Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met een bmi van 30+

16-11-2016 11:06 771 berichten
Topic voor afvallen bij een hoge bmi.

Dit topic is niet bedoelt voor de 'slanke' formummers die voor de feestdagen 3kg kwijt moeten maar voor de forummers die echt naar een gezonde bmi willen, dus serieus wat kilo's moeten verliezen.



Ik zal later deze tekst wijzigen en een tabel maken als er meer mensen mee willen doen.



Wil je mee doen? Vul deze dan even in:

Nickname:

Leeftijd:

Startgewicht:

Streefgewicht:

Methode van afvallen:



afvallen naar een gezond gewicht Nicknameleeftijd methodestartgewichtstreefgewichthuidige gewichtafgevallendatum gewichtSaartje00740EGA1107588,8-21,217/4paper-clip41>bewegen, bewust eten95,17376,6-18,510/4Hollandstheemutsje42minder eten, meer bewegen11085100-1010/4janneketanneketoverheks37gezond eten,weight care98,88589,2-9,613/40401201624dieet, bewegen122107111,5-8,518/4Beelicious33dieet + bewegen98,48090,7-7,717/4Elf_22eetmeter786071-727/3LL0915l26gezond eten847079,3-4,73/4Badlands33>bewegen, gezond eten10693103,3-2,76/3Indie47bewegen82<7081,0-110/4Cootjecatootjegezond eten, meer bewegen898088,4-0,427/3DKB2223gezond eten, kcal tellen, sportschool110100108,5-1,518/4Mepi23meer bewegen, minder snaaien11480114-17/4een maand niet gereageerd:3 aprilaardbeitje89?leest mee???-7,529/1Ma-de-lief-ke40kcal tellen927290-2,413/2puss in bootz455:2878086,6-1,416/2Rozediamant20gezonder eten, meer bewegen107,985106,4-1,520/2boannan42 kcal tellen90,77087,3-3,4the_healthy24sporten en opletten91,37087,2-4,120/2ranma24>bewegen, gezond eten kcal tellen105,288100,7-4,513/1Watermeloenn22gezond eten, niet snaaien, bewegen116,275109,7-7,330/1



*sta je er nog niet bij? Dan heb ik nog geen tijd gehad om je erbij te zetten. Komt goed!



let op! Maandag = weegdag. Zet in je post je huidige gewicht en hoeveel je in totaal bent afgevallen en dat zet ik je erbij in de tabel!
5-2 wordt ook wel het vastendieet genoemd.



Het Vastendieet is een 5/2 combinatie, dat wil zeggen dat je 5 dagen de benodigde calorieën binnen krijgt en 2 dagen het aantal calorieën beperkt tot 500 (vrouw) en 600 (man). Je kunt dus 5 dagen normaal eten en 2 dagen je beperken tot die 500 of 600 calorieën.





Hier lees je meer: www.vastendieet.nl



Ik heb het eerder gedaan en dat ging goed. Deed dat op 2 werkdagen en de rest van de week niet gek doen en snaaien maar in het weekend dronk ik wel wijn en uit eten of lekkere hapjes bij de borrel.
Wasa vezelrijk cracker met smeerkaas, filet of kipfilet. Vult, is hartig en heeft weinig calorieën

Handje ongebrande en ongezouten noten

Zoute stokjes

Popcorn zitten ook weinig calorieën in (zo'n zak uit de magnetron) en dan een bakje nemen niet de hele zak natuurlijk
Ik eet vegetarisch en dat geeft helaas al wat minder opties. ik eet wel eens een halve pot augurken leeg. Of komkommerplakjes dus met azijn, een beetje zoetstof en een beetje slasaus.

Ik moet weer afleren om vette en zoutige dingen te nemen. Die vind ik op zo'n moment gewoon het lekkerste
Vanavond (vegetarische) sushi hoop ik. Ik wacht nog op een collega.
Alle reacties Link kopieren
Ook lekker, plakjes komkommer met van die philadelphia zuivelspread!
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Alle reacties Link kopieren
Zeker lekker! Ik moet maar gauw boodschappen doen. Gelukkig heb ik nog wel fruit en crackers in huis, want verder eten we deze week uit de vriezer wegens geldgebrek. De echt gezonde keuzes komen dus pas volgende week vrees ik.
Alle reacties Link kopieren
Dank je voor de link Puss.Ga het straks even lezen.



Mij maak je ook blijer met iets hartigs s'avonds.

Ik had vandaag niet zo goed gegeten ivm drukte op mijn werk, ontbijt 2 rijstwafels met oude kaas, om 14.30 een waldkorn boterham met kipfilet en komkommer en net als avondeten verse worteltjes en een lekkerbekje.
Alle reacties Link kopieren
mag ik nog meedoen?

kan pas maandag op weegschaal, zal dan meteen alles doorgeven.

Er moet zeker meer dan 20 kilo af. Ben al meerdere keren veel (meer dan 20 kilo) afgevallen maar uiteindelijk alles er weer aangegeten.
not all who wander are lost
Mijn vriend heeft me aangestoken (joepie )en ik proef geen zak op het moment, dat stilt toch ook wel een beetje de trek haha.. zelfs de pepernoten zijn veilig nu!
Alle reacties Link kopieren
Boannan, ik heb hetzeflde. Ik ervar mezelf niet als echt dik, maar gisteren keek ik in de spiegel en toen zag ik dat ik echt dik ben. Ik had nog even de hoop dat het aan mijn wijde kleren lag, maar toen ik dat strak om me heen trok bleef het beeld dik. Bah.



En dit is echt een slechte tijd om niet te snaaien. Ik zit hier met een pot met chocoladepepernoten voor me. Aaarch! Zelfbeheersing!



Drackie, leuk dat je zo'n mooi doel voor je ziet, schitteren in een prachtige jurk. Ik had van de zomer willen schitteren in een nieuw jurkje. Had ik ietsje te klein gekocht in de oevrtuiging dat ik die 5 kilo wel kwijt zou zeijn deze zomer. Nou, er zietten er 3 extrra bij.



En zo heb ik wel meer "hoopvolle doch onrealistische" kledingstukken, in de hoop dat ik ze ooooooiiit aankan.



Voorlopig wil ik toch echt niet snaaien en het houden bij drie uitgebreidere maaltijden per dag met alleen gezonde voedingsmiddelen en voldoende om het gemakkelijk tot de volgende maaltijd uit te houden. Voor mij werkt dat, omdat gewoon duidelijk is dat er dus geen andere eetmomenten zijn. Punt.
Alle reacties Link kopieren
Coetje, hoe wil jij letten op koolhydraten? Ik wil ze zelf niet schrappen maar zo veel mogelijk "langzame" koolhydraten eten. Maar dat is nog een aardige uitzoekerij.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook meedoen, maar een beete lurkend in eerste instantie
Oja, helemaal vergeten Puss

Ik kwam al surfend op deze site terecht vivaeva, misschien heb je er iets aan.

http://www.koolhydraatarmrecept.nl/



Ik was op zoek naar een recept van lijnzaadcrackers om zelf te bakken en heb die hier gevonden. Morgen ga ik een poging wagen
Alle reacties Link kopieren
Beterschap Springtouw!



Ik heb me vannacht helemaal leeggekotst. Zomaar ineens. Misschien wil mijn lijf me iets vertellen.



Vanmorgen op de weegschaal gestaan en ondanks lege maag (na vannacht) me toch wezenloos geschrokken.



Ik ga dus hard aan de bak vanaf nu want ik ben klaar met me zo ellendig voelen! De weegschaal stond bijna op 90 kilo, zwaarste ooit. En ik wil die 90 niet zien op de weegschaal, nooit!
Alle reacties Link kopieren
Vivaeva, ik schrap de koolhydraten ook niet helemaal maar probeer idd zoveel mogelijk de snelle te vermijden, zilvervliesrijst ipv witte, volkorenpasta, volkoren of speltbrood enz.

En vaker een gevulde salade ipv brood, van die salade heb ik langer een verzadigd gevoel.



Jij ook beterschap Drackie!
Alle reacties Link kopieren
Thanks. Ik had vandaag een hele goede dag, tot het avond werd. Ik had nog twee chocoladerepen in huis. Nu is het er nog maar eentje. Ik voel me echt een sukkel want de hele dag ging het onwijs goed! Niet opgeven, morgen een nieuwe dag.
Alle reacties Link kopieren
Oké, ik moet even wat van me aftypen, komt 'ie:



Ik meld me aan voor dit groepje. Vol goede moed. Vol goede bedoelingen. Maar daarna zie ik de reacties gestaag groeien, en mijn moed ebt weg. Ik heb al vanaf jongs af aan een eetprobleem. Ik heb anorexia gehad, dit is, door slechte begeleiding, omgeslagen in neurotisch gezond eten (orthorexia). Door het gezondere, volle eten om aan te komen (avocado, noten, volle yoghurt, boter), ben ik binnen twee jaar van ondergewicht naar overgewicht gegaan (van 58 kilo bij 1,72 naar 85 kilo). Dat gewicht heb ik proberen te behouden maar elk jaar was ik zwaarder, ook zonder alle volle producten. Ik heb ondertussen alles wel geprobeerd. Intensief sporten, eiwitdieet, soepdieet, gewoon 'loslaten', gezond eten onder begeleiding, weight watchers. Maar nu, na de zwangerschap, ben ik zwaarder dan ik ooit ben geweest, terwijl ik niét was aangekomen tijdens de zwangerschap en tien uur per week met de wagen wandel. En ik eet gezond genoeg. Iets te veel suikers op dit moment (nog herstellende van de bevalling Helaas en daardoor veel vitaminetekorten, die ik wel aanvul maar voor snelle energie Grijp ik wel eens te vaak naar de chocolade)



Ik durf bijna niet meer mee te doen, want de ervaring is dat er toch niets gebeurt, ik val niet af. En ik word er zó verdrietig van!



Zo. Dit moest er even uit, hopelijk kan ik nu actief proberen mee te doen.
Alle reacties Link kopieren
Oh, en ik heb, in begrijpelijke redenen, geen weegschaal in huis. Ik weeg me dus regelmatig op sportschool, bij ouders en bij het consultatiebureau

(Elke week gewicht doorgeven is dus lastig maar zal het zo vaak mogelijk doen)
Alle reacties Link kopieren
quote:lionlily schreef op 19 november 2016 @ 09:42:

Oké, ik moet even wat van me aftypen, komt 'ie:



Ik meld me aan voor dit groepje. Vol goede moed. Vol goede bedoelingen. Maar daarna zie ik de reacties gestaag groeien, en mijn moed ebt weg. Ik heb al vanaf jongs af aan een eetprobleem. Ik heb anorexia gehad, dit is, door slechte begeleiding, omgeslagen in neurotisch gezond eten (orthorexia). Door het gezondere, volle eten om aan te komen (avocado, noten, volle yoghurt, boter), ben ik binnen twee jaar van ondergewicht naar overgewicht gegaan (van 58 kilo bij 1,72 naar 85 kilo). Dat gewicht heb ik proberen te behouden maar elk jaar was ik zwaarder, ook zonder alle volle producten. Ik heb ondertussen alles wel geprobeerd. Intensief sporten, eiwitdieet, soepdieet, gewoon 'loslaten', gezond eten onder begeleiding, weight watchers. Maar nu, na de zwangerschap, ben ik zwaarder dan ik ooit ben geweest, terwijl ik niét was aangekomen tijdens de zwangerschap en tien uur per week met de wagen wandel. En ik eet gezond genoeg. Iets te veel suikers op dit moment (nog herstellende van de bevalling Helaas en daardoor veel vitaminetekorten, die ik wel aanvul maar voor snelle energie Grijp ik wel eens te vaak naar de chocolade)



Ik durf bijna niet meer mee te doen, want de ervaring is dat er toch niets gebeurt, ik val niet af. En ik word er zó verdrietig van!



Zo. Dit moest er even uit, hopelijk kan ik nu actief proberen mee te doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:LL0915 schreef op 19 november 2016 @ 09:53:

[...]





Dankjewel, dat is fijn, ik vond het moeilijk maar dacht: laat ik nu eens het anders aanpakken dan hoe ik het normaal aanpak. Te weten: afhaken.
lionlily, misschien helpt het om te denken ik ben goed bezig en val in niet af maar het helpt mij wel om mijn gezondheid te verbeteren. Ook al verlies je dan geen gewicht, het is wel beter voor je lijf om gezond te eten.

En niet afhaken deze keer gewoon hier je frustraties delen, gedeelde smart is halve smart !



Drackie, niet denken alles is verloren na die reep. Vandaag weer in het gareel en je er overheen zetten.

Ik dacht ook altijd als ik na een week lijnen toegaf aan iets lekkers dat het dan toch allemaal voor niks was geweest en at dan ook gewoon weer alles er weer aan.



Frustratie van mijn kant: man is ook bezig om af te vallen met behulp van een coach op het werk, ook door middel van gezonder eten en meer bewegen. Hij is nu na 2 maanden al 7 kg kwijt, daar heb ik verdorie een half jaar over gedaan

En bij mij gaat het zoooooo traag nu, hij gaat vanmorgen op de weegschaal staan en hé 1,2 eraf.
Succes dames. Misschien dat ik me nog wel aansluit, maar vind het afvallen nu even erg moeilijk. Ben al zo vaak op dieet geweest in mijn leven met steeds hetzelfde resultaat. Nu hoef ik alleen nog maar naar eten te kijken en ik kom al al aan. Vraag me serieus af ik ik niet mijn hele metabolisme verknald heb.
Alle reacties Link kopieren
Lionlily,



Drackie, misschien moet je jezelf juist soms iets lekkers gunnen, dan is het beter vol te houden dan dat je jezelf steeds alles ontzegt.Tenminste zo werkt het bij mij



Paper-clip, frustrerend voor je dat het bij je man zo makkelijk lijkt te gaan.Heeft hij veel overgewicht?



Op zaterdagavond heb ik altijd een huis vol pubers, vrienden van de oudste 2 kinderen komen dan hier gezellig gamen of gewoon wat drinken.En eten natuurlijk, chips, pizza, snackjes, stokbrood enz.Voor vanavond ga ik dat anders doen, heb voor hun het gebruikelijke vreetwerk en voor mezelf ga ik wat gezonde dingen op tafel zetten.De knop in mijn hoofd is nu wel om en dat geeft al een goed gevoel!
Man valt nu nog in de categorie obesitas met een bmi van 30 maar hij zit bijna in overgewicht.

Hij heeft een buik maar verder is hij niet dik, hij is sowieso grof en groot maar kan gewoon bij de normale winkels kleding kopen en als je hem ziet zou je niet zeggen dat hij zo zwaar is, hij begon op 106 kg 2 maanden geleden.

Hij vond heel irritant worden dat zijn buik in de weg zit als hij zijn veters wil strikken dus dat was voor hem de trigger om te gaan afvallen

Het scheelt echt als je het samen doet, dan kan je elkaar stimuleren en in het gareel houden.



Veel plezier vanavond met je pubers, ik heb een puberella van 13 die neemt tot nu toe alleen nog maar vriendinnen mee overdag om te chillen
Alle reacties Link kopieren
Moest lachen om de veters



Mijn partner is niet te zwaar, maar hij is wel hartpatient dus gezonder eten is voor hem ook heel belangrijk dus hij doet wel met mij mee.



Ik heb een dochter van 18, haar groep vrienden komt hier op zaterdag altijd een drankje doen en dan de vrienden van mijn zoon van bijna 15, die komen om te gamen en eten

Vrienden van jongste zoon,9 jaar, komen inderdaad ook overdag chillen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven