Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen en mager koppie

05-04-2017 11:19 63 berichten
Hallo allemaal!



Op doktersadvies moet ik afvallen en dat lukt me aardig, maar nu zit ik met iets dat me erg tegenstaat en er voor zorgt dat ik eigenlijk niet meer wil afvallen dan tot nu toe. Mijn gezicht begint in te vallen en ik vind zelf dat dat er niet uitziet.

Wist eigenlijk al dat dat risico erin zat vanwege mijn leeftijd en heb altijd gezegd, liever een dikke togus dan een vervallen smoelwerk, maar nu is het dan zover.

Mijn vraag: Is er iets dat er voor zorgt dat ik wel af kan vallen maar mijn gezicht spaart? Zelf zat ik te denken aan weipoeder, maar weet niet zeker of dat wel het middel is dat daartegen helpt.

Wie weet het antwoord?
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor juist het tegenovergestelde, ik ben nu 22 kilo afgevallen en krijg idd de meeste reactie over mijn gezicht want dat is het eerst zichtbaar.

Maar de reacties zijn juist dat ik er 'frisser' uitzie ipv zo'n pafferige dikke kop.

Mijn ogen lijken groter, heb weer een definieerbare kaaklijn en minder bolle toet.

Waarschijnlijk zit het verschil hem in dat ik echt obees was/ben tegenover wellicht ietsje overgewicht.
quote:rosepudding schreef op 05 april 2017 @ 11:52:

Ik hoor juist het tegenovergestelde, ik ben nu 22 kilo afgevallen en krijg idd de meeste reactie over mijn gezicht want dat is het eerst zichtbaar.

Maar de reacties zijn juist dat ik er 'frisser' uitzie ipv zo'n pafferige dikke kop.

Mijn ogen lijken groter, heb weer een definieerbare kaaklijn en minder bolle toet.

Waarschijnlijk zit het verschil hem in dat ik echt obees was/ben tegenover wellicht ietsje overgewicht.

Ik ben inderdaad nooit obees geweest.

Fijn dat het je alleen voordelen oplevert.
quote:rosepudding schreef op 05 april 2017 @ 11:52:

Ik hoor juist het tegenovergestelde, ik ben nu 22 kilo afgevallen en krijg idd de meeste reactie over mijn gezicht want dat is het eerst zichtbaar.

Maar de reacties zijn juist dat ik er 'frisser' uitzie ipv zo'n pafferige dikke kop.

Mijn ogen lijken groter, heb weer een definieerbare kaaklijn en minder bolle toet.

Waarschijnlijk zit het verschil hem in dat ik echt obees was/ben tegenover wellicht ietsje overgewicht.Je bent nog jong?
quote:Cateautje schreef op 05 april 2017 @ 11:32:

[...]

Een stuk of tien, maar zie het niet zitten, straks loop ik erbij als een zombie.

Het is niet gezegd dat de volgende 10 kilo ook zo tekenend voor je gezicht zullen zijn. Misschien verlies je nu meer buikvet en krijg je meer taille?!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel obees en ben ondertussen 45 kilo afgevallen. Mijn gezicht is nu van volle maansgezicht veranderd in een smal koppie. De kapper heeft me een nieuwe coupe aangemeten en het staat heel mooi nu dat smalle koppie.

Dus wellicht is een kappersbezoek aan te raden? En gewenning. Ik kan nog steeds vol verbazing in de spiegel kijken. Ik heb nu zichtbare botjes bij mijn halslijn en van die nekspieren. Nooit gehad, en ik blijf er maar aan voelen.

Succes! Knap van je dat je zo goed bezig bent. Doorzetten hoor.
quote:elske1975 schreef op 05 april 2017 @ 12:17:

[...]





Het is niet gezegd dat de volgende 10 kilo ook zo tekenend voor je gezicht zullen zijn. Misschien verlies je nu meer buikvet en krijg je meer taille?!Dat is inderdaad niet gezegd, maar punt is dat als ik het uitprobeer en mijn gezicht valt wel helemaal in, dan krijg ik het nooit meer goed, niet op mijn leeftijd, dus daarom heb ik geen zin in een dergelijk experiment.
quote:Gravinnetje schreef op 05 april 2017 @ 12:20:

Ik ben wel obees en ben ondertussen 45 kilo afgevallen. Mijn gezicht is nu van volle maansgezicht veranderd in een smal koppie. De kapper heeft me een nieuwe coupe aangemeten en het staat heel mooi nu dat smalle koppie.

Dus wellicht is een kappersbezoek aan te raden? En gewenning. Ik kan nog steeds vol verbazing in de spiegel kijken. Ik heb nu zichtbare botjes bij mijn halslijn en van die nekspieren. Nooit gehad, en ik blijf er maar aan voelen.

Succes! Knap van je dat je zo goed bezig bent. Doorzetten hoor.

Wat geweldig dat je al zover bent en wat fijn dat je zo blij bent met je gezicht.

Goed bezig, gefeliciteerd zover.
quote:Cateautje schreef op 05 april 2017 @ 12:24:

[...]



Dat is inderdaad niet gezegd, maar punt is dat als ik het uitprobeer en mijn gezicht valt wel helemaal in, dan krijg ik het nooit meer goed, niet op mijn leeftijd, dus daarom heb ik geen zin in een dergelijk experiment.Ik bedoel dit niet gemeen, maar zoals je gezicht word/nu is, is toch juist meer hoe jij er echt uit ziet? Ik zou dat daarom dus geen reden vinden om te stoppen met afvallen. Er is een reden dat je begonnen bent denk ik?
Alle reacties Link kopieren
quote:karin12345 schreef op 05 april 2017 @ 12:05:

[...]



Je bent nog jong?Begin 30
quote:rosepudding schreef op 05 april 2017 @ 12:47:

[...]





Begin 30

Dat is jong.

Dan kun je nog afvallen, zonder dat je een slappe huid overhoudt na gewichtsverlies.
quote:Gravinnetje schreef op 05 april 2017 @ 12:20:

Ik ben wel obees en ben ondertussen 45 kilo afgevallen. Mijn gezicht is nu van volle maansgezicht veranderd in een smal koppie. De kapper heeft me een nieuwe coupe aangemeten en het staat heel mooi nu dat smalle koppie.

Dus wellicht is een kappersbezoek aan te raden? En gewenning. Ik kan nog steeds vol verbazing in de spiegel kijken. Ik heb nu zichtbare botjes bij mijn halslijn en van die nekspieren. Nooit gehad, en ik blijf er maar aan voelen.

Succes! Knap van je dat je zo goed bezig bent. Doorzetten hoor.

Ook nog jong wellicht.

Nekspieren? Je bedoelt je hals?
Alle reacties Link kopieren
quote:karin12345 schreef op 05 april 2017 @ 12:52:

[...]



Ook nog jong wellicht.

Nekspieren? Je bedoelt je hals?



Hahahahaha, ja mijn hals inderdaad. Kon er even niet opkomen, wat genant.

En jong? Mwah, bijna 45 dus dat valt wel mee eigenlijk. Maar als ik naar mijn moeder kijk ben ik wel gezegend. Zij is ruim in de 70 en dat zie ik er niet aan af.
Alle reacties Link kopieren
tja, het is misschien vervelend, maar straks insuline moeten spuiten met alle gedoe erom heen, is veel vervelender. War kies je voor, uiterlijk of gezondheid?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Gravinnetje schreef op 05 april 2017 @ 12:57:

[...]





Hahahahaha, ja mijn hals inderdaad. Kon er even niet opkomen, wat genant.

En jong? Mwah, bijna 45 dus dat valt wel mee eigenlijk. Maar als ik naar mijn moeder kijk ben ik wel gezegend. Zij is ruim in de 70 en dat zie ik er niet aan af.Dat ouder worden gaat zo geleidelijk, dat je het bij jezelf of je naasten moeilijk kunt waarnemen.
quote:Cateautje schreef op 05 april 2017 @ 12:24:

[...]

Dat is inderdaad niet gezegd, maar punt is dat als ik het uitprobeer en mijn gezicht valt wel helemaal in, dan krijg ik het nooit meer goed, niet op mijn leeftijd, dus daarom heb ik geen zin in een dergelijk experiment.Het lijkt me inderdaad een dilemma!
Nou Rosanna, zo vaart loopt het niet hoor, er zit een fase tussen waarbij je pillen krijgt om de insulineproductie op gang te brengen. Eer er insuline gespoten moet worden ben je er wel heel erg aan toe. Ik ga er vanuit dat het met mij niet zo'n vaart loopt.
Alle reacties Link kopieren
Maar Cateautje, is het niet ook een kwestie van gewenning? Je bent nu aan het veranderen doordat je afvalt maar je bent nog niet klaar met afvallen dus ook niet met veranderen. En hoe ziet/zag jouw moeder eruit op oudere leeftijd?
Alle reacties Link kopieren
Maar als je niet gaat afvallen komt dat wel sneller dichtbij. Je arts geeft dat advies niet voor niets.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 05 april 2017 @ 13:16:

Nou Rosanna, zo vaart loopt het niet hoor, er zit een fase tussen waarbij je pillen krijgt om de insulineproductie op gang te brengen. Eer er insuline gespoten moet worden ben je er wel heel erg aan toe. Ik ga er vanuit dat het met mij niet zo'n vaart loopt. voor een deel heb je dat zelf in de hand en dus is er de keuze tussen gezondheid en uiterlijk
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Gravinnetje schreef op 05 april 2017 @ 13:21:

Maar Cateautje, is het niet ook een kwestie van gewenning? Je bent nu aan het veranderen doordat je afvalt maar je bent nog niet klaar met afvallen dus ook niet met veranderen. En hoe ziet/zag jouw moeder eruit op oudere leeftijd?

Tuurlijk is het een kwestie van wennen, het is ook een kwestie van wennen dat ik nu langzaam maar gestaag onderweg ben naar de 60 want zo voel ik me helemaal niet.

Mijn moeder is overleden op 69 jaar en was nog rimpelloos, dat zit in de genen, dus daar maak ik me niet druk om, het is het invallen en uitzakken waar ik het over heb. Zou niet nodig zijn geweest.
quote:rosanna08 schreef op 05 april 2017 @ 13:23:

[...]



voor een deel heb je dat zelf in de hand en dus is er de keuze tussen gezondheid en uiterlijk Ik ga voor beide, vandaar dit topic.
Alle reacties Link kopieren
cateau...je trekt altijd bij, heus, ik ben toen ik achterin de 30 was 32 kilo afgevallen (in 7 maanden) en had op het einde ook een "leeggetrokken koppie". Dit is aardig bijgetrokken, enerzijds omdat mijn gewicht ook weer wat is gestabiliseerd (lees: ik ben aangekomen en zie nu ook in dat het mooier is want is was eigenlijk te mager voor mijn lichaamsbouw). Los daarvan is mijn huid ook nog wel redelijk elastisch dus het heeft even tijd nodig maar het trekt wel bij, maar idd hoe ouder je bent, hoe minder elastisch je huid.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:Cateautje schreef op 05 april 2017 @ 13:30:

[...]



Ik ga voor beide, vandaar dit topic.

Het went.

Heus.

Over een jaartje zie je het niet meer.
quote:YellowLemon schreef op 05 april 2017 @ 11:51:

Bij mij was mn gezicht juist een van de laatste dingen waar ik echt verschil in zag.



Heb ik ook. Ik heb een gezond gewicht maar een plofkop en een onderkin alsof ik obees ben. Helaas.



Eerlijk gezegd is het vrij nieuw voor me dat een te mager gezicht ook een issue kan zijn . De enige mensen die ik ken wier gezicht ik wat te mager vind, zijn mensen die voor de rest ook héél mager zijn.

Of ik heb gewoon een ongezonde obsessie voor kaaklijnen
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_325209 wijzigde dit bericht op 09-09-2018 16:09
99.52% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven