Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen..

20-03-2017 16:31 726 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!



Ik wil graag afvallen en zoek enthousiaste mensen die met mij mee willen schrijven!

Gewoon af en toe je verhaal kwijt kunnen wat goed ging of juist slecht. Elkaar motiveren en onze doelen halen!

Een stok achter de deur zodat ik nu eindelijk die 65 kilo (of minder) op mijn weegschaal ga zien.

Vandaag gewogen en weeg nu 74,6 kilo.



Nu wil ik door tot ik de 65 kilo heb gehaald en hoop dat jullie mijn stok achter de deur



Mijn plan:

Gezonder eten, denk aan volkoren producten, fruit, vlees vaker vervangen door vis en vooral veel groente!

Zo min mogelijk uit een pakje en snoep/koek/chips laat ik achterwege.

Sporten en veel wandelen.



Dus wil je meeschrijven? Graag!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Paradise! tja ik ken dat schrikmoment op de weegschaal ook, helaas... maar je bent goed bezig! Mijn doel is nu ook onder de 70 kilo te komen. (ben nu rond de 71,5 bij 1.71m maar kom van 79 k).



En deel gerust je havermoutrecept. dat wil ik ook wel eens proberen idd.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Havermout is heerlijk! Hoe ik het maak:



Pannetje op het vuur, plens melk erin, bergje havermout erin, even roeren. Wachten tot het kookt, dan van het vuur halen en in kommetje doen. Evt lepeltje honing erdoor, nootjes, of een appeltje met kaneel, of van dat bevroren roodfruit, vul maar in.

Als ik er lang op moet teren, of een hardloopwdstrijd heb of zo, dan roer ik er met een garde, vlak na Het van het vuur halen, een ei doorheen. Wordt het geheel wat romiger en vullender van.



Overnight oats kan ook als je sochtends weinig tijd hebt maar vind ik zelf niet lekker: neem een pot of kom, doe er een plens melk in en een paar scheppen havermout. Evt banaan en of pindakaas erbij, zet het de avond van tevoren in de koelkast. Volgende ochtend even doorroeren en voila, ontbijt. Hier heb je allerlei variaties op, google maar.



Ik zit in dubio! Ik ben weer begonnen met calorien tellen en ik 'mag' er 1510 op een dag. Dat redt ik best, als ik alle extra's laat staan. Maar nu heb ik wel wat lekkere gezonde dingen die ik eigenlijk vanavond op wou peuzelen, maar denk dat daar na het avondeten geen ruimte meer voor is in de calorieenplanning.... Het gaat dan om wat nootjes, of kwark, of rauwkost. Wat zouden jullie doen? Ik neig naar 'zondigen' omdat A. 1510 calorieen wel erg weinig sijn, met wat meer val ik nog steeds af maar minder snel en B. Het gezonde snackjes zijn, geen snoep, chocola, drop, koek Oid. Oh en C. Als ik me alles ontzeg dn houd ik het minder lang vol. denk ik.



Normaal zou ik denken ik ga rennen of pak de fiets dan kan ik wat meer eten straks, maaarrrr het weer leent zich er even niet voor om met twee peuters te gaan fietsen. Ik kan wel wat hebben maar die verregende kindjes vind ik dan zo zielig!



Misschien toch het 30 day shredden weer oppakken....



En nu heb ik trek in havermout. Waar je trouwens ook heerlijke koekjes van kan bakken, zonder suiker, met dadels en Zo. Hmmm....
You like icecream? We have icecream.
Alle reacties Link kopieren
daar ging even wat mis, in plaats van alle spelfouten eruit halen heb ik meelf gequote! :-D
You like icecream? We have icecream.
Alle reacties Link kopieren
kan je overdag niet iets scharappen wat betreft calorieën zodat je toch in de avond kan snacken?



Ik heb `s avonds zelf nooit snack behoeft maar in de middag ( as in NU ) juist wel



en anders : zondigen. het moet wel leuk blljven
Alle reacties Link kopieren
paradise13109 Welkom!

Klinkt als een goede aanpak. Ik ben op dezelfde dag als jou begonnen en toen dit topic geopend. Dus je loopt precies met ons mee!

Klinkt als een goede aanpak, ook je gewicht is vergelijkbaar met mij.

Ik herken dat van het samenwonen, de eerste periode is bij mij ook wel wat aangekomen..

Maar uiteindelijk weeg ik dan meer en kom ik "makkelijk" weer bij de 70 en vanaf dan gaat het altijd wat lastiger. Maar nu wil ik het volhouden!



Mysterymoustache hoe weet jij dat je 1510 kcal mag?

Ik probeer rond de 1600 kcal te eten, maar dat heb ik zelf bedacht.

Je hebt meerdere opties: Of het niet doen en trek hebben en snel afvallen, ( geen idee hoe lang je dat vol houd). Dus dat vind ik slecht plan. Het erbij eten of de dag anders plannen, kijken waar je wat vanaf kan halen/ander opties nemen en zo besparen op calorieën en die 's avonds nemen.

Rauwkost kan altijd vind ik, dat zijn de calorieën nog niet maar met noten moet je oppassen dat je niet snel teveel neemt, want dat tikt wel weer aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de app myfitnesspal. Daar kun je je doel instellen, en hoe veel je per week wil afvallen, en dan berekent die voor je hoeveel calorien je daarvoor maximaal op een dag mag eten.



Overdag minder eten, hmmm...



Ontbijt: 1 plakje roggebrood met margarine, kaas en komkommer

Lunch: half pakje noodles, 1 banaan

Tussendoor: appel, handje nootjes

Dan heb ik 90 calorieen verbrand met fietsen, mag ik na dit alles nog 946 calorieen.



En avondeten straks wordt zelfgemaakte roti. Nog geen idee hoeveel calorieen dat zijn...



Bij nader inzien is er vast wel wat snackruimte over...
You like icecream? We have icecream.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon zondigen. zolang het iets gezonds is. Kwark met nootjes is ook niet zoveel calorien. 150 gr magere kwark en 20 gr walnoten bijvoorbeeld is 228 calorien. valt dus best mee. en als je gesport hebt kan het wel.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
946 calorieën nog over voor avondeten en snaai? Dat moet toch makkelijk lukken??!!
Alle reacties Link kopieren
quote:guppekop schreef op 11 april 2017 @ 17:17:

946 calorieën nog over voor avondeten en snaai? Dat moet toch makkelijk lukken??!!

Heb het even opgezocht, 1 roti rol is tussen de 480 en 1120 (ja echt dat stond er!) Calorieën. Opportunistisch als ik ben noteer ik dus keurig 480, en dan eet ik er wel 2, blijft er nog weinig over voor snaai hoor



Maar inderdaad, het valt mee!
You like icecream? We have icecream.
Alle reacties Link kopieren
De havermout ga ik morgen proberen. En roggebrood ga ik morgen ook halen. Ik zit aan de eend met sinaasappelsaus. alvast een probeerseltje voor het paasdiner. moet zeggen dat het goed gelukt is!
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag mensen

Ik heb lekker gesport vandaag ondanks hoofdpijn toch geweest trots op mezelf

Dadelijk lekker bloemkool o ja had bij de vitamine store een energie boost gepakt was met fruit en yogHurt lekker en inderdaad een boost was gelijk opgepept
Alle reacties Link kopieren
Wat ook lekker met havermout is

Yoghurt, havermout, diepvries fruit alles samen in kommetje of bakje en de volgende dag opeten
Alle reacties Link kopieren
quote:guppekop schreef op 11 april 2017 @ 17:17:

946 calorieën nog over voor avondeten en snaai? Dat moet toch makkelijk lukken??!!Haha, ja kom maar door met die chocola!!!!
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elfje33 schreef op 11 april 2017 @ 18:36:

Goedemiddag mensen

Ik heb lekker gesport vandaag ondanks hoofdpijn toch geweest trots op mezelf

Dadelijk lekker bloemkool o ja had bij de vitamine store een energie boost gepakt was met fruit en yogHurt lekker en inderdaad een boost was gelijk opgepept hier in de stad zit ook zo'n vitamine store, ik loop er wel eens langs en denk dan zal ik er een kopen? maar weet je hoeveel calorien erin zitten? ik heb eigenlijk geen idee maar ben altijd voorzichtig met dat soort dingen omdat het ook suikerbommen kunnen zijn, ook al is het gemaakt van fruit.....
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Zo wat wordt hier druk gepost, ik hou het bijna niet eens meer bij.

Ik heb ondanks een hele drukke dag en verkoudheid een fijne, snelle hardlooptraining gehad.

Eten gaat redelijk, wel een stroopwafel gesnaaid vandaag.

En 2 chocolaatjes bedenk ik me net op werk, en een eierkoek vlak voor de training, ai, ai, als ik dat dan weer bijelkaar optel. Maar goed. Wel gefietst naar werk en hardlooptraining, verder , vier boterhammen, en kwark met muesli en normaal portie warm eten, thuis na de hardlooptraining. Maar niet echt gezonde keuzes dus als ik de dag even evalueer



Een weegschaal is er ook nog steeds niet......straks een lang weekend vrij en even wat lekkere, gezonde recepten uitproberen en een weegschaal aanschaffen.

Ik ben geen havermout liefhebber, vindt t echt niet lekker. Wel jammer wat het is goed, voedzaam en vullend.
Alle reacties Link kopieren
Hier een super slechte dag maar O zo genoten; appelflap, hapjes, toastjes en wijn, macaroni



Het gezonde; groene smoothie en salade bij de macaroni.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig allemaal! Super leuk dat ik dus gelijk met jullie loop:) ik heb vandaag wel een off day. Heb weinig energie en net een werkdag van 8:00 tot 21:30 gehad... plof op de bank en ik had zo de chocoladereep in de kast kunnen oppeuzelen ???? Maar niet gedaan!



Ik vind m'n havermout altijd lekker met een schep honing en een beetje kaneel.
Follow your heart!
Alle reacties Link kopieren
Net even gegoogled hoeveel calorieën ik mag, om mijn doel te bereiken in juli mag ik nu inderdaad rond de 1600, maar hoe meer ik afval hoe minder ik mag.. Misschien na deze week, ligt eraan wat de weegschaal zegt, zakken naar 1550, en daarna naar de 1500. Of in ieder geval een aantal dagen per week.

Minder wil ik zeker niet, want dat hou ik niet vol.



Net bij ontbijt speculoospasta gegeten, was ik dol op. En heb het zo ingepland dat het kon. Maar eigenlijk zo lekker is het niet.

Voortaan weer gewoon magere vleeswaren of jam. Ik ga werken, fijne dag allemaal en zet hem op!!
Alle reacties Link kopieren
Ik merk wel dat ik het tellen van calorieen niet handig vind. Ik heb het wel eens een tijd gedaan, maar dan denk ik: ga ik dit mijn hele leven zo volhouden? nee. Veel te obsessief ben ik er dan mee bezig.

Dus dan probeer ik nu maar zoveel mogelijk een leefstijl aan te nemen waar ik hopelijk de komende jaren ook aan kan blijven werken, zonder dat dit weer een korte jojo-afvalrace wordt voor mij

Toch is dat getal op de weegschaal ook wel erg belangrijk voor mij. Ik moet echt oppassen dat ik niet in een enorme dip beland wanneer het cijfertje een keer tegenvalt. Daar ben ik dan best wel weer gevoelig voor...met als gevolg soms een enorme eetbui omdat 'het toch allemaal niet meer uitmaakt'
Follow your heart!
Alle reacties Link kopieren
quote:paradise13109 schreef op 12 april 2017 @ 10:11:

Ik merk wel dat ik het tellen van calorieen niet handig vind. Ik heb het wel eens een tijd gedaan, maar dan denk ik: ga ik dit mijn hele leven zo volhouden? nee. Veel te obsessief ben ik er dan mee bezig.

Dus dan probeer ik nu maar zoveel mogelijk een leefstijl aan te nemen waar ik hopelijk de komende jaren ook aan kan blijven werken, zonder dat dit weer een korte jojo-afvalrace wordt voor mij

Toch is dat getal op de weegschaal ook wel erg belangrijk voor mij. Ik moet echt oppassen dat ik niet in een enorme dip beland wanneer het cijfertje een keer tegenvalt. Daar ben ik dan best wel weer gevoelig voor...met als gevolg soms een enorme eetbui omdat 'het toch allemaal niet meer uitmaakt'



ben jij mij ofzo? Heeeel herkenbaar.



Op lindalijnt (via Facebook) stond gisteren overigens een interessant artikel over een Amerikaanse vrouw die flink overgewicht had en is gaan sporten, Ze plaatste steeds voor en na foto`s die enorm veel resultaat lieten zien, ze was echter al met al maar iets van 1,5 kg afgevallen



Als je dus veel sport bij het afvallen dan zegt gewicht niet zo gek veel.
Hoi, ik ben mijn inzinking van vorige week gelukkig weer te boven en heb het weekend heel erg veel bewogen. Ongeveer 70.000 stappen in drie dagen op de stappenteller. Daar ben ik best trots op.



Ook met eten heb ik het goed gedaan. Jammer genoeg wel 3 ons aangekomen. Maar ik laat me niet uit het veld slaan. Ik probeer nu in de flow te blijven van veel bewegen en gezond en matig eten.



Ik drink maximaal 10 glazen droge witte wijn per week. Vinden jullie dat eigenlijk (te) veel als je wil afvallen?
Alle reacties Link kopieren
quote:[message=26715159,noline]Sapientia schreef op 12 april 2017 @ 13:51[message]

Ik drink maximaal 10 glazen droge witte wijn per week. Vinden jullie dat eigenlijk (te) veel als je wil afvallen?



Wil je een eerlijk antwoord? Ikzelf vind dat eigenlijk al teveel ook als je niet wil afvallen.



Ik dronk zelf ook altijd best veel wijn, denk ongeveer evenveel als jij op een gegeven moment. Ben er helemaal mee gestopt. Voel me veel beter, fitter... En meer afvallen is een fijne bijkomstigheid.



Maar goed, dat ben ik. Wat vind je zelf? Want dat is het belangrijkste natuurlijk.
You like icecream? We have icecream.
Alle reacties Link kopieren
structureel 10 glazen vind ik wel redelijk veel maar eerlijk = eerlijk: als ik in het weekend een feestje heb èn nog iets van een netwerkborrel doordeweek dan kom ik daar ook aan ( makkelijk zelfs )en dat soort weken komen regelmatig voor.



Als ik een week geen sociale dingen heb staan dan kom ik op een glas of 4 denk ik. Ik heb nu vrijdag bijv. weer een hele gezellig verjaardag, dan blijf ik keurig van de toastjes en de bitterballen af maar zal echt wel 4 of 5 wijntjes drinken. en dan moeten d epaasdagen nog komen
Dank Mysterymoustache en guppekop voor jullie eerlijke en respectvolle reacties.



Ik vind het eigenlijk ook in toenemende mate wel veel. Daarom ben ik de laatste tijd eens echt alle glazen gaan tellen. En ik kom gemiddeld op 10 per week. Het begint me (los van het afvallen dat natuurlijk niet zo hard gaat zo) wat tegen te staan. Ik ga het eens naar beneden bijstellen. Kijken wat er dan gebeurt. Misschien valt het wel mee. En anders moet ik het serieuzer aanpakken.



Ik heb overigens ook wel eens lange tijd helemaal niet gedronken. En dat viel me ook niet tegen. Hopelijk blijkt dat nu ook zo te zijn.
Alle reacties Link kopieren
tja. ik heb vriendinnen die iedere dag in ieder geval 1 wijntje drinken en bij sociale events meer, die komen ook zeker op 10 glazen gemiddeld. Ik vind dat niet absurd veel, wel minder handig als je aan de lijn wil doen.



De hele week niet drinken en stelselmatig 10 op 1 avond vind ik dan weer meer schokkend

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven