Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen..

20-03-2017 16:31 726 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!



Ik wil graag afvallen en zoek enthousiaste mensen die met mij mee willen schrijven!

Gewoon af en toe je verhaal kwijt kunnen wat goed ging of juist slecht. Elkaar motiveren en onze doelen halen!

Een stok achter de deur zodat ik nu eindelijk die 65 kilo (of minder) op mijn weegschaal ga zien.

Vandaag gewogen en weeg nu 74,6 kilo.



Nu wil ik door tot ik de 65 kilo heb gehaald en hoop dat jullie mijn stok achter de deur



Mijn plan:

Gezonder eten, denk aan volkoren producten, fruit, vlees vaker vervangen door vis en vooral veel groente!

Zo min mogelijk uit een pakje en snoep/koek/chips laat ik achterwege.

Sporten en veel wandelen.



Dus wil je meeschrijven? Graag!
Alle reacties Link kopieren
Zo herkenbaar dat plassen!
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Mysterymoustache, na 2 weken zul je merken dat je suikerbehoefte weg is. ik at vroeger echt iedere dag chocolade. en als ik het niet had werd ik gek. maar tegenwoordig heb ik er geen behoefte meer aan! dat duurde 2 weken. dan gaat het beter. en nu kan ik ook echt stoppen na 2 passeitjes bijvoorbeeld. dan hoef ik gewoon niet meer! En als ik nu wel eens een suikerbom eet, gebak ofzo, dan voel ik me moe daardoor.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed al dames! Ik durf eigenlijk nog niet op de weegschaal te staan,stom he? Ben echt wel goed bezig hoor maar ben bang dat het tegenvalt en dat ik dan mijn motivatie verlies... aan de andere kant: wellicht valt het mee en motiveert dat me juist extra. Moeilijk. Donderdag a.s. moet ik in ieder geval weer, denk dat ik daar maar op wacht.



Bedankt ook allen voor jullie eettips, daar kan ik wel wat mee! Gisteren weer fanatiek gesport met de PT, dit weekend staan er wel (hele leuk maar) pittige uitdagingen voor me.. Zaterdag met vriendinnen uit eten, dat komt wel goed want ik weet wel een beetje wat ik wel moet nemen en wat niet, maar zondag een high wine... Hou de eerder gekregen tip in gedachten: als ene gerechtje niet zo heel lekker is : OVERSLAAN! en extra genieten van de volgende hahahaha.
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag, wat is er weer veel geschreven!

Even allemaal teruglezen..



Bagheera beterschap met je hand!



Jane-Ice Game of thrones, volgens mij moet ik daar ook maar mee beginnen. Hoor er altijd zoveel over, geen idee waar het over gaat.



Frietmetmayo klinkt als een goede tip, maar ik wil altijd alles of niets.



Daenerys79 hoe ging het sporten?



Trijntje ik had zelfde gedachtes, had voor het weekend ook een bakje aardbeien, frambozen en ananas gehaald. Ananas is al op, maar mocht ik lekkere trek krijgen heb ik de rest nog.

Weeg jij je elke zaterdag?

Goede motivatie zo'n jurk, elke keer als je in verleiding komt aan die jurk denken!



Wtn wow, super goed al bijna 3 kilo eraf!



Mysterymoustache kant en klare bakjes vers fruit geen optie? Geen gedoe. Wel veel geld.

Heb mezelf voorgenomen om niet meer te bezuinigen op gezond eten.



Guppekop veel plezier dit weekend en succes!



Hier gaat alles nog steeds prima. Nog geen moeilijke momenten gehad en vooral regelmatig wat gezonds eten en plannen + gezonde dingen in huis hebben.

Straks nog even half uurtje wandelen en dan vind ik het wel goed.

Aankomend weekend volgens mij ook niets bijzonders op planning, morgen gewoon werken en zondag wil ik in de ochtend sporten en in de middag waarschijnlijk een heel stuk lopen met vriend en hond.

Dus dat moet goed komen..
Alle reacties Link kopieren
Hele dag in de tuin gewerkt dus nu pas berichtje. Vanmorgen was er toch mooi n pond af op de weegschaal. Nu superhongerig door de buitenlucht ik hang op de bank met pot thee en een grote bak snoeptomaatjes ik hou vol!
denkmetjehart
Alle reacties Link kopieren
Hoi Hoi,



Julia65 Ik denk dat het geen obsessie wordt, het wegen. Ben meerdere dagen per week niet thuis, en dus niet in de gelegenheid dus dat scheelt al een hoop vastigheid.



Gisteren in de avond alsnog gesnaaid vanwege vermoeidheid. Vandaag gaat wel goed met eten! Had eigenlijk nog even willen sporten maar dat zit er nu niet meer in. Wel andere nuttige dingen gedaan, morgen sporten!

Ik ga even bijlezen (:
Alle reacties Link kopieren
Goed weekend allemaal! Ik ben er maandag weer!
Alle reacties Link kopieren
Ja, het sporten ging goed! eerst vanmorgen een half uurtje opgewarmd met de loopband en roeien, daarna met de trainer zware buik- en beenoefeningen en daarna nog ff op de crosstrainer. in totaal een uur en een kwartier! Vrijdagmiddag danst mijn dochter op dezelfde sportschool als waar ik sport, dus heb ik vanmiddag ook nog 3 kwartier cardio gedaan maarja, anders zit ik daar maar op haar te wachten. kan ik mijn tijd maar beter nuttig besteden.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig!!



Vanavond staat hier kipgyros op het menu, voor mij met gegrilde groente aubergine, cougette en champignons en aardappeltjes.

Voor mijn vriend zit er een wrap bij + knoflooksaus, die sla ik even over en een potje doperwten/wortelen aangezien hij niet van gegrilde groente houd.
Julia, ik ga me elke zaterdag wegen. Woog me eigenlijk nooit maar nu toch maar om te zien hoe het gaat met afvallen.



Hier vanmiddag druk bezig geweest in de tuin. Dit weekend nog een nieuwe loungebank halen voor in de tuin en dan mag de zomer van mij beginnen



Hier stond vanavond aardappeltjes, wortel en vis uit de oven op het menu. Altijd wel makkelijk alles op een bakplaat in de oven gooien



Nu eerst maar eens de kinderen op bed brengen.
Alle reacties Link kopieren
Lekker Julia, kipgyros! hier ivm tijdgebrek een maaltijdsalade van de Appie. dat is snel en voelt gezond... Kinderen hadden pannenkoeken. maar ik heb me netjes aan de salade gehouden. morgen komen mijn schoonouders eten en ga ik allerlei lekkers op tafel zetten en kan ik me denk ik niet inhouden dus.... Gelukkig heb ik alvast voorgewerkt in de sportschool vandaag
Don't cry, buy a bag and move on.
Je hebt flink gewerkt in de sportschool Daenerys! En dan ook nog pannenkoeken weerstaan en aan de salade. Knap hoor. Doe het je niet na. Mag je morgen wel een keertje zondigen!



Ik wil morgen voor bij mn zaterdagavond wijntje iets lekkers maar nog enigszins verantwoords halen. Iemand goede ideeën?
Alle reacties Link kopieren
ongezouten nootjes? toastje filet americain? popcorn (geen caramel erover natuurlijk ) bij de AH hebben ze bij de bakjes met borrelhapjes ook kleine garnaaltjes in knoflookmarinade, die zijn ook erg lekker en de calorien vallen mee. of groentereepjes met yoghurtdip of zelfgemaakte guacamole. wat ik ook wel eens doe; kerstomaatjes doormidden snijden en dan wat peper, zout en knoflookpoeder erover
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
@Trijntje84: Wat hierboven wordt genoemd, groentereepjes met een yogurt-knoflook-kruidendip. Daarnaast deed ik wel eens plakjes komkommer van een halve cm met een toefje (mespuntje) sambal. (Realiseer dat een tikkeltje pindakaas het daar ook goed bij zal doen maar dat is optioneel). Klein schaaltje walnoten is natuurlijk lekker. Olijfjes. (Net wakker, nog inspiratieloos, eerst koffie nodig)



Voor mij zit de eerste week er alweer op. Net de weegschaal gepakt en resultaat, in 7 dagen 3,1 kg verlies. Zonder echt dieet. Ik was van plan om 6 dagen het voort te zetten zoals ik nu doe. En één dag in de week mag er een avond zijn waarin ik zondig met mate.



Hoe doen anderen dat hier? Zitten jullie vast aan een (eigengevormd) dieet waardoor er 7 dagen "streng" op alle inname moet worden gelet? Of werken jullie ook met zondig-met-mate-avonden als beloning?



En, ben ik hier nu de enige man in dit topic?
Alle reacties Link kopieren
Hé WTN! wat goed 3 kilo!! bij mannen gaat het afvallen altijd sneller. Zo oneerlijk!
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Nieuwsgierige vraag, aan forummers zonder profielfoto.

Waarom hebben jullie er geen één?
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil er een! maar ik krijg het niet voor elkaar. ik forum mobiel dus ik denk dat dat het is
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Heb je bij je instellingen gekeken en daar geprobeerd?
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal rechts bovenaan heb je een "poppetje" daarop drukken en dan zie je mijn instellingen.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jane-Ice schreef op 25 maart 2017 @ 07:42:

Helemaal rechts bovenaan heb je een "poppetje" daarop drukken en dan zie je mijn instellingen.Ja klopt, maar verder lukt het me dus niet
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Je ziet toch bij mijn instellingen dus wel je eigen profiel zonder foto toch?

Zie je daar "kies bestand"?
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
zomaar een foto plakken is geloof ik niet de manier
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jane-Ice schreef op 25 maart 2017 @ 07:51:

Je ziet toch bij mijn instellingen dus wel je eigen profiel zonder foto toch?

Zie je daar "kies bestand"?
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,



Sta op punt om naar de winkel ta gaan en wilde ook iets mee nemen voor vanavond was inspiratoos maar heb al lekkere ideeen gelezen!



Vandaag klus dag in de tuin.. vind tuin werken verschrikkelijk maar met dit mooie weer is het net iets minder erg.



Jullie plannen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven