Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen en mager koppie

05-04-2017 11:19 63 berichten
Hallo allemaal!



Op doktersadvies moet ik afvallen en dat lukt me aardig, maar nu zit ik met iets dat me erg tegenstaat en er voor zorgt dat ik eigenlijk niet meer wil afvallen dan tot nu toe. Mijn gezicht begint in te vallen en ik vind zelf dat dat er niet uitziet.

Wist eigenlijk al dat dat risico erin zat vanwege mijn leeftijd en heb altijd gezegd, liever een dikke togus dan een vervallen smoelwerk, maar nu is het dan zover.

Mijn vraag: Is er iets dat er voor zorgt dat ik wel af kan vallen maar mijn gezicht spaart? Zelf zat ik te denken aan weipoeder, maar weet niet zeker of dat wel het middel is dat daartegen helpt.

Wie weet het antwoord?
Nee daar doe je niks tegen. Het gezichtsvet is het eerste dat aangesproken wordt.
Alle reacties Link kopieren
Nee dat is helaas een nare bijkomstigheid. Moet je nog veel kilo's eraf Cateau?
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Kun je helaas niets aan doen.

Heb wel de ervaring dat wanneer je 'klaar' bent met afvallen een paar maanden daarna je gezicht ook nog wel weer iets bijtrekt.
Weipoeder is eiwit en helpt bij de opbouw van spieren als je aan krachttraining doet, gaat dus niks toevoegen aan je toetje.

Helaas kan je niet plaatselijk afvallen en dus ook niet bepalen waar je wel en niet volume houdt.

Vergeet niet dat als je verder komt in het proces van afvallen de rest van je lijf ook slanker wordt en je smallere gezicht dus een stuk minder zal opvallen.

Voor nu, hardstikke knap dat het afvallen goed gaat!
Volgens mij trekt het vanzelf wel weer bij op een gegeven moment.



Hoeveel ben je nu afgevallen?
Ken het, dat heb ik ook. Ik had volgens vrienden een schattige hoofd en nu is het schattige eraf. Smal koppie. Als je aan het afvallen bent begint het eerst bij gezicht in plaats van de probleem zone's.
Liever een betere gezondheid dan een mooi gezicht zou ik zeggen.



Daarnaast trekt je gezicht vaak nog wel wat bij als je eenmaal weer een tijdje stabiel op gewicht bent. Daarnaast kun je natuurlijk ook veel doen met een goed kapsel, een leuk make-upje en wat sieraden. Als je er goed verzorgd en leuk gekleed uitziet, dan valt een ietwat ingevallen gezicht al veel minder op.
Iemand vertelde eens dat na "veel" afvallen na verloop van tijd het gezicht minder spits gaat uitzien en min of meer gaat "bijtrekken". Sommige gezichten worden eerst spits/hoekig/smal en veranderen na verloop van tijd.



Maar Cateau, sommige dingen heb je niet in de hand. Als het voor je gezondheid beter is en het je lukt en jij je daar beter door voelt is dat toch super? Kan me nauwelijks voorstellen dat jij een getekende, gerimpelde oude vrouw gaat worden. Uitstraling en persoonlijkheid zijn meest bepalend. En die oogopslag, neus en mond (foto) doen mij vermoeden, in combinatie met wat ik van je weet via dit forum, dat dat helemaal goed zit bij jou.
quote:mali30 schreef op 05 april 2017 @ 11:22:

Nee dat is helaas een nare bijkomstigheid. Moet je nog veel kilo's eraf Cateau?

Een stuk of tien, maar zie het niet zitten, straks loop ik erbij als een zombie.

Lees net dat het tegen te gaan is met creatine, dan houd je vocht vast in je gezicht, maar zodra je daarmee stopt zakt de boel weer in.
Alle reacties Link kopieren
Helaas inderdaad herkenbaar; sinds ik nu zo'n 12 kilo ben afgevallen zie ik er voor mijn gevoel 20 jaar ouder uit; ik vind het zelf geen gezicht - ik vond mezelf eerst veel leuker...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
quote:Troeteltje schreef op 05 april 2017 @ 11:29:

Iemand vertelde eens dat na "veel" afvallen na verloop van tijd het gezicht minder spits gaat uitzien en min of meer gaat "bijtrekken". Sommige gezichten worden eerst spits/hoekig/smal en veranderen na verloop van tijd.



Maar Cateau, sommige dingen heb je niet in de hand. Als het voor je gezondheid beter is en het je lukt en jij je daar beter door voelt is dat toch super? Kan me nauwelijks voorstellen dat jij een getekende, gerimpelde oude vrouw gaat worden. Uitstraling en persoonlijkheid zijn meest bepalend. En die oogopslag, neus en mond (foto) doen mij vermoeden, in combinatie met wat ik van je weet via dit forum, dat dat helemaal goed zit bij jou.
quote:eckano schreef op 05 april 2017 @ 11:33:

Helaas inderdaad herkenbaar; sinds ik nu zo'n 12 kilo ben afgevallen zie ik er voor mijn gevoel 20 jaar ouder uit; ik vind het zelf geen gezicht - ik vond mezelf eerst veel leuker...Dat bedoel ik.
dat bijtrekken is ook niet waar hoor. Misschien als je 20 bent.
Ik sluit me aan bij de vorige sprekers Cateautje. Ik heb dezelfde ervaring (en helaas waren mijn gezicht en nekje al de dunste gedeeltes van mijn lijf). Ik ben nu 59 en het enige waar ik voor probeer te zorgen is dat mijn kapsel nog een beetje "vult". Verder lekker smeren met vochtinbrengers en een glansje hier en daar.

Mijn gewicht (64 bij 1.66 m) zorgt dat mijn kleding leuker zit en mijn beha niet steeds krapper (D/E )

Elk nadeel hep ze voordeel......Zet 'm op!
quote:Cateautje schreef op 05 april 2017 @ 11:35:

[...]



Dat bedoel ik. Maar hey...gezondheid gaat toch altijd voor he....mooi maar ongezond is geen alternatief.
Alle reacties Link kopieren
Wat knap van je dat je zo doorzet! Hoe gaat het met je suiker? Ik zou het ingevallen koppie voor lief nemen denk ik. Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 05 april 2017 @ 11:35:

[...]



Dat bedoel ik.



Ja, ik snap het...

Ik zou me maar vasthouden aan het idee dat het in ieder geval goed is voor je gezondheid, dat je 'nieuwe gezicht' vast nog wel went en dat andere mensen jou weer anders bekijken dan jij jezelf...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
P.s. bij mij maken de kleuren die ik draag ook nog groot verschil. Nu ik ouder word staan lichte, frisse tinten me veel beter dan donkere, gedempte. Maar voor Cateautje is dat geen issue.
quote:herfstappeltaart schreef op 05 april 2017 @ 11:41:

P.s. bij mij maken de kleuren die ik draag ook nog groot verschil. Nu ik ouder word staan lichte, frisse tinten me veel beter dan donkere, gedempte. Maar voor Cateautje is dat geen issue.Ja hoor, is wel een issue. Zie er niet uit in donkere kleding en draag zoveel mogelijk vrolijke kleuren.
quote:S-Meds schreef op 05 april 2017 @ 11:36:

dat bijtrekken is ook niet waar hoor. Misschien als je 20 bent.Misschien is het zo, dat men uiteindelijk gewend raakt aan een ingevallen gezicht.
quote:Cateautje schreef op 05 april 2017 @ 11:45:

[...]



Ja hoor, is wel een issue. Zie er niet uit in donkere kleding en draag zoveel mogelijk vrolijke kleuren. Ja ik wist dat jij van de vrolijke kleuren bent daarom zei ik dat. Die tip is geen nieuws voor jou.
quote:El0ise schreef op 05 april 2017 @ 11:40:

Wat knap van je dat je zo doorzet! Hoe gaat het met je suiker? Ik zou het ingevallen koppie voor lief nemen denk ik. Succes!

Dank je!

Met de suiker gaat het heel goed. Heb vorige week een jaarlijkse controle gehad en ik hoef geen medicijnen te nemen zolang ik me aan het dieet hou, dus dat is een opsteker.

Ik lees trouwens net dat je gezicht weer strak trekt als je veel water drinkt, dus dat ga ik dan maar doen.
quote:Cateautje schreef op 05 april 2017 @ 11:48:

[...]



Dank je!

Met de suiker gaat het heel goed. Heb vorige week een jaarlijkse controle gehad en ik hoef geen medicijnen te nemen zolang ik me aan het dieet hou, dus dat is een opsteker.

Ik lees trouwens net dat je gezicht weer strak trekt als je veel water drinkt, dus dat ga ik dan maar doen.Oja??....."rent naar de kraan"
Bij mij was mn gezicht juist een van de laatste dingen waar ik echt verschil in zag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven