Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen school

25-04-2017 02:07 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,



Ik ben een meisje van 16 en Ik probeer al een tijdje een beetje af te vallen want ik ben de afgelopen jaren erg aangekomen en vind mezelf iets te dik. Ik sport nu en probeer gezonder te eten. Ik heb veel gelezen dat brood eten niet goed is als je wilt afvallen omdat het veel koolhydraten bevat en dus suikers. Thuis lukt het wel om minder brood te eten en veel groenten en fruit, maar als ik op school heb ik hier moeite mee, want ik woon een uur fietsen van school af. Ik heb dan erge honger en vraag me dus af wat ik het beste mee naar school kan nemen als broodvervanger zegmaar dat gezond is maar wel vult. Ik weet dat brood niet heel ongezond is ofzo, maar ik eet het toch liever niet ivm met de suikers. Ik hoop dat iemand wat tips voor me heeft!
Alle reacties Link kopieren
De tip is gezond, regelmatig en gevarieerd eten, niet teveel snoepen, weinig frisdrank etc.. Je beweegt al genoeg zo te horen als je een uur fietsen van school woont.
Alle reacties Link kopieren
quote:cappi schreef op 25 april 2017 @ 02:18:

De tip is gezond, regelmatig en gevarieerd eten, niet teveel snoepen, weinig frisdrank etc.. Je beweegt al genoeg zo te horen als je een uur fietsen van school woont.Jaa, dat doe ik nu al, eet bijvoorbeeld fruit inplaats van tussendoortje. Maar ik ben dus nu op zoek naar iets dat gezond is maar wel goed vult. Maar dankjewel voor je tips!
Alle reacties Link kopieren
Maak een salade, bijvoorbeeld met quinoa.
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
Kwark vult en verzadigd goed, lekker met wat fruit (ananas.. banaan) erdoor of handje vol noten
Alle reacties Link kopieren
Brood is niet slecht hoor. Kies voor mager beleg, eet gevarieerd, veel groenten en stop met snoep, chips en frisdrank.
Alle reacties Link kopieren
Je bent 16 en waarschijnlijk nog in de groei. Ik zou dus oppassen met heel rigoreus diëten, gewoon 1 of 2 boterhammen (volkoren) kan echt geen kwaad. En zeker als je zo n eind fietst heb je dat gewoon nodig. Hoe zwaar en lang ben je?
Alle reacties Link kopieren
Als je brood wil vervangen kun je crackers nemen of wraps of salade of iets van zuivel of pasta of rijst of havermout etc.
Als jij een uur moet fietsen, dan is het logisch dat je barst van de trek als je op school bent. Je lichaam heeft brandstof nodig om die inspanning te kunnen leveren. Je kunt dan beter een goed vullende boterham eten, want van alternatieven heb je veel meer calorieën nodig om de honger te stillen. Eet twee boterhammen met bijv plakjes banaan, een omelet of pindakaas als beleg, dan vult het goed en dat barst van de gezonde voedingsstoffen die jouw lijf bij zoveel inspanning gewoon hard nodig heeft.
Alle reacties Link kopieren
Brood eten in de groei is juist goed en vooral omdat je een uur moet fietsen naar school. Je lichaam heeft dit juist nodig. Mischien is een optie om donker bruin brood te eten. En water met citroen tedrinken. Dit breekt sneller vetten af. Maar nu al beginnen met lijnen en dieeten is echt niet goed. Toen ik jong was moest ik dit van mijn ouders en ik merk dat ik er op de dag van vandaag nog mee worstel. Jojo en. Dus echt niet doen. Lekker dat uurtje naar school fietsen en water met citroen drinken is nog gezond ook. Heel veel succes.
Alle reacties Link kopieren
Yoghurt met muesli. Als je de muesli 's avonds al in het water zet is het de volgende morgen lekker zoet. En zoals Rolu al zegt: je bent jong.
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolol schreef op 25 april 2017 @ 03:35:

Als je brood wil vervangen kun je crackers nemen of wraps of salade of iets van zuivel of pasta of rijst of havermout etc.Crackers en wraps zijn vaak veel slechter voor je dan een goede volkoren boterham. Je moet niet alleen naar kcal kijken. (Echt) Volkoren brood barst van de vezels die langer voor een voldaan gevoel zorgen. Wraps vullen slechts tijdelijk. Waardoor de kans groot is dat je na een uur weer trek hebt.
Brood en koolhydraten zijn niet slecht, je moet er natuurlijk geen dikke laag chocoladepasta op smeren.
Alle reacties Link kopieren
Wat is je lengte en wat weeg je? Ik ben benieuwd of je namelijk echt te zwaar bent. Het is normaal als je nog groeit dat je aankomt. Je krijgt vrouwelijke vormen en wordt vaak ook nog wat langer.

Eet gezond, snoep niet te veel, niet te veel snacks, beweeg genoeg, sport 3x in de week. Dat zijn zo'n beetje de dingen die iedereen het beste kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Suikers, dat klinkt natuurlijk niet gezond. Maar het is niet zo dat een volkorenboterham gelijk staat aan een schep suiker.



Voeding is opgebouwd uit drie basisonderdelen: vet, koolhydraten, en eiwitten. Je lichaam heeft van alles wat nodig. Van vetten en koolhydraten heb je gezonde en minder gezonde soorten. Volkorenbrood behoort tot de gezonde soort. Het levert brandstof (oftewel, je krijgt er energie van), vezels (die zijn belangrijk voor je darmen) en mineralen. Fruit zit ook vol koolhydraten trouwens.

Zou je je brood beleggen met chocopasta, dan voeg je er een hoop snelle suikers aan toe. Hier heeft je lichaam niet zoveel aan, tenzij je staat te trillen van de honger.



Als je minder koolhydraten wilt eten (sommige mensen voelen zich daar lekker bij), moet je het dus vervangen. Wraps, crackers, pasta: dat zijn ook allemaal koolhydraten dus dan zou ik bij brood blijven.

Vet levert meer dan dubbel zoveel kilocalorieën per gram, dus daar zul je voor je gevoel veel minder van kunnen eten (nootjes zijn bijvoorbeeld gezond, maar vet).

Dan blijven eiwitten over. Kwark, kaas, eieren, vlees en vis, noten, peulvruchten zijn allemaal bronnen van eiwitten. Alleen een stuk lastiger meenemen dan brood.



Dus ik zou zeggen: eet gewoon volkoren brood met eiwitrijk beleg, met wat nootjes en rauwkost erbij.

Bij afvallen gaat het om je totale calorie-inname, niet om het vebannen van een hele voedselgroep.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Dat je koolhydraatarm zou moeten eten is volgens mij echt allang weer achterhaald, en zeker als je zestien bent en volop in de groei, lijkt het me niet echt heel goed. Gewoon gezond eten en niet te veel (maar ook echt niet te weinig), en veel bewegen. Niet jezelf uithongeren. Brood is echt niet slecht.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik zou gewoon twee of vier volkorenboterhammen met roomboter en kaas meenemen. Dat vult goed, levert energie en gezonde voedingsstoffen. Daarbij kun je melk of karnemelk drinken, ook heel gezond!
Alle reacties Link kopieren
quote:notjim schreef op 25 april 2017 @ 06:01:

Yoghurt met muesli. Als je de muesli 's avonds al in het water zet is het de volgende morgen lekker zoet. En zoals Rolu al zegt: je bent jong.In het water?? Dan zou ik kiezen voor overnight oats; havervlokken met fruit/noten/zaden in (soja)melk. De avond tevoren in de koelkast zetten, daar hoeft helemaal geen suiker meer bij. Jammie!
Natte tosti..
quote:Yavanna schreef op 25 april 2017 @ 07:35:

Wat is je lengte en wat weeg je? Ik ben benieuwd of je namelijk echt te zwaar bent. Het is normaal als je nog groeit dat je aankomt. Je krijgt vrouwelijke vormen en wordt vaak ook nog wat langer.

Eet gezond, snoep niet te veel, niet te veel snacks, beweeg genoeg, sport 3x in de week. Dat zijn zo'n beetje de dingen die iedereen het beste kan doen.TO fietst 10x per week een uur, dus ik denk niet dat ze nog 3x extra hoeft te sporten.
Mijn advies is NIET diëten als je 16 bent. Ik heb vriendinnen die op die leeftijd begonnen met lijnen en die hebben er een serieus eetprobleem aan overgehouden, waar ze hun hele leven niet meer vanaf komen. Eentje is nu 50 en kijkt met zorg naar haar dochter, omdat ze heel bang is dat dochter ook gaat lijnen.

Stop gewoon met frisdrank, koek en snoep, als je minder suiker wilt. En eet verder wat je lekker vindt.
Alle reacties Link kopieren
Niet stoppen met (volkoren)brood eten! Koolhydraten heb je nodig als brandstof voor je lichaam en zijn niet per definitie slecht. Lijnen als je 16 bent wel. Je beweegt genoeg en bent nog in de groei. Geef je lichaam de voedingsstoffen die het nodig heeft. Maar echt, geloof niet allerlei foodblogs en eethypes. Dat is echt funest voor je gezondheid en je mentale gezondheid.
Alle reacties Link kopieren
Je kan het beste proberen om je moeder aan je kant te krijgen. Met redelijk met elkaar praten moet dat te doen zijn. Ze kan je dan helpen om toch de door haar bereide maaltijden van genoeg voedingsstoffen te voorzien ook als ze calorie-arm zijn.



Tegenwerking en stiekem lijnen kunnen vrij ernstige consequenties krijgen voor zowel je gezondheid als de onderlinge relatie.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de tips! Veel mensen vragen hoe lang en zwaar ik ben, maar ik heb geen weegschaal thuis dus ik zou het eigenlijk niet weten. Maar het geval is dat ik een tijd niet heb gesport en heel veel heb gesnoept en dat er dus echt flink wat vet is bijgekomen. Ik voel me niet fijn zo in m'n lichaam dus wil er graag wat aan doen op een gezonde manier, dus gezond maar wel voldoende zodat ik geen honger lijd. Maar ik loop er dus tegenaan dat dat lastig is op school omdat niks echt makkelijk mee te nemen is.
quote:orkenflow schreef op 25 april 2017 @ 09:09:

Stop gewoon met frisdrank, koek en snoep, als je minder suiker wilt. En eet verder wat je lekker vindt.Dat is een goede tip! Succes jannetje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jannnetjejannetje schreef op 25 april 2017 @ 09:57:

Dank jullie wel voor de tips! Veel mensen vragen hoe lang en zwaar ik ben, maar ik heb geen weegschaal thuis dus ik zou het eigenlijk niet weten. Maar het geval is dat ik een tijd niet heb gesport en heel veel heb gesnoept en dat er dus echt flink wat vet is bijgekomen. Ik voel me niet fijn zo in m'n lichaam dus wil er graag wat aan doen op een gezonde manier, dus gezond maar wel voldoende zodat ik geen honger lijd. Maar ik loop er dus tegenaan dat dat lastig is op school omdat niks echt makkelijk mee te nemen is.

Lekker weer gaan sporten, minder snoepen en voldoende eten.

Volkorenbrood is heel gemakkelijk mee te nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven