Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met een bmi van 30+

16-11-2016 11:06 771 berichten
Topic voor afvallen bij een hoge bmi.

Dit topic is niet bedoelt voor de 'slanke' formummers die voor de feestdagen 3kg kwijt moeten maar voor de forummers die echt naar een gezonde bmi willen, dus serieus wat kilo's moeten verliezen.



Ik zal later deze tekst wijzigen en een tabel maken als er meer mensen mee willen doen.



Wil je mee doen? Vul deze dan even in:

Nickname:

Leeftijd:

Startgewicht:

Streefgewicht:

Methode van afvallen:



afvallen naar een gezond gewicht Nicknameleeftijd methodestartgewichtstreefgewichthuidige gewichtafgevallendatum gewichtSaartje00740EGA1107588,8-21,217/4paper-clip41>bewegen, bewust eten95,17376,6-18,510/4Hollandstheemutsje42minder eten, meer bewegen11085100-1010/4janneketanneketoverheks37gezond eten,weight care98,88589,2-9,613/40401201624dieet, bewegen122107111,5-8,518/4Beelicious33dieet + bewegen98,48090,7-7,717/4Elf_22eetmeter786071-727/3LL0915l26gezond eten847079,3-4,73/4Badlands33>bewegen, gezond eten10693103,3-2,76/3Indie47bewegen82<7081,0-110/4Cootjecatootjegezond eten, meer bewegen898088,4-0,427/3DKB2223gezond eten, kcal tellen, sportschool110100108,5-1,518/4Mepi23meer bewegen, minder snaaien11480114-17/4een maand niet gereageerd:3 aprilaardbeitje89?leest mee???-7,529/1Ma-de-lief-ke40kcal tellen927290-2,413/2puss in bootz455:2878086,6-1,416/2Rozediamant20gezonder eten, meer bewegen107,985106,4-1,520/2boannan42 kcal tellen90,77087,3-3,4the_healthy24sporten en opletten91,37087,2-4,120/2ranma24>bewegen, gezond eten kcal tellen105,288100,7-4,513/1Watermeloenn22gezond eten, niet snaaien, bewegen116,275109,7-7,330/1



*sta je er nog niet bij? Dan heb ik nog geen tijd gehad om je erbij te zetten. Komt goed!



let op! Maandag = weegdag. Zet in je post je huidige gewicht en hoeveel je in totaal bent afgevallen en dat zet ik je erbij in de tabel!
Alle reacties Link kopieren
Mag ik me ook melden?

Ik ben 8 weken bezig, mijn bmi was bijna 30. Maar bij de andere afvalclubjes pas ik niet echt met mijn cijfers vind ik altijd.



Janneketanneketoverheks

Leeftijd: 37

Start: 98,8 (8 weken geleden)

Huidig: 92,5

Streef: 85

Methode: gezond eten en soms weight care.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens 3 kindjes van 6,4 en 2.

Na elke zwangerschap bleven er wat kilo's plakken.

Dus mijn streven is weer op mijn gewicht komen van toen ik ging trouwen en weer in mijn trouwjurk passen. Ik ben 1,83, dus voor een bmi van 25 of minder zal er dan nog wat meer vanaf moeten. Maar dat zien we dan wel weer. Eerst dit maar eens aangaan. Ik heb ook al vaak gelijnd, maar nu heb ik me voorgenomen stug vol te gaan houden.
Heftig leonlily!

Hier herkenning qua gewicht en zwanger.

1e zwangerschap 18kg erbij, binnen een week na bevalling -18kg. Maar mijn figuur is anders.

2e zwangerschap +12kg, na bevalling binnen 2 weken -12kg. En nu is mijn figuur helemaal dramatisch.



De buik is echt een lap vel. Ik weeg inmiddels nu 94. Ik probeer gezond te eten, wandel dagelijks als het niet regent en als ik niet moet werken. Ik fiets. Maar in de spiegel zie ik een pudding. Misschien door 2x keizersnede, dat je spieren etc toch een oplawaai krijgen..



Maar goed vanaf volgende week wil ik weer sporten, crosstrainer en oefeningen. Dan is de kleinste ruim vier maanden en mag 't allemaal weer.
Ik was vanavond op een festival en dan denk ik nu had ik die 7 bier en die 3 boswandelingen echt moeten drinken... meh.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meedoen.



Nickname: Badlands

Leeftijd: 33

Startgewicht: 106

Streefgewicht: 93

Methode van afvallen: gezond eten, meer bewegen



Ik ben door de jaren heel geleidelijk aangekomen, ik was nog steeds wel tevreden met mijn spiegelbeeld en ook op foto's ben ik blij met mijzelf, alleen bij bewegen en conditiedingen merk ik dat er toch een aantal kg van af moet. Ik merk dat ik toch bepaalde dingen nu ga verhullen (bovenarmen en dijen door langere tops te dragen) en niet zo makkelijk meer ga zwemmen. Ik ben wel aardig lang en heb nog steeds een zandloperfiguur, het valt niet zo op.

Ik zal opletten op mijn eten, dat dit gezond is en meer bewegen. Nu nog een leuke sport zoeken, iets met dansen lijkt mij wel leuk, ik heb een fitness abonnement maar ik kom er heel weinig.

Ik heb het voordeel dat mijn vriend ook wel wat kg weg wil hebben.
Keep Thrashing
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me ook aan. Ben al langer bezig met afvallen, dieten volgen, intensief sporten.. Alleen dit is meestal van korte duur omdat ik er te fanatiek in ga. Ik heb een houvast nodig en wel nu. Dit komt dus als gelegen!



Nickname: Mafkees

Leeftijd: 28

Startgewicht: 98,9 (op 7 november)

Streefgewicht: 80

Methode: Bewust gezonde voeding, incl. extra beweging.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 20 november 2016 @ 02:18:

Ik was vanavond op een festival en dan denk ik nu had ik die 7 bier en die 3 boswandelingen echt moeten drinken... meh.



Is nu eenmaal gebeurd Puss.

Gewoon de draad weer oppakken.

Als het troost biedt, ik heb me gisteren ook vergrepen aan naturel chips. Voor eerst sinds ik aan het lijnen ben. Ben ook een tikje teleurgesteld in mezelf, maar ga gewoon vol goede moed verder vandaag. Deze keer zullen wij het winnen van de kilo's!!
Alle reacties Link kopieren
Ik had gisteren een verjaardag... en heb er vandaag ook weer 1. Dat vind ik ook lastige momenten, probeer dan altijd goed op te letten wat ik neem.. maar regelmatig lukt dat niet
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Alle reacties Link kopieren
Had ik een maandje terug ook.

Mijn schoonvader was jarig en die zijn nogal van het eten zeg maar.

Manman, ik heb nog nooit zo veel afgeslagen op een dag. Een ook gewoon blijven vragen He?n 10x met de toastjes voor me staan en mijn schoonmoeder ging op een gegeven moment zelf gewoon roepen door de kamer: ' Janneke wil NIKS. JANNEKE WIL HELEMAAL NIKS.' Omg... Een ik maar zeggen dat het echt oké was.
Misschien moet de instelling anders zijn. Ik lees hier vanalles over dieeten en lijnen. Ik probeer mn gedachten en daarmee levensstijl te veranderen. De rest van mn leven gezonder eten en meer blijven bewegen. Geleidelijk mn kilos kwijt te raken. Als ik nu dieet of lijn, is het iets dat ik tijdelijk doe. Ik ga nu afzien en mezelf dingen ontzeggen/straffen die ik straks 10x zo hard weer ga eten. Met als resultaat dat ik weer aan ga komen.



Ik heb het idee dat bij dieeten een straf is of onwijs slecht als je eens een chocolaatje of chipje pakt. Nou de persoon die de rest van zn leven perioden heeft van alles ontzeggen lijkt me zo ongelukkig! Neem op een verjaardag 1 stukje taart OF een chipje, niet allebei. Waarom zou je niet meer mogen genieten (wat niet wil zeggen dat je 2 stukken taart en alle chips in je snaveltje moet duwen).



Ik heb gister heerlijk een handje chipjes op bij vrienden. En vandaag loop ik een rondje extra heerlijk genoten en vandaag genieten van heerlijk extra frisse lucht
Alle reacties Link kopieren
Oh nee hoor springtouw, zo sta ik er ook in.

Maar het is meer zo dat ik dacht van, : was dat nou echt zo lekker dat ik het moest eten? Nee, eigenlijk niet. Dus dat is dan wel een beetje jammer. Ik neem heus wel eens iets lekkers hoor.

Maar ik heb de instelling ook van blijvend gezonder eten en leven en niet meer gedachteloos snaaien.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het met je eens Springtouw.

Een dieet werkt niet bij mij omdat het tijdelijk is, daarna zak ik altijd weer terug.

Het is niet erg om iets minder goeds te eten af en toe, maar met mate. Als ik mijzelf te erg beperk werkt het niet. Maar het werkt best aardig om gewoon weinig lekkers in huis te halen en te genieten van wat ik krijg bij traktaties. Het werkt voor mij ook om fruit als lekkers te gaan zien. Mandarijnen bijvoorbeeld zijn zalig op het moment en dan lukt het me beter om van de chocolade af te blijven.

Ik probeer nu om geen grote verpakkingen met lekkers meer in huis te halen van chocolade ofzo, maar gewoon een minireepje te kopen van een heel lekker soort en daar dan extra goed van te genieten.

Ik ben bezig de mindset te veranderen. Kleinere porties, goed verspreid eten over de dag en ingebouwd een mini snaaimomentje. Langzaam eten, goed kauwen en aan tafel zitten maakt ook dat ik sneller een vol gevoel krijg.
Keep Thrashing
quote:Springtouw schreef op 20 november 2016 @ 09:14:

Misschien moet de instelling anders zijn. Ik lees hier vanalles over dieeten en lijnen. Ik probeer mn gedachten en daarmee levensstijl te veranderen. De rest van mn leven gezonder eten en meer blijven bewegen. Geleidelijk mn kilos kwijt te raken. Als ik nu dieet of lijn, is het iets dat ik tijdelijk doe. Ik ga nu afzien en mezelf dingen ontzeggen/straffen die ik straks 10x zo hard weer ga eten. Met als resultaat dat ik weer aan ga komen.



Ik heb het idee dat bij dieeten een straf is of onwijs slecht als je eens een chocolaatje of chipje pakt. Nou de persoon die de rest van zn leven perioden heeft van alles ontzeggen lijkt me zo ongelukkig! Neem op een verjaardag 1 stukje taart OF een chipje, niet allebei. Waarom zou je niet meer mogen genieten (wat niet wil zeggen dat je 2 stukken taart en alle chips in je snaveltje moet duwen).



Ik heb gister heerlijk een handje chipjes op bij vrienden. En vandaag loop ik een rondje extra heerlijk genoten en vandaag genieten van heerlijk extra frisse lucht



Zo sta ik er ook in, ik ben niet aan het lijnen maar mijn eetgewoonten aan het veranderen. Het wordt een hele nieuwe levensstijl en verandering duurt gewoon een tijd. In het begin had ik er best moeite mee om van de lekkere dingen af te blijven maar nu gaat het vanzelf, ik neem bijvoorbeeld maar 1 blokje chocolade van 10 gram in plaats van een hele reep van 100 gram in een keer. Ik eet echt nog lekkere dingen maar veel minder en kijk er ook naar of ik het echt waard vind in plaats van gedachteloos in mijn mond te stoppen. Bijna een jaar bezig en ik heb er echt geen moeite mee om zo te eten.

Fanatiek sporten is aan mij niet besteed want dat hou ik niet vol maar ga wel elke dag die ronde lopen want dat vind ik echt lekker, even je hoofd leegmaken en genieten van de frisse lucht.

Ik weet niet of het er vandaag van komt want we waaien hier haast weg maar mijn man wil perse straks een rondje lopen
Alle reacties Link kopieren
Ach, het is maar een naampje. Ik zeg dat ik op dieet ben, maar ik wil natuurlijk ook gewoon mijn levensstijl veranderen. Ik wil dat het blijvend is. Gezond eten en daarbij afvallen, maar ja, ik moet toch minder eten dan wanneer ik stabiel wil blijven en dus is het toch ook gewoon lijnen. Dat heeft verder weinig met instelling te maken volgens mij.



En een handje chips werkt voor mij gewoon echt niet, op een verjaardag kan ik daarom beter maar niets nemen en dat betekent echt niet nooit iets. Maar afgebakende porties die ik zelf koop. Niet op een verjaardag waar de hele tafel vol staat. Ik gun mezelf dus ook heus wel wat lekkers maar ik at een hele reep chocola op dag 1. Dat heeft niks te maken met of ik mezelf soms iets lekkers gun. Dat is gewoon een giga misstap.
Alle reacties Link kopieren
superlekkere (en gezonde) brunch bij dochter.

Morgen op de weegschaal, voor het eerst in maanden. Dat belooft....
not all who wander are lost
Alle reacties Link kopieren
Zo maar eens even kijken wat ik ga maken voor avondeten. Ik heb zin in spruitjes. Hier heb ik denk ik de meeste problemen mee trouwens; het avondeten. Ik woon alleen en heb een hekel om voor mezelf te koken. Dan pak vaak liever gewoon een boterham waar ik niet verzadigd van raak. Gevolg is dus dat ik savonds ga snaaien.. Oh, en ik ben zo'n snoepkont. Chips geef ik niks om maar lekker wat zuurtjes of een koekje. Stop, nee. Ik zit mezelf weer lekker te maken. Spruitjes, spruitjes, spruitjes.
Alle reacties Link kopieren
@ mafkees: waren de spruitjes lekker?



heb me gewogen. En het was heel erg.

maar goed reden des te meer om er iets aan te doen.





knolselder

leeftijd: 50+

gewicht: 91 kilo

streefgewicht: 69,50

methode: halve porties



prettige maandag nog!
not all who wander are lost
Laten we het erop houden dat het een HELE slechte week was..



84 kg, 1 kilo aangekomen.. sh×t..
Alle reacties Link kopieren
@ springtouw: oei da's niet leuk....

not all who wander are lost
Alle reacties Link kopieren
Zo, de eerste weegdag zit erop. Ik was 80.8, dus een BMI van 28.97.



Puss, ik lust ze ook graag maar ik probeer me er wel van bewust te zijn dat dat echt lege caloriën oplevert.



Paperclip, die bewustwording is denk ik heel belangrijk. Zaterdag heb ik alleen maar koolhydraten op, o.a. een hele chocladeletter. Niet goed. vanaf vandaag ga ik voor de langzame koolhydraten en 3 eetmomenten per dag. Ik hoop 1 juli 72 kg te wegen. Dan pas ik in mijn jurkje! Dat hangt nu al bijna een jaar nutteloos in de kast.



Ik ben benieuwd naar jullie resultaten.
Ik weeg me morgen. Vandaag eerst een vastendag.
Goedemorgen, vanmorgen 82.3 op de weegschaal. Wel een hele ons eraf wauw Ik had gisteren mijn eisprong en dan hou ik enorm veel vocht vast en het doet verrekte zeer 2 dagen. Ik verwacht dus aan het eind van de week wel wat lichter te zijn.
Zaterdag de koolhydraat loze crackers gebakken maar het was qua uiterlijk geen succes. Ze waren allemaal uit elkaar gevallen maar de smaak van de losse stukjes was wel heel goed
Alle reacties Link kopieren
Oh damn... Helemaal vergeten te wegen.

En ik weeg altijd s ochtends natuurlijk, want dat is het gunstigst. Ik geef m morgen door.



Balen Springtouw. Maar gewoon stug doorgaan hoor.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Na een weekend goed ziek te zijn geweest, was het een fijn moment op de weegschaal vanmorgen. Voor het eerst in een paar weken ook weer echt afgevallen. Hopelijk blijft het zo goed doorgaan!



Ik weeg nu 101.6 kg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven