Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen..

20-03-2017 16:31 726 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!



Ik wil graag afvallen en zoek enthousiaste mensen die met mij mee willen schrijven!

Gewoon af en toe je verhaal kwijt kunnen wat goed ging of juist slecht. Elkaar motiveren en onze doelen halen!

Een stok achter de deur zodat ik nu eindelijk die 65 kilo (of minder) op mijn weegschaal ga zien.

Vandaag gewogen en weeg nu 74,6 kilo.



Nu wil ik door tot ik de 65 kilo heb gehaald en hoop dat jullie mijn stok achter de deur



Mijn plan:

Gezonder eten, denk aan volkoren producten, fruit, vlees vaker vervangen door vis en vooral veel groente!

Zo min mogelijk uit een pakje en snoep/koek/chips laat ik achterwege.

Sporten en veel wandelen.



Dus wil je meeschrijven? Graag!
Alle reacties Link kopieren
Ik laat de alcohol niet staan omdat ik wil afvallen hoor :-) maar omdat ik merkte dat ik er op een ongezonde manier mee bezig was. Excuses zoeken om te kunnen gaan drinken, altijd wel iets te vieren of als 'wel verdiend', bij vrienden langsgaan niet omdat ze zo gezellig zijn, maar omdat er altijd een gezellig wijntje op tafel komt.



Daarnaast heb ik afgelopen jaar nogal wat doorgemaakt op gezondheidsvlak, en daarom wil ik zo gezond mogelijk leven. Dus niet roken, niet drinken, gezond gewicht, beetje sporten.



Geen idee waarom, maar je opmerking over serieus lijnen stak me een beetje, dus ik had de behoefte om iets meer te vertellen over mijn waarom geen alcohol.
You like icecream? We have icecream.
Alle reacties Link kopieren
Mysterymoustache, Ik bedoelde het denk ik compleet anders dan jij het las. Ik bedoelde het juist respectvol: ik vind het juist heel knap als iemand dat zo kan en ik wou dat ik dat ook kon maar ik heb daar denk ik iets te weinig ruggengraat en motivatie voor . . Ik denk dat als ik het lijnen een tijdje ( al zou het maar 4 weken zijn) echt serieus ( as in goed) zou aanpakken dan zou ik zeker het gewilde resultaat boeken. Nu rommel ik een beetje aan en gebeurd er natuurlijk ook wel wat maar wel heeeeeeeeeel langzaam.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mysterymoustache schreef op 10 april 2017 @ 10:06:

[...]





Maar goed, daar baal ik dan dus zo van dat mijn eerste reactie is laat maar zitten dat hardlopen, ik kan het toch niet. Terwijl ik zou moeten denken van zie je wel, had je maar meer moeten sporten, hup, volgende keer beter.mm... waarom denk je niet: He, dat ik heb toch maar mooi gedaan! Je mag best wat trotser op jezelf zijn hoor, ik doe het je sowieso niet na en met mij hele volksstammen.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor

Het idee is ook om deze lijf stijl voor mezelf te blijven vol houden en dan de 80 /20 regel

Dus 80 procent gezond en 20 procent smokkel waar ;) heb ook echt niet het idee dat ik te weining eet tel ook bewust geen calorieën

Heb geen honger tussendoor heb ook geen ideaal gewicht in mijn hoofd maar vooral me strakker en fitter voelen morgen weer sporten

Iedereen fijne maandag nog
Alle reacties Link kopieren
quote:guppekop schreef op 10 april 2017 @ 14:10:

[...]





mm... waarom denk je niet: He, dat ik heb toch maar mooi gedaan! Je mag best wat trotser op jezelf zijn hoor, ik doe het je sowieso niet na en met mij hele volksstammen.Ja, dit! ik doe het je niet na hoor. ik heb geen slechte conditie, spring zo 2 minuten achter elkaar touwtje (lijkt weinig maar probeer het maar eens ) maar als ik ga hardlopen ben ik na 30 seconden stuk...
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
quote:guppekop schreef op 10 april 2017 @ 14:10:

[...]





mm... waarom denk je niet: He, dat ik heb toch maar mooi gedaan! Je mag best wat trotser op jezelf zijn hoor, ik doe het je sowieso niet na en met mij hele volksstammen.



Bedankt, lief van jullie :-) ik ben denk ik een alles of niets type, als ik iets onderneem dan wil ik het ook goed doen, en een hardlooprondje half wandelend afleggen past daar niet in, haha.



Heb mezelf vandaag een schop onder mijn kont gegeven, opnieuw begonnen met myfitnesspall, mijn doelen aangescherpt en volgens de app mag ik bijna 1600 calorieen per dag. Heb nu het avondeten op en mag nog iets van 450.... En dan heb ik nog een moorkop gegeten vandaag ook! Heb het gevoel dat het niet klopt... Maar vooruit, ik doe het ervoor hoor! Kan ik vanavond nog lekker aan de gezonde snackjes :-)
You like icecream? We have icecream.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weer een hoop leesvoer gehad na vrijdag voor het laatst actief te zijn geweest hier op het forum.



Wisselende ervaringen lees ik. Hou jezelf gemotiveerd door jezelf voor ogen te houden wáár het je precies om te doen is. Blijf jezelf realiseren dat het allemaal erg zwaar kan zijn. Ik vond die mindtwist wel leuk die hier voorbij kwam tussen [ik mag niet snoepen] vs. [ik kies ervoor om niet te snoepen]



Hier het weekend ook niet zonder kleerscheuren doorgekomen hoor. Sinds de start geen alcohol gedronken, leek me weleven goed. Dit weekend weer redelijk lopen te tanken. Groningen zaterdagnacht in met een vriend, 5 uur thuis, pffffff. In de stad met broodje Doner Kebab en heel veel saus blijgemaakt, daarna nog een pizza. Doe avond ervoor een Chinees buffet, dus buikje rond gegeten. Gisteren BBQ gedaan en mezelf niet ingehouden. Nu ik terugblik er geen spijt van overigens, ik heb er flink van genoten.



Vandaag weer standje normaal aan. Vrijdag gewogen vanochtend weer, +2 kg, dat vond ik wel jammer. Vanmiddag lekker 5 km hardgelopen, meteen een PR gezet, bijna minuit sneller op het traject.



Vanavond met een kopje thee de avond vullen. Eens zien of er nog iets leuks te vinden is op de televisie wanneer ik mezelf heb ingebouwd.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk sinds ik juist zonder app en zonder te weten hoeveel calorien ik per dag mag juist veel gezonder en bewuster ben en eet.

Ging soms gewoon iets eten omdat ik anders niet aan de hoeveelheid calorieën zat terwijl ik eigenlijk helemaal geen honger had. Nu ik veel beter naar mijn lichaam luister eet ik dus veel bewuster
Alle reacties Link kopieren
Gister na een lange tijd weer eens pizza besteld. nou het lijkt wel alsof het doorwerkt dan ofzo, vandaag alleen maar trek in ongezond.... niet gedaan hoor. maar toch. als het in huis was geweest dan waarschijnlijk wel. De rest van de week weer netjes doen. Vrijdag met dochter naar de film en die heeft nu al besloten dat ze van te voren iets wil eten bij haar favoriete tentje (waar ze voornamelijk taartjes en bonbons verkopen) en bij de film popcorn wil... hmmmmm, zij is een gratenbaaltje dus dat loopt wel los maar eens kijken hoe ik dat ga overleven.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn jullie lekker actief aan het schrijven!



Visea dat posten hier is niet verplicht, doe waar jij je goed bij voelt. En ook al lees je alleen mee, als dat jou helpt ben ik tevreden!

Het boek van Mieke kosters staat hier ook nog ergens op een plank te verstoffen, misschien toch maar weer eens doorlezen..



Mysterymoustache 60 kilo bij 178 cm is niet stom als je dat wilt, volgens BMI is dat nog steeds een gezond gewicht.

Misschien beter om in kleine stapjes te denken? Eerst de 65 kilo zien te halen en dan naar de 63 enz..

Tenminste dat motiveert mij meer, want dan ben je er al bijna dan geef je natuurlijk niet op!

Is er een reden dat je zoveel eet af en toe? Verveling? Emotie -eter? Als je alleen bent? Zoek de oorzaak en ga die aanpakken..

Ik at vooral veel als ik alleen was, ik dacht soms zelfs, waarom ga je niet naar bed? Over mijn vriend, alleen maar zodat ik dan de kast lekker kon plunderen.



Wtn niet zo vaak op de weegschaal staan, dat heeft geen nut. Die 2 kilo zijn er over een paar dagen zo weer af!

Vast ook veel vocht/zout.. En als je er van genoten hebt, moet je inderdaad nooit spijt hebben.

Spijt is echt een zinloze emotie, wat gebeurd is is gebeurd en veranderen kun je het toch niet..



Frietmetmayo als dat voor jou goed werkt moet je dat zo doen.

Bij mij is het juist andersom, als ik het niet bij houd denk ik van lekker sausje bij het eten of even een dropje of 10 tussendoor. Nu ik dat ook allemaal moet invullen ga ik wel bewuste nadenken wat ik neem. En ik vind het fijn om bij te houden hoeveel vezels ik binnen krijg. Met 30 gram vezels per dag en 1600 kcal heb ik absoluut geen honger gevoel dus daar voel ik me fijn bij.



Het weekend prima overleefd, feestje gisteren ging top! Had over de hele dag 1300 kcal gegeten (gezonde dingen en had toen al 30 gram vezels binnen) zodat er nog plek was om 's avonds wat te nemen. Hele avond aan de koffie/water gezeten, geen gebak gehad en van de hapjes heb ik de gezonde keuzes gemaakt dus denk dat er geen schade is. Ging veel gemakkelijker dan verwacht.

Het was heeeeeeeel gezellig!



Vandaag gaat het ook prima, goed gegeten en ook een uur krachttraining erop zitten!

Morgen ga ik 40 km fietsen OF naar de sportschool ( als ik in gekke bui ben misschien wel allebei ) en zeker een flink stuk wandelen en het huishouden doen, dus dan komt het ook goed met beweging.



Fijne avond!
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, wtn, klinkt als een tof weekend! Plezier maken hoort er ook bij. Goed dat je geen spijt hebt.

Ik wou dat ik kon hardlopen. het ziet er altijd zo heerlijk uit.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Zo Julia, 40 km fietsen? heeft dat nog een bepaalde reden? ik vind het knap, fietsen is totaal niet mijn ding namelijk
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg wel eens dat ik de enige hollander ben zonder fiets
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Woopee, 66,9!



Heh fijn, daar is mijn motivatie weer!
You like icecream? We have icecream.
Alle reacties Link kopieren
quote:daenerys79 schreef op 10 april 2017 @ 21:02:

Hahaha, wtn, klinkt als een tof weekend! Plezier maken hoort er ook bij. Goed dat je geen spijt hebt.

Ik wou dat ik kon hardlopen. het ziet er altijd zo heerlijk uit.Waarom kan je het niet?
Alle reacties Link kopieren
20 km heen en terug naar de stad. Dus 40.

Zit nog in twijfel, want moet ook naar bouwmarkt spullen ophalen en dat kan ik ook in 1 x doen, maar dan is auto nodig.

Sportschool ga ik zeker doen vandaag!

Heb er zin in..
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Julia! Ik heb gister weer zwaar gesport, dit keer veel oefeningen voor billen en benen, mooi! hahaha. Daarna nog even met de honden gewandeld in het bos om het er een betere uit te lopen en een gezonde maaltijd, dikke prima dus.



Ik heb het gevoel dat mijn gezondere mind set echt begint te werken, het is zo allemaal prima vol te houden. Donderdag weer wegen dat is dan de 2e keer na het starten ( we zijn nu 4 weken bezig), ben echt wel erg benieuwd. Het hoeft heus niet snel te gaan maar steeds wat resultaat is toch wel de bedoeling.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frietmetmayo schreef op 11 april 2017 @ 08:04:

[...]





Waarom kan je het niet?Ik heb het wel geprobeerd, maar ik krijg echt last van mijn schenen, knieen en enkels. en dat is geen opstartprobleem maar het blijft ook als ik wat verder in het proces ben. Conditioneel zit het wel goed, onlangs nog gemeten op de sportschool als zeer goed. maar hardlopen houd ik dan nog niet vol. plus die lichamelijke klachten.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Maar goed, het geeft niks want er is meer dan genoeg te doen op sportief gebied!

Ik heb onlangs bedacht dat volleybal me ook zo leuk lijkt. vroeger kon ik dat best aardig. maarja, dan ben ik nu weer een beginner op mijn 37ste..... is dat niet gek?
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Daenerys, lijkt me niet gek hoor. Ligt beetje aan het nivo. Toen ik nog hockeyde hadden we voor de pak-hem-beet 35 plussers een soort trainingsteam,. die speelden wel wat wedstrijdjes onderling en soms tegen clubs uit de buurt maar geen echte competitie, wellicht bestaat er zoiets ook bij volleybal?
Alle reacties Link kopieren
quote:guppekop schreef op 11 april 2017 @ 11:44:

Daenerys, lijkt me niet gek hoor. Ligt beetje aan het nivo. Toen ik nog hockeyde hadden we voor de pak-hem-beet 35 plussers een soort trainingsteam,. die speelden wel wat wedstrijdjes onderling en soms tegen clubs uit de buurt maar geen echte competitie, wellicht bestaat er zoiets ook bij volleybal?



Ja dat lijkt me wel leuk. beetje recreatief, ik kan best fanatiek zijn, maar echte hele-zaterdag-wedstrijden-vroeg-op-uitspelen hoeft voor mij ook niet



Ik heb toevallig net een kennismakingscursus gevonden, 5 lessen voor een tientje. leeftijd 21-54
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Ik zou graag (misschien wat laat, maar toch) aanhaken bij dit topic!

Ik ben sinds 20 maart weer begonnen. Sinds ik ben gaan samenwonen met mijn vriend ( vorig jaar juli), is het een beetje los gegaan qua eten. Gezellig biertje s avonds, met een hapje of een wijntje met een olijfje. Lekker uitgebreid koken, niet sporten etc...

Ik dacht, ik weeg ongeveer 65 kilo...want ik ben wel wat aangekomen (was 61 bij 1.63 lengte), maar dit bleek gewoon 73,2 kilo te zijn.

Ik schrok me helemaal het hoedje hahaha

Dus vanaf die heftige dag ben ik aan de lijn gegan.

- geen frisdrank mee. (ik zweer bij raak limonade in de smaak framboos) en veel water

- elke ochtend ontbijten met havermout. (beetje amandelmelk en kaneel erdoor en klaar in 3 minuten)

- als lunch een salade, of volkoren wrapjes gevuld met groenten en kipfilet.

- tussendoor fruit, of dadels of iets anders wat vult.

- niet meer snacken (vooral terug naar huis in de auto was mijn snackmoment)

- gezonde avondmaaltijd eten rond 7 uur en daarna niks meer.

Ook probeer ik minimaal 2x per week te sporten.

Resultaat was afgelopen weekend 70,5 kilo! Dus dat gaat goed!

Mijn eerste doel is: onder die 70.

Daarna maar eerst naar de 65 kilo:)



Good luck allemaal! Ik lees en schrijf als het goed is gezellig mee
Follow your heart!
Alle reacties Link kopieren
quote:paradise13109 schreef op 11 april 2017 @ 13:41:

Hallo allemaal!



Ik zou graag (misschien wat laat, maar toch) aanhaken bij dit topic!

Ik ben sinds 20 maart weer begonnen. Sinds ik ben gaan samenwonen met mijn vriend ( vorig jaar juli), is het een beetje los gegaan qua eten. Gezellig biertje s avonds, met een hapje of een wijntje met een olijfje. Lekker uitgebreid koken, niet sporten etc...

Ik dacht, ik weeg ongeveer 65 kilo...want ik ben wel wat aangekomen (was 61 bij 1.63 lengte), maar dit bleek gewoon 73,2 kilo te zijn.

Ik schrok me helemaal het hoedje hahaha

Dus vanaf die heftige dag ben ik aan de lijn gegan.

- geen frisdrank mee. (ik zweer bij raak limonade in de smaak framboos) en veel water

- elke ochtend ontbijten met havermout. (beetje amandelmelk en kaneel erdoor en klaar in 3 minuten)

- als lunch een salade, of volkoren wrapjes gevuld met groenten en kipfilet.

- tussendoor fruit, of dadels of iets anders wat vult.

- niet meer snacken (vooral terug naar huis in de auto was mijn snackmoment)

- gezonde avondmaaltijd eten rond 7 uur en daarna niks meer.

Ook probeer ik minimaal 2x per week te sporten.

Resultaat was afgelopen weekend 70,5 kilo! Dus dat gaat goed!

Mijn eerste doel is: onder die 70.

Daarna maar eerst naar de 65 kilo:)



Good luck allemaal! Ik lees en schrijf als het goed is gezellig mee Welkom paradise! Oeps, dat zal schrikken geweest zijn! Maar gelukkig ben je alweer een eind op de goede weg :-)
You like icecream? We have icecream.
Alle reacties Link kopieren
quote:daenerys79 schreef op 11 april 2017 @ 12:24:

[...]





Ja dat lijkt me wel leuk. beetje recreatief, ik kan best fanatiek zijn, maar echte hele-zaterdag-wedstrijden-vroeg-op-uitspelen hoeft voor mij ook niet



Ik heb toevallig net een kennismakingscursus gevonden, 5 lessen voor een tientje. leeftijd 21-54 top!
Alle reacties Link kopieren
quote:paradise13109 schreef op 11 april 2017 @ 13:41:

Hallo allemaal!



Ik zou graag (misschien wat laat, maar toch) aanhaken bij dit topic!

Ik ben sinds 20 maart weer begonnen. Sinds ik ben gaan samenwonen met mijn vriend ( vorig jaar juli), is het een beetje los gegaan qua eten. Gezellig biertje s avonds, met een hapje of een wijntje met een olijfje. Lekker uitgebreid koken, niet sporten etc...

Ik dacht, ik weeg ongeveer 65 kilo...want ik ben wel wat aangekomen (was 61 bij 1.63 lengte), maar dit bleek gewoon 73,2 kilo te zijn.

Ik schrok me helemaal het hoedje hahaha

Dus vanaf die heftige dag ben ik aan de lijn gegan.

- geen frisdrank mee. (ik zweer bij raak limonade in de smaak framboos) en veel water

- elke ochtend ontbijten met havermout. (beetje amandelmelk en kaneel erdoor en klaar in 3 minuten)

- als lunch een salade, of volkoren wrapjes gevuld met groenten en kipfilet.

- tussendoor fruit, of dadels of iets anders wat vult.

- niet meer snacken (vooral terug naar huis in de auto was mijn snackmoment)

- gezonde avondmaaltijd eten rond 7 uur en daarna niks meer.

Ook probeer ik minimaal 2x per week te sporten.

Resultaat was afgelopen weekend 70,5 kilo! Dus dat gaat goed!

Mijn eerste doel is: onder die 70.

Daarna maar eerst naar de 65 kilo:)



Good luck allemaal! Ik lees en schrijf als het goed is gezellig mee



goed bezig! Dat wegen is wel herkenbaar . ik ben 1.59 en was altijd ( nou ja... tussen mijn 20e en 35e hahaha) altijd tussen de 53 en 55 kg, dacht dat ik nu hooguit 57 kg was maar dat bleek 60 te zijn. Mmm... Ik doe een beetje hetzelfde als jij lijkt het, al mag ik in het weekend wel weer wat losser van mezelf.



Stomme vraag misschien: havermout> eet je dat warm of koud? ik heb dat nog nooit op maar lijkt me wel lekker...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven