veel volle producten (in normale hoeveelheden): volle yoghurt, 48+ kaas, volle melk, roomboter.



Ik wil ook gaan crossfitten en heb me gisteren opgegeven. Dinsdagavond is mijn vuurdoop!
Alle reacties Link kopieren
quote:elske1975 schreef op 20 augustus 2016 @ 15:19:

Ik ben veel buikvet verloren (15 cm van mijn taille af en ruim 10 kilo afgevallen) door suiker en 'lege' koolhydraten (wit brood, croissants, rijstwafels, pistoletjes) te laten staan. Geen suiker meer eten is voor mij echt een oplossing gebleken omdat ik echt verslaafd was aan chocolade, drop, ijs en snoep. Ik had steeds eetbuien en ging dan na het zoet ook chips en kaaskoekjes eten omdat ik zin in iets hartigs had.



Nu eet ik gezond en veel volle producten (in normale hoeveelheden): volle yoghurt, 48+ kaas, volle melk, roomboter.



Ik wil ook gaan crossfitten en heb me gisteren opgegeven. Dinsdagavond is mijn vuurdoop!Veel succes dinsdag! Super goed dat je je hebt opgegeven!
Hallo iedereen,



Hier ook een suikerverslaafde!.....pffff.....probeer alweer een tijdje om er vanaf te komen, maar ik hou het maar een paar dagen vol. Heb al vanalles geprobeerd maar het ontbreekt me aan discipline en die suikerbehoefte is zo sterk. Maar ik wíl het echt onder contole krijgen en zeker 5 kilo, liefst 10 kilo afvallen. Grote valkuil is ook dat ik voor mijn zoontje ook lekkere dingen in huis haal en ja dan sneuvel ik. Herkenbaar voor iemand?

Ik wil dus door gezond en niet teveel eten afvallen. En natuurlijk ook wat bewegen, heb thuis een stepper staan en was daar al op begonnen met een half uur per dag. Wil daar weer mee gaan beginnen.

Ik weet niet precies mijn gewicht, maar zal het morgenochtend posten. Dan wil ik ook écht de knop omzetten.

Hoop hier de steun te vinden om het nu wel vol te houden!

Dames succes!



Groetjes,

Moppie
Alle reacties Link kopieren
Heel graag wil ik ook meedoen. Ik weeg 85 kg bij een lengte van 175 cm. Bij deze lengte heb ik heel lang 60 kg gewogen. Zelf heb ik niet zo'n behoefte aan zoetigheid, bij mij zijn het meer hartige snacks zoals zoutjes en bij vertraging met de trein bijvoorbeeld een bamischijf, dat soort dingen.



Graag verlies ik gewicht, maar ik doe het in stukjes. Eerst maar weer eens onder de 80 kg zien te komen. Een eind resultaat van 70 kg zou al fijn zijn. Het belangrijkste is mijn buikvet kwijtraken, ik heb een veel te grote tailleomvang.



Ik ga weer beginnen bij de sport school, ik heb bedrijfsfitness. Groepslessen zoals Zumba vind ik leuk. En ik wil ook weer een keer per week gaan zwemmen.
Alle reacties Link kopieren
@Moppie: Ik zou niet teveel zoetigheid in huis halen voor je zoontje.. Tuurlijk is het lekker op z'n tijd, maar ook voor kinderen blijft het ongezond.. Kinderen ervaren ook een energiestijging (Ineens superdruk) en daarna de sugarcrush. Plus, hoe gezonder ze opgroeien, hoe meer kans is dat ze dat later ook zo zullen volhouden. Elke dag snoep is natuurlijk dé wens van vele kinderen maar dat betekent niet dat je daaraan hoeft te te geven..



Ik zou genoeg gezonde snacks in huis halen als ik jou was! Ik houd bijvoorbeeld enorm van augurken en olijven. Die haal ik regelmatig in huis in plaats van snoep. Ik heb haast geen snoep ik huis, dus de verleiding is dan ook minder groot. Als het voor mijn neus staat vind ik het ook heel aantrekkelijk. Kijk naar wat je zelf erg lekker vind en gezond is en vraag het ook aan je zoontje. Wilde perzikken zijn bij mij ook favoriet!



Als het niet lukt om van de suiker af te blijven kan je misschien juist iets van suiker eten, elke dag een klein beetje. Zoals elke dag een rijstwafel of cracker met appelstroop. Of elke dag één speculaasje. Zo houd je de zoete trek in bedwang. Bij een vriendin van mij werkt het heel goed. Ik heb zelf 70% pure chocolade in huis. Als ik trek heb ik chocolade neem ik een blokje en dan ben ik er weer klaar mee haha.



@nepese - Super goed! Zumba vind ik ook erg leuk! Hoe vaak in de week wil je gaan sporten? Klinkt heel goed!
ik wil graag ook nog een kilo of 6/7 kwijtraken Dit jaar ben ik al bijna 5 kilo kwijtgeraakt.

Ik begon op 73.6 en zit nu op 69.2. Wat ik lastig vind is om te bepalen wanneer je genoeg hebt gegeten en ik vind dingen laten staan die ik lekker vind gewoon moeilijk (zeg ik nadat ik net noedels heb gegeten nadat ik eigenlijk al yoghurt at als lunch..)



Mijn lengte is trouwens 1,67



Ik vind sporten wel leuk om te doen maar vind het lastig om mezelf aan te sporen ook echt te gaan. Wat ik wel heel fijn vind is ritme. Als straks de vakantie voorbij is dan begint mijn sportschool weer met het normale lesrooster, wat betekent dat ik weer wat meer ga én ik heb met mijn vriend een cursus salsadansen gewonnen, die start ook in september; heb ik echt enorm veel zin in !!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er zelf vandaag achter gekomen dat een bord met worteltjes en appelmoes heel erg goed vult en niet zoveel kcal heeft. Ik zit bomvol haha! Vanochtend een half uurtje gewandeld. Ik had weer super veel trek vandaag, maar de wortels met appelmoes hebben mijn hongerige buikje goed gedaan, hihi. Nu maar even op viva, zodat ik straks kan hoepelen. Even het eten laten zakken.



Ik heb echt de perfecte manier gevonden om een half uur tot een uur te hoepelen, namelijk met een serie aan op de laptop. Heerlijk. En ik houd het zo makkelijker vol. De tijd vliegt voorbij! Hihi. Volgens mij regent het, dus ik heb niet zo'n zin om straks ook nog een wandeling te maken. Ach, ik zie wel.



Vandaag 880 kcal gegeten van de 1500. Dus ik heb nog ruim over voor het avondeten. En hartstikke gezond vandaag gedaan! Ik heb mijn twee stuks fruit voor vandaag ook al gehad.



Vanochtend gewogen en 0.5 zwaarder. Kan kloppen, want ik heb twee slechte dagen gehad en ik moet beter opletten op het water drinken. We gaan er weer voor! Nog 7,6 kg te gaan, 2,6 kg al kwijt!
Roxy, heb je zo'n fitness hoelahoep:)?? Ik heb er Zo eentje van de decathlon ????
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel mee schrijven. Ik ben echt een jojo kampioen. Dan val ik weer af en ben ik goed bezig met bewegen en gezond eten maar op den duur sluipt het snoepen er toch weer in en voor ok het weet zijn er weer wat kilo's bijgekome. Ik weeg op dit moment 68 kilo en ben 1.60. In eerste instantie is mijn streefgewicht 58 kilo. Crossfitt ben ik niet van plan te gaan doen maar ik hou wel van wandelen en ik voetbal. Het lijkt me leuk om onze vorderingen hier te delen en misschien leuk om eens een eetlijstje te posten?
quote:R0xy schreef op 21 augustus 2016 @ 15:52:

Ik ben er zelf vandaag achter gekomen dat een bord met worteltjes en appelmoes heel erg goed vult en niet zoveel kcal heeft. Ik zit bomvol haha! Vanochtend een half uurtje gewandeld. Ik had weer super veel trek vandaag, maar de wortels met appelmoes hebben mijn hongerige buikje goed gedaan, hihi. Nu maar even op viva, zodat ik straks kan hoepelen. Even het eten laten zakken.



Ik heb echt de perfecte manier gevonden om een half uur tot een uur te hoepelen, namelijk met een serie aan op de laptop. Heerlijk. En ik houd het zo makkelijker vol. De tijd vliegt voorbij! Hihi. Volgens mij regent het, dus ik heb niet zo'n zin om straks ook nog een wandeling te maken. Ach, ik zie wel.



Vandaag 880 kcal gegeten van de 1500. Dus ik heb nog ruim over voor het avondeten. En hartstikke gezond vandaag gedaan! Ik heb mijn twee stuks fruit voor vandaag ook al gehad.



Vanochtend gewogen en 0.5 zwaarder. Kan kloppen, want ik heb twee slechte dagen gehad en ik moet beter opletten op het water drinken. We gaan er weer voor! Nog 7,6 kg te gaan, 2,6 kg al kwijt!dit is toch geen serieuze maaltijd hoop ik?
Nou dames, vandaag gaan we vol goede moed aan de gang!

Ging dus vanmorgen op de weegschaal en pffffff....78,5....bij een lengte van 1.73.....

Streefgewicht is 69,5....zo net onder de 70. Heb dat vorig jaar september gewogen, maar was toen in 1,5 maand 8 kilo afgevallen omdat mijn relatie stuk was gelopen. Heb toen héél erg slecht gegeten, bijna niks zeg maar. En ja, dan gaat het snel met afvallen.

Nu dus niet meer....

Maar mijn plan is dus om iedere avond een menulijstje voor de volgende dag te maken en me daar strikt aan te houden, want ik weet heel goed wat gezond is en wat niet. Ervaringsdeskundige zullen we naar zeggen...haha.....

En ik ga echt heel hard mijn best doen om dat irritante "zoetmonster" te verslaan!!
Ik wil ook graag mee doen! Met 1.66 en rond de 74 kilo ben ik echt veel te zwaar..het zwaarste wat ik ooit heb gewogen zelfs. Dit wordt dan wel de zoveelste poging. Waar halen jullie eigenlijk de motivatie vandaan?
Hier ook iemand die de vakantie kg kwijt moest en stuk of 7. Afkicken van de suikers en lekkere ongezonden dingen.

Ik doe geen cross fit maar wil hardlopen weer op pakken. Door blessures tijd niet gelopen mag weer voor of aan beginnen.

Krijg vandaag als goed is me gel zooltjes binnen hopelijk dan na het lopen monder last van me voet.

Mis het lopen en voel die extra kg goed zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven