Lijf & Lijn alle pijlers

Afvaltopic: Fulltime werken en gezonder leven

04-01-2017 14:37 253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op ons afvaltopic !



Hier schrijven wij, hard werkende vrouwen, over hoe wij de snackbar trotseren, lunch meenemen en gezondere keuzes maken !

En dat is niet altijd makkelijk als je eindelijk uitgeput thuis komt.. Het is ook niet makkelijk om jezelf van die bank af richting de sportschool te slepen. Maar we gaan het tóch proberen!



Herken jij jezelf hierin? Werk jij meer dan 32 uur in een week? Schrijf mee!





Woensdag Weegdag



NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtHuidig gewichtDoelEl0ïse271.75m756475Afvallen, fit zijn, sportenMartiniMeisjex1.72m66,56266,5Fruit ipv snoepMiss SaraxxxxxxMienMina351.67m81.26378.4Meer sporten, minder snoepen en snackenPaperlanternx1.58m635563Gezondere levensstijl1001nacht411.73mxxxMinder eten, meer bewegenMeridian301.52m856585Gezondere levensstijl, gewicht verliezenMatroesjka271.60m60kg5260Gezond blijven etenCaro481.74m92,67591,3Stoppen met snoepenMaestro291.67m676264,1Meer bewegen, gezond eten, goed voor mezelf zorgenRunrunrun2816475.065.072.1Gezonder en gestructureerder etenWhups79221.63655865Gezond blijven eten volhoudenNeliba361.7077.162.075.6Meer ritme, minder emo eten, minder vervelingsetenWeddingpresent221.7268,86068,8 vet verliezen, spieren opbouwen, sterker worden, fit zijn! mentaal verbeteren



Naam: FulltimeAfvallen

WW: FulltimeAfvallen

Voel je vrij jezelf in de tabel te zetten! Instructies vind je in de OP wanneer je deze wijzigt.





Kopiëer onderstaande tekst welke tussen de streepjes staat. Plak deze tussen [tr.] en [/table.][/fgcolor.], onderin de tabel . Vervang daarna de tekst in je gekopieerde stukje door je eigen gegevens. De tabel moet dus weer afsluiten met [/table.][/fgcolor.].

-------------------------

[td]Koffiekopje[/td]

[td]44[/td]

[td]1.68[/td]

[td]67,4[/td]

[td]62[/td]

[td]67,4[/td]

[td]gezond eten, meer bewegen [/td]

[td][/td]

[/tr]

[tr]



[/table]



Laatste update: 06-02-2017 06.54u



Voel je vrij jezelf in de tabel te zetten! Deze vind je hier.

Instructies vind je in de OP wanneer je deze wijzigt.

Elke woensdag avond kopieer ik de tabel uit dat topic naar de OP hier.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil wel meedoen!
Alle reacties Link kopieren
Leuk Conceitedness!



Ik ben 27 jaar en werk sinds eind vorig jaar zo'n 50 uur in de week. Hiervoor liep ik stage met ongeveer dezelfde werktijden. Maar nu dus veel meer verantwoordelijkheid en daarmee vermoeidheid. Het voelt alsof doordeweeks voorbij vliegt en vervolgens het weekend ook in 1 zoef weg is. Gelukkig is mijn werk wel erg leuk!



Ik heb moeite met het vinden van gaatjes voor sport en vind iets te vaak dat ik recht heb op wat lekkers . Ook ben ik vaak te moe om thuis brood oid te smeren, en dan haal ik wat lekkers in de bedrijfskantine (fout fout fout)... Met de vakantiekilo's er nog aan en post-kerst, zit ik nu op 74kg bij een lengte van 1.75. Ik zou graag 63-64kg willen wegen.



Mijn bedoeling voor dit topic is het vinden van regelmaat, mezelf verplichten goed te ontbijten en te lunchen en meer te sporten.
Alle reacties Link kopieren
t'Loopt nog niet storm
Alle reacties Link kopieren
quote:El0ise schreef op 01 januari 2017 @ 19:14:

Leuk Conceitedness!



Ik ben 27 jaar en werk sinds eind vorig jaar zo'n 50 uur in de week. Hiervoor liep ik stage met ongeveer dezelfde werktijden. Maar nu dus veel meer verantwoordelijkheid en daarmee vermoeidheid. Het voelt alsof doordeweeks voorbij vliegt en vervolgens het weekend ook in 1 zoef weg is. Gelukkig is mijn werk wel erg leuk!



Ik heb moeite met het vinden van gaatjes voor sport en vind iets te vaak dat ik recht heb op wat lekkers . Ook ben ik vaak te moe om thuis brood oid te smeren, en dan haal ik wat lekkers in de bedrijfskantine (fout fout fout)... Met de vakantiekilo's er nog aan en post-kerst, zit ik nu op 74kg bij een lengte van 1.75. Ik zou graag 63-64kg willen wegen.



Mijn bedoeling voor dit topic is het vinden van regelmaat, mezelf verplichten goed te ontbijten en te lunchen en meer te sporten.





Hier herken ik me erg in. En juist door de werktijden ben ik ook minder geneigd om veel tijd in sporten te stoppen. Gelukkig kan ik fietsen naar werk, maar buiten dan wordt het lastig.



Vanaf dinsdag (vandaag zijn de supermarkten dicht) neem ik me heilig voor zelf lunch mee te nemen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Huugjj . Fijn dat het herkenbaar is. Ik geloof dat er gewoon een mooie balans te vinden is, ik moet alleen nog goed zoeken . Schrijf je mee?
Alle reacties Link kopieren
Hier idem! Fulltime baan en te snel naar makkelijk eten grijpen. Zit nu tussen de 66 en 67 kilo en wil naar 62 (1.72m en vrij smal gebouwd).
Life's a bitch and you can't win.
M. Python
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook meeschrijven ondanks dat ik geen 36 uur werk (ik werk 32 uur ) ?

Ondanks mijn goede voornemens voor 2016 is een gezondere levensstijl me nog niet gelukt.

Hopelijk gaat het in 2017 wel lukken!
Oh leuk. Ik hoef niet (meer) echt af te vallen ik ben al redelijk op streefgewicht. Maar is soms lastig om vast te houden in de drukte.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het goed hoor . Als jij het druk genoeg hebt om het lastig te vinden goed te eten, dan is dit je plek .



@Matroes; Welkom, het gaat uiteindelijk ook hier om streefgewicht bereiken en tzt behouden . Ik hoop vanaf maart stabiel te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het helemaal. Ook ik werk gemiddeld 50 uur per week en ik wil graag een kilo of 8 afvallen.
Eloise, wow jij werkt veel!! Wat voor job doe je? Ik kan me inbeelden dat gezond leven niet samengaat met het aantal uren dat je werkt! Er blijft toch ook geen tijd over om nog te sporten of deftig te koken denk ik dan??!

Ik ben even oud als jou, ook redelijk op streefgewicht maar de laatste maand wat aangekomen. Werk zelf 36u per week!
quote:fiee90 schreef op 01 januari 2017 @ 19:58:

Eloise, wow jij werkt veel!! Wat voor job doe je? Ik kan me inbeelden dat gezond leven niet samengaat met het aantal uren dat je werkt! Er blijft toch ook geen tijd over om nog te sporten of deftig te koken denk ik dan??!

Ik ben even oud als jou, ook redelijk op streefgewicht maar de laatste maand wat aangekomen. Werk zelf 36u per week!Jawel hoor, dat kan prima.
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat het toch een beetje begint te lopen . Wil er al iemand in de tabel met mij?



@Fiee; Dat houd ik liever nog eventjes voor mezelf ivm herkenbaarheid . Als dit topic een beetje loopt zal ik het een keertje zeggen. Er blijft idd weinig tijd over. Vooral omdat ik zo moe ben na het werk. Vandaar ook dit topic .
Alle reacties Link kopieren
quote:eva-luna schreef op 01 januari 2017 @ 20:02:

[...]





Jawel hoor, dat kan prima.Hebbie tips ?
Eloise, oh ja tuurlijk ;) begrijp ik volledig!

Eva-luna, hihi die tips wil ik ook wel, zelfs ik voel me nu 's avonds soms al veel te moe om nog te gaan sporten oid. En vermoeidheid leidt dan ook vaker tot een snelle/vettigere snack vind ik :( hierdoor beland je zo in een negatieve spiraal vaak ... het is een kwestie van eruit te stappen natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Zet mij maar in de tabel hoor!
Life's a bitch and you can't win.
M. Python
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag meeschrijven. Ik werk 32 uur en ben moeder. Ik vind het echt lastig om sporten in te plannen. Ik voel me soms wat schuldig om naast veel werken ook nog veel weg te zijn voor sport. Het lukt me nu om twee keer per week onder schooltijd te sporten, ik wil nog twee extra momenten inplannen.

Ik wil wel in de tabel als stok achter de deur.

ik weeg nu 81.2 bij 1.67, mijn streef is 63 kg
Alle reacties Link kopieren
Ik wil wel in de tabel, ik moet mezelf nog wel aansporen om nu ook echt te gaan beginnen.

Ik ben 1.58 m en 63 kg.
Alle reacties Link kopieren
Gegevens voor in de tabel graag even dikgedrukt!



Naam Leeftijd Lengte Startgewicht Streefgewicht Huidig gewicht Doel
quote:El0ise schreef op 01 januari 2017 @ 20:04:

[...]Hebbie tips ?



Jawel

Ik kook bijvoorbeeld vaak een dubbele portie. Eet ik later in de week het tweede deel of ik gooi het in de diepvries (dat leg ik dan een andere keer 's ochtends uit, kan ik bij thuiskomst opwarmen). Ik roerbak veel groenten (lekker snel) en combineer dat met bulgur of volkoren pasta. Heb je in een minuut of twintig een gezond maal. Ik zet meestal het eten op het vuur direct bij thuiskomst, met de jas nog aan kan ik wat relaxen als het staat te koken.

Qua sporten doe ik aan hardlopen. Fietsen of wandelen zijn goede alternatieven. Doe je vanaf huis, dus geen tijd kwijt aan naar de sportschool gaan en weer terug. En elk half uur dat je iets doet is meegenomen. Sporten hoeft niet per se een uur of meer te kosten.
Alle reacties Link kopieren
Oh en mijn streefgewicht is zo rond de 55 kg, maar met 56 tot 57 kg ook tevreden. Ik wil met name wat meer gaan sporten, gezonder eten en hopelijk ook wat minder werken (of beter met stress en vermoeidheid van werk leren omgaan). Het gaat mij meer om de levensstijl.
Maar ik ga jullie topic niet vervuilen hoor, was even een flauwe opmerking.. . succes dames!
Alle reacties Link kopieren
Sorry, hierbij dikgedrukt. huidig gewicht:81.2, lengte:1.67m, streef 63
Alle reacties Link kopieren
Doel gezondere levensstijl

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven