Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met een bmi van 30+

16-11-2016 11:06 771 berichten
Topic voor afvallen bij een hoge bmi.

Dit topic is niet bedoelt voor de 'slanke' formummers die voor de feestdagen 3kg kwijt moeten maar voor de forummers die echt naar een gezonde bmi willen, dus serieus wat kilo's moeten verliezen.



Ik zal later deze tekst wijzigen en een tabel maken als er meer mensen mee willen doen.



Wil je mee doen? Vul deze dan even in:

Nickname:

Leeftijd:

Startgewicht:

Streefgewicht:

Methode van afvallen:



afvallen naar een gezond gewicht Nicknameleeftijd methodestartgewichtstreefgewichthuidige gewichtafgevallendatum gewichtSaartje00740EGA1107588,8-21,217/4paper-clip41>bewegen, bewust eten95,17376,6-18,510/4Hollandstheemutsje42minder eten, meer bewegen11085100-1010/4janneketanneketoverheks37gezond eten,weight care98,88589,2-9,613/40401201624dieet, bewegen122107111,5-8,518/4Beelicious33dieet + bewegen98,48090,7-7,717/4Elf_22eetmeter786071-727/3LL0915l26gezond eten847079,3-4,73/4Badlands33>bewegen, gezond eten10693103,3-2,76/3Indie47bewegen82<7081,0-110/4Cootjecatootjegezond eten, meer bewegen898088,4-0,427/3DKB2223gezond eten, kcal tellen, sportschool110100108,5-1,518/4Mepi23meer bewegen, minder snaaien11480114-17/4een maand niet gereageerd:3 aprilaardbeitje89?leest mee???-7,529/1Ma-de-lief-ke40kcal tellen927290-2,413/2puss in bootz455:2878086,6-1,416/2Rozediamant20gezonder eten, meer bewegen107,985106,4-1,520/2boannan42 kcal tellen90,77087,3-3,4the_healthy24sporten en opletten91,37087,2-4,120/2ranma24>bewegen, gezond eten kcal tellen105,288100,7-4,513/1Watermeloenn22gezond eten, niet snaaien, bewegen116,275109,7-7,330/1



*sta je er nog niet bij? Dan heb ik nog geen tijd gehad om je erbij te zetten. Komt goed!



let op! Maandag = weegdag. Zet in je post je huidige gewicht en hoeveel je in totaal bent afgevallen en dat zet ik je erbij in de tabel!
quote:aardbeitje89 schreef op 07 januari 2017 @ 12:23:

Ik HOU echt van de my fitness pal app... ik had zo ontzettend zin in chips, dat ik vandaag mijn eten voor de hele dag al in de app gezet heb, en het allemaal om dat zakje chips gebouwd heb zodat het eigenlijk allemaal best mee valt. Gelukkig verkoopt mijn supermarkt van die uitdeelzakjes gewoon los. Dus dan koop ik er heel af en toe 1, zodat ik ook niet meer kan eten dan dat. Ideaal.



Elf: goed bezig! Het is ook helemaal niet erg als je af en toe iets ongezonds eet zolang het met mate is, dat heb je heel knap gedaan!



Rozediamant: heel goed bezig! Ik ben ook meer gaan wandelen. Ik heb zo'n rondje dat leuk is om te wandelen en precies een uur is. En ik merk dat ik het eigenlijk ook gewoon heel lekker vind.. muziek in de oren en even heerlijk wandelen.



Paper-clip: wat goed zeg! Ik heb 1 broek in mn kast liggen die ik echt niet meer paste en af en toe kijk ik hoe hij nu zit, en begint steeds beter te gaan. Nu past ie wel maar zit nog niet mooi haha. Maar ik hoop dat ik over een tijdje net zo heerlijk kan winkelen als jij!



Beelicious: goed bezig!



Watermeloen: wel heel knap dat de zak niet leeg gegaan is! Dat is al een overwinning op zich toch?Wat goed aardbeitje
Alle reacties Link kopieren
quote:Theamuts schreef op 07 januari 2017 @ 13:12:

[...]





Hier inderdaad ook een zoektocht naar wat werkt voor mij. Ik ben in de overgang, en in 1 1/2 jaar tijd 15 kg aangekomen Uiteraard zal ik andere manieren moeten zien te vinden dan vroeger om af te vallen en me er wel goed bij te voelen.

Moeilijk, moeilijk, moeilijk!Je zou de app my fitness pal eens kunnen proberen? Mijn moeder zit in ongeveer dezelfde situatie, en ik merk dat het haar vooral veel inzicht geeft omdat je dan ziet wat je doel is voor die dag en je een mooi overzicht hebt wat je eet. Dan zie je ook wat je wel en beter niet kan eten. Dit is vooral fijn omdat je dan wel gewoon normaal kan eten.
Ben een weekendje weg, ik houd de tussendoortjes af en hou me vast aan 3 eetmomenten. We zijn met een groep dus het menu staat vast.. geen invloed op wat ik eet. Dus het gezondste kiezen kan niet, dan maar invloed over de hoeveelheid
Alle reacties Link kopieren
He, die app MFP is inderdaad super handig om inzicht te krijgen!



Hoop dat je een fijn weekend hebt, Beelicious. Viel het menu je mee?



Ik ben benieuwd of er bij mij iets af is morgen.
Alle reacties Link kopieren
#Dag6.



Vandaag gaat het wat minder, ik heb zitten snaaien, brood met beleg. Ik vind brood erg lekker dus ik vind het moeilijk om mezelf in te houden, het was wel allemaal bruin brood met flinterdun vlees beleg. Vanavond eten we doperwtjes met worteltjes, ovenfriet en een hamburger. We hadden geen tijd om boodschappen te doen en dit was er nog in huis. Ik ben benieuwd of ik ben afgevallen, we zullen zien morgen!
quote:aardbeitje89 schreef op 07 januari 2017 @ 15:11:

[...]





Je zou de app my fitness pal eens kunnen proberen? Mijn moeder zit in ongeveer dezelfde situatie, en ik merk dat het haar vooral veel inzicht geeft omdat je dan ziet wat je doel is voor die dag en je een mooi overzicht hebt wat je eet. Dan zie je ook wat je wel en beter niet kan eten. Dit is vooral fijn omdat je dan wel gewoon normaal kan eten.



Lief dat je meedenkt

Ik gebruik de app van Fatsecret. Soms lukt het heel goed om het trouw in te vullen, maar regelmatig komt er de klad in. Het is dus echt een kwestie van je aandacht erbij houden, maar dat vind ik momenteel erg moeilijk
Ik heb mezelf op foto's terug gezien van dot weekend en ik ben meer gemotiveerd dan ooit!

Eten was natuurlijk niet wat ik nu wil eten, heb dingen om mee te nemen afgeslagen en dat was gelukkig goed.

Voor de kinders wel lekkers mee gekregen. Maar zij zitten midden in de groene bmi lijn. Ben streng op wat ze eten en kader alles af. Ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje, avondeten, toetje. Dus alleen op die momenten wordt er gegegeten en 1x p/d limonade. Als ik hun eetschema zou volgen zou ik zo afvallen haha. Dus we gaan de momenten integreren



Maandag weegdag:

1/1 98,4

7/1 95.1

----------

7/1 -3,3
Alle reacties Link kopieren
@Beelicious wat goed van je, 3,3kg!



Maandag weegdag:



2/1 107,9

9/1 106,4

----------

9/1 -1,5



Het begin is er, 1,5kg eraf! Ik ben er blij mee .
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie resultaten! Veel succes weer komende week :-)



Ik woog vanmorgen 114,0. Vorige week 117,0. Zet de teller op -3,0. Zal voornamelijk vocht zijn.
Goed bezig allemaal, wat fijn dat iedereen zo lekker afvalt!



Ik woog net 76.6 kilo, dus dat is sinds vorige week - 1,4 kilo
Fijn dat iedereen goed afgevallen is



Vanmorgen precies 79 kg in totaal dus 16,1 kg afgevallen

Had wel meer kunnen zijn maar gisteren naar de film geweest en zoute popcorn gegeten en daarna bij de McD beland

Maar vandaag weer in het gareel en op naar de laaste 6 kg die ik eraf wil hebben dit jaar.
Kan ik met jullie meedoen?
Alle reacties Link kopieren
Wat goed van iedereen!!! Zo veel kilo's in een week!!! Wat is het geheim? Dat wil ik ook. Zelf als ik heel streng lijn, lukt het me niet om meer dan 1,5 in een week te verliezen.

Ik kan nog altijd niet lopen. Hopelijk volgende week weer wel een beetje, dan weeg ik weer mee. Maar ik vrees het ergste, zit nu al ruim een week stil op de bank..

Vanmiddag naar de huisarts, dan mogen waarschijnlijk hechtingen er uit.
Alle reacties Link kopieren
Geen tijd om bij te lezen, maar 110.8 vanmorgen. Bijna gelijk dus aan mijn startgewicht maar heb dit weekend ook iets teveel feestjes gehad. Heb zeker opgelet maar ik merk dat ik na bepaald eten echt vocht vasthoud. Geen tijd om terug te lezen trouwens! Doe ik vanavond!
Alle reacties Link kopieren
Geen tijd om bij te lezen, maar 110.8 vanmorgen. Bijna gelijk dus aan mijn startgewicht maar heb dit weekend ook iets teveel feestjes gehad. Heb zeker opgelet maar ik merk dat ik na bepaald eten echt vocht vasthoud. Geen tijd om terug te lezen trouwens! Doe ik vanavond!
quote:Janneketanneketoverheks schreef op 09 januari 2017 @ 11:23:

Wat goed van iedereen!!! Zo veel kilo's in een week!!! Wat is het geheim? Dat wil ik ook. Zelf als ik heel streng lijn, lukt het me niet om meer dan 1,5 in een week te verliezen



1e strenge week gaat altijd het hardst toch?

Mijn geheim? Ben gaan sporten naast het bewegen en ben begonnen bij de EGA, maar ik kijk het een maandje aan. Ik vind die leidster van het clubje zo "jaren 50 huisvrouw". Een dame geeft aan dat ze diabetes heeft en ook naar haar arts wil luisteren. Waarop leidster zegt: je kan maar een heer dienen... en dingen zijn verboden etc. Dan vind ik verboden zo'n nare woordkeuze maar goed, wat ik zei ik kijk 't even aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik was met het wegen nu 104,8, ik zit mooi weer onder de 105, gaat langzaam de goede kant op.

Blij mee.
Keep Thrashing
Alle reacties Link kopieren
YES! Vanochtend -1.1 kg! Zit nu op -6.9
Daar zou ik ook de kriebels van krijgen Bee, ik zou denken dat een arts meer verstand van diabetes heeft dan een mevrouw van de Ega.

Hebben jullie trouwens het programma Hoe word ik 100 gevolgd ? Ik vond het echt verbijsterend om te zien dat mensen die hun hele leven lang al insuline spuiten in hoge dosis door veranderen van hun eetgewoonten en koolhydraatarm te eten na 5 dagen al niet meer hoeven te spuiten !



Goed bezig aarbei en Badlands
Zijn je hechtingen eruit heks, kan je al een beetje lopen of doet dat nog teveel zeer ?
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig iedereen ! Inmiddels heb ik nog steeds niet de stap durven zetten om alleen naar de sportschool te gaan. Zwemmen zou ik wel durven, ik twijfel tussen banenzwemmen en aquarobics. Zwemmen jullie ?
Alle reacties Link kopieren
Ja Paper-Clip, gisteren er uit gehaald. Dat viel alles mee.

Ik hobbel al een klein beetje door het huis, maar soepel gaat het nog niet. Het is ook echt van enkel tot boven mijn knie blauw/geel/paars en enorm dik. Dus dat helpt er niet bij. Maar heel langzaam aan toch wat vooruitgang zullen we maar zeggen.



Rozediamant: ik twijfel al een jaar om aquafitness of aquarobics te gaan doen. Maar heb de stap nog niet durven zetten. Is wel een voornemen voor dit jaar. Vroeger wel baantjes gezwommen, maar dat is al lang geleden.
Jeetje dat klinkt toch nog steeds niet echt goed, ben je mooi klaar mee zeg !

Ik vond mezelf al heel zielig met 5 hechtingen in mijn achterhoofd



rozediamant, ik heb in een ver verleden aan aquarobics gedaan maar ik vond er geen hol aan. Allemaal oude vrouwen en het tempo was niet echt hoog. Wat ik wel heel leuk vond en goed voor je is, Zumba ! Daar zweet je van als een otter en iedereen om je heen heeft het veel te druk met de danspasjes bijhouden om naar een ander te kijken.

Ga gewoon iets doen wat je leuk lijkt en heb schijt aan wat anderen van je denken. Bij mij in de groep zat echt een (sorry) hele dikke mevrouw en die danste met zoveel plezier dat spatte er gewoon vanaf, die liet zich ook niet tegenhouden door wat andere mensen eventueel van haar dachten.
Ik sta nog steeds gelijk.

Dus score: -0,0



Ik ga maar weer iedere dag de lijst van het voedingscentrum invullen, ik denk niet veel binnen te krijgen maar is onbedoeld dus toch nog te veel.
He dat is best k#t Puss !

My FitnessPall is een handige app waar bijna alle producten in te vinden zijn, krijg je echt inzicht van.

En dingen eventueel afwegen, mijn man dacht dat hij iedere dag 40 gram muesli in zijn yogurt deed tot ik het een keer ging wegen en bleek hij iedere dag bijna 90 gram erin te gooien Scheelt wel 2x zoveel in calorieën...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven