Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen..

20-03-2017 16:31 726 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!



Ik wil graag afvallen en zoek enthousiaste mensen die met mij mee willen schrijven!

Gewoon af en toe je verhaal kwijt kunnen wat goed ging of juist slecht. Elkaar motiveren en onze doelen halen!

Een stok achter de deur zodat ik nu eindelijk die 65 kilo (of minder) op mijn weegschaal ga zien.

Vandaag gewogen en weeg nu 74,6 kilo.



Nu wil ik door tot ik de 65 kilo heb gehaald en hoop dat jullie mijn stok achter de deur



Mijn plan:

Gezonder eten, denk aan volkoren producten, fruit, vlees vaker vervangen door vis en vooral veel groente!

Zo min mogelijk uit een pakje en snoep/koek/chips laat ik achterwege.

Sporten en veel wandelen.



Dus wil je meeschrijven? Graag!
1 kg eraf. Ben wel ongesteld, dan ben ik vaak iets zwaarder. Hopelijk merk ik met het volgende weegmoment dan extra verschil.



Wij hebben de tuin gister al gedaan, was heerlijk in het zonnetje! Vandaag shoppen met mij dochter want die is ineens de lengte ingeschoten en niets past meer
Alle reacties Link kopieren
Oh shit. Gisteravond drankjes in de stad, met 4 frituurhapjes en donderdagavond van de honger in de trein een twix gesnaaid.

Dit is dus zo'n punt dat ik eigenlijk denk; fuck it, ik stop er mee, want kan dit toch niet > dan kan ik net zo goed chips, koek etc in huis halen.



MAAR, ik doe het niet... Vandaag weer lekker normaal eten. Valkuil is te weinig tussendoortjes en de hoofdmaaltijden mogen dan ook kcalrijker zijn maar merk dat ik het daarop niet zo goed doe. Toch ook maar aan de groentesticks

Fijne dag iedereen, geniet van het weer!
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je doorgaat Visea, deze expeditie "afvallen" is natuurlijk best een lastige expeditie.:

- Veel verleidingen liggen om je heen.

- Oude (eet)gewoontes zijn niet zomaar uit je geheugen verdwenen.

- Het lichaam heeft in de eerste dagen/weken behoefte aan voedingsstoffen (suikers e.d.) die je nu minder neemt. (Bijna een lichamelijke verslaving te noemen)



Een misstap kan gebeuren. Accepteren en doorgaan. Zoals eerder genoemd, probeer er ook van te genieten en probeer eens later terug te blikken wat je evt. achteraf dan liever had genomen?



Maak desnoods een schema met wanneer je wat wilt eten (wat als ontbijt, wat als tussendoortje, wat als lunch, etc.)



Hou vol en geniet van de zon, gratis vitamine D.
Alle reacties Link kopieren
Jane-ice; ik moet het idd een keer proberen op de computer dan kan ik een bestand kiezen. dan lukt het vast. bedankt iig.



Frietmetmayo; ik heb ook nooit zin om wat aan de tuin te doen, maar het weer maakt een hoop goed. ik moet ook hoognodig onkruid wieden. het is trouwens wel weer goeie beweging.

Mijn dochter had net zwemles en ze deed het zo goed dat ze weer een badje verder is. dus dat wordt wel een gebakje straks met opa en oma. maar ik ga van de hapjes afblijven verder en gezond eten. ik maak varkenshaas met champignons uit de oven, quinoasalade, en een groenteschotel met zoete aardappel, pompoen en wortel. en nog wat aardappelrozetjes en saus erbij, maar dat is meer voor mijn schoonouders.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Visea; hou vol! als je het nu weer oppakt dan is er nog niks verloren hoor! Als je maar wel genoten hebt gister. en 4 frituurhapjes valt best mee. normaal had je er misschien wel 10 genomen. dat lukte mij ook altijd prima.....
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Trijntje geniet van het mooie weer en shopze!
Don't cry, buy a bag and move on.
Hoi, mag ik nog inhaken? Ik ben vanochtend begonnen en meeschrijven gaat me denk ik helpen bij het volhouden van een gezond eetpatroon. Ik ben 12 jaar geleden 21 kilo afgevallen. De laatste tijd sluipen de kilo's er langzaamaan weer aan. Van de 21 zijn er nu alweer 7 terug. Ik wil graag 5 kilo afvallen in 3 maanden. Dat wil ik doen door matig te eten en drinken en vooral niet meer alles wat los en vast zit te eten als ik me zielig voel (meestal ben ik dan veel te moe of in verwarring). Daar komt het aankomen door. Dat wil ik graag weer doorbreken. Ik hoop dat we elkaar kunnen inspireren en motiveren om vol te houden.
Alle reacties Link kopieren
Haaai,



Ik zou ook graag mee willen schrijven, ik ben 23, 165cm en weeg nu ergens tussen de 72-75 kilo. Op mijn zwaarste heb ik 92 kilo gewogen en op mijn lichtste 63. Sinds anderhalf jaar schommelde ik zo rond de 70 en het laatste jaar is het door stress en blessures niet minder geworden.



Ik ben niet van plan om op de weegschaal te gaan staan omdat dat een enorme trigger is, maar meer mijn omvang en hoe kleren zitten. Het gezond eten en dan gaan snoepen en niet stoppen klinkt heel erg bekend haha. Ik sport nu weer zo'n 4/5 keer in de week en gun mezelf 1x de week een dag waarop ik wel mag snoepen ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Sapientia en dgroen!
Don't cry, buy a bag and move on.
Dank je! Leuk om aan te sluiten.



@dgroen: wat goed dat je zoveel sport.
Alle reacties Link kopieren
mensen, mijn voornemen om de hapjes te laten staan is compleet mislukt... maar lekker dat het was!
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ach, morgen maar weer sporten.
Don't cry, buy a bag and move on.
In de stad een hoorntje met 1 bolletje witte chocolade-ijs genomen. Maar daarom heb ik niets te snacken gehaald voor vanavond. Het was wel extreem lekker ijs van Australian
En daar zit je dan op zaterdagavond met een glas water en een bak aardbeien
Ach ja, een bolletje ijs waarvan je heel erg geniet is toch niet zo'n probleem? Vooral als je de rest van de avond niet snackt.



Ik ben ook wel snackerig vanavond en heb inmiddels een halve bak snoeptomaatjes, een bakje groene knoflookolijven en een banaan gedipt in hagelslag op. Ik was van plan om niks meer te pakken na het avondeten. In constant overleg met mezelf probeer ik dan maar gezond te snacken. Pfff, ik word soms moe van mezelf. Nou ja, de start is vandaag gemaakt. Ik weet uit ervaring dat ik op een bepaald moment weer in de flow kom na een periode van teveel eten. Dat kost nou eenmaal even. Meestal minstens een paar dagen.



Die bak aardbeien klinkt erg lekker. Zijn ze zoet? Ik zag ze pas ook liggen, maar heb ze toch maar niet gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook aardbeien. ze zijn erg lekker, in een bakje kwark. het viel me ook op dat ze erg goedkoop zijn op het moment. 500 gram voor 1,29 bij lidl vandaag!!
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
@daenerys79 dank je!



@Sapientia haha dank je, sommige weken is het nog wel moeilijk hoor haha



Hier vanavond een pizza met wat wijn. Morgen weer verder op schema
Ja, ik vond de aardbeien ook wel al lekker. Had ze ook van de Lidl. Voor die prijs maar gelijk drie bakjes meegenomen. Bij de groentenboer zag ik ze daarna liggen voor €4,- per 450 gram. Echt heel duur.



Pizza en wijn klinkt ook heel goed, haha.
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend bankje brinta, kop koffie, glas water. Daarna goed 5 km hardgelopen, wel met zware benen, liep niet makkelijk. Na thuiskomst douchen en net kwark met banaan, rozijntjes en theelepel honing gegeten. Nu lekker lui op de bank. Lekker met de dochters omprutsen.

Fijne zondag allemaal.
Goed bezig al wtn. Zo actief ben ik nog niet geweest. Dochter heeft nieuwe sandalen en daar horen gelakte nagels bij. Meer dan nagels lakken en ontbijten heb ik nog niet gedaan. Nou vooruit ik heb ook de wasmachine aan gezet
Alle reacties Link kopieren
Vandaag vooral van het weer genoten, ongeveer een uur gewandeld en dikke 2 uur gefietst.

Voor de rest veel buiten gezeten en genoten!



Wel meer gegeten dan de rest van de week, maar dat mag.

Ik doe gemiddeld aan 1600 kcal per dag, dus neem ik een dag 1500 kcal heb ik 100 kcal over die week en dan kan ik het gebruiken voor de zondag. Zo kan ik zondags wat extra nemen of als ik een keer een feestje heb kan ik het daar voor bewaren. Als het gemiddeld maar uit komt op 1600 kcal. Oftewel 11200 kcal per week. Elke maandag moet ik wel opnieuw beginnen, dus wat ik overhoud mag ik niet meenemen zeg maar. Als ik me aan het plan houd, hou ik nog 143 kcal over deze week. Die ga ik niet gebruiken..



Vanavond staat 1/2 varkenshaasje op het menu, met sperziebonen en aardappeltjes.

En later mag ik ook nog aardbeien..
Alle reacties Link kopieren
Julia, das best slim om zo te rekenen. bedankt voor de tip.



Vanmorgen heb ik nog even getraind met mijn trainer, pfffff! circuittraining dus echt alles met hoge hartslag!



En verder heeft mijn oudste dochter al mijn energie uit me gezogen vandaag. Die had me toch een bui. buiten in de tuin met haar skeelers en dan boos en gefrustreerd raken omdat zij het niet kan en buurmeisje dat was komen spelen wel... tja... Nu heb ik geloof ik min of meer beloofd om samen met haar naar het park te gaan om het haar te leren binnenkort



Maar goed, ze ligt nu in bed, en ik ga zo aan de witlofsalade met garnalen en een stukje gegrilde tonijn. en daarna vroeg naar bed!
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Minstens 500 kcal extra verbrand met de heeeeeele dag in de tuin werken (wat n topdag!!!!) heb zelfs lunch overgeslagen op plak ontbijtkoek na omdat ik niet wilde stoppen.

Genieten!
denkmetjehart
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dus wel van wat vaker wegen en vanmorgen al op -8 ons. Geeft enorme boost om vol te houden en dus worden de PD's weer aangelijnd voor n extra lange wandeling voor mijn werk begint. Hop hop mee t bos in, baas moet verder afvallen
denkmetjehart
Alle reacties Link kopieren
Ik zal de honden maar wel wat extra voeren zij zijn slank genoeg
denkmetjehart

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven