Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met een bmi van 30+

16-11-2016 11:06 771 berichten
Topic voor afvallen bij een hoge bmi.

Dit topic is niet bedoelt voor de 'slanke' formummers die voor de feestdagen 3kg kwijt moeten maar voor de forummers die echt naar een gezonde bmi willen, dus serieus wat kilo's moeten verliezen.



Ik zal later deze tekst wijzigen en een tabel maken als er meer mensen mee willen doen.



Wil je mee doen? Vul deze dan even in:

Nickname:

Leeftijd:

Startgewicht:

Streefgewicht:

Methode van afvallen:



afvallen naar een gezond gewicht Nicknameleeftijd methodestartgewichtstreefgewichthuidige gewichtafgevallendatum gewichtSaartje00740EGA1107588,8-21,217/4paper-clip41>bewegen, bewust eten95,17376,6-18,510/4Hollandstheemutsje42minder eten, meer bewegen11085100-1010/4janneketanneketoverheks37gezond eten,weight care98,88589,2-9,613/40401201624dieet, bewegen122107111,5-8,518/4Beelicious33dieet + bewegen98,48090,7-7,717/4Elf_22eetmeter786071-727/3LL0915l26gezond eten847079,3-4,73/4Badlands33>bewegen, gezond eten10693103,3-2,76/3Indie47bewegen82<7081,0-110/4Cootjecatootjegezond eten, meer bewegen898088,4-0,427/3DKB2223gezond eten, kcal tellen, sportschool110100108,5-1,518/4Mepi23meer bewegen, minder snaaien11480114-17/4een maand niet gereageerd:3 aprilaardbeitje89?leest mee???-7,529/1Ma-de-lief-ke40kcal tellen927290-2,413/2puss in bootz455:2878086,6-1,416/2Rozediamant20gezonder eten, meer bewegen107,985106,4-1,520/2boannan42 kcal tellen90,77087,3-3,4the_healthy24sporten en opletten91,37087,2-4,120/2ranma24>bewegen, gezond eten kcal tellen105,288100,7-4,513/1Watermeloenn22gezond eten, niet snaaien, bewegen116,275109,7-7,330/1



*sta je er nog niet bij? Dan heb ik nog geen tijd gehad om je erbij te zetten. Komt goed!



let op! Maandag = weegdag. Zet in je post je huidige gewicht en hoeveel je in totaal bent afgevallen en dat zet ik je erbij in de tabel!
Janneke gewoon omdenken, nu heb je de kans om eens lekkere gezonde recepten te zoeken, je kruiden te organiseren, de koelkast opnieuw in te delen etc. Zie dit als je voorbereidingstijd. En als je zelf niet naar de supermarkt kan nu, wordt je ook niet verleid etc!



#Dag15.

So far so good. De weegschaal staat al 3 dagen stil. De dag die je wist dat zou komen.. ik hoor de dietist nog nagalmen in mijn hoofd: voorkom teleurstellingen en ga niet elke dag wegen!

Gek genoeg was mijn dag te druk om een goed eetregime te volgen, ik sloeg tussendoortjes over en heb te weinig gedronken: resultaat: stilstand.

In het weekend ontbijt ik altijd met wat lekkere afbakbroodjes, beschuitje etc. Maar nee dit weekend braaf aan de yoghurt met cornflakes en aan de brinta. Weekend is toch altijd anders dan door de weeks.

We maakten net plannen voor het avondeten, ik keek in de koelkast en zei oei er moet meer groente gekocht. Hoezo vraagt mijn man? Je hebt nog witlof en een wortel en ik eet wel ewrtjes... ben geen konijn! Haha.

Positief dag 15 in!




edit:
Ps. Gister op verjaardag geweest en daar een wijntje gedronken (blegh) en wat van de tafel gesnoept, taart afgeslagen!)
Bee, goed dat je gestopt bent met Ega, ik ken ook een mevrouw die leidster is en die is én nog veel dikker dan ik én die voelt zich erg verheven boven wie dan ook. Misschien leren ze dat daar



Ik moet er ook op letten dat ik niet te weing eet, vooral als ik veel bewogen heb dan kom ik soms net aan 1200 calorien en dat is 430 te weinig volgens MFP en dat vind ie niet leuk.

Vandaag last van mijn rug, iets te fanatiek yoga gedaan kan wel denken dat ik nog 25 ben maar mijn lijf denkt van niet
Alle reacties Link kopieren
@Beelicious Wat een trut!



Ik ben benieuwd wat ik morgen weeg, ik heb deze week eigenlijk verpest.. Veel gesnoept en snacks gegeten, morgen ga ik er weer met volle energie en motivatie tegen aan net als in de 1e week! Ik heb trouwens een nieuwe baan, dinsdag start ik. Het is 2,2km heen fietsen en dan ook weer terug 3x p.w, dat is dan toch ongeveer 13km per week .
He gefeliciteerd met je nieuwe baan diamant
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Roze Diamant!!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel meiden
Alle reacties Link kopieren
Proficiat en succes met je nieuwe baan diamant
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



Maandag weegdag:



9/1 106,4

16/1 106,4

----------

16/1 0,0



Ik ben niet aangekomen maar ik ben ook geen gewicht kwijt, jammer maar daar ben ik zelf de oorzaak van aangezien ik deze week echt flink heb gesnoept! Deze week ga ik er weer vol tegen aan met 100% motivatie.



Hoe ziet jullie week eruit dames ?
Alle reacties Link kopieren
Vorige week 114,0 vandaag 112,7

Totaal afgevallen -4,3



Jammer dat er niks af is, Rozediamant;

maar niks er bij is ook al goed toch?! Gefeliciteerd met je nieuwe baan, heb je er zin in?



Janneketanneketoverheks, hoe gaat het inmiddels?
Vandaag 78,7, in totaal dus 16,4 afgevallen



Ik had er wel meer van verwacht, de hele week echt keurig gegeten en flink bewogen en dan maar 3 lullige onsjes eraf

Mijn man is zelfs een kilo afgevallen grrr

Volgens mij vindt mijn lichaam het wel goed zo maar ik niet, die laatste 6 moeten er echt nog af.

Op naar een nieuwe week, misschien volgende week weer beter !
Dag allemaal, ben ook weer boven water na een heftig weekendje.



Gefeliciteerd met je nieuwe baan Rozediamant! En lekker bezig Watermeloenn.

Laatste loodjes zijn het lastigst paper-clip, goed dat je positief blijft.



Vandaag weeg ik 75.7; dit is -0.9 ten opzichte van vorige week, dus totaal - 2.3.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag gewogen. 105.4, dus -1,5 kilo!!
Zoo dat gaat goed dames! Ik woog vanmorgen zwaarder dan de afgelopen 3 dagen stilstand

Dus nu 94,8 dus in totaal: 3,6kg.



Gelijk mezelf toegesproken, de auto laten staan en wandelend naar de PSZ. Morgen werken, dan neem ik alles afgewogen weer mee.

Geen spannende zaken deze week, wel 1x nog savonds werken (vergaderen). En vrijdagavond lekker met de meiden op pad. Rustig weekend voor de boeg.
Alle reacties Link kopieren
+0,1 in vergelijking met 2 weken geleden. Dus 97,8

Hoofd stond er niet echt naar, maar opzich wel netjes gebleven.
Alle reacties Link kopieren
Hier onduidelijk wat er precies af is, heb een digitale weegschaal maar die geeft steeds iets anders aan. Soms wel een kilo meer dan 10 seconde ervoor!



Hou het dus maar even op -0,5 kilo. Nu totaal dan 2.5 kilo afgevallen..



Weet één van jullie een goede weegschaal?
Alle reacties Link kopieren
quote:LL0915 schreef op 16 januari 2017 @ 22:52:

Hier onduidelijk wat er precies af is, heb een digitale weegschaal maar die geeft steeds iets anders aan. Soms wel een kilo meer dan 10 seconde ervoor!



Hou het dus maar even op -0,5 kilo. Nu totaal dan 2.5 kilo afgevallen..



Weet één van jullie een goede weegschaal?



Ik had hetzelfde probleem met mijn weegschaal (kon wel 7 kilo verschillen met 10 seconde ervoor haha).

Ik heb gekeken welke goed uit de consumententest kwam.



Ik heb de: "Tefal weegschaal PP1200". Het enige nadeel is dat er geen verlichte cijfers in zitten, dus je moet wel het licht aan. Maar dat vind ik zelf niet zo heel belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Net weer bij de diëtist geweest, weer 2.3 kilo kwijt!



Nieuwe gewicht is 117.8 totaal 4.2 kilo afgevallen
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Ik heb 2 weegschalen de ene geeft standaard 4 ons minder aan dan de andere dus daar weeg ik altijd op

Die meer gewicht aangeeft meet ook vetpercentage dus daar ga ik eens in de zoveel weken opstaan om te kijken of mijn vet wel naar beneden gaat.
Alle reacties Link kopieren
Oh, de mijne kan ook vetpercentage meten. Mss volgende week eens doen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Nou, na weken stil zitten loop ik sinds maandag weer wat rond. Nog niet zo soepel als zou willen, maar ik kan sinds woensdag weer zelf de kinderen naar school brengen. Nog altijd flinke korsten op mijn knie en buigen wil nog niet zo.

Gelukkig maar, want maandag is mijn andere been gelaserd en daarom moet ik juist veel lopen. Ik heb nu dus wel een heerlijke steunpanty aan. Maar goed, dat is tijdelijk en voor een goed doel als het goed is.



Goed bezig 040.
Goed bezig dames!



Janneke, wat fijn dat je weer wat rond kunt lopen! Lijkt me al een stuk beter dan de hele dag verplicht bankhangen. Wel lastig dat je ook juist veel moet lopen nu, maar dan is die steunpanty ook wel een mooie uitvinding.



Hier al de hele week flinke keelontsteking en ik ben ook nog van de trap gevallen een paar dagen terug, dus hardlopen zit er even niet in en ik was pas net goed bezig... maar goed, hopelijk trekt die stomme ontsteking snel weg en word mijn been snel minder blauw, dan kunnen we weer!
Alle reacties Link kopieren
Beterschap Elf!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het wat beter gaat, Janneketanneketoverheks.



Beterschap Elf_! Hoop dat je inmiddels wat opgeknapt bent.



Vanmorgen gewogen. Vorige week 112,7 vanmorgen 110,6. Totaal afgevallen 6,4. Ik ben tevreden
maandag weegdag

94.5kg een halve kg meer dan vrijdag..

Ik werd wat overmoedig en heb vrijdag pannenkoeken gegeten en savonds nasi met kroepoekjes.. ik had er buikpijn van zo vol zat ik..

Zaterdag een redelijke dag.

En zondag ging het weer mis. Man had bij het booodschappen speciaal broodbeleg voor mij gehaald en drong aan dat ik dat moest opeten want dat lust je zo graag en het is maandag vast niet meer goed. Dus 4 krackers meer dan anders gegeten. Smiddags een verjaardag waar ik een puntje taart niet heb afgeslagen.. en vanmorgen was dus mijn wake-up-call dit kan zo niet.. nou vol frisse moed weer aan de week beginnen!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



Maandag weegdag:



16/1 106,4

23/1 106,4

----------

16/1 0,0



Niks afgevallen en niks aangekomen . Ik heb afgelopen week wel mijn best gedaan en zelf meer bewogen! Wat raar..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven