Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen middels sporten en gezond eten lukt niet

08-04-2013 09:57 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,



Ja ik weet het, er zijn al veel topics hierover geopend maar graag wil ik toch tips krijgen van (ervarings)deskundigen op mijn persoonlijke situatie.



Ik ben 1m70 en weeg 73,5.

5 maanden geleden bevallen.

Voor bevalling woog ik 67,5, hier wil ik weer naartoe.



Sinds 2-3 maanden probeer ik mijn zwangerschapskilo's kwit te raken. Ik moet er wel bij zeggen dat ik voor mijn zwangerschap ook schommelde in gewicht (65-74 kg).



Sinds 15 dagen doe ik shred (intensieve workout van ongeveer 30 minuten per dag). En ga ik nog ongeveer 3 keer naar de sportschool voor een uur zumba of crosstrainer. En ik eet volgens methode bodieboost (van iedere schijf van 5 moet je 2 keer binnenkrijgen per dag.

Dan eet ik bv:

Ochtend: 2 boterhammen (30plus) kaas

tussen: fruit

Middag: salade met gerookte zalm zonder dressing

Tussen: yoghurt met fruit

Avond: normale avondmaaltijd, bv aardappelen (niet te veel ong 100 gr) vlees (ong 100 gram) en groenten.



Ik drink groene thee water en spa rood.



Ik ben sinds 2 weken 1,5 kilo aangekomen!



extra info: ongeveer maand na bevalling ben ik dagelijks ongeveer een uur gaan wandelen en gezond gaan eten, toen viel ik bijna niets af, leek alsof mijn lichaam er niets af wilde hebben.



Ik geef flesvoeding (vanaf begin).



Ik vind het zo raar dat ik niets afval aangezien ik veel calorieen verbrand door sporten en nog ruim boven mijn startgewicht zit.



Tips?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Je eet veel te weinig.
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
Wat eet je weinig! Dan val je niet af.



Daarnaast ben je pas 5 maanden gelden bevallen. Wees niet zo streng voor jezelf en heb meer geduld.
Alle reacties Link kopieren
ja, dat lees ik ook vaak dat je dan te weinig eet. Maar mijn lichaam heeft geen 2000 calorieen nodig, als ik dat eet kom ik zeker aan. Ik heb met dit dieet ook geen honger en voor mijn doen eet ik zo redelijk veel:)

Wat zou ik er volgens jou nog bij kunnen eten?
Alle reacties Link kopieren
Je eet te weinig! Probeer eens als lunch 2 bruine boterhammen erbij met halvarine en licht beleg (rookvlees, casselerib, sandwichspread, gekookt ei etc) En neem als tussendoortje niet alleen fruit maar bv een keer een sultana of een extra cracker. Als je zoveel sport moet je echt meer eten om af te vallen. Kijk voor meer advies op de site van de Hartstichting. Oh, en ik zuig dit niet uit mijn duim, ik val af door veel meer te eten dan eerst maar dan wel de juiste dingen en met tips van een dietiste
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Ga ik doen Felice, thanks!



Ben vergeten erbij te zeggen dat ik in de week ook 3 wijntjes drink en 2 keer mag zondigen (dus bv een mars en een cake).
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook logisch. Je lichaam gaat "eten" opslaan als het eten krijgt. Zodat er voldoende is voor tijden dat het weer minder krijgt.



Dus echt meer eten. Op de korte termijn kom je hier waarschijnlijk iets van aan, op de langere termijn val je daardoor af.
Alle reacties Link kopieren
Die wijntjes drink ik ook en toch val ik langzaam af. Wel blijven genieten hoor! As je voorbeelden wilt van wat ik mag eten om af te vallen, loep me dan even, ik heb een paar weken terug iedere dag een eetlijstje geplaatst in het topic samen afvallen.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Heb je al eens ingevuld bij het voedingscentrum hoeveel kcal je binnenkrijgt op een dag?



Ik ben zelf een maand of 8 geleden begonnen met weight watchers. Ik heb nog nooit zoveel (gezonde) dingen gegeten en ik val af als een trein! Je zult je er echt over verbazen wat je lichaam doet als het weet dat het voldoende eten binnen krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou beginnen met je lunch uit te breiden: doe lekker wél een dressing over de salade en 2 boterhammen met (mager) beleg ernaast. Wissel je ontbijt af, soms brood, soms yoghurt met muesli en fruit of zoiets. Eet minimaal een derde meer dan je nu doet. Zeker met dat vele gesport van je.



Maar nog beter, ga naar een goede diëtiste. Die kan een uitgebalanceerd "dieet" voorschrijven. Of join de WeightWatchers.
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
Heb je al eens gemeten ipv gewogen? Want als je zoveel sport krijg je spieren. Da's hartstikke gezond, hoef je niks tegen te doen, maar als je dan alleen focussed op je gewicht valt het wellicht tegen. Als je zoveel sport zou ik er wat meer eiwitten bij eten trouwens.
Alle reacties Link kopieren
weightwatchers heb ik 2 maanden na bevalling gedaan maar hielp toen niet, misschien nog door de hormonen ofzo.



ik ga proberen meer te eten, ik vind het doodeng eerlijk gezegd ben bang nog meer aan te komen. maar als werkelijk iedereen het zegt zullen jullie wel gelijk hebben haha.
Je eet idd te weinig. Ik heb lang weightwatchers gedaan en daar was ook iemand die zo weinig at. Ze moest meer gaan eten. Kwam eerst een beetje aan, daarna vloog het ervanaf.
Alle reacties Link kopieren
je lijstje is veel te vaag: welke soort zalm (gerookt, uit blik, rauw & zelf bereid?) en hoeveel precies? En hoeveel fruit (in grammen netto) en welke soorten? En wat drink je precies?



Ik denk dat je twee weken lang alles (echt alles) wat je consumeert heel nauwgezet moet noteren en omrekenen naar calorieën.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
quote:marly1083 schreef op 08 april 2013 @ 10:31:

weightwatchers heb ik 2 maanden na bevalling gedaan maar hielp toen niet, misschien nog door de hormonen ofzo.



ik ga proberen meer te eten, ik vind het doodeng eerlijk gezegd ben bang nog meer aan te komen. maar als werkelijk iedereen het zegt zullen jullie wel gelijk hebben haha.Hoe bedoel je, hielp toen niet? Heb je precies de regels gevolgd? Gespeeld met je weekextra en je actieve points?
Alle reacties Link kopieren
persoonlijk ben ik nog nooit afgevallen door meer te eten, en geloof me, het is te verleidelijk om het niet te proberen. Werkt hier niet.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
Je moet natuurlijk wel de goede dingen eten, niet een dieet van snackbar en ijs. Maar ik heb al jaren een eetpatroon met gezonde dingen en ik eet wat ik wil en kom niet of nauwelijks aan. Als ik wel wat aankom let ik weer even op de snoep- koek- koffie verkeerd inname en dan zit ik zo weer goed. Ik kan gewoon cake eten, goed ontbijten, iets lekkers nemen 's avonds zonder dat ik tonnetje rond word. Als de basis maar goed is, dan komt het verder niet heel precies op de calorie.
Naast het meer eten, zou ik ook wat afwisselender eten (tenzij je lijstje een voorbeeld is van een dag, en niet iedere dag). Check idd eens je dagelijkse kcal op voedingscentrum. Ik gebruik zelf een app op m'n iPhone om het bij te houden.
Alle reacties Link kopieren
Weegschaal weggooien en alleen nog in de spiegel kijken.

Zie je er goed uit?

Prima toch.



Zie je er niet goed uit, meer sporten, gezonder eten.

Ligter is niet persé mooier.
Alle reacties Link kopieren
Ben je nog helemaal niets afgevallen in die 3 maanden? Of gaat het je niet snel genoeg?



Hou eens een tijdje exact bij wat je eet, bijvoorbeeld via de voedingscentrum site of een app als my fitness pal.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook niet riony riony;)



@ sophiaa: ja ik volgende de regels echt precies, zette active points in maar de extra points niet... dus at het minimale:)



Ik ben erg benieuwd hoe mijn lichaam gaat reageren op meer eten.

@ olivia: dat klinkt perfect zeg haha. Diegene wist ook niet wat haar overkwam denk ik!



@ felice: ik ben je aan het zoeken, ben benieuwd naar jouw schema.



@allis: ik meet me ook idd. Bij mijn buik was er 2 cm af, voor de rest niets. Hoop dat het ook wat spieren zijn maar ik maak niet zo snel spieren aan. Misschien idd wat meer eiwitten eten, ga ik doen!



bedankt iedereen voor het meedenken tot zover
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat de mensen hier met een heel ander soort streefgewicht (veel hoger) genoegen nemen. En vanuit die visie kan ik me voorstellen dat als je heel dik bent en langere tijd een streng vermageringsdieet gaat volgen, je lichaam veel minder gaat verbranden. Door wat meer te gaan eten komt je lichaam uit die spaarstand en gaat ook wat meer verbruiken. Dat is een heel ander uitgangspunt dan mensen die al (vol)slank zijn maar slanker willen worden.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
To er is nog een tussenweg tussen wat jij eet en 2000 calorieën... Je hoeft niet meteen 18 boterhammen te gaan eten hoor...

En waarom denken nog zoveel mensen dat boterhammen en aardappelen zo slecht zijn? Het vult, zit vol vitaminen en mineralen enz.

(nee 6 meter hagelslag is natuurlijk niet goed...)
Alle reacties Link kopieren
Rare aanname doe je RionyRiony.
Alle reacties Link kopieren
tuurlijk. Omdat ik een andere mening heb dan jij moet ik ook maar een ander beeld voor ogen hebben, want het kán gewoon niet dat gezond eten en bewegen een gezond gewicht als resultaat hebben.



Ik ben 1.70, en nu zwanger van de tweede. Mijn streefgewicht zometeen na de bevalling is weer 60 kilo. Dat lijkt me absoluut niet een te gemakkelijk of te hoog gewicht. Ik ben nog nooit véél te dik geweest, buiten mijn zwangerschap om is 68 kg het meeste wat ik heb gewogen. Niet raar of veel te veel voor mijn lengte, maar het past niet bij me. Ik ben 3 keer in de week gaan hardlopen, heb alle drankjes met calorieen de deur uit gedaan, en heb snoep en koek op een laag pitje gezet. Ik ontbijt als een koning, lunch als een nobelman en dineer als een bedelaar, tenminste, volgens dat principe. Je ontbijt is het maal waar je de hele dag op voort moet dus zorg dat daar voldoende voedingsstoffen in zitten. Je lunch meot je gaande houden, en met avondeten doe je dan wat rustiger aan.



Om spieren te maken heb je calorieen, voornamelijk proteine nodig. En het voordeel is, als je eenmaal spieren hebt, dat ze ook in rust meer verbruiken dan een lijf met minder spieren Toen ik nog 3 keer in de week aan wandklimmen deed bunkerde ik als een bootwerker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven